Хто багато питає, той багато знає. Введення в новий розділ «Сторінки для допитливих» О. Кобець «Хотів би я знати »



Скачати 289.56 Kb.
Дата конвертації21.03.2016
Розмір289.56 Kb.

Урок 1

Тема: Хто багато питає, той багато знає. Введення в новий розділ «Сторінки для допитливих» О. Кобець «Хотів би я знати...»

Мета: ознайомити учнів із другою частиною читанки; вчити правильного, свідомого, виразного читання. Удосконалювати техніку читання віршованих творів. Сприяти розвитку спостережливості й допитливості. Виховувати в учнів бажання більше знати.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: інтерактивна дошка (тренажер для читання), картки з прислів’ями, таблиця «Квіточка», картки зі словами.

Хід уроку

І. Організація класу

У ч и т е л ь

У нас малий синулька -

Допитливий чомулька.


Про все завжди питає,
На відповідь чекає.
Цілуємо манюньку,
Коханого чомульку:
-- Щоб все на світі знати -

Слід книжечки читати!

— Дорогі діти, читанка знову відкриває перед нами нові й нові сторінки-стежинки, які ведуть нас до пізнання цього чарівного світу. А щоб більше дізнатися про все на світі, ми повинні гарно читати.

ІІ . Актуалізація опорних знань

1. Мовна розминка:

а) промовляння скоромовок

б) розчитування за таблицею «Квіточка» (додаток)

в) вправа «Жалюзі» (екран)

А відповідь на ці запитання ви знайдете на сторінках книжок.

Читаючи книги, ми попадаємо у чарівний світ добра і краси, перед нами відкриваються таємниці наших мрій.

Сьогодні наша мудра читанка ознайомить вас з новим розділом — «Сторінки для допитливих».



ІІІ . Опрацювання вірша О. Кобець «Хотів би я знати...»

1. Читання твору вчителем.

— Послухайте вірш Олекси Кобеця, подумайте і скажіть, про що хотів

дізнатися його головний герой.

2. Словникова робота.

берізка гайку

воркоче бентежна

загадково ярком

завжди зоріє

табуниться жадібна

достеменно незбагненний

--- Читаємо «луною» (за вчителем).

--- Поясніть значення слів.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

3. Повторне читання вірша мовчки.

4. Аналіз змісту прочитаного.

— Що хотів знати хлопчик?

— Яким би ви назвали цього хлопчика?

--- Які малюнки можна ще домалювати до цього вірша?

5. Вправи на розвиток техніки читання.

1) Гра «Слово відшукай – рядок зачитай» (синичка, голубка, зірка, гори, сонце, долина). .

2) Вправа «Кидок – засічка».

3) Виразне читання вірша учнями «ланцюжком».

6. Розвиток зв’язного мовлення.

Вправа «Мікрофон».

(Учні запитують один одного, що їх цікавить).

7. Робота над прислів’ями.

1) Читання прислів’я учнями з карток.

Книга вчить, як на світі жить.

Книга – джерело знань.

Хто читає, той багато знає.

Нема розумного сусіда – з  книгою поговори.

Одна книга тисячі людей навчає.

Книгу читають не очима, а розумом.

Книга – не пряник, а дітей до себе манить.

Книгу прочитав, на крилах політав.

Книгу читати – все знати.

Книга мала, та серцю люба.

Книга – дзеркало життя.

Книжку прочитав – і розумним став.

Книга ростить людину.

Для розумного книга – найгарніший подарунок.

Книжку купити – свято собі зробити.

Ледачому  і книжку підняти важко.



IV. Підсумок уроку

1. Запитання вчителя до учнів:

--- Що потрібно для людини, щоб краще пізнати цей чарівний світ? (відповіді учнів)

2. Прочитати прислів’я на ст.4. Гра «Хто швидше запам’ятає».



V. Домашнє завдання

Виразно читати вірш( ст.4). Підібрати прислів’я про знання.




Урок 2

Тема: Опрацювання казки В.Сухомлинського «Горобчик і Вогонь»

Мета: Продовжити ознайомлювати учнів із творами про допитливих. Розвивати вміння читати тексти з прямою мовою, правильно інтонувати речення. Виховувати інтерес до вивчення навколишнього світу.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: інтерактивна дошка, таблиця для розширення кута зору під час читання,таблиця складів.

Хід уроку

I. Організаційний момент. Створення емоційного настрою.

Наш урок цікавим буде!

Казку люблять усі люди!

І дорослі, і малі,

Тобто, й наші школярі.

Будемо ми працювати,

Й руку вправно піднімати.

Казка кличе нас усіх,

Починаємо мерщій!..

II. Систематизація знань, умінь та навичок учнів.

1. Мовна розминка:

а) промовляння скоромовок ( на вибір учнів).

б) веселі рими (Учитель називає слово і пропонує учням дібрати до нього рими).

Олівець - …

Книжка - …

Воркоче - …

Мріє - …


2.Розчитування за складовою таблицею (додаток)

3. Вибіркове читання вірша «Хотів би я знати..».

4. Читання прислів’їв про знання.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА



III. Мотивація навчальної діяльності.

1. Відгадування загадки

Сіра шубка із пір’їн,

На морозі жвавий він.

Не орел цей стрибунець.

Хто це, діти?... (Горобець).

2. Розповідь вчителя про птаха:

--- Це один із найвідоміших птахів,що живуть по сусідству із житлом людини (звідси її видова назва «хатній»). Добре пізнаваний як за зовнішнім виглядом, так і за характерним цвіріньканням.

— Так, саме про горобчика будемо ми з вами говорити. Про те, яким допитливим він був, що саме його цікавило. Але, чи на всі запитання він знайшов відповідь, ми дізнаємося тільки тоді, коли прочитаємо казку

В. Сухомлинського «Горобчик і Вогонь».

3. Робота з тренажером «Жалюзі».

IV. Робота над темою уроку.

1. Словникова робота

Вправа на розширення кута зору.
Гороб чиха

Гороб чик

Ста вок

Невга мовний



Бурко тливо

Поли нув


Напо лохався
2. Читання казки учнями «в навушниках».

3. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

— Що дозволила мама своєму синочку?

— Що побачив горобчик у небі?

— Чи дізнався горобчик, що таке Вогонь? Що допомогло йому зрозуміти, що таке Вогонь?

— Чому мама Горобчиха не стримала свого синка?

4. Творча робота.

— Які малюнки до казки намалювали б ви?

— Давайте на хвилинку станемо письменниками, як би ви продовжили цю казку?

5. Читання казки за особами.



V. Підсумок уроку

1. Переказати казку «Горобчик і вогонь».

2. Гра «Розвідка». (На картках записані незрозумілі слова. Після опрацювання слів, діти шукають їх у тексті. ГОНЬВО, МУДОДО, НОСИЧКУ, ЛАКАЧЕ).

3.Оцінювання роботи учнів на уроці.



VІ. Домашнє завдання

Читати й переказувати казку(с.5). Попрацювати над інтонуванням речень. Скласти загадку або вірш про горобчика.

Додаток

5.jpg

Урок3

Тема: Катруся і Юрчик — допитливі й спостережливі діти. І. Сенченко «Пастух рогатий».

Мета: удосконалювати навички учнів виразно читати, вчити знаходити описи, роздуми, формувати уміння добирати епізоди твору для підтвердження власної думки; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати у дітей спостережливість.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: Інтерактивна дошка, картки для читання,малюнки до теми уроку.

Хід уроку

І. Організація класу.

Створення емоційного настрою.



ІІ. Активізація опорних знань учнів.

Мовна розминка:

Промовляння скоромовок

Гра «Склади чистомовку»

Ли-ли-ли- пісню дружно почали.

Ки-ки-ки-…

Но-но-но- ...

2.Виразне читання учнями казки В.Сухомлинського «Горобчик і вогонь» за особами.

3.Конкурс віршів та загадок про горобчика.

III. Мотивація навчальної діяльності

Яка зараз пора року?

(відповідь учнів)

Сьогодні на урок зима-чарівниця завітала(демонстрація казкового героя)

Тільки спостережливим і допитливим природа відкриває свої таємниці.

— А що ви можете сказати про зиму?

(відповіді учнів)

Давайте простежимо, які таємниці відкрила природа діткам в оповіданні

Івана Сенченка «Пастух рогатий».

IV. Опрацювання оповідання І. Сенченка

1.Словникова робота.

Слова пірамідок прочитати спочатку повільно, а потім — скоромовкою.
Сніг мороз

Місяць пекучий

Небо зірки

Почало молодий

Руки ріжок

Овечок загадка

2.Робота з тренажером «Жалюзі»



3. Самостійне читання оповідання учнями.

4. Завдання для учнів:

— виберіть малюнок, який найбіліше відповідає твору «Пастух рогатий» (додаток)

5.Перевірка розуміння прочитаного:

— Коли і де зустрілись діти?

— Що зацікавило Катрусю?

— Яку загадку загадала дівчинка?

— Що допомогло дітям розгадати загадки?

Додаткова інформація вчителя про Місяць - супутник планети Земля.


6. Вправи на розвиток читацьких навичок.

Вибіркове читання:

— Зачитайте загадку, яку загадала Катруся, а потім загадку Юрчика.

- Що Юрчик розповідав про зірки? Зачитайте.

Читання деформованого тексту:

лайшВи сяКатру чеверів тигуля.

Робота впарі : Гра «Театр».

(Діти вибирають діалог з тексту,зачитують його,використовуючи міміку

та жести).



V. Підсумок уроку

— Чи сподобались вам головні герої оповідання?

— Що нового ви відкрили для себе?

— Яка риса характеру діток вам до вподоби?

— А зима-чарівниця приготувала для вас загадки. Спробуйте їх відгадати!

1. Хто сам не біжить, а стояти не велить?

(Мороз)

2. Дві білі смужки на снігу



Залишають на бігу.

Я лечу від них стрілою,

А вони слідом за мною.

(Лижі)


3. І танцює, і кружляє,

Землю снігом покриває,

Ніби ковдра стелиться.

Звісно, це... (метелиця).

4. Срібна зірка біла-біла,

На долоню теплу сіла.

А як сіла, то й розтала —

Голуба водиця стала!

(Сніжинка)

VI.Домашнє завдання

Читати і переказувати оповідання, відповідати на запитання в підручнику(с.5-8)

Додатки

d:\заставки\картинки\новый год\27.jpg

d:\заставки\картинки\новый год\03.jpg
Урок4.

Тема: Дід Мороз ходить по планеті

А. Коваль «Скільки років Діду Морозу».



Мета: Познайомити з історією виникнення головного героя Новорічного свята – Діда Мороза; розвивати читацькі навички; виховувати повагу до народних свят і звичаїв.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: картки для читання, малюнки із зображенням Діда Мороза, Санта-Клауса, картки для розчитування, інтерактивна дошка.

Хід уроку

І. Організаційний момент

У ч и т е л ь:

Ось дзвіночок пролунав -

Працювати час настав.

Закликає він завзято

Щось цікаве прочитати!



ІІ. Активізація опорних знань учнів

1. Мовна розминка.

Гра «Хто це, що це?»

(Вчитель називає ознаки а учні називають предмет, наприклад:

Сірий, зубатий, голодний.. (Вовк))

Промовляння скоромовок.

2. Вибіркове читання оповідання І. Сенченка «Пастух рогатий».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

— Які свята відзначає наш український народ? (Відповіді учнів)

--- Добрий, сивий, бородатий дідусь з мішком за плечима поспішає до дітей на Новорічне свято. Давайте прочитаємо вірш про Діда Мороза.

Вправа на розвиток читацьких навиків.

Робота з тренажером «Жалюзі»

--- А скільки років Діду Морозу? На це запитання ви знайдете відповідь у творі А. Коваль «Скільки років Діду Морозу».



IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Читання твору вчителем.

2. Перевірка первинного сприймання.

--- Що було нове і несподіване у прочитаному?

--- Про що ви вже знали?

--- Як звуть Новорічного Діда Мороза у інших країнах, знайдіть у тексті і прочитайте.

3. Словникова робота.

--- Прочитайте колонки слів «луною». (За вчителем)



Одноліток Санта-Клаус Колумбія

Достаток Баббо Натале американців

Персонаж Папа Паскуале чехів

Витворився Мікулаш італійців
4. Читання твору учнями.d:\заставки\картинки\новый год\11.jpg

а) Перший абзац – хорове читання.

б) Другий абзац – окремим учнем.

в) Третій абзац – «хвиля».

г) Четвертий абзац – «луною». (За вчителем)

д) П’ятий абзац – повторне читання.



V. Підсумок уроку

1. Гра «Знайди пару»

Поєднай слова лівої і правої колонок парами за змістом.

Санта Клаус у Чехіїd:\заставки\картинки\новый год\santa2[1].gif

Баббо Натале у Колумбії

Пер Ноель у Бразилії

Папа Паскуале у Німеччині

Пай Натас у Америці

Мікулас у Франції

Мікулаш в Італії

2. Запитання до учнів:

--- Що найбільше вам сподобалось на уроці?

— Що б ще ви хотіли дізнатися про Діда Мороза?

— Ми знаємо, що Дід Мороз виконує усі бажання.

З яким би бажанням ви звернулись у листі до Діда Мороза?



VI. Домашнє завдання

Читати і переказувати оповідання.

Відповідати на запитання. (ст.8 – 9)

Урок 4

Тема: Слово має колір. Є. Гуцало «Якого кольору слова».

Мета: вчити дітей розмірковувати, розвивати інтерес до навколишнього світу, стимулювати дітей висловлювати свої власні ідеї, формувати бережливе ставлення до слова.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: картки зі словами, інтерактивна дошка



Хід уроку

І. Організація класу

Доброго ранку,

Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Тупають ніжки,

Працюють голівки

Та сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня! —

Бажаєте ви, бажаю вам я.

II. Мовна розминка

1.Чистомовка «Слухняний ротик».

Ець-ець-ець — подув сильний вітерець.

Ить-ить-ить — в небі синяя блакить.

Ма-ма-ма —білосніжна зима.

На-на-на —розгулялася вона.

2.Розчитування за складовою таблицею (додаток).

3. Гра «Гірка»



дім лин

рік сік

вода зима

лисиця заєць

молоко ромашка

4. Гра «Зайве слово».



Ліс, лісок, лис, лісний.

— Яке слово зайве у даному рядку?



ІІІ. Активізація опорних знань

1. Читання учнями оповідання А. Коваль «Скільки років Діду Морозу» «Ланцюжком»

2.Колективне складання плану до оповідання.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

1.Гра «Кольорові слова»

(Ведучий кидає м’яч учням називаючи слово-іменник. Діти повертають ведучому називають відповідно колір)

2.Робота з тренажером «Жалюзі»

Слова у мові всі чудові,
Пісенні, ніжні, чарівні.
Величні й світлі, кольорові,
Музичні дуже і живі.
Зелений колір мають трави
І ліс, і листя — зелен-цвіт.
Рожеве — все, що нам цікаве,
А слово голубе — політ.
А небо, слово кольорове.
Веселка там живе сама.
А ранок — слово веселкове,
Якого ж цвіту там нема!
Ромашка слово біле-біле.
А чорний колір має ніч.
А сонце — слово загоріле,
Червоний колір має піч.
А синій колір має річка.
І блискавичний має — мить.
Без кольору лише — водичка,
Але без неї не прожить.c:\users\home\desktop\0_ae8ec_346af936_l.gif

3. Повідомлення теми і мети уроку

— Гарні слова підіймають настрій. Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням Євгена Гуцала «Якого кольору слова», який вміло володіє словом, бачить його кольори.

V. Робота над оповіданням

1. Читання тексту вчителем.

2.Обговореня прочитаного.

— Що вас зацікавило?

У яких кольорах автор бачив навколишній світ?

2. Словникова робота.

а) гра «Читай,більше слів запам’ятай»

Швидко читай і запам’ятовуй найбільшу кількість слів.


чисте кольори




усміхнене усмішка

зелене плаття
синє вареники
рясне пролісок
золотисте мерехтіння

б) пояснення значення слів:

смарагдове — зелене;

жалоба — сум, туга;

силкуватися — намагатися.

3. Читання тексту учнями вголос «ланцюжком».

4. Вибіркове читання.

— Прочитайте, як автор описує небо.

— Які слова уявляються автору синіми?

— Якого кольору слово «осінь»? Чому?

— Якого кольору «зозуля», «пролісок», «ворона»?

— Чому для автора слова «рідна мама» — мов усі кольори, разом узяті?

— Який абзац прочитаєте як роздум-міркування?

5. Творча робота.

— В яких кольорах ви бачите все навколо?

Які кольори улюблені? Де б ви змінили колір, якби була така можливість?



VI Підсумок уроку

Застосування методу «Мікрофон»

Назвіть назву твору, який ми сьогодні прочитали на уроці?

Хто його автор?

В якому кольорі автор бачить тополі, сніг, молоко, осінь, ворону, пролісок, маму.?

VII Домашнє завдання

Виразно читати оповідання, переказувати, відповідати на запитання (с.9-10)

Додаток

1.png

Урок 5.

Тема: Ріки в Україні

В. Лучук «Скільки рік в Україні».



Мета: розширити знання учнів про Україну; розвивати вміння і навички читання віршових творів; збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до своєї Батьківщини.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: картки зі словами,таблиці для розчитування, таблиця складів, інтерактивна дошка, карта України.

Хід уроку

І. Організація класу. Створення емоційного настрою

ІІ. Мовна розминка

1.Робота над чистомовкою

Ець-ець-ець – вдарив перший морозець.

Ок-ок-ок – тихо падає сніжок

Ір-ір-ір – діти вибігли у двір.

Ло-ло-ло – взимку дуже весело.

2.Дихальна вправа «Луна»

3.Вправи на вдосконалення читацьких навичок

Читання складів (додаток)

Знайди слова в словах:


КОЛИСКАc:\users\home\desktop\фото для ppt\bober.png

КОМАР

ТЕНІС

БЛАКИТЬ

КАСИР
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Читання оповідання Є.Гуцала «Якого кольору слова»



IV. Мотивація навчальної діяльності

1. Хорове декламування вірша:

Україна - рідний край,

Поле,річка, синій гай.

Любо стежкою іти.

Тут живемо я і ти!

Учитель:

Ми любимо свій рідний край, бо ми тут народилися, живемо, навчаємося, працюємо.


2.Асоціативний кущ

Київ родина друзі

Дніпро Україна річки

поля моря гори

— Найрідніша і найкраща наша земля-матінка! Рідна Україна — ніби

дівчина у пишному вінку. А скільки різнобарвних стрічок вплетені у віночок! Сині стрічечки в’ються по всій Україні.

Тренажер з читання.

Сині стрічечки — це ріки України. Великі й малі, бурхливі та спокійні.

Скільки ж вас в Україні?

— Ви знаєте діти, скільки річок в Україні? В нашій місцевості? (Відповіді дітей.)

— Ви так багато знаєте назв річок! Але це ще не всі.

Володимир Лучук взявся поетичним пером рахувати ріки. Давайте разом почитаємо й порахуємо, скільки річок названо у вірші.



V. Робота над новою темою уроку

Опрацювання вірша В. Лучука «Скільки рік в Україні»

1. Слухання вірша.

Учитель читає виразно, в повільному темпі.

— Назви яких річок ви ще не знали?

2. Читання колонок слів.

Спочатку учні читають слова повільно, а потім пришвидшують темп:

Тиса Латориця

Прут Буг

Стрий Уж

Десна Черемош

Дністер Донець

Прип’ять Дніпро
— Давайте спробуємо знайти річки на карті України.

3. Вправи на розвиток техніки читання.

1) Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

— Прочитайте про карпатські ріки.

— Над якою рікою зростає місто Ужгород?

— Про які ознаки річок згадано у вірші?

2) Діти читають з дошки слова в лівій колонці і добирають до них дієслова з правої колонки:

Тиса біжить

Донець впадає

Стрий іскряться

Прут котиться

Черемош мчить

Дніпро ринуть

4. Відгадування загадок:

а) з підручника на сторінці 12;

б) зі слів вчителя:

Попри Київ, попід гори

У далеке Чорне море

Котиться ріка

То повільна, то прудка,

І могутня, і широка.

І глибока,

Із усіх щонайгарніша,

Серцю завжди наймиліша...

Відзивається Петро:

— Ця ріка — то наш... (Дніпро).



VІ. Підсумок уроку

— Скільки українських річок згадано у вірші В. Лучука?

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Чи вдалося нам усім разом із поетом назвати всі ріки?

— Україна багата своїми річками, їх налічується близько 73 тисячі!

Джерела й струмочки, й річки невеличкі

Водою повнять океани і річки.

Любов до України, матері і слова

Віками живить нашу рідну мову!

VІІ. Домашнє завдання

Виразно читати вірш, відповідати на запитання ( с.12)


Додаток


1.png


Урок 6.

Тема: Який чудовий та загадковий тваринний світ. В. Бондаренко «Як розмовляють тварини».

Мета: сприяти розвитку пізнавального інтересу третьокласників; розвивати уміння орієнтуватися в тексті, сприяти вихованню любові до живого світу природи.

Обладнання: малюнки із зображенням тварин, картки зі словами, тренажер з читання, карта подорожі.

Тип уроку: Урок-подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ось дзвоник кличе нас у подорож казкову,

Дистанції й зупинки малюнкові.

Ознайомлення з картою подорожі.


ст. «Читайлики»

ст. «Спостережливих»

галявина «Відпочивайликів»

ст. «Пізнайків»

о. «Фантазія»

зупинка «Підсумкова»

ІІ. Активізація опорних знань

1. Зупинка «Читайлики»:

а) Читання груп слів на одному диханні.

рис час курс

рись честь кущ

ручка через кут

річка чисто кінь

рибка черепаха коло

б) Швидко прочитати «розірвані склади», утворивши слова:

вимо вляти

роз мовляти

ска зати


спи тати

в) Промовити скоромовки, в яких є назви тварин.

г) Перевірка домашнього завдання:

- Скільки рік в Україні?

- Хто написав вірш «Скільки рік в Україні»?

- Хто написав цей вірш?

- Про які річки розповідається у цьому творі?

Конкурс на кращого читця вірша (викликаються діти, які хочуть позмагатися).



ІІІ . Мотивація до сприймання нової теми.

- Прочитайте назву теми уроку. (Діти читають)

- Як би ви відповіли на це запитання?

- Як ви гадаєте, як розмовляють між собою тварини?

- Як вони розуміють один одного? (Відповіді учнів)

- Відповіді на ці запитання ми знайдемо, подорожуючи далі.



IV. Вивчення нової теми

1. Станція «Спостережливих»

- Виходимо на лісову галявину.

- Діти прочитайте прислів’я, але його треба розкодувати:



биЛюти роприду – читьзна билюти юсво ківБатьнущи.

  • Робота з ілюстраціями тварин. (жабка, білка, бобер, заєць, лось, козуля, лисиця, вовк, сойка, сорока, ворона, дрізд, снігур)

- Назвати кого ви бачите на малюнках.

- Яким одним словом можна назвати їх? (тварини)



  • Тренажер з читання.

- Чи доводилося вам спостерігати за тваринами?

- Як вони спілкуються між собою? (Відповіді учнів)

2. Галявина «Відпочивайликів».

Фізкультхвилинка

Стати струнко! Руки в боки!

Пострибаєм, як сороки,

Як сороки - білобоки –

Стрибу, стрибу, скоки, скоки!

А тепер, як жабенята,

Зможем трохи пострибати.

Ква-ква-ква,

Щоб спочила голова!

3. Станція «Пізнайків».

- Зараз ми дізнаємось, як насправді тварини розмовляють.


  • Робота над текстом В. Бондаренко «Як розмовляють тварини».

1. Словникова робота.

- Прочитати виразно:

Увага!

Стережись!



Рятуйся!

Забирайся геть!

- Прочитати «луною».

Спілкуються, козуленя, зголоднівши, змалечку, небезпечні.

2. Читання тексту вчителем.

3. Повторне напівголосне читання учнями «в наушниках»

4. Обговорення прочитаного:

- За допомогою чого спілкуються тварини?

- Який звук подає білка, жабка, бобер, зайці?

- Чи розуміють тварини інших?

- Якого птаха розуміють вовки?

5. Вправи на розвиток швидкості читання.

Гра «Добери дієслово».

- Прочитайте слова в лівій колонці і доберіть дієслова з правої колонки.

білка форкає

бобер хрокає

олені стукотять

кабан ляпає

лось б’є ногами

зайці скрекотять

Вибіркове читання:

- Знайдіть речення в якому розповідається про білку, про вовка і т.д.

4. Острів «Фантазія».

- Якою твариною ви могли б себе уявити?

- Чи важко б вам було спілкуватися з іншими тваринами?

- Як би ви хотіли, щоб люди ставились до природи? (Роздуми учнів)



V. Підсумок уроку.

- Повертаємось додому.

- Давайте згадаємо, які тварини живуть у нас у дворі? Які звуки вони видають? (Відповіді учнів)

- Як собака сердиться? Як котик просить їсти? Як півник вітається? Як сердиться гусачок? (Відповіді учнів)

Зупинка « Підсумкова».

Що я навчився робити на уроці, про що я дізнався?

Навчився аналізувати прочитане

Я Знаю про звуки тварин

Ціную природу

Наш дивний світ такий, як казка

Все в ньому гарне і живе.

Тож бережи його, будь ласка.

Он в небі хмаронька пливе,

Он квітка полум’ям палає,

І ясне сонечко блищить,

Чарівна пташечка співає –

Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.

- Людина є господарем природи, але вона повинна бути бережливим господарем. Пам’ятайте про це!

Оцінювання роботи учнів на уроці.



VI. Домашнє завдання.

Читати і переказувати текст «Як розмовляють тварини». Знайти загадки про тварин і записати в зошит. Намалювати улюблену тваринку.



Урок 7.

Тема: Не тяжка робота, коли є охота. М. Беденко «Неслухняна ручка».

Мета: збагачувати учнів новими знаннями, викликати

захоплення наполегливою працею головних героїв твору, розвивати навики свідомого читання, виховувати бажання сумлінно працювати, доводити розпочату справу до кінця.



Обладнання: картки зі словами, малюнки ручок, тренажер для читання.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація класу

У ч и т е л ь

Продзвенів уже дзвінок,

Він покликав на урок.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ята.

- Діти подивіться один на одного, всміхніться! Молодці! Бачу,що ви налаштовані на плідну працю. А на уроці ми…

(Діти читають хором)

- Розумні

- Організовані

- Кмітливі

ІІ. Активізація опорних знань.

1. Мовна розминка.

- Де ж це наш язичок?

Заховався за біленький тинок,

Ліг на бочок і мовчок.

А ми зараз його розбудимо!

Поплямкайте губками.

Поклацайте зубками.

Подзижчіть, як комарик.

Подиркайте, як трактор.

Пошуміть, як вітерець.

Посичіть, як гуска.

- Молодці!

Гра «Веселі рими».

Вчитель називає слово, а діти добирають до нього рими:

білка – гілка

бичок –

лисичка –

собачка –

сорока –

2. Перевірка домашнього завдання.

а) Відгадування загадок.

б) Розповіді учнів про домашніх тварин з демонстраціями малюнків.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, готуючись до уроку, ви записували загадки. Які предмети для запису ви використовували? (Відповіді учнів)



  • Відгадування загадки:

Виводить букви і слова

У школі в зошитах щодня

Оця цікава штучка.

А зветься вона…(ручка)

- Які бувають ручки?

- Що таке кулькова ручка?

- А чи знаєте ви історію винаходу ручки?

- Ось про це ми дізнаємось сьогодні на уроці з оповідання Марка Бененка «Неслухняна ручка».



IV. Робота над новою темою уроку.

1. Словникова робота:

а) Пояснення значення слова «неслухняна».

- Коли ми можемо кулькову ручку назвати неслухняною? (Відповіді учнів)

б) Читання колонок слів та пояснення їх значень:

Угорщина експеремент

художник гліцерин

хімік винахід

валик економіст

креслення марудитись

в) Робота з тренажером

2. Хвилинка - цікавинка.

Запитання вчителя до учнів:

- Чому ручку називають кульковою? (Відповідь учнів)

Доповнення вчителя:

- Кулькова тому, що маленька кулька, яка затиснута на кінці металевого стержня, при письмі крутиться і прокладає слід пасти, який рівномірно лягає на папір.

3. Фізкультхвилинка.

4. Виразне читання оповідання вчителем.

5. Перевірка сприймання прочитаного.

- Ким були брати Біро?

- Яким було їхнє перше випробування?

- Який експеримент тривав рік?

- Які риси характеру виявили винахідники?

6. Повторне читання оповідання учнями «ланцюжком».

7. Вправи на розвиток техніки читання:

а) Вправа «Зупинка» (вчитель зупиняється на будь-якому слові, діти швидко дочитують речення).

б) Гра «Допоможіть ручці» (робота в групах).

Завдання від ручки:

Дописати слова до дієслів на аркушах.

Жили… Минув…

Зробити… Перетворилось…

Прочитав… Мовчить…

Закінчувалися… Перебратись…

V. Підсумок уроку.

1. Прочитати прислів’я на ст.15.

- Чого навчає це прислів’я?

- Чи пов’язане воно з прочитаним оповіданням?

2. Враження учнів від уроку.

3. Оцінювання роботи учнів на уроці.



VI. Домашнє завдання.

Читати і переказувати оповідання. Скласти план переказу.




Урок 8

Тема: Хто багато читає, той багато знає. О. Савченко «Чи любиш ти читати журнали».

Мета: ознайомити учнів з дитячими журналами, викликати інтерес та бажання читати їх; розвивати читацькі смаки учнів, бажання читати художню літературу та дитячі видання, виховувати бережне ставлення до книги.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: виставка дитячих журналів, картки зі словами, тренажер з читання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Встаньте діти всі рівненько,

Посміхніться веселенько.

Дружно всі сідаємо,

Працювати починаємо.

- А працювати будемо під таким девізом:

Хто багато читає, той багато знає.

Хто швидко читає, той багато зробити встигає.



ІІ. Активізація опорних знань.

1. Формування читацьких навичок.

Чистомовка:

Ці-ці-ці – ми учні молодці.

Ок-ок-ок – дружно почали урок.

Ать-ать-ать – будем швидко ми читать.

- Ну і звичайно, на питання будемо відповіді шукать.


  • Вправи на розширення кута зору.

Діти читають записані слова на картках.

Уч ні Жур нал

Шко ла Чи тає

Руч ка Га зета

2. Перевірка домашнього завдання.

а) Зачитування плану переказу оповідання «Неслухняна кулькова ручка».

б) Вибіркове читання.

- Знайдіть рядки, в яких описується зневіра старшого брата – художника.

- Що не давало засихати чорнилу?

- Свято з нагоди вдалого експерименту.



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Прочитайте прислів’я, записане на дошці.



«Книга вчить, як на світі жить.»
- Про що можна дізнатись, читаючи книги?

- Де ще можна знайти цікаву, потрібну інформацію? (Відповіді учнів)



  • Читання анаграм:

лжурна азгеат

  • Пояснення вчителя значення слів:

Періодичне видання, журналіст, дописувач, редактор, редколегія, тираж, примірник.

IV. Робота над новою темою уроку.

1. Читання учнями заголовку тексту на ст.16.

2. Вправа «Очікування».

- Про що ви дізнаєтесь на уроці?

- Чого навчитесь? (Діти відповідають)

3. Повідомлення теми й мети уроку.

4. Робота над виставкою періодичних дитячих видань.

Вправа «Мікрофон».

- Назвати журнали, які є на виставці.

- Чим зацікавлюють журнали дітей?

- Які журнали читаєте ви, чи є вони у вас в родині? Якщо немає, чи хотіли б ви їх отримувати?

- Які журнали бачите вперше?

5. Словникова робота.

Тренажер «Жалюзі».

Читання слів і пояснення їх значень.

розважає узвіз

щомісяця концертна

друкує розмірковували

енциклопедія засперечалися

інопланетянин з’являються

Всесвіт відрізняється

6. Робота над текстом.

а) Читання тексту частинами. (Починає вчитель)

б) Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання:

- Які журнали видаються для дітей?

- Чим відрізняється журнал від книги?

- Скільки років «Барвінку»?

- Зачитати суперечку дітей.

в) Повторне читання учнями «дощиком».

г) Читання діалогу в особах. (ст.17)

7. Вправа на вироблення техніки читання – триразове читання за певний час. (Кожного разу відмічають учні наскільки слів прочитано більше)

V. Підсумок уроку.

- Що нового дізналися на уроці?

- Чим цікаві журнали?

- Які журнали ви хочете отримувати вдома? Для чого вони вам потрібні?

Оцінювання учнів за роботу на уроці.

VI. Домашнє завдання.

Читати і переказувати оповідання ст.16 – 18. Принести журнали, який подобається. Підготувати розповідь про його цікаві рубрики.




Урок 9

Тема: Урок узагальнення знань. Пригадайте, поміркуйте!

Мета: узагальнити знання учнів за розділом «Сторінки для допитливих», удосконалювати навички виразного свідомого читання, розвивати зв’язне мовлення; сприяти вихованню допитливості та наполегливості в праці.

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Обладнання: казкові герої: ворона, сова, картки для перевірки знань учнів.

Хід уроку



І. Організація класу

У ч и т е л ь

Як добре у світі зростати,

Де радості аж до небес!

Так хочеться світ цей пізнати,

Поринути в казку чудес!

З’являється ворона , пропонує вивчити скоромовку:

Ген стрибають на морозі

Три ворони на дорозі

- кар-кар-кар!

За скоринкою погнались,

На все горло розкричались:

- кар-кар-кар!

ІІ. Перевірка домашнього завдання

- Діти, давайте нашій гості розкажемо про журнали , з яких можна дізнатись багато цікавого. Діти розповідають про журнали та цікаві рубрики.



ІІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів.

З’являється мудра сова, яка дає завдання учням, записані на кольорових картках.c:\users\home\desktop\11.png




1.Знаю

- Назву розділу..

- Про річки України розповідається у вірші…

- Автором твору «Якого кольору слова» є…

- В оповіданні І.Сенчена «Пастух рогатий» йдеться про…


2. Розумію, можу пояснити

*Поєднати слово та його тлумачення:

Свічадо бурхливо текти

Ринути точно

Достеменно робити щось довго

Марудитись дзеркало

*Чому ручка називається кульковою.

*Як спілкуються тварини між собою.




3.Умію

З’єднаю рядки твору та його автора

Ось Дніпро біжить невпинний. В.Сухомлинський

річка – символ України.

-А що коли зробити таку ручку? В.Бондаренко

Тваринна мова дуже виразна. В.Лучук

-А що таке Сонце? М.Беденко

Фізкультхвилинка




4.Диктор телебачення

- Прочитайте твір, що найбільше сподобався, періодично відриваючи погляд від тексту. Поясніть, чим саме сподобався цей твір.




5. Робота в групах

Гра «Дуель»: учні в групах по черзі ставлять запитання за змістом прочитаного твору.




6.Тестові завдання

1. Хто написав оповідання «Скільки років Діду Морозу»?

а) В. Лучук;

б) А. Коваль;

в) Є. Гуцало.

2. Якого кольору слово осінь?

а) Синє;

б) жовте;

в) оранжеве.

3. Журналу «Барвінок»:

а) 35 років;

б) 65 років;

в) 75 років.

4. Горобчик побачив у небі:

а) інших птахів;

б) величезну вогняну кулю;

в) велику хмаринку.

5. Коли вийшла Катруся на вулицю?

а) Вранці;

б) ввечері;

в) вдень.

6. Де живе Дід Мороз?

а) На півдні;

б) на заході;

в) на півночі.

IV. Підсумок уроку

- Чим зацікавив вас розділ «Сторінки для допитливих»?

- Що нового ви дізнались і запам’ятали?

V. Домашнє завдання

Намалювати малюнок до твору, що найбіліше сподобався;



відповідати на запитання ( с.18)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка