Година спілкування тема. «Вчитель добра І краси». Твори В. О. Сухомлинського для дітей. Мета



Скачати 76.29 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір76.29 Kb.

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ

«ВЧИТЕЛЬ ДОБРА І КРАСИ»

ТВОРИ В.О.СУХОМЛИНСЬКОГО ДЛЯ ДІТЕЙ

Класовод Гапон Наталія Олександрівна

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ



Тема. «Вчитель добра і краси». Твори В.О.Сухомлинського для дітей.


Мета: Продовжуватизнайомствоучнів з творами В.О. Сухомлинського;

навчатиучнівоцінювативчинкиголовнихгероїв казок,оповідань,

наслідуватиїхпозитивніриси, прагнути до самовдосконалення;

формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість,

милосердя,людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього,

розвиватитворчууяву, мислення, пізнавальнийінтерес,

мовленняучнів;

виховувативіру в силу любові, дружби, добра і справедливості,

почуттялюдськоїгідності,бажання духовно вдосконалюватися;

 
Обладнання. Портрет В.О. Сухолинського, збіркитворівВ.О.Сухомлинського «Казки школипід голубим небом», «Вогнегривий коник», «Гарячаквітка», картки-блискавки, «чарівна скринька».


План проведення години спілкування:
1. Привітання вчителя.
«Доброго ранку!»- мовлю за звичаєм.

«Доброго ранку!»- кожному зичу я.

«Доброго дня вам!»- людям бажаю.

«Вечором добрим!»- стрічних вітаю.

І посміхаються у відповідь люди,

Добрі слова бо ж для кожного любі.


Доброзичливі українці у давнину так віталися:

Добрий день! З святим днем, будьте здорові!

Доброго здоров’я, мир вашому дому.
2. Вступне слово вчителя.

Кожна людина приходить у світ і вже від першої хвилини свого буття знаходиться між людьми, де є багато правил, законів. Всі ці закони і правила люди складали для того, щоб полегшити життя. Щоб у людському суспільстві панував мир, злагода, добро і щастя. Як цього досягти ми й дізнаємося сьогодні. Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. І сьогодні на уроцівонидопоможуть нам пройти дорогою добра за мудримитворамиВ.Сухомлинського.

- А хто ж такийВ.О.Сухомлинський?

Група „Бібліотекарі " підготувала коротке повідомлення 


Розповідають «Бібліотекарі». 
Василь ОлександровичСухомлинськийнародився у 1918 році у селіВасилівка на Кіровоградщині в біднійселянськійродині. У сім'ї, крім Василя Олександровича , булощетроєдітей. Усі четверо, коли виросли, стали вчителями.
Василь Олександрович з сімнадцятироків став учителем і залишився ним докінцяжиття.

Тридцять два роки вінвівсвійпедагогічнийщоденник, а потімйогороздуми у щоденнику ставали книгами. Для наймолодшихвін написав понад 1500 казок, новел і легенд, і ми їхчитаємозалюбки.


3. Представленнявиставки книг В.О. Сухомлинського (група «Бібліотекарі») . 
Сухомлинський В.О. «Гаряча квітка.» 
До книжки ввійшли невеликі оповідання видатного педагога і письменника В.О.Сухомлинського, про те, як діти відкривають для себе навколишній світ, про взаємовідносини між дітьми, про доброту та чуйність, а також повчальні казки про природу 
Сухомлинський В.О. «Вогнегривий коник.», « Казки школи під голубим небом.» 
Ці книги – збірки мудрих і повчальних казок, оповідань, притч, новел, написаних для дітей і дорослих великим українським педагогом і письменником Василем Сухомлинським. Кожнаказка, кожнеоповіданнярозповідаютьчитачам про неповторну красу природи, магічну силу доброти і чуйності у взаєминахміж людьми, пробуджують у нас бажаннязахиститислабшого, допомогти старшим. 

4. Продовження бесіди.
В.О.Сухомлинському належать слова, які є провідною думкою сьогоднішнього уроку: «Роби добро не тільки тоді, коли тебе бачать люди. Значно більше треба для того, щоб залишатись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить». 
- Як вирозумієтецейвислів? (відповідьдітей) 
- А щотаке « добро»? Зчимвоноасоціюється? 


Вправа «Асоціативний кущ» 
Перед вами таблиця. На нійвибачите слова. 
Уважність, ненависть ,співчуття, злість ,байдужість,піклування, заздрість, милосердя, жадібність, любов,чуйність ,хитрість,щедрість , турбота , допомога,щирість,співчуття,
Знайдіть слова, якісимволізують добро.

(дітивибирають з таблиці слова і створюютьасоціативний кущ).
В таблиціщезалишилисьслова,щосимволізують вони? (відповідідітей) 
- Яке ж значення слова «добро» за словником. 
Добро – гарні і кориснісправи, якіможназробити на благо людей. 
- Чиможелюдинасказати ,що вона вже все добре зробила.

(Ні. Людина ніколи не повинна зупинятисьтворити добро. Ви у своємужиттіщезробитедужебагато добра). 




5. Актуалізаціячитацькогодосвіду.

 5.1. Слово вчителя. 


- Сьогодні ми продовжимомандрувати по життєвійстежці добра за творами

В.О. Сухомлинського. 


5.2. Обговоренняпрочитанихтворів В. Сухомлинського. 
- Які твори ви прочитали готуючись до уроку?(Відповідідітей). 
а) Давайте обговоримотвірВ.О.Сухомлинського «Добре слово» 
«Добре слово» — переказуєучень. 
Щотрапилося з Олею? 
Як родичірятувалидівчинку? 
ЩозробилапрабабусяНадія? 
Що повернуло дівчинку до життя? 
То в чому велика сила?(В доброму слові). 
Висновок .
Чомувчить нас цеоповідання?( Бути уважним, турботливим до хворих, близьких, батьків; вмітиспівчувати).

 

Фізхвилинка




б). Обговорення казки В.О.Сухомлинського «Камінь»

-Читання казки.

- А щепослухайтевірш до цiєїказки.

Опустiланавколо земля,
Вже не чутипiснiсолов’я,
І засохла над криницею вербиця,
Джерельце в криницi перестало битись,
І вона тепервжебез води.
Хто ж такоїнаробивбiди?

Вправа «Мікрофон»

- З яким питанням вам хотілося б звернутися до хлопця (дідуся)? 



Орієнтовні питання для аналізу твору:
- Що давала криниця людям? 
- Про що думав хлопчик, коли підійшов до криниці? 
- Як змінювалася природа білязасохлоїкриниці? 
- Щопобачивдідусь, прийшовши до криниці через багатороків? 
Дискусія в групах (запитання не буквальногозмісту). 
1- шагрупа. - Як бивиглядалакриниця через багатороків, якбихлопець

не кинув у неїкамінь? 


2-га група. - Чизмігбивипадковийсвідокпустощівхлопцящосьзмінити? 
3-тя група. - Чизрозумівдідусь свою провину. Доведіть свою думку. 
4-та група. - У чому, навашпогляд, виражаєтьсялюбов до природи? 
(Кожнагрупапропонуєваріантивідповідей.) 
Тест. 
1. Чим пояснитивчинокхлопця? 
а) поганимвихованням; 
б) легковажноювдачею; 
в) віком. 
2. Чиможе у вашомужиттітрапитисяподібнаситуація? 
а) ніколи; 
б) може; 
в) бувало. 
3. Навіщо автор вирішиврозповісти нам цюісторію? 
а) щобдіти думали про наслідкисвоїхвчинків
б) щобпоказатизв’язокміж неживою і живою природою; 
в) щобвчитидітейлюбити й берегти природу. 
(Усіваріантивідповідей на останнєзапитаннявважаютьсяправильними). 

в.)Робота над оповіданням «Суниці для Наталі».

Орієнтовні запитання:

Як звали дівчинку?

В якому класі вона навчалася?

Чому вона швидко втомлювалася?

Що порадила мама хлопчикові?

Як звали хлопчика?

Чому він не хотів нести суниці?

Чому йому було соромно?

Чи поніс хлопчик суниці у школу?

Яким був Андрійко?

Чому щічки в Наталочки стали червоними?

Чого вчить нас це оповідання?

Яку рису ми повинні в собі виховувати?
6. Слово вчителя.

Доброта – це людська риса, здатність людини творити добро іншим. І щоб жилося усім нам добре, у мирі і в злагоді, спокійно й затишно, треба щохвилини, щоденно творити добро. Василь Сухомлинський у своїх творах («Горбатенька дівчинка», «Кошеня за пазухою», «Чому голуби до Олега прилетіли», «Добре слово», «Білка і добра людина», «Боязкий Льоня» та ін.)підкреслив, що добра людина з прихильністю і любов’ю ставиться не лише до людей, а й до тварин, рослин. Добра людина не образить, не принизить і не завдасть нікому болю.




  • А зараз проведемо конкурс знавців творів В.О.Сухомлинського:

(Учні по черзі дістають із «чарівної скриньки» аркуші, на яких надруковані уривки з творів В. Сухомлинського, читають ці уривки та називають твір, з якого вони взяті).

... - А тата відвезли до лікарні, - каже мати. -Занедужав батько... («А серце тобі нічого не наказало?»)

...До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою... («Горбатенька»)

...Ось прийшла Зіна. Вона добре вміла розв'язувати задачі ... («Як Павлик списав у Зіни задачу»)

...Миходили щодня, дивилися, чи скоро зацвіте конвалія,.. («Конвалії перед Наталиним вікном»)

...Вона зняла з ніг матусі взуття і принесла їй води - помити ноги... («Сьома дочка»)

...Після втомливого шляху сіли на траві відпочити йпообідати... («Соромно перед соловейком»)
7.Робота в парах «Склади прислів’я»

1.Від доброго слова в твоїй доброті (3)

2.Доброго держись, це не робити зла (4)

3.Твоя красота - і лід розтане (1)

4.Перший крок до добра а лихого стережись (2)
8 .Підсумок.

Закiнчуєтьсянашаподорож до свiтучарівних творів. Хочвони i маленькi, але в них багатоповчального: мудростi, добра, чуйностi, справедливостi, високихпочуттiвлюбовi до рiдноїприроди, Батькiвщини. Цiтворинаписанiмудроюлюдиною з щиримсерцем, вiдданимдiтям - такою людиноюбув Василь ОлександровичСухомлинський.

Читаючи казки, оповідання видатного педагога ми повинні дослухатися до щирих, мудрих порад, що йдуть від серця до серця і породжують розумові, моральні, естетичні почуття.


"Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожний твій вчинок, кожне твоє бажання позначається на людях, що тебе оточують. Знай, що є межа між тим, що тобі хочеться, і тим що можна. Перевіряй свої вчинки . Роби все так, щоб людям, які тебе оточують, було добре".

 

"Ти користуєшся благами, створеними іншими людьми. Люди дають тобі щастя дитинства. Плати їм за це добром".

 

"Усі блага і радощі життя створюються працею. Без праці не можна чесно жити . Нероба, дармоїд — це трутень, що пожирає мед працьовитих бджіл. Навчання — твоя перша праця. Йдучи до школи, ти йдеш на роботу".

 

"Будь добрим і чуйним до людей. Допомагай слабким і беззахисним,  товаришу в біді. Не завдавай людям прикрості. Поважай та шануй матір і батька, вони дали тобі життя, вони виховують тебе, вони хочуть, щоб ти став чесним громадянином, людиною з добрим серцем і чистою душею".



 

"Не будь байдужим до зла. Борись проти зла, обману, несправедливості. Будь непримиримим до того, хто прагне жити за рахунок інших людей, завдає лиха іншим людям, обкрадає суспільство"

  Як бачимо, ці та інші мудрі поради написані просто, переконливо, вони легко запам'ятовуються, спонукають до роздумів, доброчинності.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка