Гірські системи України



Скачати 45.32 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір45.32 Kb.
Тема: Гірські системи України.

Мета: поглибити знання учнів про основні форми рельєфу, їх залежність від тектонічної та геологічної будови; навчити учнів складати стислу характеристику певних форм рельєфу; удосконалювати практичні навички роботи з фізичною картою України.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, атлас, фізична, тектонічна та геологічна карти України, контурні карти.

Опорні та базові поняття: рельєф, форми рельєфу, рівнина, низовина, височина, гори, гірські пасма, вершини, перевали.

Географічна номенклатура: Говерла, Петрос, Ребра, Гутин-Томнатик, Бребенеску, Піп-Іван, Роман Кош, масиви-яйли: Байдарська, Ай-Петринська, Ялтинська, Нікітська, Демерджі, Бабуган, Карабі.

Очікувані результати: назвати і показати на карті основні гірські системи України і їх найвищі вершини; пояснити геологічну будову гір та різноманітність складу гірських порід.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1) Міні-конкурс «Знайди помилку на картосхемі»

Картка 1 Картка 2



Картка 3 Картка 4

Групи або окремі учні отримують картки з картосхемами, на яких правильно і неправильно підписані основні форми рельєфу України. Конкурс виграє група (учень), яка найшвидше та й найточніше виправить помилки.



2) Географічний практикум

За політико-адміністративною картою України здійсніть «подорож» у межах країни за маршрутом: а) 50° пн.ш.; б) 34° сх.д.; в) Луцьк – Чернівці – Вінниця – с. Грем’яч – Харків – Маріуполь, вказуючи форми рельєфу, які ви перетинаєте.



ІІІ. Актуалізація опорних вмінь, знань та навичок.

  1. Що таке рельєф? Які форми його ви знаєте?

  2. Як розрізняють гори за висотою?

  3. Назвіть і покажіть на карті гірські системи України.

  4. В яку епоху горотворення утворилися гори України?

ІV. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Розглянувши фізичну карту України, ми побачили яким різноманітним є її рельєф: від Полісся до Чорного й Азовського морів простяглися її неозорі рівнини, на заході піднялися гірські масиви Карпат, на півдні – Кримські гори. І кожна із форм рельєфу має характерні особливості, бо формувалася вона протягом багатьох геологічних епох під впливом могутніх внутрішніх і зовнішніх сил Землі, що взаємодіяли між собою. Останніми «скульпторами», які вирізьбили сучасний рельєф були неотектонічні рухи, зледеніння, ерозійна робота невгамовних вітру та води, і, нарешті, діяльність людини.



V. Вивчення нового матеріалу.

1) Українські Карпати.

Мабуть, не має на нашій планеті величезнішого витвору природи, ніж гори. Вони вражають різноманітністю рельєфу, своєрідністю природних ландшафтів, багатством рослинного і тваринного світу. Людини, яка бувала в горах різних географічних широт, напевно, зауважила, що і зелені килими лісів та лук, і бурхливі ріки, і тваринний світ кожної з них, мають свої особливості. Своєрідною є і Карпатська гірська система.



Прийом «Мозковий штурм»

Учні виконують самостійне завдання, працюючи в групах, користуючись базовими знаннями, підручником та картами атласу, заповнюють таблицю.



Назва форми рельєфу

Географічне положення

Гірські пасма

Протяжність гір

Найвищі вершини та їх висоти

Карпати













Кримські гори













2) Кримські гори

Кримські гори, Південний берег Криму – улюблені місця відпочинку багатьох громадян нашої країни. Крим – дивовижний куточок, де поєднані дивовижні курортні умови, унікальні природні комплекси та старовинна історія. Багато письменників, художників, композиторів дарували свої творіння цій землі. Та не тільки митці зачаровані Кримом, науковці можуть досліджувати його нескінченно. Адже тут за пів години можна потрапити зі снігового січня у сонячний квітень – треба тільки спуститися взимку з Ай-Петринської яйли на узбережжя. Можна побачити середньоросійську берізку та кипарис, що зростають поруч. Людина, яка побувала в Криму, мріє повернутися туди знову. Крим, його гори і море – це наше багатство, яке потребує турботи, а для цього слід знати, як його охороняти.



Прийом «Мозковий штурм»

Учні продовжують заповнювати таблицю, подану вище.



Прийом :

  1. «Роблю висновок»

Учні разом з вчителем роблять висновок про закономірності розташування гірських пасом Карпат і Кримських гір.

  1. «Лови помилку»

Вчитель характеризує вершини гір, припускаючись помилок і неточностей, а учні повинні виявити їх.

  1. «Поміркуємо разом»

Учні разом з вчителем з’ясовують:

а) Яка геологічна будова Карпат і Кримських гір? В чому подібність і відмінність?

б) З яких гірських порід складаються гірські системи Карпат і Криму?

в) Як використовуються ресурси південного берегу Криму для господарства країни?



VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Бесіда за запитаннями.

  1. Яке географічне положення Карпат і Кримських гір?

  2. До якої великої тектонічної структури належать Карпати і Кримські гори?

  3. З яких гірських порід переважно складаються гори?

  4. З яких пасом складаються Карпати і Кримські гори?

  5. Назвати і показати на карті найвищі вершини гір.

VІІ. Підсумки уроку.

Прийом «Мене вразило…»

Учні називають по черзі факти з вивченого упродовж уроку матеріалу.



VІІІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати §13, стор. 66-68.

  2. На контурних картах позначити основні хребти гір та їх найвищі вершини.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка