Гра в житті вашої дитини



Скачати 56.78 Kb.
Дата конвертації19.03.2016
Розмір56.78 Kb.
Гра в житті вашої дитини
Сюжетно-рольові ігри на побутову тематику дуже люблять дошкільники. Сімейні відносини дуже впливають на розвиток особистості дитини. Вона повторює дії матері або батька. Гра в "сім'ю" любима для дітей гра. Велике значення має також гра дорослого з дитиною, його спостереження за самостійними іграми дитини з ляльками. Діти повинні відчувати доброзичливе до себе відношення оточуючих, турботливе, уважне ставлення членів сім'ї один до одного.

Коли батьки цікавляться іграми сина чи доньки серйозно, з повагою відносяться до них, тоді дитина не відчуває в їх присутності скованості, довірливо ділиться з ним своїми задумами про те, в що їй хочеться погратись, прислухається до порад дорослих.

Купляючи іграшки, звертайте увагу не тільки на ціну, красиве оформлення, а й на педагогічну цінність. Іграшка підказує дитині тему гри, викликає роздуми. Іноді проста коробка з-під взуття може в грі дитині пригодитись більше ніж дорога іграшка. З коробкою можна діяти по-різному: возити будівельний матеріал; обладнати на ліжко для хворого ведмедика, або в коляску; використати для зберігання лялькового одягу тощо.

Чим різноманітніші види іграшок у малюка, тим різноманітніші його

ігри. Не забороняйте дитині переносити іграшки з місця на місце тільки із - за того, що награвшись, дитина не поскладає їх.

Домашні іграшки замінюють дитині брата чи сестру, якщо їх у нього немає. Участь дорослих в іграх дітей може бути різною Якщо іграшку тільки - що купили, і дитина знає, як нею гратися, краще дати можливість діяти самостійно. А коли іграшка стала нецікавою, можна підказати дитині нові ігрові дії з цією іграшкою, погратися разом з нею, якусь роль можна взяти на себе.

Граючись разом з дитиною, слідкуйте за своєю мовою. Дитина буде впевнена в ігрових діях, коли дорослий буде в грі з нею доброзичливим, рівним партнером.

Чим більше часу дорослі приділяють своїй дитині, тим кращі між: ними взаємовідносини. Спільні інтереси зближують їх, створюють в сім'ї дружню атмосферу.

Рекомендації для батьків щодо створення розвивального

предметно - ігрового середовища вдома


Знайдіть можливість організувати дитячий куточок чи створіть таке розвивальне середовище, в якому б дитина більш активно і природно пізнавала себе, навколишній світ в усіх його взаємодіях. Розвивальне середовище, як правило, зводиться до предметно-ігрового. Середовище — це те, що оточує дитину, сукупність природних, предметних, соціальних умов життя. Звідси, говорячи про розвивальне середовище, передбачаємо і природне, і предметне, і ігрове, і людське оточення, яке може бути або сприятливим, або — ні.

Отже, розвивальним є середовище, яке впливає на внутрішнє, власне особистісне зростання, або гальмує процес саморозвитку.

Головна вимога до розвивального предметно-ігрового середовища — розвивальний характер. Воно має об'єктивно, тобто через свій зміст та властивості, створювати умови для творчої діяльності кожної дитини, слугувати цілям актуального фізичного і психічного розвитку.
Розвивальне предметно-ігрове середовище має бути спрямованим на:


  • свободу реалізації дитиною свого права на гру (право вибору дитиною теми, сюжету гри, тих чи інших іграшок, місця і часу гри);

  • універсальність (дозволяє самим дітям і дітям разом з вихователем будувати і змінювати ігрове середовище, трансформуючи його відповідно до виду гри, змісту та перспектив розвитку);

  • системність (передбачає можливість сполучення окремих елементів предметного середовища між собою та з іншими предметами, які складають цілісність ігрового поля);

  • безпеку (всі ігрові та неігрові предмети мають бути безпечними для здоров'я та життя дитини).


Рекомендації для батьків щодо створення розвивального предметно - ігрового середовища вдома

Знайдіть можливість організувати дитячий куточок чи створіть таке розвивальне середовище, в якому б дитина більш активно і природно пізнавала себе, навколишній світ в усіх його взаємодіях. Розвивальне середовище, як правило, зводиться до предметно-ігрового. Середовище — це те, що оточує дитину, сукупність природних, предметних, соціальних умов життя. Звідси, говорячи про розвивальне середовище, передбачаємо і природне, і предметне, і ігрове, і людське оточення, яке може бути або сприятливим, або — ні.

Отже, розвивальним є середовище, яке впливає на внутрішнє, власне особистісне зростання, або гальмує процес саморозвитку.

Головна вимога до розвивального предметно-ігрового середовища — розвивальний характер. Воно має об'єктивно, тобто через свій зміст та властивості, створювати умови для творчої діяльності кожної дитини, слугувати цілям актуального фізичного і психічного розвитку.



Розвивальне предметно-ігрове середовище має бути спрямованим на:

  • свободу реалізації дитиною свого права на гру (право вибору дитиною теми, сюжету гри, тих чи інших іграшок, місця і часу гри);

  • універсальність (дозволяє самим дітям і дітям разом з вихователем будувати і змінювати ігрове середовище, трансформуючи його відповідно до виду гри, змісту та перспектив розвитку);

  • системність (передбачає можливість сполучення окремих елементів предметного середовища між собою та з іншими предметами, які складають цілісність ігрового поля);

  • безпеку (всі ігрові та неігрові предмети мають бути безпечними для здоров'я та життя дитини).

Неодмінною умовою побудови розвивального предметно-ігрового середовища в сім'ї є опора на гуманно-особистісний орієнтований підхід. Це означає, що стратегія і тактика побудови середовища, у якому живе дитина, має визначатися гуманно-особистісним підходом до виховання, якому притаманні такі основні риси:

  • батьки у спілкуванні з дітьми дотримуються принципу: «Не поруч, не над, а разом!»

  • мета — сприяти становленню дитини як особистості;

способи спілкування — розуміння, визнання і прийняття особистості дитини такою, якою вона є;

  • тактика спілкування — співробітництво;

  • позиція дорослого — виходити з інтересів дитини та перспектив її подальшого розвитку як повноцінного члена суспільства.


Рекомендуємо:

  1. «Чарівне дзеркальце».

Дуже важливо організувати дитяче дзеркало, трельяж. Краще за все це дзеркало розмістити в прихожій: коли дитина йде з квартири, то вчиться приводити себе в порядок і, навпаки, повернувшись з прогулянки, дитина розглядає себе і змінює, якщо необхідно, щось у своїй зовнішності.

  1. Полиця найулюбленіших іграшок.

Періодично полиця оновлюється новими іграшками. Кожна іграшка обігрується спочатку дорослими, потім дитиною.

  1. «Мішечок «добрих справ» — торбинка, прикрашена аплікацією або вишивкою. За кожну добру справу в мішечок кладуть

дрібний предмет, іграшку, цукерку тощо.

  1. «Цікава скринька» — (коробка).

В цю скриньку дитина, а краще, якщо це будуть робити всі члени родини, складають цікаві речі, необхідні для розвитку її фантазії, творчості, логічного мислення, гри тощо.

  1. Маленький дослідник.

Необхідно зібрати в ящичок або на спеціальній поличці потрібні для дитячого дослідження речі: магніти, вже не працюючий телефон, бінокль, мікрофон, годинник тощо. Організовуючи цю «лабораторію», обов'язково потрібно поступово вводити нові предмети, показувати способи дій, для чого потрібні ці речі, як ними користуватися.

  1. «Дитяча бібліотечка».

Дитячі книги, акуратно складені, знаходяться в доступному для дитини місці, щоб у будь-який час вона могла задовольнити свою потребу у пізнанні. Досить швидко малюк «зживається» з героями казок, оповідань, віршів, які стають для нього взірцем, друзями, порадниками.

  1. Розвивально-ігровий матеріал (ребуси, кросворди, голово ломки, розвивальні схеми-малюнки, настільно-друковані ігри).

Постійно цей матеріал поповнюється цікавим розвивальним матеріалом, з яким грають разом батьки і дитина.

  1. «Умілі ручки».

Залежно від статі, віку, інтересів дитини в квартирі продумується куточок майбутнього майстра або «вмілиці» (вишивання, аплікація, малювання, майстрування з брусового матеріалу тощо).



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка