Хочете, щоб математика стала справжнім святом? Тоді запрошуємо вас, на тиждень Математика не дарма вважається “Царицею усіх наук”



Скачати 211.49 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір211.49 Kb.



Хочете, щоб математика

стала справжнім святом?

Тоді запрошуємо вас, на тиждень



Математика не дарма вважається

Царицею усіх наук”


Математика, що є найдавнішою з усіх наук, разом з тим залишається завжди молодою наукою, яка бурхливо розвивається, яка весь час розширює галузі свого застосування.

Взявши активну участь у тижні математики, ви переконаєтесь в її несподіваності, красі, чарівності.

Вашу увагу заполонять вікторини, конкурси, фокуси, влучні жарти, дотепні розіграші в найнесподіваніших математичних ситуаціях.






Тим, хто вчить математику,

Тим, хто любить математику,

Тим, хто не знає, що можна любити математику,

Тиждень математики присвячується


  1. Відкриття Тижня математики (проведення лінійки, оголошення плану).

  2. Випуск математичних газет (5-11 кл.)





  1. Математичні десятихвилинки на уроках математики 5-11 кл про цікаві факти з життя відомих математиків.

  2. Виставка-конкурс “Кращий робочий зошит з математики” (5-11 кл.)




  1. Конкурс ”Прислів‘я та приказки в яких згадуються числа.”5 - 9 кл.

  2. Математичні десятихвилинки на уроках математики 5-11 кл про цікаві факти з життя відомих математиків.



1. Математичні змагання “Чудова сімка”. 5 кл.


  1. Гра “Найрозумніша команда” змагання між учнями 8-11 кл.

  2. Оголошення підсумків тижня. Нагородження переможців.


Лінійка

Увага! Увага! Увага!

Тим, хто вчить математику

Тим, хто навчає математики

Тим, хто не знає, що можна любити математику

Тиждень математики присвячується.


Сьогодні будем друзі з вами

Царицю всіх наук вітать

Так можем гордо і по праву

Ми математику назвать.


Наук на світі є багато

Їх навіть важко полічить

Та нам їх треба добре знати,

Щоб Всесвітом оволодіть.


До різних ми наук охочі

Нехай ведуть нас до вершин

А зараз ми сказати хочем

Наш математиці - уклін!


1-й учень: Ти знаєш, в одній із західних країн оголосили конкурс на кращий твір на тему: “Як би людина жила без математики?”

2-й учень: Ну і що?

1-й учень: За кращий твір обіцяли премію.

2-й учень: І хто ж її одержав?

1-й учень: Уяви собі, що ніхто. На конкурс не було представлено жодної роботи. Навіть найталановитіші фантасти не змогли собі уявити, як би людина жила без математики.

2-й учень:Люди працюють і будують

Відкривають таємниці земної кори

Таємниці атома

І завжди в цьому їм допомагає

Математика!

Математика – найстародавніша з усіх наук. Ще в давні часи математику називали “царицею наук”, “ключем до всіх наук”.

Математика народилася з практичних потреб людини і залишається тісно пов‘язаною з практикою, причому стає їй дедалі більше потрібною.

Математика допомагає людині в усіх її справах. Вона потрібна не лише інженерам, конструкторам, бухгалтерам, а й робітникам. Без вимірювань і обчислень не можна зробити й стільця. А конструювання літаків, кораблів, виготовлення і запуск космічних ракет, супутників потребують застосування складного математичного апарата, виконання величезної кількості різноманітних розрахунків.

Без математики не обійтись і художнику: вона потрібна йому, щоб будувати перспективу, додержувати певного масштабу зображення.

Без математики не обходяться і учні. Наприклад: тільки прокинувшись вранці о 6 год. 30 хв., ти підраховуєш, що через 1 год.30 хв. Ти повинен бути уже в школі. За цей час тобі потрібно вмитися, поснідати. Коли мама дає тобі гроші для покупки хліба, ти швидко підраховуєш, скільки ще залишилося, щоб купити собі морозиво.

Агрономи розраховують площу поля, норму висіву зерна на 1 м2, на 1 га і на всю площу.

1-й учень: А мені математика – мука

В ній немає живої краси

Це важка , нецікава наука

В ній лиш символи й формул ліси.

2-й учень: Ну знаєш з тим, що математика наука нелегка, погодитися можна, але той, хто наполегливо вчить математику, ніколи не розгубиться в лісі символів.

1-й учень:Але ж у математиці скрізь нудьга. Хіба неправда?

2-й учень: Зрозумій, ти неправий мій друже.

Не по тому шляху ти пішов

Із задачами певно не дружиш

То й поезії в них не знайшов

Будеш друже учитись сумлінно –

У науці уникнеш невдач

І розв‘яжеш на добре й відмінно

Не десяток, а сотні задач.

1-й учень:Глибина і абстракції сила

Розрахунок в задачах стрункий

Строга логіка, виклад красивий

Математиків ваблять віки

Проникаючи в зоряні долі

В таємниці у недра земної кори

Математика всіх закликає

“Ти міркуй, фантазуй і твори”




Щоб відсоток, всім на зло,

Перетворити на число,

Що потрібно нам зробити?

На сто його швиденько ……..(поділити)


Якщо знайдете з охотою

Від числа ви одну соту,

То одержити в момент,

Друзі, ви один ……. (процент)


Коса риска й два нулі.

Один внизу, один вгорі.

Знають учні всі достоту

Позначають так …… (відсоток)


Як дві прямі називаються,

Що під прямим кутом перетинаються?

То ці прямі - це вже не тайна,

Їх називають гарно,

Вони - ……(перпендикулярні)
Ці прямі такі незвичні,

Мов колії залізничні

На площині вони лежать

У нескінченість все біжать

У нескінченість все біжать

Біжать вони, змагаються

Та не перетинаються

Кажіть скоріше ви мені:

Як називаються вони? (паралельні)
Якщо число закінчилось на 0,

Або число закінчилось на 5,

Про це всі учні мають знать:

Число це ділиться на …..(5)


Як довідатись мені:

Ділиться число на 2, чи ні?

Щоб не помилитися,

Нам останню цифру треба подивитись

Число на 2 поділиться в нас гарно,

Якщо ця цифра …. (парна).


Запам‘ятай, це може пригодитись,

Що не просте і не складне число – це ….(одиниця)


Якщо число два дільники лиш має,

То зараз кожен з вас згадає,

Що це число і я, і ти –

Усі назвем його ….. (простим)


Якщо ми кілька різних множників помножим,

То ….. (степенем) назвати цей добуток зможем.


Якщо показник степеня в нас два –

Нехай запам‘тає голова,

Що степінь отакий завзятий

Здавна називається …. (квадратом)


Якщо ми можемо отак зробити:

На число однакове

Чисельник і знаменник поділити,

То знають учні, що вони зробили:

Вони цей дріб взяли і ….(скоротили)
Як знайти число за дробом?

Хто ж цього не знає!

Математику хто любить,

зразу відгадає.

Що потрібно нам зробити?

Та число на дріб цей …. (поділити)


Якщо ми дріб не можем скоротити,

Чисельник і знаменник поділити,

То кожному з нас знати слід:

Що ….(нескоротним ) є цей дріб.


Якщо в прямої чотирикутної призми

Всі ребра рівні, а не різні,

То скажеш ти зі своїм другом,

Що призму цю називають …. (кубом).



(для учнів 9 класу)

Змагання відбувається в кілька етапів. На першому етапі команди, кожна з яких складається із 6 школярів, пропонується 16 запитань. На обдумування кожного відводиться 1 хв. Капітан команди, що першою знайшла відповідь, піднімає руку і пропонує свій варіант. Якщо відповідь правильна команда отримує 1 бал. Якщо ні, то дві інші команди мають право дати правильну відповідь. Після четвертого, восьмого дванадцятого запитання команди по черзі пропонують паузу тривалістю по 5 хв. На тему “Про царицю математику”. Максимальна оцінка за виступ – 4б.

Максимально команда може набрати 20 балів. Але це ще не закінчення турніру. Зароблені бали – це кількість букв, які можна відкрити в зашифрованому гаслі. Команда, яка першою розшифрує гасло, отримує додатково 4 бали, другою 2 бали, третьою 1 бал. Час на роздуми 1 хвилина. І лише після цього визначається команда переможець. Якщо команди набирають однакову кількість балів, то їх капітанам можна запропонувати одне додаткове запитання.



Запитання.

  1. Ім‘я якого відомого математика складається з трьох складів, причому перший склад – число, другий – нота, третій – одне з імен давньоєгипетського бога Сонця? (Пі-фа-гор)



  1. Піфагор, крім математики та філософії займався спортом. До того ж настільки успішно, що став олімпійським чемпіоном. З якого саме виду спорту йому вручили вінок переможця олімпіади? (З кулачного бою)




  1. У Давньому Вавилоні це число вважалося “священим”, оскільки ним зручно користуватися під час вимірювання. Звідси і поділ року на місяці, доби на години, години на хвилини. Що це за число? (12)




  1. Щоб стати полководцем, потрібно досконало знати такі предмети, як теорію ймовірності, теорію пошуку, теорію ігор, математичне моделювання. Це все математичні дисципліни. Хто з видатних полководців провів 60 битв і отримав 60 перемог, причому лише в трьох битвах мав чисельну перевагу? (Суворов)




  1. М.І.Лобачевський – відомий математик, геометр. У 19 років він здобув ступінь магістра, в 24 роки став професором, його називають “Коперником геометрії”. Але спочатку Лобачевський хотів присвятити себе не математиці, а іншій науці. Якій? (медицині)




  1. Знайдіть суму кількості пагорбів у стародавньому Римі, порядкового номера того валу, якого найбільше бояться моряки та потроєної кількості китів, які тримають Землю. (7+9+3*3=25)




  1. Щодня у школі ви маєте справу з крейдою. У стародавньому Римі, звідки й походить це слово, воно звучало крета й означало “глина з певної місцевості”. Як називається ця місцевість. (Острів Кріт)




  1. Скільки дюжин у “чортовій дюжині”? ()




  1. Скільки букв у назві країни, в якій найбільше левів? (8. Це - Болгарія)




  1. Назва якої книжки містить число, що є добутком четвертого, п‘ятого і шостого за порядком простих чисел? (1000 і 1 ніч- 7*11*13=1001)




  1. Скільки букв у числі 3 524 787? (жодної)




  1. Запишіть у спадному порядку цифри від 9 до 1. А тепер розставте між ними знаки “+” та ”-” так, щоб у результаті була 1. (9-8+7-6-5+4-3+2+1=1)




  1. Фігура, яка має 3 сторони, називають трикутником, чотири – чотирикутником, п‘ять – п‘ятикутником. А як називається фігура, яка має дві сторони? (кут)




  1. У центрі Будапешта, недалеко від одного із мостів, стоїть кам’яний пам‘ятник цифрі. Якій саме цифрі і чому? (нулю, символізує початок усіх доріг)




  1. Дві матері, дві доньки та баба з внучкою. Скільки всіх? (3)




  1. Яка найменша кількість точок потрібна для побудови графіка функції у=2010х? (2 точки)




  1. Назвати хоча б дві пісні, у текстах яких зустрічаються числа. (Ой на горі два дубки.)

На завершальному етапі командам пропонується зашифроване гасло.

**********

*****


**

*************

Воно настільки відоме, що йог називали і властивістю, і аксіомою, і просто висловлюванням.

Відповідь: ПАРАЛЕЛЬНІ ПРЯМІ НЕ ПЕРЕТИНАЮТЬСЯ


Запитання для капітанів у випадку нічия

Два у квадраті – чотири, три у квадраті – дев‘ять. А чому дорівнює кут у квадраті? (90о)

Журі оголошує результати турніру. Відбувається нагородження переможців.

(для учнів 8-11 класів)



І тур Даді-далі

ПРАВИЛА

Кожна команда отримує протягом 2 хв 10 запитань. Відповідати слід негайно, або пропускати – казати “далі”. За правильну відповідь – 1 бал.



1-ша команда

1. Операція, обернена до операції множення. (Ділення)

2. Числа, які використовуються для лічби. (Натуральні)

3. Інша назва абсолютної величини числа. (Модуль)

4. Скільки кілограм в одному центнері? (100 кг.)

5. Найбільша хорда у колі.(Діаметр)

6. Одиниця маси коштовних каменів. (Карат)

7. Рівність двох відношень. (Пропорція)

8. Прилад для вимірювання кутів. (Транспортир.)

9. Сота частина числа. (Відсоток)

10. Два числа, добуток яких дорівнює 1. (Взаємно обернені)

2-га команда

1. Дія, обернена до дії додавання. (Віднімання)

2. Дріб, у якого чисельник менший від знаменника.(Правильний)

3. Два дійсних числа, сума яких дорівнює нулю. (Протилежні числа)

4. Чи є діагоналі паралелограма взаємно перпендикулярними? (Ні)

5. Чому дорівнює чверть години? (15 хв.)

6. Одиниця маси дорогоцінних металів.(Унція)

7. Чому дорівнює сума чисел від -5 до 5? (0)

8. Прилад для вимірювання маси тіла.(Терези)

9. Частина прямої, обмежена з одного боку. (Промінь)

10. Частина кола. (Дуга)
ІІ Тур.Підказки.

ПРАВИЛА

Команди по черзі отримують по 5 запитань. Ведучий називає три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки – 3 с на відповідь, потім дається друга підказка і знову 3 с. Після третьої підказки – 5 с на остаточну відповідь. Якщо слово відгадано після першої підказки – 3 бали, якщо після другої – 2, після третьої – 1 бал.



ПОМИЛКИ

  1. За це знижують оцінки.

  2. Відмінники їх роблять рідко.

  3. На них вчаться.


ПЛОЩА

  1. Звичайно знаходиться в центрі міста.

  2. Вимірюється у квадратних одиницях.

  3. У прямокутника – це одиниця довжини на ширину.


ГЕОМЕТРІЯ

  1. У ній одних теорем штук сто.

  2. Буває Піфагора, буває Фалеса.

  3. З грецької перекладається як землемірство.


КООРДИНАТИ

  1. Їх не вистачало дітям капітана Гранта.

  2. Військові їх не розголошують.

  3. Бувають у вектора і у точки.


ДІАГОНАЛЬ

  1. У кола їх немає.

  2. Проходить із кута в кут.

  3. У ромбі вони перетинаються під прямим кутом.


ЕКЗАМЕН

  1. Ним закінчується навчання.

  2. Якби його не було, ніхто б нічого не вчив.

  3. Буває вступний, а буває випускний.


ВИСОТА

  1. ЇЇ люблять льотчики.

  2. Відрізок у трикутнику.

  3. Буває над рівнем моря.


ДЗВОНИК

  1. Найприємніше на уроці.

  2. Найнеприємніше на перерві.

  3. Буває ще й останній.


ІІІ Тур. Продовжити ряд.

ПРАВИЛА

Цей тур письмовий. Кожна команда отримує 10 завдань на аркуші паперу. До кожної з наведених послідовностей слів необхідно дописати ще одне, яке підходить за змістом. Увага! Це слово не завжди однозначне. Час на виконання 2 хв. Відповіді здаються журі. За кожну правильну відповідь 1 бал.



  1. Біт, байт, кілобайт,……

  2. Арифметика, інформатика, алгебра,…….

  3. Доба, година, хвилина,…….

  4. Квадрат, трапеція, прямокутник, …..

  5. 25, 36, 49, ……

  6. Раціональні, цілі, дійсні,…..

  7. Тонна, кілограм, грам,……

  8. Гострий, тупий, прямий,……

  9. Лінійка, косинець, циркуль,……

  10. Діаметр, радіус, дотична,…..


ІV Тур. Анаграми.

ПРАВИЛА

Учасникам пропонуються аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв. Необхідно переставити букви так, щоб отримати слово, пов‘язане з математикою. Відповідь дає команда, яка першою піднімає сигнальну картку.



  1. Велікд – (Евклід)

  2. Корсет – (Сектор)

  3. Форігап – (Піфагор)

  4. Ретамід – (Діаметр)


V Тур. Тест.

ПРАВИЛА

Учасникам ставиться запитання і пропонується три картки з відповіддями. На обдумування 10 с. Учасник піднімає картку з тим варіантом відповіді, яку вважає правильною.



  1. Що таке натуральні числа?

А) Числа, що використовуються для вимірювання розміру.

Б) Числа, що використовуються для лічби предметів.

В) Числа, які не використовуються для лічби.




  1. Що грецькою мовою означає слово “математика”?

А) Наука

Б) Розум


В) Цариця


  1. Хто з перелічених осіб був одночасно і математиком і поетом?

А) Ломоносов

Б) Лермонтов

В) Лейбніц


  1. Діячі якої науки не нагороджуються Нобелівською премією?

А) Математики

Б) Хімії


В) Фізики.

5. Який математик жив у бочці?

А) Діофант

Б) Декарт



В) Діоген
6.Ці природні кристали мають форму куба і є в кожному домі.

А) Цукор


Б) Перець

В) Сіль.
7. Звідки прийшли до нас знаки “+”та ”-”

А) З Арабського Сходу

Б) З Греції

В) З Росії
8. Цю фігуру зображено на банкноті в 1 долар.

А) куб


Б) Піраміда

В) Конус
9. Який з цих математиків був переможцем Олімпійських ігор?

А) Лобачевський

Б) Ньютон



В) Піфагор.


  1. Хто з письменників був також автором книжки з математики?

А) Лев Толстой

Б) Тарас Шевченко

В) Іван Франко.
VІ Тур. Брейн-ринг.

ПРАВИЛА

Команди отримують запитання. На обговорення 1 хв. Відповідає команда, яка першою піднімає сигнальну картку. За правильну відповідь – 3 бали.

1. Ковалю принесли 5 ланцюжків, по три ланки в кожному, і доручили з‘єднати їх в один ланцюг. Перед тим як приступити до роботи, коваль почав думати, скільки кілець йому доведе ця розкрити і знову закувати. Він вирішив, що доведеться розкрити і знову закувати 4 кільця. Чи не можна цю роботу виконати, розкривши менше кілець? Продемонструйте це на прикладі. (3 кільця – роз‘єднати 1 ланцюжок, отриманими кільцями з‘єднати решту ланцюжків.)
2.Продемонструвати що таке “косовий сажень”

(відстань від носка відставленої убік лівої ноги до кінця середнього пальця витягнутої вгору і убік правої руки)


3. На столі стоять 6 склянок. Три з них порожні, а три наповнені водою. Зробіть так, щоб порожні і повні склянки чергувалися. Брати в руки можна тільки одну склянку. (Перелити воду з однієї склянки.)
4. Виписали підряд всі числа від 1 до 99. Скільки разів написали цифру 5? (20)
5. Торт оздобили сімома цукерками. Як трьома прямими розрізами поділити торт на 7 частин, щоб на кожній частині було по одній цукерці? Продемонструйте.
6. У кімнаті одна лампочка, а в коридорі три вимикачі. У кімнату можна зайти лише один раз. Як дізнатися, який вимикач включає лампочку? (Лампочка гріється і її можна торкнутися.)

  1. Біт, байт, кілобайт, …. ________________________

  2. Арифметика, інформатика, алгебра,.. ____________

  3. Доба, година, хвилина,…______________________

  4. Квадрат, трапеція, прямокутник, ….._____________

  5. 25, 36, 49, ……_______________________________

  6. Раціональні, цілі, дійсні,…..____________________

  7. Тонна, кілограм, грам,……_____________________

  8. Гострий, тупий, прямий,……___________________

  9. Лінійка, косинець, циркуль,..___________________

  10. Діаметр, радіус, дотична,…____________________

1. Біт, байт, кілобайт,…___________________________

2. Арифметика, інформатика, алгебра,..______________


  1. Доба, година, хвилина,…______________________

  2. Квадрат, трапеція, прямокутник, …_____________

  3. 25, 36, 49, ……_______________________________

  4. Раціональні, цілі, дійсні,…_____________________

  5. Тонна, кілограм, грам,…_______________________

  6. Гострий, тупий, прямий,…_____________________

  7. Лінійка, косинець, циркуль,…__________________

10. Діаметр, радіус, дотична,…_____________________




По сцені ходять Холмс і Ватсон. У Холмса в руках ноутбук.


Ватсон (показує на ноутбук). І за допомогою цієї дивовижної штуки Ви, Холмсе, розкрили вже стільки злочинів?!

Холмс. Елементарно Ватсоне (сідає до столу, відкриває ноутбук), це винахід сторіччя! Як ми з вами, друже мій, обходилися без нього? Не знаю, не знаю… (щось набирає на клавіатурі ноутбука).

Ватсон А чи не випити нам з вами, містере Холмсе, по філіжаночці кави?

Холмс. (розгублено дивлячись на монітор) Ви хотіли сказати, Ватсоне, по склянці соку? Адже кава, як ми з вами знаємо, вкрай шкідлива. О, дивіться, нас запрошують на математичний турнір! Бачите, ось на сайті запрошень?

Ватсон Не знаю, чи варто марнувати наш дорогоцінний час, тим більше зараз, у добу інформатики…

Холмс Ех, Ватсоне, Ватсоне, друже мій давній, я Вас дуже поважаю, але, усе ж таки, не вистачає Вам аналітичного мислення…Ну, напружте Ваші мізки! Інформатика – онучка математики! Це ж елементарно Ватсоне.

Ватсон (ніяковіючи)Ну, Містере Холмсе, не такий я безнадійний…

Холмс. Тоді ходімо до школи?!

Ватсон.Звичайно! (Ідуть зі ісцени)
На сцені ведучі – двоє учнів. Звучить мелодія пісні ”Дважди два - четири”
Ведуча 1 Доброго дня, друзі! Вітаємо Вас, шановні гості!

Ведуча 2. Ми раді бачити у залі наших улюблених героїв – Шерлока Холмса і Доктора Ватсона. І не лише їх … Але не все одразу.

Ведуча 1. (дістає з кишені мобільний телефон)Так! Доброго дня, шановна! Так, так, чекаємо на Вас з нетерпінням! Друзі, щойно до нас зателефонувала Цариця – Математика!

Ведуча 2. Вона іде до нас? Цариця – Математика?

Ведуча 1. Саме так, колего! Сподіваюсь, що у цій залі ніхто не проти її візиту?

Учні (разом)Ні!
Звучить музика під оплески до зали заходить цариця-математика.
Цариця-Математика Добрий день мої хороші,

З багатьма уже знайома,

Вас я бачу біля дошки

І з підручником удома

Той хороший математик,

Хто розв‘язує багато,

Я кмітливих поважаю,

Їм в житті допомагаю

І по тому як зустріли

Бачу, любите мене

Отже з вами наша зустріч

Дарма діти не мине.

Чула я там за дверима

Як ви гарно говорили

Про мої зв‘язки без меж –

Я в піснях присутня теж!

Нумо, музиканти, грайте

Та про мене заспівайте!

Виходять дівчата та співають частівки про математику. Цариця цей час сидить на троні та посміхається.

Цариця Вдячна дуже музикантам,

Неабияким талантам,

Та з підлеглими в цей час

Хочу познайомить вас!

Тож запрошую всіх нині

До казкової країни

Тричі плеще в долоні і до зали заходить Алгебра вклоняється усім, стає біля Цариці, потім з‘являється Геометрія, також вклоняється і стає з іншого боку.

Алгебра Цариці вірні слуги ми.

Геометрія Тож завжди разом із дітьми.

Алгебра Геометрія (разом)

Готові ми завжди нараз

Цариці виконать наказ!

Цариця Прекрасно! Отож любі мої помічники, наказую: негайно провести турнір для того, щоб визначити справжніх лицарів Математики.

Алгебра Геометрія (разом)

Математику щоб знати,

Треба лицарями стати,

В урочисту оцю мить

Усі сміливці підійдіть!
До цариці підходять кандидати в лицарі.
Ведуча 1(тримаючи конверт із завданнями) Отже, для кандидатів у лицарі Математики проводимо бліц-турнір, а це означає, що потрібно відповідати на запитання без підготовки.
Ведуча проводить Бліц –турнір.
Цариця Ох і потішили ви мене своїми знаннями. Молодці! Ану, Алгебро і Геометріє, де наші лицарські ордени (Підвівшись з трону, підходить до кандидатів). Дали ви відповіді дуже гідні, від нині лицарі мої ви вірні!

Алгебра і геометрія вручають ордени лицарям.


Цариця Люблю коли на мою честь пишуть музику, складають вірші, гуморески
З зали Люба Царице – Математико, а можна я прочитаю вам математичну гумореску?

Цариця Звичайно, прошу.
Учні читають гуморески
Цариця Дякую Вам, за гарні гуморески. А чи знаєте ви, що улюбленою моєю цифрою є цифра 12?
Алгебра Ще б пак, Ваша Величносте, адже це найвищий бал у школі!

Геометрія І я впевнена, що його може одержати будь-хто з присутніх у цій залі.

Цариця Отже, ви вважаєте, що нам необхідно провести іспит серед присутніх?

Алгебра Геометрія (разом) Атож!

Цариця Тоді прошу усіх бажаючих підходити до столу та тягнути білет

Ведуча 2. Прошу! Перший!
Проводять іспит серед 4-5 бажаючих
Цариця Молодці! Нагороджую кожного з учасників 12 балами.
На сцену виходить Барон Мюнхаузен зі своїм юним другом.
Мюнхаузен. Привіт усім! Впізнали мене? Правильно, я і є той самий барон Мюнхаузен, про якого ви так полюбляєте читати! Оце ми з моїм приятелем повертаємося з далеких та нелегких мандрів. Хочете про них послухати? Будь ласка! Пройшли ми з допитликом 200 миль болотами…

Допитлик. Шановний Мюнхаузене, але ж діти зовсім не знають, що таке миля. Пройшли 200 миль. Це скільки?

Мюнхаузен. Одна миля дорівнює 1 км 609 м. У старовину всі знали, що таке миля. І не заважай розповідати…З‘їли ми з Допитликом під час мандрів не один пуд солі…

Допитлик. Мюнхаузене, але ж не всі знають, що таке пуд?

Мюнхаузен. Я так і знав, що ти мене знову перебиватимеш! Пуд – це 16 кг. Зрозуміло?І дай мені розповісти нашу історію. Ми з допит ликом полювали на диких звірів і витратили не один фунт пороху в наших рушницях.

Допитлик. Вибачте, бароне, але діти не знають що таке фунт.

Мюнхаузен.Ну от, так і не дасть розповісти до кінця. Фунт – це453 грами. Запам‘ятали? А якщо запам‘ятали, то скажіть, будь ласка, щоб я уже до цього не повертався:

  1. Чому дорівнює миля?

  2. Скільки кілограмів входить у пуд?

  3. І що таке фунт?

Допитлик. Ну от, друже, тепер діти будуть розуміти те, що ви розповідаєте, адже вони тепер знають, що таке миля, пуд, фунт.

Мюнхаузен. Та воно ніби так. Але я вже забув, про що говорив.. Ходіио, може, пригадаю. (Ідуть зі сцени)

Цариця Зачекайте, бароне! Я вам дуже вдячна за розповідь. Ось вам обом подарунки від мене!

Мюнхаузен. (цілуючи руку цариці) Дякую і вам! Математика – моє хобі! До зустрічі!

Цариця. Любі мої друзі! Я з великим задоволенням подорожувала моєю країною разом з вами. Впевнена, що ми подружимось, будемо поважати одне одного, а зараз зачитаю вам свій указ.

“Я, Цариця всіх наук Математики, на знак дружби з хлопчиками та дівчатками Пашковецької школи, наказую:



  1. Оголосити подяку всім учасникам захоплюючої подорожі Країною Математики.

  2. Найактивнішим учасникам подорожі вручити подарунки.

  3. Нагородити грамотою та гарними оцінками учнів 8 класу за випуск газети на мою честь.

  4. Відзначити найцікавішу казку про мене.

  5. Любіть мене і наполегливо вивчайте! Бажаю всім учням великих успіхів у вивчені Математики.”

Але тепер я дозволяю вам мене провести, але з однією умовою – нехай звучить моя улюблена пісня!
Холмс (посміхаючись) Ну, що, друже Ватсоне, Ви не жалкуєте про змарнований час?

Ватсон. Ображаєте, містере Холмсе, я не вважаю цей час змарнованим. Навпаки – він був корисний для всіх нас!

Холмс. Отже, наступного разу ви не будете відмовлятися від запрошення?

Ватсон. Звісно, ні! Я тепер інакше сприймаю Математику, вона стала мені зрозумілішою… Навіть маю намір брати у вас уроки математики. Ви погодитесь?

Холмс. Елементарно, Ватсоне! Друзям не відмовляють.(під музику виходять зі сцени).

Завдання для кандидатів в лицарі

  1. У назві якого міста є одне чоловіче ім‘я і сто жіночих? (Севастополь)

  2. Яке число ділиться на всі числа без остачі? (0)

  3. Скільки цифр використовується для запису чисел? (10)

  4. Назвіть найбільше чотирицифрове число.(9 999)

  5. У квадрата відрізали 2 кути. Скільки кутів залишилося? (6)

  6. Як колись слов‘яни називали число 60? (копа)

  7. Назвіть перший рік 21 століття. (2001)

  8. Як колись слов‘яни називали число 12? (дюжина)

  9. Назвіть найменше десятицифрове число? (1 000 000 000)

  10. Скільки градусів має розгорнутий кут? (180о)

  11. Звичайно місяць закінчується 30 або 31 числом. У якому місяці є 28 число? (у кожному)


Іспит серед присутніх


  1. Два хлопчики зустрілися в 5 вагоні від хвоста, - заявив Сергій.

  • Я завжди їду в 5 вагоні від хвоста, - сказав Віктор.

  • А я, - у п‘ятому від голови, - заявив Сергій.

Скільки вагонів було у потязі? (9)

  1. Летіла зграя качок. Одна попереду і одна позаду, одна позаду і одна попереду, одна між двома і три в ряд. Скільки летіло качок.? (3)

  2. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на десяти руках? (50 пальців)

  3. У батька шість синів. Кожен син має сестру. Скільки всього дітей у батька? (7 дітей)

  4. Один говорить, двоє дивляться і двоє слухають. (рот, очі, вуха)

  5. У пастуха 100 овець. Усі, крім 10 померли. Скільки овець залишилося? (10 овець)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка