Гайворонська гімназія загальноосвітня школа I-III ступенів №5



Скачати 59.61 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір59.61 Kb.
НВК “Гайворонська гімназія – загальноосвітня школа I-III ступенів № 5”



виховний захід

для учнів 3-4 класів

з основ здоров’я

з використанням інноваційних технологій

вчитель початкових класів



Писанка Ольга Іванівна

МЕТА: поговорити з учнями про звички; перелічити звички, що зміцнюють здоров’я; сприяти аналізу своїх звичок учнями, попереджати розвиток шкідливих звичок, вчити позбуватися шкідливих звичок; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.
ОБЛАДНАННЯ: малюнки, що ілюструють приклади здорового способу життя та шкідливих звичок; картки із статтею “Корисні і шкідливі звички”; мікрофон; картка-список можливих людських звичок; листівки-картки з назвами звичок; плакат; карточки з цифрами “1”, “2”; символ здоров’я “Здоровчик”.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I. Оцінка знань учнів за темою заняття
1. Вправа “Привітання”

Учні стають у коло. Учитель вітається з ними та з символічним учасником групи “Здоровчиком”. Кожен учень передає “Здоровчика” по колу, вітаючись з групою. (Це створює комфортну атмосферу, гарний настрій; сприяє згуртованості групи.)


2. Робота за малюнками

– Розгляньте малюнки. Хто з дітей дбає про своє здоров’я? Доведіть це.




Учитель. Найбільше багатство людини – це здоров’я. Збереження власного здоров’я закладено в самій людині, у розумінні нею проблем збереження і зміцнення здоров’я, а також в умінні дотримуватися здорового способу життя.


3. Енергізатор “Дзеркало”

Діти об’єднуються в пари, кожен отримує номер 1 або 2.

№ 1 – покажіть вашому партнеру дію, яку ви звикли робити.

№ 2 – повторюйте цю дію, наче ви – дзеркало.


Учитель. Спосіб життя людини – це сукупність її звичок. Прокинувшись уранці, Оксана спершу годує свого кота Тимофія, відтак приймає душ, чистить зуби і прибирає


ліжко. Усі ці важливі справи вона робить автоматично, майже не замислюючись. Можна сказати, що в неї сформувалися певні звички.
4. Вправа “Мікрофон”

У кожного з вас є якась звичка, згадайте її і назвіть. (Діти сидять у колі, передаючи мікрофон одне одному, відповідають на запитання вчителя.)


5. “Мозковий штурм”

– А тепер поміркуйте парами над питанням “Що таке звичка?”. Поділіться своїми міркуваннями із сусідньою парою.



  • Отже, дайте визначення звичці.


II. Повідомлення учням нової інформації
Запис на дошці:

Звичка – це те, що ти робиш постійно.

  • Як ви розумієте цей вислів?

Учитель. Сьогодні ми поговоримо з вами про звички. Дізнаємося, які бувають звички, як розвивати у себе одні види звичок і як позбутися інших.

  • Які бувають звички?

Про це ви дізнаєтесь, прочитавши статтю “Корисні і шкідливі звички”. (Діти читають статтю, надруковану на карточках.)

  • Отже, звички бувають корисні та шкідливі.

  • А як їх розрізняють?

Запис на дошці:

Корисні звички характерні для здорового способу життя. Вони не шкодять здоров’ю.

Шкідливі звички завдають людині шкоди. Деякі з них можуть призвести до виниклення залежності (хвороби).
III. Формування й розвиток навичок
1. Робота в парах

Кожна пара отримує список можливих людських звичок.



Завдання. Визначити, які звички корисні, а які – шкідливі.

Діти працюють парами, а потім діляться своїми думками з сусідньою парою.



  • Назвіть корисні звички. Чому ви визначили їх як корисні?

  • Нізвіть шкідливі звички. Чому ви визначили їх як шкідливі?

  • Як утворюється звичка?

  • Які корисні звички ви вже маєте?

  • Як ви їх у собі виховували?

  • Хто вам у цьому допомагав?

  • А який ви можете запропонувати спосіб, щоб не мати шкідливої звички?

Учитель. Люди, які мають шкідливі звички, звикають до них і вже не можуть без них обходитися. Ці звички переростають у хворобу.



  • Розгляньте плакат.



Памятайте!

Набуваючи шкідливих звичок, ви губите себе, власноруч руйнуєте найдорожче – своє здоров’я і життя!

На дошці з’являється запис:



Найпевніший спосіб не мати шкідливої звички – ніколи не починати цього робити.
2. Групова робота “Рольова гра”

Завдання групам. Показати пантомімою звички, які ще не були названі сьогодні (назви окремої звички, яку потрібно зобразити, група отримує від учителя).

Діти готуються, а потім показують однокласникам пантоміму.

Однокласники повинні вгадати, яку саме звичку зображують їхні товариші.

Теми показу:



  • Паління.

  • Вживання алкоголю.

  • Токсикоманія, наркоманія.

  • Миття рук перед їжею.

  • Лускання насіння.

  • Комп’ютерні ігри.

  • Довге сидіння перед телевізором.

  • Марне витрачання часу, коли виконується якась робота.

Учитель. Деякі шкідливі звички можуть заподіяти шкоду не тільки людям, що їх мають, а й оточуючим.

Що це за звички?

Змінити звичку нелегко, але можливо. Для цього треба:


  1. Усвідомити, яку звичку хочеш змінити.

  2. Психологічно налаштуватися на зміни.

  3. Скласти план змін.

  4. Наполегливо відпрацьовувати необхідні уміння.

  5. Заохочувати себе за досягнуті успіхи.

Психологічно налаштуватися на зміни тобі допоможе така вправа:

    • Сядь зручно. Заплющ очі й уяви перед собою білий екран.

    • Висвітли на цьому екрані зображення того, що ти звик робити.

    • У правому нижньому кутку екрана в маленькому віконці висвітли те, на що хочеш змінити свою звичку.

    • Потім різко збільши маленьке зображення на цілий екран і одночасно накажи собі: “Змінись!”.

    • Тричі повтори вправу.

Виконуй її вранці , вдень і ввечері. Пам’ятай, що звичка формується приблизно за три місяці, тому протягом цього часу твердо утримуй визначений курс.

IV. Використання навичок на практиці, набуття досвіду
Вправа “Акваріум”

Діти, які знаходяться в “Акваріумі”, розбирають ситуацію “Що б ти зробив?”

Діти, які сидять поза “Акваріумом”, уважно слухають висновки, а потім діляться власними думками.
V. Підсумки уроку
1. Вправа “Мікрофон”

Діти, сидячи в колі, передають одне одному мікрофон і дають відповіді на питання.



  • Про що ти дізнався на сьогоднішньому занятті?

  • Що ти для себе вирішив?

  • Що ти зрозумів?


2. Заключне слово вчителя

На цьому заняття закінчується. Пам’ятайте по своє здоров’я, піклуйтесь про нього і тоді житимете щасливо.


3. Прощання

Стати в коло, узятись за руки і хором сказати: “Будьмо здорові!”. Привітати одне одного оплесками.


ЛІТЕРАТУРА
1. Бібік Н. М., Бойченко Т. Є., Коваль Н. С., Манюк О. І. Основи здоров’я: Підручник для 3-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: “Навчальна книга”, 2003.

2. Алатон А. Учись бути здоровим (уміння та навички здорового способу життя). – К.: “Алатон”, 1998.



3. Дівакова І. Інтерактивні технології навчання в початкових класах. – Т.: “Мандрівець”, 2008.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка