Хід уроку I. Організаційний момент



Скачати 33.35 Kb.
Дата конвертації23.02.2016
Розмір33.35 Kb.
Звуки [дж], [дз], [дз’], позначення їх буквосполученнями дж, дз
Мета: уточнити і закріпити знання учнів про приголосні звуки [дз], [дз’], [дж] та позначення їх на письмі; розвивати навички переносу слів з рядка на рядок; виховувати любов до природи.
Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 35, вправа 94)

— Прочитайте п’ять слів із буквою ф і п’ять слів із буквосполученням хв.

— Прочитайте складені речення.

2. Робота над віршем

— Прочитайте вірш. чому він так називається?

— Зверніть увагу на правильну вимову звуків [дж], [дз].

ПОЛЬОВІ ДЗВІНОчКИ

Піднімає джміль фіранку,

каже: — Доброго вам ранку!

Як вам, бджілко, ночувалось?

чи дощу не почувалось?

Виглядає бджілка з хатки:

— У дзвіночку добре спати.

Цей дзвіночок — як намет.

Тільки дощ — як кулемет.

Л. Костенко

— Випишіть спочатку слова зі звуком [дж], потім — зі звуком [дз].

— У якому із записаних слів найменше звуків?

— Складіть його звукову модель. Яким буде співвідношення букв і звуків у цьому слові?

— Як на письмі позначається звук [дж]?

— А який ще звук ми позначаємо на письмі двома буквами?

— Поміркуйте, чи можна при переносі розривати буквосполучення дж та дз, якщо вони позначають звуки [дж], [дз], [дз’]?

— Поясніть розділові знаки в кінці речень. Назвіть питальне речення зі звертанням.
III. Повідомлення теми і мети уроку

— На сьогоднішньому уроці ми більше дізнаємося про приголосні звуки [дж], [дз], [дз’].


IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 35–36)

Вправа 95

Учні читають речення. У виділених словах правильно вимовляють звуки [дж], [дз], [дз’].

— Скільки в тексті абзаців? Прочитайте початок кожного.

— Випишіть виділені слова. Підкресліть буквосполучення дж, дз.

— Прочитайте і запам’ятайте правило на с. 36.

Вправа 96

Учні записують речення, доповнюють їх словами, користуючись малюнками.

— Поділіть для переносу слова з буквосполученнями дж, дз.

— Полічіть кількість звуків і букв у цих словах.

Вправа 97

Учні читають текст.

— чим відрізняються джміль і джмелик? (Джміль більший від джмелика за розміром, старший за віком.)

Користуючись текстом, усно опишіть джмелика за запитаннями.

1) На що схожий джмелик? (Джмелик схожий на вертоліт.)

2) Якого він кольору? (Джмелик чорний, мов вуглинка.)

3) Що у нього на голівці і на спинці? (У нього на спинці та голівці дві плямки, мов пелюсточки квітки прилипли.)

4) На що схожі крильця джмелики? (Крильця джмелика схожі на пропелери.)

5) Як джмелик гуде? («Джу-джу-джу!» — дзвінко гуде джмелик.)

Вправа 98

— «Перетворіть» рослину хміль на комаху, замінивши один звук. Запишіть слова.

— Визначте, чи однакова кількість звуків і букв у записаних словах.

З одним зі слів складіть і запишіть речення.

2. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Чарівні слова»

— Складіть слова за зразком.

а) пани (сани) сапа

пальто (____) рама

б) пожежа (поле) левеня

вагон (____) таксі

в) крапка (крапля) галявина

мисливець (____) наказав

г) сирота (сирник) сінник

мило (____) ніша

— Підкресліть в утворених словах приголосні звуки.

2. Робота в групах. Творча робота

— Зі слів кожного рядка складіть і запишіть речення.


  • Маленького, в, знайшли, козлика, лісі, діти.

  • Годували, його, вони, спочатку, молоком.

  • На, городі, потім, пасли.

  • Грався, він, з, і, бігав, дітьми.

— Назвіть слова зі збігом приголосних. Як їх можна перенести?
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Якими буквосполученнями позначаються на письмі звуки [дж], [дз], [дз’]? Наведіть приклади.



— Як треба переносити слова з такими буквосполученнями? Наведіть приклади.
VII. Домашнє завдання

С. 36, вправа 99.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка