«фантазери в гостях у федори»



Скачати 109.36 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір109.36 Kb.



БІНАРНО – ІНТЕГРОВАНА

ДІЯЛЬНІСТЬ З ПРІОРИТЕТОМ

МУЗИЧНО - КРЕАТИВНИХ ЗАВДАНЬ НА ТЕМУ:

«ФАНТАЗЕРИ

В ГОСТЯХ У ФЕДОРИ»

(Розвага з використанням творчих завдань)



О.В.Гусак

музичний керівник

вищої кваліфікаційної категорії,

вихователь-методист

ДНЗ комбінованого типу №3

м. Бориспіль


МЕТА:

- розвивати системність мислення в процесі розширення знань про предмети

домашнього вжитку;

- продовжувати вчити класифікувати посуд (чайна, столова, кухонна);

- розвивати логічне і образне мислення, творчу уяву, вміння конструювати;

- продовжувати розвивати творчу ініціативу в самостійному знаходженні

нескладних пісенних імпровізацій, сприяти розвитку творчої активності

кожної дитини в процесі колективних занять;

- розвивати вміння дітей супроводжувати музично-рухові етюди виразною

мімікою і пантомімікою;

- вдосконалення діалогічного та монологічного мовлення;

«ФЕДОРИНЕ ГОРЕ. ВСТУП» муз. Н. Високих
ВЕД: У нас сьогодні справжнє свято: гостей зібралося багато.

Один на одного подивіться і всі гарненько посміхніться.



ВЕД: Загадаю вам загадку:

«Я – рукотворная, звучащая, воды не боюсь, для еди гожусь, а ударь – разобьюсь».



ДІТИ: Посуд.

ВЕД: Загадаю знову вам загадки, а ви їх відгадайте та скажіть, до якого виду посуду відноситься відгаданий предмет (кухонна, столова, чайна).

1: Має рот і одно вушко. Хто так вгадали? (Кружка.)

2: Є у блюдечка подружка, що одне лиш має вушко. (Чашка.)

3: Біля тулуба два вуха, а голови немає. (Каструля.)

4: То холодним, то гарячим вдома кожен мене бачив, і співаю я від жару, і пускаю з

Носа пару.(Чайник.)

5: Шумить, гуде і пара йде, смачний заварює нам чай.

Хто він такий? Відгадай! (Чайник.)

6: Довгий носик, ручку має, всіх нас чаєм пригощає!

7: Буваю велика, буваю мала, то борщику, то кашки повна. (Тарілка.)

8: Не каструля і не горщик, насипають в неї кашу, наливають борщик. (Тарілка.)

9: Стоїть на столі карапуз, на ньому – блискучий картуз.

Шипить карапуз не від злості, це так він запрошує в гості.(Самовар.)

10: Руки в боки я стою, всіх вас чаєм напою. Я гарячий, наче жар. Хто я, діти?

(Самовар.)

11: Купили новеньке,думали – новеньке.

А воно все у дірках та і труситься в руках. (Сито.)

12: Щоб підсмажити їжу швидко, нам потрібна…(Сковорідка.)

13: Сама не їм, а всіх годую. (Ложка.)

14: Зуби є, та не жує, а жувати іншим дає. (Виделка).

15: Хто хліб ділить нам усім? (Ніж.)

ВЕД: А тепер пропоную вам пограти та трішечки пофантазувати.

( показує миску у звичайному та перевернутому вигляді, пропонує домалювати предмети, основою яких є півколо. Наприклад, кошик, гніздо, чашка, парасолька, медуза, гриб, парашут, сонечко, що встає, тощо. Пропонує вибрати пару предметів за спільною ознакою).


ВПРАВА ДЛЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВОГО ДИХАННЯ «КАША КИПИТЬ»

Сісти, одну руку покласти на живіт, другу – на груди. Втягнути живіт і, набираючи повітря в груди, вдихнути; опустити руки й, випускаючи повітря та випинаючи живіт, видихнути. Під час видиху голосно вимовляти: «ф-ф-ф» (3-4 р.)


ЕТЮД «ЧАЙНИК, ЩО КИПИТЬ»

ВЕД: Уявіть , що ви – порожній чайник, у вас повільно тоненькою цівкою наливають холодну воду (можливо, вас холодний піт пробив). Чайник поставили на вогонь, вода в середині вас починає повільно закипати, вирувати. (можна, навіть, здивуватись). І ось – нема терпіння! Кипить вода, пара з носика валить! Чується свист! Вода вся википіла: «Рятуйте! Допоможіть!»
(Ведуча звертає увагу дітей на панораму на стіні, де зображений фрагмент із казки К. Чуковського «Федорине горе» і пропонує відгадати,

в яку казку потрапили)

ВЕД: Так. Сьогодні ми з вами помандруємо з Федорою, дізнаємось, чому трапились з нею всілякі неприємності і допоможемо їй їх подолати. Тож розпочнемо наше свято.

1: У нас в садку своя держава: тут щодень – нова вистава,

І ляльки, і дітлахи в цій виставі грають залюбки.

Граючись – всі вчаться, як на світі треба жити і, як треба всім дружити.

2: Радо кличе в гості нас казка чарівна і запрошує всіх нас мандрувати вона.

3: Ну ж бо, музико, лунай! Казку нашу ти розпочинай!


ФОНОГРАМА за вибором музичного керівника
ВЕД: Скаче сито по полях, а корито по лугах. За лопатою мітла вздовж по вулиці пішла.

ХОР: Що ж там сталось? Що за лихо сталось?

Ой, що ж сталось? Що за лихо сталось?



ВЕД: Ось каструля на бігу закричала утюгу:

КАСТРУЛЯ: Я кочусь, кочусь, кочусь і ніяк не зупинюсь!

ХОР: Що ж там сталось? Що за лихо сталось?

Ой, що ж сталось? Що за лихо сталось?



ВЕД: А за нею чашки, блюдця вздовж по вулиці несуться.

ЧАШКИ: Дзінь –ля –ля! Дзінь – ля – ля! (2р.)

ВЕД: А за ними Самоварисько біжить і гукає, і в трубу він щось кричить:

САМОВАР: Бу – бу – бу! Бу – бу – бу! Я за посудом біжу!

Бу – бу – бу! Бу – бу – бу! І ніяк не дожену!



ВЕД: А за ними слідом з двору баба гониться Федора:

ФЕДОРА: Ой – ой – ой! Бий вас град! Поверніться всі назад! (2р.)

ВЕД: А фарфорові всі блюдця із Федори так сміються:

БЛЮДЦЯ: Ти не клич нас і не жди, ми не вернемось сюди! (2р.)
«ФЕДОРИНЕ ГОРЕ. ЗА ПОСУДОМ» муз. Н Високих

МУЗ. – ДИДИКТИЧНА ГРА «МУЗИЧНА ПАЛІТРА»

(діти підбирають кольори до музики)


ВЕД: Діти, пригадаємо, чому ж посуд втік від Федори?

ДІТИ Не берегла його, псувала, не мила..

ВЕД: Заспівайте від імені чашок, каструль, самовари про те, як їм жилося у Федори.
ПІСЕННА ТВОРЧІСТЬ
ВЕД: Дійсно, сумно жилося посуду у баби Федори, послухай їх.

ХОР: В баби їм життя немає, в баби їм життя немає.

Запилила, закоптила, забруднила Їх вона (2р.)



ЧАШКИ: Подивіться ви на нас, подивіться ви на нас!

Ми поламані, побиті, ми помиями облиті (2р.)



КАСТРУЛЯ: Глянь в каструлю,

ХОР: Та у баби завелися в каструлі жаби!

ПОСУД: Ось тому-то ми від баби утекли, немов од жаби,

І гуляємо по полях, по болотах, по лугах.

До Федори – нечепури ми не вернемось ніколи! (2р.)
ФОНОГРАМА за вибором муз. керівника

(посуд утікає)



ВЕД: Діти, а як посуд може провчити Федору, якщо вона її знайде?

ДІТИ: 1: Може стати повітряною та улетіти.

2: Може зробитися великою злиплою грудкою і покотитися з гори.

3: Стати непридатною для приготування їжі: розпастися на частини, втратити

ручки, носики, денця.

4: Вся виявитися в дірочках, як друшляк.

5: Вимитися в струмочку, стати чистою та перетворитися в казковий ліс.



ВЕД: Вірно, діти. Так посуд і зробив - перетворився в казковий ліс. Давайте спробуємо уявити собі, як він виглядає. ( Розглядає з дітьми площинні форми різного посуду. На фланелеграфі або індивідуально перед кожною дитиною на столі, викладають казковий ліс. Наприклад: дерева, в яких стволи — стаканчики, крона — блюдця. Ялиночки — виделки. Пеньочки — перевернуті каструлі. Озеро — велике блюдо. Грибки — келишки, а зверху — блюдця. Горбок з травою — друшляк зі вставленими в нього соломинками для коктейлів.)

ВЕД: Весь посуд в цьому лісі чистий, гладкий, блискучий, а у Федори посуд...

Діти: Брудний, іржавий, розколений...

ВЕД: Хочете їй допомогти? Чарівний вітерець принесе нас в цей казковий ліс.
ТАНЦЮВАЛЬНА ТВОРЧІСТЬ «КАЗКОВИЙ ВІТЕРЕЦЬ»

«ФЕДОРИНЕ ГОРЕ» муз. Н.Високих.
ВИХ: Де ж тут посуд? Закрийте очі і відкрийте їх, якщо почуєте її звук.
ЗВУКО – ДИДАКТИЧНА ГРА «ВИЗНАЧ, ЩО ЧУЄШ»

Чуються звуки: гудок автомобіля, звук музичного інструменту, шелестіння паперу, дзвін келихів, стук кришки об каструлю. Діти розплющують очі.



ВИХ: А ось і Федорин посуд, брудний такий та немитий. Давайте, діти, допоможемо Федорі стати добріше, придумаємо чарівні слова.

ДІТИ: Ей, ей, ей! Федора! Раз, два, три, чотири, п'ять. Виходь свій посуд ти шукати!
«ФЕДОРИНЕ ГОРЕ. ГОЛОСІННЯ» муз. Н.Високих
ФЕДОРА: Ой, ви бідні, ви сирітки мої! І каструльки, і тарілочки мої!

Повертайтеся додому в цей же час, я водою з джерела помию вас.

Ой, не буду, ой, не буду я свій посуд ображати.

Буду, буду я свій посуд і любити та поважати.

Допоможіть мені, малята.
ЕТЮД «МИТТЯ ПОСУДУ»

ФЕДОРА: Я почищу вас пісочком, я обдам вас кип’яточком,

І ви будете ізнов сяяти сонечко немов!

(діти труть кулаком об долоню, по черзі піднімають руки, роблять колові рухи руками, піднімають руки в сторони-вгору)

А тарганів тих поганих геть я виведу, прусаків і павуків усіх я вимету!

І ви будете ізнов сяяти сонечко немов!

ВЕД: І сказала чашки:

ЧАШКА: Плаче, бідолашка!

ВЕД: І сказали блюдця:

БЛЮДЦЯ: Треба б повернуться!

ВЕД: Довго, довго цілувала, милувала, шанувала,

Поливала, умивала, полоскала їх вона.



ФЕДОРА: Вже не буду, вже не буду я свій посуд ображати.

Буду, буду його всюди і любити й поважати!

(вимитий посуд, глянувши на брудну оселю, поламані меблі, береться за голову)

ПОСУД: Ти не клич нас і не жди – ми вернемося сюди!

(посуд тікає, Федора біжить за ним)



ВЕД: Чому ж посуд все-таки не повернувся до оселі?

(огляд брудної оселі з поламаними меблями)



ВЕД: От бачите, діти, псувати речі легко і швидко, а щоб виготовити, потрібна тяжка праця і тривалий час.
«ФЕДОРИНЕ ГОРЕ. РЕАЛЬНІСТЬ» муз. Н.Високих

(виходить поламаний стіл)


СТІЛ: Дошку взяв столяр дубову, ніжку вистругав чудову,

Та вона не вберегла – розтрощила враз стола!

Забруднила, заплямила, павутинням все покрила!

Порятуйте, допоможіть – знову столика зробіть!

Гарно буду я стояти і гостей всіх частувати.
ТАНЦЮВАЛЬНА ТВОРЧІСТЬ «НЕЗВИЧАЙНІ ТАНЦІ»

«ФЕДОРИНЕ ГОРЕ. РЕАЛЬНІСТЬ» муз. Н.Високих

(Ведуча пропонує дітям вигадати танець поламаного стола)


ВЕД: Діти, допоможемо відремонтувати стіл? Пригадайте, люди яких професій беруть участь у виготовленні меблів.
ЕТЮД – ЕМПАТІЯ «ТИ – МЕНІ, А Я - ТОБІ»

(діти розподіляються на 2 групи – актори театру пантоміми: по черзі діти жестами, мімікою та рухами зображують дії, що виконують люди різних професій: лісника, лісоруба, шофера, кранівника, столяра, продавця, тощо, а діти другої групи - відгадують).


СЮЖЕТНО – РОЛЬОВА ГРА «ДОПОМОЖЕМО ФЕДОРІ»

(Прибирання оселі, ремонт меблів. Діти самостійно обирають справу, продумують план ремонту, підбирають необхідні матеріали).



ВЕД: А мітла, мітла, мітла закружляла, замела,

Ні пилинки, ні смітинки не залишала вона.



СТІЛ: Дуже дякую, малята, що зробили мені свято.

Гарно буду я стояти і гостей всіх частувати.


ФОНОГРАМА

(виходить Федора)



ФЕДОРА: Ой, ви бідні ви, сирітки мої! І каструльки, і тарілки мої!

Повертайтеся додому в цей же час, як же довго я чекаю на вас!



ВЕД: Діти, подивіться: меблі відремонтовані, в оселі чисто…Чому ж посуд все-таки не повернувся до Федори?

(діти звертають увагу на одяг Федори та вирішують допомогти їй змінити зовнішній вигляд).


ТВОРЧА ВПРАВА «ДИЗАЙНЕРИ ОДЯГУ»
ВЕД: Щоб зшити новий одяг для Федори, нам потрібна…

ДІТИ: Тканина.

ВЕД: А тепер давайте пограємо: уявіть, що тканини зникла в усьому світі. Що робити? З чого одяг можна зробити?

ДІТИ: З паперу, трави, гілок, квітів…(вихователь та діти вирішують стати дизайнерами одягу для Федори, визначають з чого будуть виготовляти одяг. Використовуючи нетрадиційний матеріал, діти «шиють»)
ТВОРЧА ВПРАВА «ДОБРЕ - ПОГАНО»

(Вихователь пропонує відшукати позитивні та негативні властивості вигаданого одягу.

Ускладнення: для кого це добре, для кого погано? Коли добре, а коли погано? Як покращити погане? Як погане перетворити на добре?

ВЕД: Ви, діти, знаєте прислів’я про одяг. Пропоную вам показати за допомогою міміки, жестів, рухів знайомі прислів’я.
ТЕАТР «ЕМПАТІЯ»

Прислів’я. 1. Така обшарпана одежа, що й рак не вчепиться.

2. Так одягається, що й корова лякається.

3. Лиха зима, в кого кожуха нема.

4. Штани, як решето, а чоботи – роти пороззявляли
«ФЕДОРИНЕ ГОРЕ. БЛЮЗ» муз. Н.Високих

(виходить Федора, демонструє красиве вбрання)


ВЕД: Чи змінилася Федора? Як саме?

ДІТИ: Одяг став чистим, святковим, сучасним, модним…

ВЕД: Не тільки ззовні змінилася наша Федора, погляньте який у неї настрій? Якою вона була і якою стала?

ДІТИ: Була сердита, розгнівана, зла, сумна, їй було соромно за себе… А тепер вона весела, радісна, добра, впевнена у собі, горда…

ВЕД: Завдяки гарному вбранню наша Федора Єгорівна навіть помолодшала. Недарма у народі кажуть: «Шануй одежину раз, вона тебе – 10 раз». А тепер і посуд , нарешті, захоче повернутися до Федори Єгорівни.
ФОНОГРАМА

(виходить посуд)



ФЕДОРА: Вже не буду, вже не буду я свій посуд ображати!

Буду, буду його всюди і любити й поважати!



ВЕД: Засміялися каструлі, самоварові моргнули..

Самовар горить, мов жар, на Федору погляда.



САМОВАР: Я Федорі вибачаю, чаєм з цукром пригощаю.

Прошу щиро я до столу тебе, Федора дорога!


ТАНОК САМОВАРА ТА ЧАШОК
ДІТИ:

1: Де ж ти, Федора мила, пирога купила? Чи в Їдальні? Чи в якій кав’ярні?

Він такий пухкенький, гарний, не маленький.

2: Ще й з свічками може? Нінащо не схоже!

В самоварі чай духмяний , ще й пиріг такий рум’яний…

Що це сталося у нас? Може, вийшов десь наказ?



ФЕДОРА: Ні, немає тут наказу, все змінилося одразу.

Стало соромно мені, що живу я у багні, що халатна я від роду…

Я візьмуся до роботи, буду прати, прибирати і навчуся святкувати.

Пригощайтесь, гості милі, як могла старалась,

Кращими рецептами я користувалась.

ПОСУД : Пригощаймося! Дякуємо, Федора Єгорівна!

ПІСЕННА ТВОРЧІСТЬ «ПРОЩАННЯ»

Ведуча розпочинає прощання із Федорою, а діти придумують закінчення-риму.

ВЕД: Ти, Федоронько, прощавай…

Орієнтовні відповіді: 1. І нас, діток, не забувай!

2: Наш садок не забувай!

3: До нас у гості завітай!



4: Посуд ти не ображай!



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка