«Гриби в природі. Їстівні та отруйні гриби»



Скачати 72.57 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір72.57 Kb.
Міністерство освіти і науки України

Відділ освіти виконкому Бердянської міської ради

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11

Я і Україна. Природознавство.

3 клас

Тема уроку: «Гриби в природі. Їстівні та отруйні гриби».

Підготувала: вчитель початкових класів Бердянської ЗОШ №11, спеціаліст

Дьоміна Тетяна Миколаївна

Бердянск, 2013 р.
Тип уроку: відкриття нового знання

Цілі уроку: формувати уявлення про гриби як царство живих організмів, формувати уявлення про ознаки грибів (різноманітність грибів у природі, будову, розмноження, класифікацію та значення грибів в природі і цінність їх для людей, охорону грибів; формування поняття їстівні гриби, отруйні гриби, вміння розрізняти їстівні та отруйні гриби.

пізнавальні: дати уявлення про різноманітність грибів та їх значення; розширювати знання про їстівні та отруйні гриби.

розвивальні:

- розвивати вміння виявляти ознаки грибів;

- розвивати вміння знаходити інформацію за підручником та додатковою інформацією, працювати за технологічною картою, вміння висловлювати судження, доводити твердження, обґрунтовувати, працювати в групі та самостійно;

- розвивати інтерес природи.

виховні:

- виховувати інтерес до природи, обережність;

- виховувати потребу точно висловлювати свої думки.

Обладнання і матеріали: проектор та екран, ПК, технологічні карти із завданнями для кожної групи, наочність, ілюстрацію, підручник Я і Україна, презентація до уроку, презентація з фізкультхвилинкою.


І. САМОВИЗНАЧЕННЯ ДО ДІЯЛЬНОСТІ.

1. Організація класу до уроку.

Продзвенів і стих дзвінок,

Починається урок.

Будьте активні і уважні всі,

Сядьте рівненько на місця свої.

2. Створення ситуації успіху.

- Дайте відповідь на запитання «Яким я хочу бачити себе на уроці?» одним словом. Відповідь повинна починатися з букви, яку отримали.



(У – уважні, С – старанні, П – працьовиті, І – інформовані, Х - хороші)

- Яке слово вийшло? УСПІХ. (картки з буквами учні прикріплюють на дошці).

- Що необхідно аби досягти успіхів? (Вчитися)

- Тож бажаю вам успіхів у навчальній діяльності!

- А як же буде побудована наша робота на уроці?

- Спочатку зʼясуємо, що нам вже відомо, виявимо, що ми ще не знаємо, потім спробуємо самостійно відкрити нове знання. (вивішуються смайлики)


3. Синоптична хвилинка.

- Як завжди розпочнемо урок з календаря спостережень за погодою та явищами природи. В цьому нам допоможе черговий синоптик.

- Увага на екран. (СЛАЙД 2)
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ФІКСАЦІЯ УСКЛАДНЕННЯ.
- Почнемо відкриття нового із повторення необхідних знань.

1. - Які ознаки мають «Живі організми». (Всі живі організми народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають). (СЛАЙД 3)

- Назвіть царства живих організмів. (Рослини, тварини, гриби, дробʼянки, віруси). (на дошці вчитель вивішує таблички)

- Чи є серед цих царств ті, які ми ще не вивчали, назвіть їх? (Царство гриби, дробʼянки, віруси.)

- Їх ми поки що відкладемо (вчитель відкладає ті царства, які ще не вивчали).

- Пригадайте, за якими ознаками царство рослин відрізняється від тварин? (Рослини живляться можуть самі для себе створювати поживні речовини із сонячної енергії, не пересуваються).

- Які відʼємні ознаки царства тварин? (Тварини живляться іншими живими організмами: рослинами або тваринами, можуть пересуваються). (СЛАЙД 4)



- Сьогодні на уроці ми обовʼязково познайомимося ще з одним царством живих організмів, а з іншими у процесі навчання.

2. - Відгадайте загадку і дізнаєтесь, з яким царством живих організмів будемо знайомитись.

Стоїть при дорозі на одній нозі,

капелюх має, та нікого не вітає. (Гриб).


- То ж сформулюйте тему уроку у вигляді розповідного речення. (Тема нашого уроку - гриби).
- Що ви знаєте про гриби? (Гриби ростуть у лісі, біля дерев та пеньків, є їстівні та отруйні гриби, гриби є їжею для деяких тварин, люди теж використовують гриби в їжу). (Фіксується на дошці у таблиці «Знаємо – дізнаємось - дізнались»)

3. Метод «Знаємо – дізнаємось - дізнались»

Що ми знаємо?

Про що дізнаємось?

Про що дізнались?

- Ростуть у лісі, біля дерев.

- Їжа для тварин та людей.

- Бувають їстівними та отруйними.







4. - Щоб відкрити нові знання ми повинні зʼясувати, чого ми ще не знаємо і не вміємо?

- Хто може довести, що гриби – це не рослини і не тварини, а нове царство живих організмів?

- Чому виникла проблема (ускладнення)? (Ми не можемо відповісти не це питання, бо ми ще не вивчали царство грибів, і не знаємо ознак організмів цього царства).

- А що необхідно зробити аби знати? (Дізнатись).
ІІІ. ВИЯВЛЕННЯ ПРИЧИН УСКЛАДНЕННЯ І ПОСТАНОВКА НАВЧАЛЬГОГО ЗАВДАННЯ.
- Поставте мету уроку. Про що ми повинні дізнатись сьогодні на уроці? (Дізнатись про гриби. Довести, що гриби – це третє царство живих організмів. Дізнатись про ознаки грибів).

- А що для цього нам необхідно зробити? (Виконати завдання пробної дії)


ІV. ПОБУДОВА ПРОЕКТУ ПОДОЛАННЯ УСКЛАДНЕНЬ.

1. Робота в групах

- Будемо виконувати завдання, працюючи в групах. (Розбиття на групи за кольором смайлика, повідомлення завдання для кожної групи).





Що ми знаємо?

Про що дізнаємось?

Про що дізнались?




Ознаки грибів:

- Різноманітність грибів;

- Будова грибів;

- Розмноження грибів;

- Класифікація грибів (групи);

- Значення грибів в природі;






1 гр. «червоний смайлик» - різноманітність грибів.

2 гр. «жовтий смайлик» - будова грибів

3 гр. «зелений смайлик» - розмноження грибів

4 гр. «синій смайлик» - класифікація грибів.

5 гр. «фіолетовий смайлик» - значення грибів

(СЛАЙД 5)

- Кожна група буде дізнаватися про певну ознаку царства грибів за допомогою Технологічної карти, а також інформації з підручника та додаткової інформація з інших джерел (енциклопедії та ресурсів інтернету), які знаходяться у вас на партах.
ФІЗХВИЛИНКА
V. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ У ЗОВНІШНЬОМУ МОВЛЕННІ.

1. Опитування експертів.

Презентація виконання завдання роботи в групі, що супроводжується СЛАЙДАМИ на екрані.



Утворення на дошці «Асоціативного куща» Ознаки грибів.
2. Інформація про правила збирання грибів.

- Збираючи гриби потрібно дотримуватись певних правил. (СЛАЙД 19)


VІ. САМОСТІЙНА РОБОТА ІЗ САМОПЕРЕВІРКОЮ ЗА ЕТАЛОНОМ.

1. Робота за зошитом із самоперевіркою.

- Користуючись еталоном, виконайте завдання в зошиті С. 85. Заповніть таблицю.
VІ. ВВЕДЕННЯ У СИСТЕМУ ЗНАНЬ І ПОВТОРЕННЯ.

- Яке нове царство живих організмів повинно в нас зʼявитись? (царство гриби)

- Які ознаки доводять, що гриби це ще одне царство живих організмів? (Гриби, як і рослини розмножуються спорами, але вони не створюють самі для себе поживних речовин; гриби, як і деякі тварини живляться рештками відмерлих рослин і тварин, але вони не переміщуються, тому гриби – це нове царство живих організмів). (СЛАЙД 20)
VІІ. Повідомлення Д/З

- Вдома опрацюєте матеріал підручника С.150-152

- Спробуйте дізнатись якомога більше про їстівні та отруйні гриби з інших джерел.
VІІІ. РЕФЛЕКСІЯ ДІЯЛЬНОСТІ.

1. Незакінчене речення.

- Закінчить моє речення.

- Сьогодні на уроці я дізнався про … (ще одне царство живих організмів – гриби; дізнався, що гриби різноманітні в природі; мають певну будову; про значення грибів, вчився розпізнавати їстівні гриби від отруйних).

Що ми знаємо?

Про що дізнаємось?

Про що дізнались?







(Ознаки грибів:

1) Різноманітність: шапинкові (або шапкові), цвіль, дріжджі.

2) Будова: шапинка, ніжка, грибниця.

3) Розмножуються вегетативно та спорами.

4) Класифікація за групами: їстівні та отруйні.

5) Значення грибів: санітари довкілля, корм для тварин, продукт харчування, ліки.)


2. Оцінювання учнів.

- Мені сподобалось, як сьогодні на уроці працювали …

- Чи можна стверджувати, що ми з вам піднялись ще на одну сходинку успіхів у навчання, вивчаючи гриби?

- Працюючи дружньо нам буде все по плечу, і ми з вами досягнемо успіхів будь в чому.

- Дякую всім за цей урок.

(СЛАЙД 21)





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка