Харчування і здоров’я (Уявна гра-подорож) Мета



Скачати 184.93 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір184.93 Kb.
Харчування і здоров’я

(Уявна гра-подорож)
Мета. Вчити дітей основних правил харчування, вчити вибирати корисну, здорову і придатну для власного вживання їжу. Розширити знання дітей про культуру і традиції харчування. Виховувати навички культури і гігієни правильного харчування.

Обладнання. Таблиця «Вітаміни», малюнки лікаря Айболитя і хлопчика Здоров’ятка, шапочки з написанням вітамінів А, В, С, Д, корони овочів, малюнки овочів та фруктів, етикетки харчових продуктів.
Хід гри

І. Підготовка до подорожі.

Бесіда.


  • Від чого залежить здоров’я людини? (Відповіді дітей)

На дошці картки з записами:

Від спадковості

Стану навколишнього середовища

Способу життя людини

Медичного обслуговування

Правильного повноцінного харчування
ІІ. Оголошення теми і мети подорожі

- Щоб дізнатися, як здоров’я залежить від харчування, ми вирушимо у цікаву мандрівку до країни Етносу.

Екскурсоводами будуть помічники Феї Зоровя – лікар Айболить та хлопчик Здоровятко.

Закінчивши подорож та зустрівшись з Феєю Здоров’я, ми дізнаємось (запис на дошці):



  1. Про основні правила харчування, режим та гігієну споживання їжі.

  2. навчимося правильно споживати їжу, дотримуватися режиму та гігієни харчування.

  3. Розширимо знання про традиції харчування.


ІІІ. Подорож до країни Етносу.

  1. Розповідь вчителя

- Діти, час вирушати у подорож. Готові? (Вчитель вивішує карту Етносу.) І ось несподіванка! Нас зустрів Володар здоров’я і запропонував відгадати загадку.

Не кущ, а з листочками,

Не сорочка, а зшита,

Не людина, а всіх навчає,

Що це, діти? (Книга)

- Володар зоров’я дарує нам книгу з цікавою назвою.

Хто до 100 років

Хоче жити,

Той харчуватись повинен

Правильно уміти.

- Розкриваємо книгу і прочитаємо назву першої сторінки.
2. Перша сторінка. Життя без їжі неможливе.

Вчитель.

- Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, м’язів та інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. А ще здоров’я залежить від того, швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування.


Розповідь пошукової групи (підготовлені діти – перша група). (Розповідь ілюструється відповідними малюнками.)

1-й учень:

- Їсти потрібно 4 рази на день в один і той самий час. Якщо дотримуватися цього правила, то нас буде хороший апетит, їжа краще засвоюватиметься. Обов’язково снідайте!


2-й учень:

- Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних продуктів.


3-й учень:

- Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу, багато овочів і фруктів. Не захоплюйтеся надмірно солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею.


4-й учень:

- Їсти потрібно правильно, добре пережовувати. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.


5-й учень:

- Під час вживання їжі не можна відволікатися. Займатися справами. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.


6-й учень:

- Не можна переїдати. Після надмірного вживання їжі почуватиметися ослабленими. Тоді не хочеться займатися спортом, бігати, вчитися. Переїдання є причиною багатьох хвороб.



3. Друга сторінка. Вітаміни – корисні для людини.

Вчитель:

- Слово «вітаміни» походять від латинського слова «віта» - життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.

В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.
- До вашої уваги сценка «Ми – корисні для людини» (Виходять діти – учні ІІ групи, на головах у них шапочки з назвами вітамінів А, В, С, Д.)

Добрий день! Впізнали нас?

Ми – вітаміни,

Дуже корисні для людини.


Вітамін А. Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі. (Показує указкою таблицю «Вітаміни»)
Вітамін В. А я – вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.
Вітамін С. А я – вітамін С, запобігає простуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікує цингу. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.
Вітамін Д. А я – вітамін Д, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

Хто дружить із нами буде –

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.
Вчитель:

- Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку вашого організму.


4. Третя сторінка. У зоровому тілі – зоровий дух
Вчитель:

Що ж мабуть, прийшла пора

Трохи відпочити.

Я хочу на фізкультхвилинку

Всіх вас запросити.

Раз – підняли руки вгору.

Два – нахилилися додолу.

Руки в боки!

Повернулись, нахилились

І вправо, і вліво –

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири!

Набираємося сили.

Нахились, повернись,

До товариша всміхнись.
5. Четверта сторінка. Треба правильно харчуватись, щоб до лікаря не звертатись.

Вчитель:

- Правильне харчування оберігає людину від хвороб. А неправильне – спричиняє їх. Ви дізналися про корисні страви, які потрібно вживати, щоб не стати неповоротким, хворим, щоб добре думалось і працювалось. Але є деякі продукти, вживання яких треба обмежити. Це – цукор, жир, сіль. Від надмірного вживання солодощів люди повніють, у них псуються зуби. Жир входить до складу багатьох продуктів – це м’ясо, маргарин, сало. Люди, які вживають багато продуктів, що містять жир, частіше хворіють. Необхідно вживати більше овочів і фруктів. М’ясо краще замінювати рибою. Із жирів надавайте перевагу олії. Масло та яєчний жовток споживайте в невеликій кількості. Надлишок солі може стати причиною багатьох захворювань. Найбільш поширені серцево-судинні захворювання. Послухайте поради для попередження небезпечних хвороб.


Виступ учнів (Учні ІІІ групи)

Учень 1. Треба мудру голову мати,

Щоб всі хвороби здолати.

Про пости і свята пам’ятати,

Здоров’я своє оберігати.


Учень 2. Той менше хвороб має.

Хто мало м’яса споживає.

А хто в піст ще хоче м’яса,

Болячок у того маса.


Учень 3. Хто яблука взимку споживає,

Той хвороб цілком не знає.

Гарбуз на зиму запасай

Та кашу з пшоном поїдай.


Учень 4. Олію кукурудзяну із ринку принеси –

Для сім’ї на зиму припаси.

Та осолод ця не ховай.

Хоч зрідка на стіл подавай.


Учень 5. Перед сном – запам’ятай, -

Не злися й не переїдай.

Чим їжа легша,

Тим сон міцніший.


Учень 1. Про здоров’я своє

Завжди пам’ятай.

Немиті овочі й фрукти

Ніколи не вживай.


6. Пята сторінка. Національна їжа українців.

Вчитель:

- Пригадаймо, яка їжа переважала в меню українців.


Доповідь учнів. (Учні ІY групи)
Учень 1:

- Найбільш поширеними стравами в Україні були ті, в які входили рослинні складники. Каші становили більшу частину народної їжі. Вони готувалися з гречки, ячменю, вівса, кукурудзи, проса.


Учень 2:

- Найбільш улюблені – овочеві страви: борщ, капусняк, печений гарбуз, огірки, часник, цибуля, перець, хрін.


Учень 3:

- Наші предки готували різноманітні страви з картоплі: деруни, кльоцки, оладки. М’ясні страви були рідкістю. Споживали лише багато сала.


Учень 3:

- Страви з птиці готували лише в неділю. Яйця споживали на свята. Молочні страви вживали частіше.


Вчитель:

- Як ще зміцнювали свій організм наші предки?


Учень 4:

- Українці в давнину чистили свій організм шляхом постування. Перед великими святами завжди є піст. Постили також у середу та п’ятницю щотижня. У ці дні не вживали м’ясної і молочної їжі.



7. Шоста сторінка. Маркування харчових продуктів.

Вчитель:

- Разом з продуктами харчування у наш організм можуть потрапити отруйні речовини, що приведе до отруєння.



Отруєння – це реакція організму на речовини. Отруєння можуть викликати зіпсовані продукти, отруйні рослини, гриби, хімічні речовини. Ознаки неякісного стану продукті харчування: неприємний запах, нетоварний вигляд, порушена упаковка, прострочений термін зберігання.
Робота в групах.

- Розгляньте етикетку харчового продукту. Визначте і запишіть.



Перевірка завдання.
ІY. Зустріч з Феєю Здоров’я.

1. Бесіда про здоров’я.



Вчитель:

- Так, діти, найцінніший скарб – це здоров’я. Його на жодному ярмарку, в жодній крамниці не купиш, ні на що не виміняєш.

Діти, пам’ятайте!

Нема більшого багатства,

Як здоров’я ваше.

На радість всім – і тату, й маму

Ростіть усі здорові й гарні.
2. Відгадування загадок.

Вчитель:

- Виконавши всі завдання, ми нарешті зустрілися з Феєю Здоров’я. Її помічники – лікар Айболить, хлопчик Здоров’ятко, Володар Здоров’я хочуть пригостити вас чарівними вітамінами.



(Розкривають велику бутафорську сумку лікаря Айболитя, дістають жовтенькі серединки із кіндер-сюрпризу, «вітаміни» розкривають і читають загадки. Учень, який правильно відгадав, одягає на голову шапочку із зображенням слова-відгадки і стає біля дошки.)

* В кожній господині я у великій пригоді.

Та хто мене роздягати візьметься,

Той слізьми заллється. (Цибуля)


* Кругла, а не місяць, біла, а не папір, з хвостиком, а не миша.

(Ріпа)
* Що то за голова, що лиш зуби та борода? (Часник)
* І печуть мене, і варять, і їдять, і хвалять, бо я смачна.

(Картопля)
* Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. (Морква)
* Ліз Мартин через тин.

Сам переліз, а голову на тину лишив. (Гарбуз)


* Зозуляста, сріблиста,

Сорочок наділа триста. (Капуста)


* Баран у коморі, а роги надворі. (Буряк)
* Не стелюсь я спати долі, а деруся вся угору. (Квасоля)
* З поля зжинають,

У млині перетирають,

Із печі гублять –

Клянуться, що люблять. (Хліб)


* А що то за коні в гаю на припоні:

Довгасті, голчасті, зеленої масті.

Нікого не возять, лише солі просять. (Огірки)
* Де зсапано, де сполото, по вибалках, по пагорбках.

Цвіте воно, мов золото, плоди на нім, як яблука. (Помідори)


3. Гра «Приготуй смачну страву»

Назвати якнайбільше страв, які можна приготувати з цих продуктів.


Y. Підсумок

Бесіда:

  • Для чого людині їсти?

  • Які основні правила харчування?

  • Які способи приготування їжі є корисними для людей?

  • Що таке вітаміни?

  • У яких продуктах вони містяться?

  • Що любили споживати наші предки?



Працездатність учня.

Активний відпочинок.

(Година спілкування)
Мета: вчити розуміти поняття «активний відпочинок», «працездатність»; основам підтримки високої працездатності організму; розвивати вміння розраховувати час для праці та відпочинку, навички використання фізичних вправ для зняття втомленості організму; виховувати морально-вольові якості особистості, бережливе ставлення до власного здоров’я.
Обладнання: плакати, таблиці, ілюстрації, де зображено дітей, які виконують будь-яку роботу (навчаються у школі, виконують домашнє завдання вдома, допомагають батькам на городі, дачі тощо), та дітей, які активно відпочивають; аркуші паперу, маркери.
Хід заняття
І. Організація класу

Вправа «Я сьогодні ось такий …»

(Кожен учень повертається до сусіда по парті і називаючи своє імя, жестом та мімікою показує свій настрій.)
ІІ. Основна частина

1. Знайомство з оповіданням В. Сухомлинського «Пекучий сонячний зайчик».



а) Вчитель читає оповідання
Пекучий сонячний зайчик

Маленький Тимко прокидається влітку дуже рано. Треба вставати й братися до роботи: голубів годувати, квіти в саду поливати, книжку читати, казку малювати.

Тимко прокидається. Дивиться. Як рожевий сонячний зайчик наближається до його ліжка. Ось тільки зайчик торкнеться до подушки, - зараз Тимко встає й робить зарядку.

А сьогодні Тикові не хочеться вставати. Чого не хочеться, - він сам не знає. Ось уже зайчик і до подушки торкнувся, і на подушку стрибнув. «Що ж воно буде?» - думає Тимко й лежить собі у ліжку.

Та от зайчик перескочив подушку й торкнувся до Тимкового обличчя. Обпік, немов жариною. Соромно стало Тимкові перед зайчиком. Схопився з ліжка, зарядку робить.

Минуло багато років. Тимко вже дорослий. У нього в самого вже діти. Але все життя памятає в душі отой сором перед пекучим сонячним зайчиком. (В. Сухомлинський)

б) Обговорення.

- Чому Тимкові стало соромно перед сонячним зайчиком?

- До якої роботи брався Тимко кожного дня?

- Яку роботу ви виконуєте кожного дня?


2. Формування уявлень про працездатність учня.

а) Вчитель:

- Слово працездатність утворилось від «праця» + «здатність» (хист до роботи); означає можливість виконання людиною будь-якого виду роботи.

в) Завдання для учнів: спробуйте сформулювати визначення поняття «працездатність учня» за вищезазначеним зразком.



(Діти дають визначення: працездатність учня – можливість виконання учнем різних видів роботи за урок.)
3. Обговорення понять «висока працездатність», «низька працездатність».

- Визначте працездатність свою і учнів нашого класу на уроці.



(Вчитель називає урок, який передував годині спілкування, і пропонує назвати все, що зробили за урок і визначити працездатність.)
4. Визначення чинників, що впливають на працездатність людини (учня)

Заповнення таблиці.

емоційна атмосфера здібності стан здоров’я
бажання обов’язок
обладнання, Працездатність зацікавленість

інструменти у результаті

праці
вид діяльності настрій людини
5. Формування уявлення про активний відпочинок

а) Розповідь вчителя.

- Одним із чинників, що впливає на працездатність людини, є стан здоров’я людини. Якщо довгий час виконувати важку фізичну роботу, організм людини швидко виснажиться, це може призвести до хворобливих наслідків, і тим самим зведе працездатність людини нанівець.

Будь-яку працю потрібно обов’зково чергувати з відпочинком. Можливості різних людей стосовно праці суто індивідуальні. Але ж зовсім уникати праці теж шкідливо для здоров’я. Отже, складаючи свій розпорядок дня потрібно обов’язково враховувати ступінь важкості роботи, яку виконує людина, та види відпочинку від роботи

б) Робота за малюнками.

(Вчитель підбирає малюнки, на яких зображено активний і пасивний відпочинок.)

Діти знаходять відмінності між активним і пасивним відпочинком.



Активний відпочинок – дитина грає у рухливі ігри, виконує фізичні вправи.
Пасивний відпочинок – дитина віддає перевагу більш спокійним видам діяльності.
6. Відпочинок. Фізкультхвилинка.

Імітування слів віршика Т. Коломієць.
Цвіркун поле ізорав, (Діти імітують ведення плуга двома

руками)

Журавель засіяв (Діти імітують розкидання по полю

Хрущик збіжжя доглядав зерна)

А жучок леліяв.

Павук збіжжя покосив; (Імітація рухів косою)

Борсук в’язав сноаи; (Імітація рухів в’язання)

Хом’як домів поводив

І зложив у копи.

Круторогі Барани

Жито молотили («Молотять» ціпками жито)

А Собаки-Гавкуни

До млина носили. («Несуть» у мішках жито)
7. Підбір назв видів активного відпочинку. (За таблицями, малюнками на дошці).
8. Складання розповіді про особисті працю і відпочинок.
9. Практична робота «Складання правил відпочинку».

І група: «Правила відпочинку на природі».

ІІ група: «Правила відпочинку біля школи».

ІІІ група: «Правила відпочинку у дворі».

ІY група: «Правила відпочинку вдома».

(Презентація робіт)
ІІІ. Підсумок

  • Яку людину можна назвати працездатною?

  • Як підтримувати високу працездатність?

  • Як потрібно чергувати працю і відпочинок?


Батьківські збори

Здоровий спосіб життя
Мета: довести до свідомості батьків, що запорукою здоров’я їхніх дітей є дотримання правил здорового способу життя.

ПЛАН

  1. Виступ вчителя.

  2. Обмін досвідом з питань дотримання правил здорового способу життя.

  3. Обговорення педагогічних ситуацій.

  4. Вручення рекомендацій батькам.


І. Виступ вчителя.

- Усі ми мріємо бути здоровими, сильними, спритними, витривалими та на довгі роки зберегти бадьорість, працездатність. А щоб наші мрії здійснилися, потрібно самим дотримуватися правил здорового способу життя і всіляко привчати до цього своїх дітей. Тут особливе значення має виконання режиму дня молодшими школярами. З одного боку, їхня нервова система ще далеко не зріла і межа виснаження нервових клітин досить низька, а з іншого боку – зміни умов життя, постійна адаптація до нелегких для організму дитини фізичних і психічних навантажень, пов’язаних із систематичним навчанням, ламання старих стереотипів поводження й діяльності та створення нових, висувають підвищені вимоги до всіх фізіологічних систем. Упорядкованість чергування праці та відпочинку сприяє оптимізації функцій організму, а порушення режиму дня призводить до серйозних відхилень у здоров’ї дитини, і, насамперед, до неврозів.

Якщо в дитини помічено дратівливість, занепокоєння, поганий апетит, порушення сну, відставання у фізичному розвитку, то причина найчастіше полягає саме в недотриманні режиму дня. Раціоналізація режиму – один з найефективніших засобів профілактики захворювань і оздоровлення дітей.

Основними компонентами режиму дня молодшого школяра є сон, перебування на свіжому повітрі (прогулянки, рухливі ігри, заняття фізкультурою і спортом), навчальна діяльність у школі і вдома, відпочинок за власним вибором (вільний час), прийом їжі, особиста гігієна.

Особливе значення для нормальної життєдіяльності має сон. Він потрібен, щоб зупинити потік інформації. Вночі проходить процес опрацювання інформації, одержаної протягом дня (одна залишається в памяті на довгий час, інша викидається). І нерідко буває так (це робили колись ви, а тепер – ваші діти), що коли читаєш перед сном і ховаєш книгу під подушку, то краще запам’ятовуєш. Звичайно, кожен знає, що текст не переходить з книги через подушку в голову. Просто останні знання найсвіжіші й легше запам’ятовуються.

Скорочення тривалості і сну призводить до зниження опору організму різним інфекціям, відхилень у психіці, погіршення працездатності. Практика свідчить, що відмінної й гарної успішності досягають ті школярі, які дотримуються норми сну, і зовсім інша картина у тих, які не досипають. Інтенсивність і якість розумової роботи при систематичному недосипанні знижуються майже вдвічі.

Діти молодшого шкільного віку мають вкладатися спати о 20 год 30 хв – 20 год 45 хв (але не пізніше 21 год). Фізіологи стверджують, що максимум виділення гормону росту гіпофізом спостерігається в дитини від 22 до 23 год, але не раніше, ніж через годину після засинання. Якщо дитина регулярно лягає спати невчасно, в неї неминуче порушаться процеси росту.

Найсприятливіший час підйому дитини після нічного сну – 7-7.30 год ранку, таким чином, загальна тривалість нічного сну молодшого школяра – 10,5 – 11 год.

Після підйому учень має зробити гімнастику, ранковий туалет, поснідати й піти до школи. Бажано, щоб дитина йшла пішки, не кваплячись. Перебування на свіжому повітрі підготовляє організм до майбутньої навчальної діяльності.

Після закінчення уроків бажано, щоб шлях зі школи додому дитина проходила повільно, не витрачаючи зайвої енергії, і довше дихала свіжим повітрям.

Приготування домашніх завдань варто починати завжди у визначені години, не пізніше 16 год. Звичка займатися у той самий час сприяє налаштуванню всього організму на розумову роботу.

У режимі дня учня передбачається час, який школяр використовує відповідно з індивідуальними нахилами, бажаннями, інтересами, тобто вільний час, що складає 1-1,5 год. У цей час діти можуть читати художню літературу, малювати, конструювати, дивитися телевізійні передачі.

Дослідження гігієністів доводять, що телебачення негативно впливає на фізичне здоров’я дітей. Найбільше ушкоджуються нервова система, слух і зір. Наприкінці дня дитина почувається стомленою, скаржиться на головний біль.

Найчастіше страждають ті діти, які проводять біля екрана телевізора весь свій вільний час і дивляться все підряд. Надмірне захоплення телебаченням руйнує режим дня дитини; вона недосипає, мало буває на свіжому повітрі. А систематичне недосипання й кисневе голодування знижують опір дитячого організму до захворювань, погіршується пам’ять, послаблюється увага і, врешті-решт, зводяться нанівець успіхи у навчанні.

У деяких сім’ях батьки полюбляють курити сигарети в кімнаті, в присутності всіх членів родини, не задумуючись над тим, який приклад вони подають своїм дітям і яку шкоду це дає здоров’ю. Хлопчики з часом і собі крадькома пробують палити, хизуючись перед своїми друзями. Тому я застерігаю вас, шановні батьки, будьте уважними до своїх дітей, не дайте заполонити цією отрутою дитячий організм.

Особливо шкідливим є паління для дівчаток, майбутніх матерів. Адже мати, яка палить, годуючи свою дитину молоком, отруює її нікотином.

Проте не лише для курців шкідливі цигарки. Відомо, що людина, яка палить, вдихає лише 25% отруйних речовин. 20% тютюну згорає з утворенням відносно безпечних речовин, 5% залишається в недопалку, а 50% отрути потрапляє навколишнє повітря, яким дихають інші. Тому небезпечно не лише палити, а й знаходитися у приміщенні й дихати тим повітрям, де є цигарковий дим. Вдихання цього повітря викликає головний біль, зниження працездатності, в’ялість.

Поряд із курінням велике горе у сім’ї приносить вживання алкоголю. Алкоголь є справжньою життєвою трагедією. І ніякі вмовляння, переконання не реагують на алкоголіків. Від них страждають діти, ніяковіючи перед своїми друзями, соромлячись за своїх батьків. У деяких сім’ях діти беруть це собі за науку на все життя і не тягнуться в майбутньому до оковитої. В інших – цікавість штовхає до вживання спиртного, яка пізніше затягує у свою пастку.

Прикладів, де у сім’ях оковита взяла верх над здоровим глуздом, є дуже багато. І до яких необдуманих вчинків вона доводить людей, усі ми прекрасно знаємо. Дорослих нам не переконати, а от дітей потрібно рятувати, застерігати, щоб вони не занапастили себе цим спиртовим брудом.

Особлива шкідливість алкоголю для дітей пояснюється ти, що їхній мозок містить значно більше води, ніж мозок дорослих. Тому мозок дітей швидко всмоктує алкоголь, що призводить до важких отруєнь.

Під впливом алкоголю прискорюється скорочення серця, а це переводить його на неекономний режим роботи (паузи між скороченнями значно зменшуються і мяза не встигає відпочити), може з’явитися біль у серці. Крім цього, алкоголь порушує розумову діяльність – погіршує пам’ять, мислення. Взагалі алкоголь є отрутою для дитини, а 150-200г його є смертельною дозою.

Пам’ятайте, шановні батьки, душі ваших дітей дуже вразливі, тож не раньте їх своєю неадекватною поведінкою, не «встромляйте голки» у їхні маленькі серця. Вчіть їх жити за правилами здорового способу життя. І тоді вони виростуть здоровими, сильними, витривалими, працездатними людьми.


ІІ. Обмін досвідом з питань дотримання правил здорового способу життя.

  • Чи встановлений режим дня у вас вдома, і чи дотримуєтесь його ви і ваші діти?

  • Чи задоволенні ви стоном здоров’я своєї дитини, її спритністю, витривалістю, силою? Якщо так або ні, то чому? Обґрунтуйте свою відповідь.

  • Як ставитися до того, що діти надмірно дивляться телевізор, сидять біля моніторів комп’ютерів, захоплюються мобільними телефонами?

  • Чи є шкідливі звички у вашої сім’ї, і як ви боретеся із цією проблемою?


ІІІ. Вручення рекомендацій батькам.

Якщо ви бажаєте здоров’я своїм дітям, необхідно будувати весь спосіб життя у сім’ї на принципах здорового способу життя.



  • Живіть у певному режимі праці, відпочинку, харчування, а саме: намагайтесь вчасно лягати спати і вставати, повноцінно й раціонально снідати, обідати, а вечеряти не пізніше 19-ї години. У раціоні повинна переважати рослинна та білкова їжа при мінімумі солодощів та тваринних жирів, обмеженні гострих та солоних приправ. Стежте за тим, щоб за трапезою не виникало почуття переїдання у будь-якого з членів сім’ї.

  • Починайте день з ранкової фіззарядки, яку виконуйте не менше як протягом 30хв, бажано, на свіжому повітрі. Після зарядки – душ, який необхідно завершити обливанням холодною водою. Перед сном обливання повторити. Доведено, що дворазове обливання дає великий імпульс імунній системі організму, причому багатократно зростає протидія не тільки простуді, а й патології м’язового, опорно-рухового апарату, шлунково-кишкового тракту, нервової системи, навіть онкопатології та хворобам серцево-судинної системи.

  • Облиште курити, доводячи своїй дитині, що куріння – це витончена форма самогубств. Обмежте вживання алкоголю, виключивши у присутності дітей його вживання взагалі. Повторюйте собі та їм, що добровільне вживання отрути – то божевілля нерозумної істоти, яке нічим не можна пояснити.

  • Залиште за порогом свого дому роздратованість цінами, урядом, керівниками й підлеглими й поганим самопочуттям тощо. Бо не все це непомітно передається і членам сім’ї. Відбувається поступове нагромадження стресової енергії, яка виснажує нервову систему, порушує роботу всіх систем організму, знижує його захисні функції, веде до хвороб. Не ставайте рабами телевізора, особливо у вихідні. Знаходиться час для спілкування з природою. Це допоможе відновити систему, енергію, втрачену за тиждень, підвищити імунітет, зміцнити здоров’я. Пам’ятайте, що вигляд однієї хворобливої людини в сім’ї пробиває біоенергетичний та психологічної захист решти її членів.

  • Дуже добре, якщо захоплюєтесь у вільний час одним із видів спорту. Регулярні заняття спортом роблять вашу імунну систему невразливою, нерви – сталевими, волю – залізною, а ваших дітей – схожими на вас, здоровими і щасливими.

Пам’ятайте, що всі ваші звички – не більше як стереотипи, що всі ваші звички – не більше як стереотипи, що створюють обманливе відчуття комфорту. Ваші нові звички, для набуття яких потрібні вольові зусилля, принесуть вам і вашим дітям щастя повнокровного здорового життя, дадуть комплекс відчуттів, і ви почуватиметесь не менш комфортно. Бачачи все це, ваші діти будуть здоровими, в них будуть успіх, щастя довголіття – буде все, про що ви молите Бога і за що піднімаєте келихи на сімейних святах.






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка