Година спілкування «Здоров'я всьому голова»



Скачати 100.68 Kb.
Дата конвертації18.03.2016
Розмір100.68 Kb.

Година спілкування «Здоров'я - всьому голова»



Для учнів 3-х класів
Автор:

Ярич Вікторія Валеріївна,

вчитель початкових класів

Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11,

вчитель-методист


Мета: ознайомити дітей з умовами, що сприяють формуванню, збереженню та зміцненню здоров’я; формувати бажання вести здоровий спосіб життя; сприяти розвитку спостережливості, вміння аргументувати власну точку зору, стимулювати бажання її висловити; виховувати гігієнічну культуру, ціннісне ставлення до свого здоров’я; створити позитивну атмосферу під час спілкування.

Наочне оформлення


  1. Книжкова виставка «Треба знати, як здоровим стати».

  2. Ілюстрації за темою години спілкування.

  3. Таблиця настрою.

  4. Книжечки-саморобки «Я хочу, я можу, я буду» (за кількістю учнів).

  5. Хатинки (14 шт.), доріжки (14 шт.).

  6. Сніговичок.

  7. Сонечка (за кількістю учнів).

  8. Алфавіт.

Музичне оформлення: запис інструментальної музики.


Технічні засоби

  1. Телевізор.

Обладнання

  1. Ширма для лялькового театру.

  2. Магніти.

Аксесуари для гри

  1. Ляльки для театру (Замазурко, Котик, Мікробище, Баба Яга).


Хід години спілкування
І. Організація класу. Привітання.

Діти: Доброго дня, сонечко ясне,

Доброго дня, земле прекрасна.

Доброго дня, гості милі,

Доброго дня, діти щасливі.


Вчитель: Сідайте, любі, у дружнє коло.

На годині спілкування

Зібрались ми знову

Й про найдорожче, що є у людині,

Сьогодні ми поведемо розмову.
Але спочатку про ваш настрій

Я б хотіла знати,

Щоб, за потреби, змогла і я, і друзі

Вам допомагати.



(Діти показують свій настрій за допомогою сонечок – усміхненого, сумного, спокійного)
Гра “ Усмішка по колу ”

Звучить музика. Учні по колу, починаючи з учителя, передають один одному посмішку
ІІ. Основна частина


Розповідь учителя: Дорогі діти, зараз ми вирушаємо в подорож до чарівної казкової країни. Там (показ уривку з мультфільму «Хто стукає в двері до мене?») світить лагідне сонечко, повіває вітерець-пустунець, чисте прозоре повітря, не їздять машини, немає великих заводів, жителі радісні, бадьорі і щасливі... (закінчується показ)

Чому? Тому що живуть вони дотримуючись одного правила. Спробуємо і ми його прочитати.


Гра «Шифрувальники»
На дошці запис “ У 27,3,20,22,20,2,13 щастя не буває, лише в 10,6,20,22,20,3,14 щастя є” із зашифрованими словами.

Завдання учням: користуючись пронумерованим українським алфавітом (цифровим кодом 27,3,20,22,20,2,13 і 10,6,20,22,20,3,14) прочитати зашифровані слова (“ хворобі ”, “ здоров’ї).

Бесіда

  • За яким же правилом живуть жителі чарівної країни? («У хворобі щастя не буває, лише в здоровї щастя є»)

Сьогодні ми дізнаємося, що роблять жителі країни, щоб бути здоровими, і, звичайно, зустрінемося з ними.

  • Як ви вважаєте, чому без здоров’я не матиме людина щастя? (Аргументовані відповіді дітей)

  • Жителі казкової країни починають свій день, як і всі люди, як і ви.

  • Як саме? (Можливі варіанти: прокинулися, прибрали ліжко, зробили зарядку, вмились)

  • А хто сьогодні зробив все саме так? ( Учні піднімають руки)

  • Як ви вважаєте, чи всі такі чемні і слідкують за чистотою?


Презентація вистави Лялькового театру
Дійові особи: дівчинка Ганнуся, Замазурко, Котик.

Вибігає дівчинка Ганнуся, школярка, за спиною тримає мило.

Ганнуся: Ой! Як прекрасно навколо!

Сонечко світить; настрій чудовий!

Доброго дня всім!

Відгадайте, що у мене?



(Загадує загадку)

Мию, мию без жалю,

Мию там, де брудно.

А купатись не люблю,

Бо від нього худну.

(Діти відгадують загадку)

Ганнуся (співає):

Хто здоровим хоче буть, хоче буть, хоче буть,

Умиватись не забудь, не забудь, ось!

Ти ранесенько вставай, ти вставай, ти вставай!

Ручки й личко умивай, умивай, ось!

З’являється за завісою Замазурко

Замазурко: А я веселий Замазурко,

У багнюці вся фігурка.

Я сто років не вмивався,

За зубну щітку не брався,

Жоден раз не причесався...

Ганнуся (здивовано):

Як? Це жах! Чому?


Замазурко (з гордістю): Бо ніколи не бажав...

А ти що робиш, Ганнусю?



Ганнуся (повчально):

По-перше, доброго дня, Замазурко!

По-друге, я вмиваюся і мию руки з милом.

Замазурко: А навіщо ти це робиш: ти ж зовсім не брудна!

Ганнуся: Невже ти не знаєш? На руки і обличчя потрапляє багато мікробів, які є причиною виникнення хвороб. І тому, щоб не захворіти, всі повинні бути чистими, бо чистота – запорука здоров’я.

Замазурко: А як же звірі – вони не бояться захворіти, чи теж з милом вмиваються?

Котик (ліниво): Няв, няв, няв!

Я вже встав.

Тепер час вмитися,

Щоб причепуритися.



Замазурко:

Котику, привіт!

Дам тобі водички,

Щоб умити личко!



Ганнуся: Замазурко, не сміши,

По водичку не спіши!



Котик: Я, як і всі киці,

Вмиваюсь без водиці,

Полижу лапку, потру нею вушка,

Мордочку і спинку.

Як я вмиваюсь,

знає кожна дитинка.



Коли говорить Котик, Замазурко геть засумував

Ганнуся: Замазурко, не сумуй!

Ми з Котиком і з дітками тобі допоможемо і вмитися, і зубки

почистити, і розчесатися, поки ти не захворів від бруду.

Котик: Так. Чистота – основа здоров’я.

Замазурко: Ходімо мерщій. Друзі, до зустрічі!

Герої прощаються з дітьми
Вчитель: Діти, то що є запорукою здоров’я жителів чарівної країни?

Давайте трішечки розімнемося та напишемо вислів: чистота –



запорука здоровя, але не ручкою, а... носиком і плечима.

Учні “ пишуть ” в повітрі носиком слово “ чистота ”, а плечима – “ запорука здоров’я ”


Вчитель: Ми не тільки запам’ятали перше правило здоров’я, але й згадали друге

правило.

Учень: Кожен день по розпорядку


Маємо робить зарядку.

Для здоров’я вона – плюс,

Намотай собі на вус.
Вчитель: А хто сьогодні зробив зарядку? Мені приємно, що ви дружите зі спортом. А я бачила, як котик поводиться після сну: спершу підтягується, витинає передні лапки, потім задні (така в нього зарядка). І тільки тоді починає новий день.

Діти, подивіться, будь ласка, як зарядку роблять спритні білочки.



Перегляд уривку м/ф “ Зайченя заблукало ”, режисер О. Барінова

Вчитель: Давайте і ми розімнемося.

Діти піднімаються і, разом з учителем, виконують рухи

Фізкультхвилинка


  1. Якщо сьогодні гарно виспались – пострибайте.

  2. Якщо забули вмитися – присядьте.

  3. Якщо почистили зуби – посміхніться і потріть носика.

  4. Якщо не розчесали волосся – погладьте себе по голівці.

  5. Якщо вам прикро, погано, коли бачите бруд навколо – покладіть руку на серце.

  6. Якщо зарядка і заняття спортом допомагають бути здоровим і додають вам бадьорості – обійміть себе міцно.

Бесіда

То яке ж друге правило здоров’я жителів країни? (Очікувані відповіді учнів: робити зарядку, займатися спортом)

На вашу думку, що дає людині силу для праці, заняттям спортом? (Очікувані відповіді: правильне харчування, дотримання режиму дня)

Так, щоб бути сильним і здоровим, потрібно їсти і пити. А чи буде правильно, коли я їстиму лише, наприклад, овочі та фрукти? Чому? (Аргументовані відповіді учнів)


Гра “ Корисно чи ні ” (в парах).

Перед вами – хатинка, до якої ведуть дві стежки. Той правильно виконає

завдання, хто буде уважним.

Учитель називає твердження. Якщо учні згодні з ним – роблять “ крок ” червоним клубочком по доріжці в напрямку до хатинки, якщо ні – зеленим клубочком

Твердження:



  1. Корисно їсти багато разів на день.

  2. Корисно пити свіже молоко.

  3. Корисно з’їсти з цим молоком безліч смачних тістечок.

  4. Корисно сідати до столу з хорошим настроєм.

  5. Корисно їсти дуже швидко.

  6. Корисно їсти різноманітну їжу.

  7. Корисно вживати вітаміни.

  8. Корисно з’їсти велике, смачне..., але немите яблучко.

  9. Корисно їсти в один і той же час.

  10. Корисно знати, як правильно харчуватися.

Підбиття підсумків гри

Вчитель. Що ж, любі, продовжується наша подорож чудовою країною, де господарює Здоров’я. Після того, як жителі зроблять зарядку, смачно поїдять, дотримуючись правил чистоти, вони підуть... погратися. На вашу думку, весела гра і хороший відпочинок зміцнюють здоров’я?

Давайте і ми пограємося: зліпимо сніговика.


Гра “ Зліплю сніговика ”


З паперу вирізано окремі частини сніговика. Діти “ ліплять ” його, виконуючи завдання вчителя

Завдання учням:

  1. Щоб отримати для складання сніговика велику кулю, назвіть зимові рухливі ігри.

  2. Щоб отримати для складання сніговика середню кулю, скажіть, що можна зліпити зі снігу.

  3. Щоб отримати для складання сніговика голову, пограємо у гру «Вірю – не вірю».


Вчитель розповідає маленькі небилиці. Діти усі разом відповідають “ Вірю ” або

Не вірю ”


Небилиці:

  • Андрійко пішов грати в сніжки у травні місяці.

  • Він дуже гарно відпочив.

  • Граючись з братиком у піжмурки заховався так, що знайшли його аж через 2 роки.

  • Хлопчик дуже любить гратися.

  1. Щоб отримати для складання сніговика ручки, дайте відповідь на такі запитання:

    • Який одяг зручний для гри взимку?

    • На чому можна взимку кататися?

  1. Щоб отримати для складання сніговика носик, назвіть, які овочі корисно їсти, щоб мати міцне здоров’я?

  2. Щоб отримати для сніговика відерце, розкажіть, як можна одягнути сніговика.

Вчитель підводить підсумки

Вчитель: Чи піднявся у вас настрій після гри?

Хороший настрій також допомагає зберігати здоров’я.


Презентація вистави Лялькового театру
Дійові особи: Мікробище, Баба Яга.

Несподівано з’являється Мікробище

Мікробище: Що притихли, не чекали?

Чи мене ви не впізнали?

Я – великий повелитель,

Я – хворобище, мучитель.



До нього приєднується Баба Яга

Баба Яга: Так мікробчик, так хворобчик,

Ти до всіх чіпляйся.

Перевір, чи дітки з класу

Годяться в компанію нашу.



Мікробище (хитро):

Слухайте, мої друзі.

Ви руки з вулиці помили? (Відповіді учнів)

А вмивались?



Баба Яга: Спорт любите?

Мікробище: Завжди веселі?

Баба Яга: І в ігри граєте?

Мікробище: Дорослих поважаєте?

Баба Яга: Грипом не хворієте?

Мікробище: Веселитись вмієте?

Баба Яга і Мікробище (разом):

Не годяться дітки з 2-А класу

У таку хорошу компанію нашу.

Мікробище: А я без хвороби страждаю,

Без ангіни – помираю.

Здоров’я для мене – жах!

Наводить сильний страх!



Баба Яга: А відгадайте, кого ми боїмося найбільше?

Мікробище: Веде він прийом і у вашій школі,

Турбується, щоб всі були здорові.



Баба Яга: Лікує хвороби: кір, свинку, бронхіт,

Скажіть нам, будь ласка, хто він? (Айболить)



Входить в клас Айболить (учень 9 класу в костюмі лікаря)

Лікар: Доброго дня, друзі! Сюди не заповзав Мікробище? Давно я полюю на нього. Він так підступно входить у довіру до вас, що потім ви хворієте. Але я у своїй валізі маю те, чого він боїться.

Айболить загадує загадки

Ой, порізала пальчик Оленка,

І у друзів стільки турбот:

І промити ранку гарненько,

І залити у ранку... (йод)

Мікробище: Ай-ай! Не треба! Що я зробив поганого?

Лікар: Хоч великі зуби маю,

Та нікого не кусаю.

Як мене хто вкусить,

То заплакати мусить.

Я до цього звик.

Звуть мене... (часник)

Друзі, якщо у квартирі є хворий, досить почистити дві зубки часнику і поставити біля ліжка, щоб прогнати мікроби.

Мікробище: Ой, рятуйте...(Зникає)

Лікар: Діти! Я повинен вас оглянути. Попрошу всіх встати і команди виконувати:

Всі дихайте...

Не дихайте...

Ви в порядку, спочивайте...

Дружно руки піднімайте...

Все прекрасно... Опускайте...

Нахиліться... Розігніться...

Станьте прямо... Усміхніться.

Так, я оглядом задоволений,

Бо ніхто з дітей не хворий,

Всі веселі і здорові,

До навчання всі готові!


Вчитель: Дякуємо, лікарю. Дуже приємно, що учні 2 А класу здорові, бо вони знають, що для цього потрібно робити. А на згадку про нашу подорож до казкової країни ми маємо щось собі залишити. Настав час заглянути у хатинку. В ній – чарівні промінчики. Вони загубилися від сонечка, яке завжди своїм теплом усіх зігріває і також дарує здоров’я. Виберіть лише ті промінчики, які дійсно допоможуть вам стати жителями країни, де панує Здоров’я, наклейте їх.

Звучить музика. Учні виконують завдання: читають написи на промінчиках, вибирають ті поради, які допоможуть зміцнити і зберегти здоров’я

ІІІ. Заключна частина

Вчитель: Я сподіваюсь, що сьогоднішня подорож усім нагадала, що здоров’я кожної людини – в її руках. Погляньте на нашу книжкову виставку

“ Треба знати, як здоровим стати ”.



Короткий огляд виставки, презентація книг

Вчитель: Діти, хто ж із вас хоче бути здоровим? Для чого вам це потрібно? Давайте нагадаємо правило, за яким живуть у чарівній країні (У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є). Скажемо його по-різному, звернувшись за допомогою до таблиці настрою (Із сумом, злістю, байдужістю, весело). Чи змінився у вас настрій під час подорожі?

Любі діти, пам’ятайте, що найбільше багатство людини – здоров’я! Робіть зарядку, вмивайтеся, стежте за чистотою вашого тіла, більше бувайте на свіжому повітрі.



І тоді чистота вашого тіла в поєднанні з чистотою вашої душі дасть добрий результат – здоров’я і людяність.

Перегляд фрагменту з м/ф «Хто стукає в двері до мене?»
Використана література

  1. Гавриш С. Маленькі історії про великі істини. – К.: Веселка, 2000. – 120с.

  2. Дубовис М.С., Качеров О.Б., Короп Ю.С. Абетка здоров’я. – К.: Просвіта, 1999. – 96с.

  3. Соломонюк О.В. Здоров’я дітей – здоров’я нації // Розкажіть онуку. – Серпень 2002. – № 15-16. – С. 4-6.

  4. Таємниці віків. Українські народні думи, легенди, перекази, пісні, казки, загадки: Навчальний посібник (серія «Шкільна бібліотека») / Упорядник О.Г.Мукомела. – К.: Грамота, 2001.– 511с.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка