Година спілкування «Що означає бути добрим?» Мета



Скачати 99.55 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір99.55 Kb.
Година спілкування «Що означає бути добрим?»

Мета: - формувати етичні норми поведінки в суспільстві і спілкування одне з одним;

- дати уявлення про категорії добра і зла;

- розвивати емоційно-ціннісну сферу учнів, їх критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення;

- виховувати кращі людські якості.



Обладнання: плакати та картки з прислів’ями; малюнки казкових героїв, предметні малюнки; іграшковий рюкзак та сміттєвий мішечок; картки з рисами характеру; куб із завданнями; «Пам’ятки культурної людини»; квіти різних кольорів, сонечка без промінчиків; аудіозапис; малюнок поїзда.

Хід заходу

I. Слухання вірша Лесі Вознюк «Твори добро».

Ти усміхнися небу,

усім, хто біля тебе:

і братику й сестричці,

і сонечку й травичці.

Люби усіх довкола,

удома та у школі,

і ця любов із Неба

повернеться до тебе.

Прощай дрібні образи

і помирись одразу.

Хто вміє всім прощати,

сильнішим здатен стати.

Твори добро, дитино,

і у твоїй родині

воно знайде домівку

віднині і довіку.

Учитель. Ви прослухали вірш. Як ви вважаєте, чому буде присвячена наша година спілкування?

- Так, доброті, звичці робити добрі справи.



Вправа «Мікрофон».

- А що, на вашу думку, означає слово доброта? З чим у вас асоціюється це слово? Що вам відразу спадає на думку, коли ви чуєте слово доброта?

- Бачите, як по-різному ми уявляємо собі це поняття. А щоб краще розібратися, що ж таке справжня доброта, ми вирушимо в незвичайну подорож у світ Доброти.

II. Перша зупинка «Зупинка Прислівїв».

Учитель. Ще здавна люди прагнули до добра і ненавиділи зло. І цю думку вони відбили в прислів’ях, які передаються з вуст у вуста. Тому першою зупинкою, на якій ми зупинимося, є «Зупинка Прислів’їв».

- Прочитаймо разом прислів’я, записані на плакаті, і спробуйте розказати, у чому полягає зміст даних висловів.



  • Добре слово людині, що дощ у посуху.

  • Добро карбуй на камені, а зло пиши на снігу.

Робота в групах

Кожній групі роздаються «розсипані» прислів’я. Учням треба зі слів і словосполучень зібрати і зачитати прислів’я.



  • Лагідне слово і залізні двері відкриває.

  • Тепле слово і в мороз зігріє.

  • Мудре слово збережи, а погане – геть жени!

  • Людина може бути чорною, аби душа була білою.

  • Не одежа красить людину, а добрі діла.

  • Щоб тобі робили добро, роби добро іншим.

  • Велике діло – добре слово.

III. Друга зупинка «Місто Ввічливості».

Гра «Хвости».

Учитель. З цих прислів’їв ми бачимо, що добро завжди приносить радість усім людям, що нас оточують. Перший крок до доброти – це добре слово. Тому ми вирушаємо до міста Ввічливості.

- Доповніть вірші потрібними словами ввічливості.

Заходить Галя до кімнати,

Забула Галя, що сказати.

Стоїть, мовчить, анітелень,

- Кажи, Галинко: …(«Добрий день»).

Якщо бажаєш висловити подяку,

Промовити потрібно: …(«дуже дякую»).

Коли мене сварять, я намагаюсь

Завжди казати чемно: …(«вибачаюсь»).

І в Україні, і в Росії,і в Словаччині

Всі кажуть на прощання: …(«до побачення»).



IV. Третя зупинка «Зупинка Культури».

Учитель. Обговорювати поведінку інших людей легко. А як би ви самі вчинили в цих ситуаціях?

Ситуація 1

Дівчинка обурено скаржилася мамі: «У дворі є такий поганий хлопчик – увесь час зве мене Валькою». «А ти як його звеш?» - запитала мама. – «Я його взагалі ніяк не зву. Я йому просто кричу: «Ей, ти!»».

- Чи правильно вчиняла дівчинка?

(Дівчинка сама повинна звати хлопчика по імені, показуючи йому приклад, а не кричати «Ей, ти!».)



Ситуація 2

Хлопчик крикнув перехожому: «Скільки годин?».

- Яких помилок припустився хлопчик?

(1) Потрібно було не кричати, а говорити; 2) Хлопець забув ужити слова ввічливості – «Скажіть, будь ласка»; 3) Правильно говорити «котра година», а не «скільки годин».)



Учитель. Дорога добра – це дорога, якою повинна йти кожна людина: від народження і до смерті. З чого ж починається ця дорога? А починається вона зі ставлення кожної людини до оточуючого світу. Починається дорога добра з кожного з вас. Давайте це перевіримо.

Метод «Кубування».

(Учні кидають куб, де на кожній грані записано одне питання, і відповідають на питання, яке їм випало.)

1. Кого в класі ти назвеш добрим?

2. Розкажи про свій добрий вчинок.

3. Зроби комплімент сусідові (сусідці) по парті.

4. Розкажи про добрі вчинки одного з однокласників.

5. Якби ти образив когось з однокласників, то як би ти вибачився?

6. Чи вважаєш ти себе доброю людиною? Чому?



V. Четверта зупинка «Казкова долина».

Учитель. Так, непросто, виявляється, бути ввічливою і культурною людиною. Цього необхідно вчитися все життя. А допомагають нам у цьому не лише наші батьки, учителі, але й старі, добрі казки. Наш подальший шлях лежить у Казкову долину. Адже саме в казках добро завжди перемагає зло.

- Пригадайте казки, в яких добро перемагало зло, чи казкові герої творили добрі справи і приносили радість оточуючим?



Казкова вікторина

1) Цей казковий герой носив широкополий капелюх. З прекрасною шарманкою він ходив по містах, співом і музикою добував собі на хліб. Він врятував ляльок від злого Карабаса-Барабаса і відкрив для них чудовий театр. (Папа Карло)

2) Лікував звірів і птахів, урятував хворих звірів Африки. (Айболить)

3) Це були улюблені квіти дівчинки, яка виявилася сильнішою за Снігову королеву і врятувала свого друга з крижаного полону. (Герда)

4) Ця дівчинка використала останню пелюстку, щоб допомогти видужати хворому хлопчикові. (Женя з казки «Квіточка-семицвіточка» В. Катаєва)

5) Цей песик був нерозлучним другом дівчинки, яка допомогла Опудалу, Залізному Дроворубу і боягузливому Леву знайти те, чого їм не вистачало в житті. (Тотошка).



VI. Пята зупинка «Країна добрих справ».

Гра «Добра справа».

Учитель роздає дітям картки з малюнками будь-яких предметів чи явищ навколишнього світу, наприклад: сонця, вітру, землі, дерева, будинку, меблів, посуду, одягу. Кожен учень повинен розповісти про те, що ж доброго роблять ці предмети і явища для навколишнього світу. Діти повинні вгадати, про кого розповідали їхні друзі. (Наприклад: напуває,вмиває (вода); вкриває, захищає від негоди, дарує затишок (будинок) і т.д.).



VII. Шоста зупинка «Домашнє завдання».

Учитель. Вашим домашнім завданням було дібрати вірші про добро.

***


Виростай, дитино, каже мені мати,

І розкриється весь світ тобі

- Зможеш легко труднощі долати.

Як повік не зрадиш доброті!

Пожалій мурашечку, і полий ромашечку,

Кущик посади! При потребі старшому,

Меншому і слабшому

Вмій допомогти.

***

Живи, добро звершай,



Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняй від мавпи й звіра.

Нехай живе ця істина стара:

Людина починається з добра!

***


Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнить груди.

Ти вкопай і почисть криницю,

Волю дай, нагодуй пташину,

Приласкай і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.

***


Чуєш? Дитина плаче.

Ти її приласкай.

Ледве відра волочить бабуся,

Ти їй допомагай.

Он собачка чиясь загубилась,

Ти її прихисти.

Спраглий ледве губами ворушить –

Принеси ти йому води.

Пам’ятай: ти людина на світі,

Поряд всі повинні радіти.

Щоб не плакала жодна людина,

Щоб всміхалась сонцю дитина,

Ти за те, мій друже, в одвіті,

Щоб добро панувало у світі.



VII. Сьома зупинка «Добра земля».

Робота в парах

Серед записаних слів оберіть ті, які близькі до добра. Ці слова складемо в рюкзачок, щоб взяти із собою в життєву дорогу.

А негативні риси характеру ми складемо в «сміттєвий мішечок» і зав’яжемо. Нехай вони ніколи не торкнуться вашого серця.

Акуратний запальний доброзичливий

грубий скромнийлінивий

ввічливийчасто сваритьсянеохайний

уміє прощати образи товариський нечемний

охайний ласкавий веселий

жадібний уважний щасливий

чуйний акуратний галасливий

допомагає у біді милосердний

Гра «Галявина доброти».

Учитель. Зараз ми з вами створимо квіткову галявину. На партах у вас є квіти різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть найважливішу, на ваш погляд, рису характеру і прикріпіть до квіткових стебел. (На дошці прикріплені стебла, учні підходять і прикріплюють свої квіточки).

Червона квітка – доброта.

Жовта – совість.

Синя – сміливість.

Рожева – чесність.

Учитель. Дуже красива у нас вийшла квіткова галявина. Як бачимо тут переважають червоні квіти, але є й жовті, сині і рожеві, адже вони також мають право на існування, бо всі позитивні риси характеру надзвичайно необхідні людям.

Творче завдання «Сонце доброти».

(На партах кожної групи малюнок сонця без променів. Діти домальовують промені та підписують свої добрі вчинки і створюють своє «Сонце доброти»).



Учитель. – Діти, ви створили «Галявину доброти», тож нехай над нею світить «Сонце доброти».(Діти, в яких найбільше променів, зачитують свої вчинки). Всі сонечка прикріпляються над «Галявиною доброти».

Учитель. Добра людина і сама схожа на ясне сонечко, тому що вона всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою і щедрістю.

IX. Підсумок заходу.

Учитель. – Шлях до доброти – нелегкий, довгий шлях, на якому людину чекають зльоти і падіння, спуски і підйоми, чергування добра і зла. Навчитися бути по-справжньому добрим нелегко. Людина повинна частіше зупинятися і розмірковувати над своїми вчинками.

На завершення я роздаю вам «Пам’ятки культурної людини», з якими ви ознайомитеся вдома і запишете ще декілька власних правил.



Памятка культурної дитини.

1. Вітатися першими з дорослими.

2. Ввічливо прощатися та дякувати за допомогу.

3. Виявляти доброзичливе і турботливе ставлення до старших і малюків.

4. Допомагати їм, не чекаючи, коли вони звернуться по допомогу.

5. Бути привітними, чемними, скромними людьми.

Живіть так, щоб людям було добре поряд з вами, щоб ваша душа співала лише добром.

Учні співають пісню «Ми бажаєм вам добра».

1. Одна земля, одна надія,

І сонечко на всіх одне.

Воно усіх теплом зігріє,

Воно нікого не мине.

І буде знов весна на світі,

Надію людям дарувать.

І будем ми на світі жити,

І про добро пісні співать.



Приспів:

А ми бажаєм вам добра,

А ми бажаєм вам тепла,

Любові завтра і сьогодні.

А ми бажаєм вам добра,

Щоб наче сад душа цвіла,

Щоб зорі падали в долоні.

2. Коли біда простягне руки,

Прийдуть печалі і жалі.

Згадай крізь терени розлуки,

Що є кохання на землі.

І буде знов весна на світі,

Надію людям дарувать.



І будем ми на світі жити,

І про добро пісні співать.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка