Хмельницька область Кам'янець-Подільський район Староушицька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів екологічного напрямку Колективна робота учнів 4 класу Керівник Левко Лариса Афанасіївна



Скачати 399.95 Kb.
Сторінка1/6
Дата конвертації07.03.2016
Розмір399.95 Kb.
  1   2   3   4   5   6
Хмельницька область

Кам'янець-Подільський район

Староушицька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів екологічного напрямку

c:\documents and settings\admin\local settings\temporary internet files\content.word\img_0010.jpg

Колективна робота

учнів 4 класу

Керівник Левко Лариса Афанасіївна

-2015-

А Н О Т А Ц І Я
Навколишнє середовище, в якому ми живемо, під загрозою зникнення. І винні в цьому не природні катаклізми, а саме людство, його байдужість до довкілля. Поки люди не почнуть постійно дбати про природу на Землі, не навчаться зберігати і розумно використовувати її скарби, нічого не зміниться.

Кажуть, що краса врятує світ, та доречно було б додати, що краса поряд із добротою, турботою, милосердям зможе врятувати світ. Адже в наш час природа рідко отримує від людей добро та турботу, якої вона потребує. Тому наймолодші учні Староушицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів екологічного напрямку обрали девізом своєї роботи вислів: «Поспішай робити добро для природи». Це підтверджується виконанням різноманітних екологічних проектів. Один із них пропонуємо вашій увазі. Мета колективного, інформаційного, практично-орієнтованого, довготривалого проекту «Допоможемо птахам взимку» - змалечку привчати дітей любити і цінувати рідну природу, ділитися з нею своєю добротою, увагою, дбайливим ставленням. Робота над проектом розширила уявлення дітей про зимуючих птахів рідного краю, сформувала усвідомлення своєї ролі в житті пернатих друзів, активізувала бажання дітей допомагати птахам у несприятливу для них пору року, підвела до розуміння, що птахи – наші друзі і їх потрібно оберігати, навчила школярів свідомо і раціонально пізнавати навколишній світ без завдання йому шкоди.

Результати проекту, зацікавленість дітей та активна участь багатьох батьків під час підготовки і проведення проекту довели доцільність проведення такого заходу. Зміст проекту відповідав віку другокласників, було використано оптимальний зміст раціональної та емоційної інформації.

Школярі зрозуміли мету проекту, тому зацікавлено працювали в групах, сумлінно виконували конкретні завдання. Інформація мала достовірний та науковий характер. Усі учні класу були залучені до активного пізнавального процесу, удосконалили вміння аналізувати, вибирати, узагальнювати інформацію, покращили навички роботи в колективі, здобули вміння організовувати та аналізувати свою діяльність, опрацьовувати електронні та друковані джерела.

В ході виконання завдань, учні досліджували навколишнє середовище, проводили експеримент, склали рекомендації щодо виготовлення годівниць та пам'ятки про використання годівничок для птахів та улюблені ласощі зимуючих пернатих друзів, провели психологічне дослідження серед школярів початкової школи, займалися агітаційною роботою, розповсюджуючи листів-звернення, підібрали цікаву інформацію про зимуючих птахів та склали підбірку народних прикмет «Птахи – синоптики», випустили газету «Екосвіт», присвячену птахам. Поряд із цим другокласники взяли активну участь у відзначенні дня горобчика, «Святі зимуючих птахів» та святі «Зиму проводжаємо… Весну зустрічаємо!», організували конкурс малюнків.

Робота над проектом сприяла об'єднанню дитячого колективу, виявленню творчих здібностей кожного школяра, що стало підґрунтям для подальшого розвитку у навчанні та формуванні екологічної свідомості, удосконаленні екології душі дітей.



З М І С Т

1. Творчий звіт

2. Газета "Екосвіт"

3. Слайдофільм

Робота над проектом "Допоможемо птахам взимку"

План наших дій

Етапи роботи

Зміст роботи

Діяльність учнів

Дороектна діяльність

Засідання учасників проекту.

Планування роботи



Формування проектних груп.

Ознайомлення із темою, метою проекту та завданнями для кожної групи.

Визначення проблемного питання.


І етап

Запуск проекту

Збір інформації про зимуючих птахів. Розробка плану досліджень.

Екскурсія до лісу, парку, шкільний сад.

Проведення спостережень.

Створення емблеми проекту.

Оформлення листівок-звернень


ІІ етап

Визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації та представлення результатів

Описи спостережень за птахами.

Підбір народних прикмет «Птахи – синоптики»

Складання рекомендацій щодо виготовлення годівничок.

Складання пам'яток про корма, що використовують для підгодівлі.

Випуск газети «Екосвіт»


ІІІ етап


Практична робота

Виготовлення та розвішування годівничок, підгодівля птахів.

Проведення психологічного дослідження «Годівничка для птахів» серед школярів.

Експеримент «Улюблені ласощі зимуючих птахів»

Агітаційна робота

Відзначення дня горобчика.

Проведення «Свята зимуючих птахів»

Конкурс малюнків «зимуючі птахи»

Свято «Зиму проводжаємо… Весну зустрічаємо»



ІV етап

Підбиття підсумків проекту

Звіт про роботу кожної групи Оформлення фотозвіту виконаної роботи

V етап

Оцінка результату

Колективне обговорення


Ключові питання пректу


  1. Чи можна прожити без птахів?

  2. Про що співають птахи взимку?

Тематичні питання

  1. Які пташки залишаються зимувати у нашому краї?

  2. Чи потребують вони нашої допомоги?

  3. Як допомогти птахам перезимувати?

  4. Чому пташки гинуть взимку?

Група «Довідкове бюро»

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\новая папка (4)\фото годывн\dscn3088.jpgc:\documents and settings\admin\рабочий стол\новая папка (4)\фото годывн\dscn3096.jpgc:\documents and settings\admin\рабочий стол\новая папка (4)\фото годывн\dscn3089.jpg

Валігурський Устим Іванова Анастасія Євстафієв Владислав



Наші завдання:

  • Збір інформації по різноманіттю зимуючих птахів у нашому краю.

  • Підготувати підбірку народних прикмет «Птахи-синоптики».

  • Скласти рекомендації щодо виготовлення годівничок.



Група «Дослідники»c:\documents and settings\admin\рабочий стол\новая папка (4)\фото годывн\dscn3087.jpgc:\documents and settings\admin\рабочий стол\новая папка (4)\фото годывн\dscn3099.jpgc:\documents and settings\admin\рабочий стол\новая папка (4)\фото годывн\dscn3094.jpg



Пілець Юрій Литвинюк Дарія Миколайчук Влад



Наші завдання:

  • Опрацювання довідкової літератури.

  • Створення пам'ятки «Корм для зимуючих птахів»

  • Провести психологічне дослідження «Годівничка для птахів»

  • Провести експеримент «Улюблені ласощі зимуючих птахів»

  • Оформити листівки – звернення та розповсюдити їх.


Група «Умілі руки»

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\новая папка (4)\фото годывн\dscn3101.jpgc:\documents and settings\admin\рабочий стол\новая папка (4)\фото годывн\dscn3102.jpgc:\documents and settings\admin\рабочий стол\новая папка (4)\фото годывн\dscn3095.jpg

Яцемірський Діма Левицький Міша Комаровський Саша



Наші завдання:

  • Виготовити годівниці та розвісити їх біля школи, в парку.

  • Підгодовувати птахів протягом усього зимового періоду.

  • Скласти пам'ятку щодо практичного використання годівничок.

  • Залучати друзів до цієї доброї справи.

Група «Творча лабораторія»

c:\documents and settings\admin\local settings\temporary internet files\content.word\s6001987.jpgc:\documents and settings\admin\рабочий стол\новая папка (4)\фото годывн\dscn3092.jpg

Конько Влада Погребняк Евеліна



Наші завдання:

  • Створити емблему проекту .

  • Організувати конкурс малюнків «Зимуючі птахи».

  • Оформити фотозвіт проведеної роботи під час виконання проекту.

Емблема проекту
c:\documents and settings\admin\local settings\temporary internet files\content.word\img_0010.jpg
Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташці у нашім краю.

Ми друзі і вірні, і щирі,

Бо ми бережем повсякчас

Пташок, що літають у вирій,

І тих, що зимують у нас.



Зимуючі птахи рідного краю

За календарем зима починається 1-го грудня. А от вчені вважають початком зими 22 грудня – найкоротший день року. Та у природі зима настає щороку в різний час. Початком зими вважають дату, коли встановиться стійкий сніговий покрив. Цьогоріч сніг випав 3 грудня.

З настанням довгоочікуваної зими в нашій місцевості усе вкрилося пухнастою ковдрою. Вдарив перший морозець. Задрімала в зимовому сні природа. Холод скував дерева і запорошив їх снігом. Застигли білі берези, могутні дуби, липи та ялинки, високі тополі та різні кущі біля школи та в парку. Ніби все завмерло… Але про життя нагадує ланцюжок слідів на снігу. Чиї вони? Та це ж сліди наших пернатих друзів, що залишалися зимувати, та північних гостей, які прилетіли до нас на гостини. Варто поглянути на довкілля небайдужим оком і відразу ж помітиш зграйку тих чи інших пташечок. Саме завдяки їм ми відчуваємо свою причетність до природи, бо птахи постійно в будь-яку пору року супроводжують наше життя, а їх співочий пташиний ансамбль знаходиться завжди поруч рідного будинку, школи…

Наш Подільський край багатий на пернатих друзів. І кожен із нас повинен жити в гармонії з крилатими сусідами. Проте треба не тільки милуватися ними, але й дбати про них, особливо у найскладніший період їх життя – взимку. Саме зимової пори року птахи потребують нашої допомоги, бо багато із них гине в цей час аж ніяк не від холоду. Причиною цього є голод, бо сита пташка не замерзне навіть у найлютіший мороз – її зігріє «внутрішній двигун». Зараз надворі зима. Багато птахів залишилосяся зимувати у нашій місцевості. Але це для них не так вже й просто.



Працюючи з книгами, ми дізналися, що найважливішими та найскладнішими для птахів зимовими місяцями є січень та лютий. Птахи в цей час сильно страждають. Крижаний вітер гуляє, носиться між будинками і деревами, забирається під пір'ячко. Не всидіти маленьким птахам ні на гілці, ні на землі: все покрите сніжним покривалом, холонуть лапки. Треба стрибати, літати, щоб як-небудь зігрітися. Ох як важко їм доводиться! Шукають вони, де б сховатися від холоду. Найгірше, коли після денної відлиги вдарить вночі мороз і відразу заморозить сніг зверху. Така крижана кірка – наст – міцна, жорстка, слизька. Її не птахи не можуть розбити ні лапками, ні дзьобом. Дуже важко тоді птахам дістати під льодовим склом собі їжу – травичку, зернята. У кого немає сили для цього, той голодує. Саме в цей час пташкам потрібна найбільша допомога та увага з боку людини, і справа тут не тільки в морозі. Одна з причин – коротка тривалість світлового дня. За 6-7 годин їм потрібно не тільки знайти собі їжу, але й засвоїти її, щоб пережити довгу зимову ніч. Тому взимку для птахів залишається одна надія – небайдужість людей.

Добре відомо: хто ситий, той холоду не боїться, тому ми повинні допомагати своїм маленьким пернатим друзям. Їм багато не треба. Хто дасть зерняток, хто – сала, хто – ягід, хто - крихт хліба. Так пташок можна врятувати від голодної смерті у складний для них час.

А які ж пташки залишаються зимувати у нашому краю? Щоб дати відповідь на це питання ми проводили спостереження у природі, спілкувалися з батьками, друзями, працювали з довідниками та енциклопедіями. В результаті цієї роботи з'ясували, які птахи зимують у нашому селищі, дізналися про їх звички, про переваги в їжі та способі життя.

Отож, пропонуємо вам познайомитись із видами птахів, які живуть у нашому краю зимової пори року, за якими ми спостерігали та описали у своїй роботі, опираючись на довідкову літературу, з якою працювали у шкільному екологічному центрі, створеному за підтримки посольства Канади в Україні.
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка