Хід Уроку І. Організація учнів до роботи



Скачати 80.24 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір80.24 Kb.
Хід Уроку
І. Організація учнів до роботи.
Станьте дітки всі рівненько

Посміхніться всі гарненько

Оберніться до гостей

Привітайтесь «Добрий день»

Поверніться …

Руки вгору підведіть

І енергію візьміть
ІІ. Мовна розминка (робота з таблицями), утворити слова зі складу па.
ІІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.
Гра «Мікрофон»
Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож по країні Читландії.

А для того, щоб було цікаво, як ви думаєте, що потрібно робити протягом уроку:


- думати;

- слідкувати;

- уявляти;

- здогадуватись;

- бути уважним;

- висловлювати власну думку.


Діти, ця країна безмежна і обійти її неможливо навіть за життя, як неможливо прочитати усі книги.
Так для чого ж треба читати ? (щоб набиратися розуму, дізнаватись про щось нове і т.д.)

IV. Актуалізація опорних знань
- Скажіть, будь-ласка, над яким розділом підручника ми зараз працюємо ? («Добридень тобі, Україно моя !»)
- То ж скажіть, чим є Україна для кожного з нас ? (Батьківщиною)
- які ще слова ви можете вжити замість слова Батьківщина ? (Вітчизна, рідна країна, рідний край)
- що спадає вам на думку, коли ви чуєте слово Батьківщина.

Створення асоціативного куща «Батьківщина»

- а що таке символ ? (умовне позначення якогось предмета або явища)


Діти, у цій таблиці зібрано символи України
Робота з пошуковою таблицею






хмарка


сонечко


зірка



червоний



гімн


хліб


барвінок


жовтий



рушник


герб


писанка


синій


верба


лелека


прапор

- Приготуйтесь до роботи, слухайте уважно. Яке слово треба відшукати і прочитати


Червоний ряд, хмарка (гімн)

Жовтий, сонечко (герб)

Синій, зірка (прапор)
- До яких символів належать герб, гімн та прапор (до державних)
- Так діти – це державні символи України, тобто розпізнавальні знаки країни.

Синій, сонечко (лелека)

Жовтий, зірка (писанка)

Червоний, сонечко (хліб)

Червоний, зірка (барвінок)

Жовтий, хмарка (рушник)

Синій, хмарка (верба)
Діти, як назвати ці символи одним словом (народні)

Так, народні символи – це те, найбільше любить і шанує народ.


V. Вивчення нового твору (оповідання)
1. Підготовча робота до сприймання оповідання
а) відгадування загадки
У вінку зеленолистім, у червоному намисті

Видивляється у воду на свою чарівну вроду
- Так про який же символ України буде йти сьогодні мова (про калину)
Ось такий прекрасний вигляд мають кетяги калини після дозрівання. Але вона прекрасна в будь-яку пору року, вона оспівана у піснях, про неї складено багато віршів, оповідань, казок, легенд.
Майже у всіх народів є улюблена рослина – символ. У нас, українців – калина. Це невеличке деревце чи кущ, що навесні приваблює білими квіточками, взимку спалахує гронами яскраво-червоних ягід.

Назва «калина» пов’язана зі словом «калить», що означає червона, калена ягода.

Калина – це не тільки окраса, це глибокий символ, це символ красивої української дівчини, символ дитини.

Калина на рушнику – символ сімейного щастя.

Калина на весіллі – на щастя, на долю, на любов.

Калину дуже любив Т.Г.Шевченко. У «Кобзарі» він ужив слово «калина» 385 разів. Тож бережіть калину, любуйтеся її цвітом і плодами. І пам’ятайте, у недобрих людей калина не росте.


Біля кожної садиби росла ця красуня. З давніх часів плоди калини були харчовим продуктом. Плоди калини багаті на цукор. З них виготовляють сік, вареня, напій, кисіль, мармелад, желе, начинку для пирогів. Калину використовують при кашлі, застуді, хворобах серця, нирок, печінки. Раніше, коли козак вирушав у дорогу, мати напувала сина калиновим соком і давала в дорогу хліб з калиною. На нашій планеті росте понад 200 видів калини.
VІ. Словникова робота.
Перед тим, як ми почнемо читати, ознайомтесь із словами, які можуть бути для вас незрозумілими.
Символ – умовне позначення якогось предмета.

Наруга – образа, зневажливе ставлення.

Насамкінець – під кінець.

Дбайливо – старанно, пильно.
- А зараз відкрийте, будь-ласка, підручники на сторінці 69 і послухайте це оповідання, а потім скажете, яка пісня надихала козаків у боротьбі за визволення України.
2.Первинне ознайомлення з оповіданням. Показове читання оповідання.
3.Перевірка первинного сприймання.
- що нового ви дізналися ?
В тексті згадують ім’я Богдана Хмельницького. А чи знаєте ви хто це такий ? Богдан Хмельницький – гетьман України, полководець і державний діяч.
Яка пісня надихала козаків у боротьбі за визволення України ? («Червона калина»)
А хто такі козаки ? (це вільні люди, безстрашні воїни, які захищали рідну землю)
А зараз ми послухаємо цю пісню (звучить пісня «Червона калина»)
4.Повторне читання оповідання дітьми, структурно-художній аналіз. Вправа «Сніжинка»
1. Читання оповідання «ланцюжком» по одному реченню

2. Бесіда за прочитаним оповіданням


- яке відоме прислів’я згадується в оповіданні («Без верби і калини нема України»)
- у яких народних творах оспівано калину (у піснях)
- прочитайте про те, що символізує калина (Дух боротьби за волю і щастя України)
- що говорили дітям, аби ті не ламали цвіту калини («не ламайте калину, бо накличите морози»)
- коли цвіте калина ? (насамкінець весни, коли вже відходять заморозки)
Фізкультхвилинка

3. Завдання за вибором. Робота в групах.


- А зараз я пропоную вибрати для виконання те завдання, яке вам найбільше сподобається. Для цього поділіться на 3 групи. Слухайте уважно, які завдання треба буде виконати.
1 група – рахувальники. Вашій групі потрібно полічити, скільки разів зустрічається слово «калина» в цьому тексті.
2 група – актори. Ваше завдання – навчитися виразно читати текст пісні «Червона калина».
3 група – знавці мови. Відшукайте в останньому абзаці тексту питальне і спонукальне речення.

(на виконання цього завдання дається 2-3 хв.)
Перевірка виконаних завдань.
Скільки разів в тексті зустрічалося слово «калина» ? (11 із заголовком)
Виразне читання пісні 2-3 учнями
Прочитайте з останнього абзацу питальне речення: (Чи не тому так дбайливо охороняли і доглядали в народі калину ?)
А яке речення є спонукальними, тобто спонукає до дії ? (Дітям, аби ті не ламали цвіту: не ламайте калину, бо накличите мороз)
Молодці, добре впорались із завданням.

4.Узагальнююча бесіда


- Чи використовують українці зараз калину для своїх потреб, у побуті (так)
- Як її використовують ? Розкажуть юні літературознавці, які вивчили це питання. (виступ літературознавців)
VІІ. Вивчення нового твору (ліричного вірша)
1.Підготовча робота до сприймання вірша
Розгляньте ілюстрації

Скажіть одним словом, що на них зображено ? (природа)

- А що таке природа ? (те що не створено руками людей)

- Діти, як треба ставитись до природи ? (з любовю, шанобливо, берегти її)




2.Первинне ознайомлення з віршем С.Жупанина «Буду я природі другом»
а) показове читання вірша;

б) словникова робота

- які слова були незрозумілі ?

( «не столочу» - як сказати інакше ? (не зімну, не стопчу, не витопчу)



3.Перевірка сприймання прочитаного
- Ким автор вірша хоче бути для природи ? (другом)
4.Повторне читання вірша мовчки.
- а зараз прочитайте вірш мовчки і назвіть місця, де проходив автор, через що пролягатиме шлях автора ? (через сад, поле, луг, ліс)
- як на вашу думку автор вірша ставиться до природи ? (дбайливо, добре)
- про які людські якості це свідчить (вихованість, порядність, доброта)
5.Робота над виразним читанням вірша з допомогою партитури.
6.Читання вірша «луною»
Я зараз буду читати вірш по рядках, дотримуючись вказаної партитури, а ви будете моєю «луною», тобто намагатиметесь повторити все за мною.
7.Узагальнююча бесіда
- як ви розумієте вислів «посію зерна доброти» (зроблю якісь корисні, добрі справи)
8.Мозкова атака

9.Виконання дітьми пісні «Ой єсть в лісі калина»
- які зерна доброти може посіяти кожен із вас у довкіллі ? (підгодовувати птахів, не ламатиме гілок, не рватиме квітів, буде розяснювати тим, хто це робить, що таке не можна робити )
VІІІ. Підведення підсумків уроку.
І ось наша подорож по країні Читландії завершується.
- з якими творами ми познайомились сьогодні на уроці ? (В Скуратівський «Калина», С.Жупанин «Буду я природі другом»)
- кому було легко виконувати мої завдання ?
- чи сподобався вам урок ?
- чи все ви зрозуміли ?
Оцінювання роботи учнів з мотивацією.
ІХ. Домашнє завдання.
Виразно читати та подумати, які питання можна поставити до оповідання.
Підготувати буклети з загадками та прислів’ями, піснями про калину.
А на згадку про урок прийміть від мене сувеніри та пиріжки з калиною.
І я к підсумок нашої спільної роботи послухайте ці чудові слова.
Посадіть калину коло хати

А щоб цвіт її не стерся,

Не зів’янув в спориші

Посадіть калину коло серця,

Щоб завжди цвіла вона у вас в душі

Дякую, урок закінчено.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка