Хід уроку І. Організаційний момент



Скачати 67.34 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір67.34 Kb.
Іван Франко "Лисичка і Журавель".

Мета. Ознайомити учнів із жанром літературної казки; навчити само­стійно визначати дійових осіб; Інсценізувати частини казки; удосконалювати вміння читати, аналізувати, порівняти з українською народною казкою.

Хід уроку

І.Організаційний момент
Дзвоник дзвонить, не стихає,

Школярів усіх скликає:

– Гей, до класу поспішайте

На місця свої сідайте –

І урок розпочинайте.

Прочитайте девіз нашого уроку:

Не просто слухати а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

2)Cсьогодні я пропоную вам подорож країною а саме ви її мені підкажете?

Ребус Казка

Тож гаразд часу не гаєм

і в мандрівку вирушаєм . (Музика)

3) вірш за Ейдетикою про казку

Казка народилась у сиву давнину. Вона виникла значно раніше, ніж люди навчилися писати. Тому їх не могли записувати, а переказували один одному. Згодом ім'я автора забувалось. Казка ставала народною. На від­міну від народних, є казки авторські написані певною людиною, автори яких відомі. Тому ці казки називають авторськими, або літературними.

-Яку авторську казку ми будемо читати ви мені скажете , коли розгадаєте загадку.



б) Читання загадки, надрукованої на дошці.

В казці цій рудий хтось, хитрий

Кашки наварив і в миску

Він налив її для гостя.

Скуштувать не довелося...

Та нечемною була Лисичка-сестричка,

Тому казочка про них

Зовсім невеличка.

Та мораль там велика

І для всіх дається

Хто ж герої ці, згадай,

Назву казки відгадай


2

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з авторською казкою І. Я. Франка « Лисичка і Журавель» і порівняємо її з українською народною.



Це перша казка із розділу "Казки українських письменників"

Зупинка Гра «Додайте останнє слово»

Чистомовка до казки «Лисичка і Журавель»

ця-ця-ця — жила собі лисиця

лем-лем-лем — зустрілася з журавлем

ни-ни-ни — запросила на гостини

ла-ла-ла — каші наварила

ила-ила-ила — по тарілці розмастила

ав-ав-ав — журавель дзьобом стукав

ївсь-ївсь-ївсь — кашки не наївсь

му-му-му — пішов додому

щу-щу-щу — наварив борщу

чик-чик-чик — насипав у глечик

ку-ку-ку — покликав лиску

зив-зив-зив — носик до глечика не влазив

ась-ась-ась — лиска розсердилась.
2. Тренувальні вправи для розвитку навичок читання. Шифрувальник.

— Розшифруй текст про цього птаха.

еЦ векийли нийраг тпах. Він ганадує лекуле. В гоньо гідов яши і дзьоб. р'яПі у ражувля ірес. Хіств, часнати говило і яши — рнічо. рилаК кіизачуються чормини напір'їми.

- Як називається цей птах? Скажіть будь ласка перед вами текст опис міркування розповідь

— Як в народі називають журавлів?

Народ наш спостережливий, спостерігаючи за цим птахом він помітив такі прикмети про Журавля. Ви їх уважно послухайте і запам’ятайте


Народні прикмети

*Журавлі прилетіли — тепло принесли.

*журавлі летять високо — зима ще далеко.

*Журавлі летять низько — зима вже близько.

*Ранній приліт журавлів — на ранню весну.

Зупинка сторінками поезії , де діти підготували віршики про Лисичку і Журавля.

*******

Журавель



Прилетів журавель

3 невідомих земель,

А в нашій окрузі

Поселіться в лузі.

Воду п'є — не просить жбанок.

Ходить тихо, наче дід,

Жабу ловить на сніданок,

Другу зловить на обід.

3

*************



Облітав журавель

Облітав журавель сто морів, сто земель,

Облітав, обходив, ноги, крила натрудив.

Ми спитали журавля:

— Де найкраща земля?

Журавель відповідає: — Краще рідної — немає!



***************

Веселики-журавлі

Веселики-журавлі,

Що несете на крилі?

Чи то радість, чи то сміх,

Може, снігу повний міх?

Несемо вам всім тепло,

Що цвіло й росло.

Журавель

Прилетів журавель

Із заморських земель,

На болоті сів-упав,

«Добрий ранок!» — затурчав.

Зазирнув туди-сюди

Під латаття на воді

І подибав чвак-чалап

Рахувать в болоті жаб.
****

Лисичка-сестричка

Нащо хтось мене назвав

Та сестричкою?

І сміються всі тепер

Над лисичкою,

Що курятинку люблю

Й ситу гусочку...

Я ж їх тільки і ловлю

На закусочку.

********

Лисичка


Тірі-тірі-тірі-тірі!

Маю лапок аж чотири,

Хвостик довгий і як пух,

Ще й рудесенький кожух,

Тірі-тірі-тірі-річки!

Бистрі очки у лисички,

Зубки гострі, як шпички,

їх бояться малючки.

Зупинка музична Пісня про лисичку.
4

А зараз ми попрацюємо в парах



«Збери прислів’я»

• На язиці медок а на думці льодок .

• І на хитру лисицю капкан знайдеться.

• Лисиця спить, а курей бачить.

• Лис старіє, але не добріє.

Ш. Опрацювання казки Івана Франка "Лисичка і Журавель".

Хто Франко? Ми всі це знаєм!

Всі Франка ми величаєм

- Він великий наш казкар, поет,

Гляньте — ось його портрет.

Іван Франко писав не тільки казки , а й вірші та оповідання. Він

написав дуже багато творів для дітей.

Який згодом став великим українським письмен­ником Іваном Яковичем Франком.

У селі Нагуєвичі Дрогобицького повіту 27 серпня 1856 року, у родині Яця з Гори, відомого на всю округу коваля, народився рудоволосий, ясноокий хлоп­чик,

Батьки не могли натішитися сином. Хлопчик зростав розумною, допитливою дитиною. Цілими днями він бігав по полю, по луках, понад гірською річечкою з високими берегами і кам'янистим дном.

Його цікавило все: чому сонце маленьке, ко­ли казали, що воно велике?

Про що шепоче листя на осиці?

Про що розмовляють між собою лісові звірі?

Над усім задумувався хлопчик.

На ці та інші питання хлопчик міг одержати відповідь у батьківській кузні, що стояла на околиці села понад шляхом.

Про це І. Франко та про інше згадує у своїх творах.

Зупинка театральна. Театр це установа що здійснює сценічні вистави. Де ми з вами побуваємо і пригадаємо укр.. народну казку «Лисичка і журавель.»

Інсценізація казки.


1)Словникова робота.

Тлумачення незрозумілих слів і виразів.

Призволяйся — пригощайся;

Облизня спіймавши — залишитися ні з чим.

* Подружилися.— можна сказати так: потоваришували, заприятелювали.

Почастую- нагодую.

не погордуй - спробуй, сумним.

пісним голосом тоненьким

2)Читання казки «Лисичка і Журавель».

— Як можна охарактеризувати Лисичку? Яка вона?

Складемо сенкан про лисичку та журавля



(Хитра, хижа, підступна).

Читання казки в особах.



Проведемо дослідження

Де живе? До якої природи належить?

5

Фізкультхвилинка.



Унадився журавель, журавель

До бабиних конопель, конопель.

Сякий, такий, журавель,

Сякий, такий, довгоногий,

Сякий, такий, виступає,

Конопельки все щипає.

4) Самостійне читання казки з наступним тестуванням.

Тест гра «чи уважно ти читав»

1. Цей твір є ...

а) оповіданням; б) казкою.

2. Хто перший запросив приятеля у гості?

а) Лисичка; б) Журавель.

3. На що сподівався кожен із гостей?

а) Що прийде у гості й гарно поговорить.

б) Що прийде у гості й гарно поїсть.

4. Чи підійде до казки такий заголовок: "Яке частування, таке й дякування"?

а) Так; б) ні.

5. Від чого народ застерігає у цій казці?

а) Від скупості; б) від лінощів.

6. Яка головна думка твору?

а) Роби комусь так, як хочеш, щоб робили тобі;

б) комусь можеш робити як-небудь, аби тобі робили добре.

Відповіді: 1) б; 2) а; 3) б; 4) а; 5) а; 6) а.

3. Вибіркове читання.

— Прочитайте, як Лисичка частувала Журавля.

— Як Журавель віддячив Лисичці? Прочитайте.

— Чому Лисичка зареклася дружити з Журавлем?

IV Поділ казки на логічно-завершені частини. Стислий переказ кож­ної частини.

Порівняння казки І. Франка і народної.

— Чи знайома була вам ця казка? Коли ви її читали?

Порівняйте українську народну казку "Лисичка і Журавель" і казку з такою ж назвою

І. Франка.



  • Чим вони подібні, а чим — відрізняються? Які ви знаєте приказки до цієї казки?

Приказки до казки

Наварив каші, тепер їж.

• їж сама, мила, коли таке зварила.

* Як посолиш, так і їстимеш.

• Сама собі зварила, сама і поїм.

• Уміла варити та не вміла подавати.

• Зварив кашу, то не жалій масла.

• Зварив кашу, так і їж.

• З ними каші не звариш

V. Підсумок уроку.



У галереї

«Казка очима учнів 2-В класу.»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка