Грайтесь так, щоб усім було весело. Василь Сухомлинський Про що думала Марійка



Скачати 56.42 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір56.42 Kb.

План-конспект уроку з літературного читання у 2 класі на тему:

« Грайтесь так, щоб усім було весело. Василь Сухомлинський «Про що думала Марійка»

(презентація до уроку доступна за посиланням http://www.slideshare.net/19Lika74/ss-48076021)



Підготувала:

Аносова Світлана Василівна, вчитель початкових класів Охрімівської загальноосвітньої школи Якимівського району Запорізької області, спеціаліст вищої категоріїimage (2).jpg

Тема. Грайтесь так, щоб усім було весело. Василь Сухомлинський «Про що думала Марійка».

Мета:

  • Систематизувати знання учнів з творчості В.Сухомлинського;

  • Продовжувати вчити аналізувати зміст твору, вміння знаходити в тексті зміни душевного стану героя;

  • Збагачувати словниковий запас учнів;

  • Розвивати творчу уяву;

  • Виховувати доброту, людяність.

Обладнання: підручники О.Я. Савченко «Літературне читання», дидактичний матеріал, мультимедійне забезпечення, ілюстрації, творчі роботи дітей, м`ячі.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційний момент (1-2 хв)

  2. Перевірка домашнього завдання ( 7-10 хв)

  1. Вікторина «Вгадай оповідання» за словами з тексту

Вгадай оповідання за уривком

  • Ішла повз базар Наталочка. Побачила – лисиця хитринки продає. Підійшла і вибрала собі таку хитринку: маленька дерев`яна дівчинка приклала руку до голови, скривилась і жалібно пищить: «Ой, голова болить».

  • Діти притихли. Вони враз побачили в небі те, чого не бачили досі: «Небо сумне…Небо тривожне… Небо зажурене… Небо холодне…»

А небо грало, трепетало, дихало, як жива істота. І діти дивилися в його сумні сині-сині очі.

  • Побіг Тимко в поле до тата. А тато пшеницю сіє. Біжить Тимко, рукою махає. Зупинив тато сівалку.Чекає Тимка. Тривожні очі в тата. Занепокоївся.

  • Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому. Пригорнулося кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке.



  1. Вікторина «Впізнай оповідання за ілюстрацією»

g:\открытый урок -2015\ссем2 001.jpg



  1. g:\открытый урок -2015\ит 001.jpg





  1. Бесідаg:\открытый урок -2015\св 001.jpg

  • Чого вчить кожне оповідання?

  • Що спільного в цих оповіданнях?

  • Діти, що ви нам можете розповісти про В. Сухомлинського?g:\открытый урок -2015\001.jpg

  • Звідки ви про нього дізналися? ( з документального фільму, підручника)

  • Чи уважно ви дивилася фільм, зараз побачимо

  1. Вікторина «Розгадай кадр» (слайд 3-8)

  2. Переказ біографії В. Сухомлинського



  1. Мотивація навчальної діяльності (4-5 хв)

  1. Перегляд учнями на мультимедійному екрані учнівських фотокарток у процесі гри (слайд 9-12)







  1. Бесіда

  • Кого ви побачили на екрані?

  • Чим займаються діти?

  • Який настрій у дітей?

  • Діти, а ви любите гратися?

  • Які асоціації у вас виникають при слові «гра»?

  1. Побудова «асоціативного куща»



ГРА

  1. Тлумачне значення слова «гра» вчителем.

Гра – це діяльність, яка виконує важливі функції тренування корисних вмінь, навчання і спілкування.

  1. Доповнення «асоціативного куща»:

  • Корисні вміння;

  • Навчання;

  • Спілкування;

  1. Повідомлення теми уроку (1-2 хв)

Отже, діти, ви вже здогадалися як буде звучати тема нашого сьогоднішнього уроку «Грайтесь так, щоб усім було весело». А допоможе нам розкрити тему В. Сухомлинський оповіданням « Про що думала Марійка» (слайд 13)

  1. Опрацювання теми уроку (15-20 хв)

  1. Емоційне налаштовування на сприйняття нового матеріалу

Проблемне завдання:

  • Прочитайте самостійно оповідання і дайте відповідь на запитання «Кому в оповіданні було невесело?»

  1. Словникова робота (слайд 14)



ГРА

БОЛЯЧЕ

ШУКАЄ

СИНЬООКА

МУСИТЬ

СКРИКНУЛА

ПОБІГЛА

СМІЮТЬСЯ

ПІЖМУРКИ

СТОЯТИМУ



  • Читання «луною» за вчителем;

  • Знайдіть «зайве» слово у ІІ стовпчику;

  • Знайдіть слова, що є назвами предметів;

  • Знайдіть слова, що вказують на дію предметів;

  • З яким словом у тексті зв`язане слово «синьоока»

  1. Читання оповідання «ланцюжком»

  2. Аналіз оповідання.

  • Про кого говориться в оповіданні?

  • Як звати дітей?

  • Для чого зібралися діти?

  • Як називалася гра?

  • Які правила цієї гри?

  • Хто порушив правило гри?

  • І до чого це привело?

  • Де сховалася Марійка?

  • Що вона робила під вербою?

  • Які думки були у Марійки?

  • А чи думала вона про себе?

  • Хто прилетів і сів на дерево в той час, коли у Марійки з`явились сумні думки?

  • Хто не дав Марійці стати вербичкою?

  1. Зображення на дошці «ланцюжок настрою» Марійки

РАДІСТЬ – СМУТОК – РАДІСТЬ

  1. Гра «Мікрофон» «Як змінити оповідання, щоб всім було весело?»

  2. Визначення головної думки оповідання

  3. Фізкультхвилинка (1-2хв)

  1. Осмислення, узагальнення, систематизація знань (5-6хв)

  • Творче завдання (робота в парах).

Гра «Хто що робить?»

Миколка

Злетіли, полетіли

Птахи

Шукає, знайшов

Лариса

Скрикнула, засміялась, побігла

Петрик

Заховалася

Марійка

Скрикнув, засміявся, побіг

Гра «Відновіть речення»

Той, хто шукає… …і знайшов її

Бігають діти, сміються… … мусить знайти всіх

Він шукав Марійку… … а Марійку ніхто не шукає



  • Переказ оповідання

  1. Підсумок уроку (3-5 хв)

Гра «Так чи ні». (Якщо діти згодні із твердженням, то кидають м`ячик товаришу, якщо ні, то залишають у себе)

1.Чи погоджуєтесь ви із моїм твердженням?



  • В. Сухомлинський – видатний педагог (так)

  • В. Сухомлинський народився в селі Охрімівка (ні)

  • Марійка – синьоока дівчинка (так)

  • Піжмурки – це коли усі ховаються і ніхто не шукає (ні)

  • Гра приносить радість і задоволення (так)

  • Учням 2 класу весело (так)

  • Учні 2 класу полюбили оповідання В.Сухомлинського (так)

2. Учениця знайомить дітей із книгами В.Сухомлинського, які можна прочитат и

f:\открытый урок -2015\фото1143.jpg

3. Виставка учнями улюблених героїв оповідань Сухомлинського, які вже прочитали.f:\открытый урок -2015\фото1150.jpgf:\открытый урок -2015\фото1141.jpg




  1. Домашнє завдання


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка