Формування наукового світогляду основні поняття теми



Скачати 30.25 Kb.
Дата конвертації24.03.2016
Розмір30.25 Kb.
Практичне заняття 4 (2 год.)

ФОРМУВАННЯ НАУКОВОГО СВІТОГЛЯДУ

Основні поняття теми:

Розумове виховання – це цілеспрямована діяльність педагогів по розвитку розумових сил і мислення учнів по прищепленню їм культури розумової праці.

Науковий світогляд – цілісна система філософських, політичних, моральних, естетичних поглядів, переконань та ідеалів людини, відображаючих розуміння нею навколишнього світу та визначаючих загальну спрямованість її діяльності система понять, поглядів, переконань і почуттів, які визначають ставлення дитини до дійсності й самої себе.
Основні риси наукового світогляду:

  • Науковість

  • Патріотизм та інтернаціоналізм

  • Оптимізм

  • Гуманізм

  • Непримиренне ставлення до будь-якого проявлення аморальності.


Структура наукового світогляду:


Процес формування наукового світогляду:



Дидактичні умови ефективності формування наукового світогляду:

  • Доказовість теоретичних висновків та фактів;

  • Збудження емоційного ставлення учнів до виучуваного матеріалу;

  • Дотримання принципу історизму;

  • Врахування в роботі індивідуальних і вікових особливостей учнів;

  • Розвиток пізнавальної активності і самостійності учнів у навчанні;

  • Зв'язок виховання і навчання з життям.



План


  1. Розумове виховання

  2. Суть світогляду.

  3. Формування світогляду в навчальній роботі.

  4. Формування світогляду в позакласній роботі.

  5. Характеристика народного світогляду.

  6. Розумове виховання.

  7. Науково-педагогічні вимоги до формування світогляду.


Мета: 1. Розкрити систему роботи вчителя щодо формування основ наукового світогляду.

2. Виховувати у студентів науковий світогляд.

3. Розвивати педагогічну уяву.

Студент має: Знати основні шляхи формування світогляду;

Вміти виділяти світоглядні ідеї.

.

ІІ. РОЗКРИЙТЕ ЗМІСТ ПОНЯТЬ: «світогляд», «розумове виховання»


ІІІ. ПІДГОТУЙТЕ РЕФЕРАТ НА ТЕМУ: „Умови виховання розумової праці”, „Зміст і форми розумового виховання, „Формування наукового світогляду”.
V. Самостійне завдання (Домашній практикум):

На основі аналізу навчальної програми та підручника «Людина і світ» (для студентів Інституту ППОМ) (клас за вибором студента) визначте виховний потенціал цих предметів для формування наукового світогляду учнів.



Модульне оцінювання


Відповідь на теоретичні питання, або виконання дослідного завдання

Написання реферату

Виконання завдання для самостійної роботи

Всього

5 балів

5 балів

5 балів

15 балів


Література

Основна

  1. Галузинський В. М.. Педагогіка: теорія та історія : навч. посібник / В. М.Галузинський, М. Б. Євтух. – К., 1995. – С.200–201.

  2. Карпенчук С.Г. Теорія і методика виховання / С.Г. Карпенчук. – К. : Вища школа, 1997. – С. 62–70.

  3. Мойсеюк Н.Є. Педагогіка / Н.Є.Мойсеюк. – К., 2001. – С. 411–419.

  4. Фіцула М. М. Педагогіка / М.М.Фіцула. – К., 2001. – С. 245–249, 250–254.

Додаткова

  1. Закон України “Про освіту”. – К.,1996 / Статті 6, 8, 9


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка