І. Перевірка домашнього завдання



Скачати 70.61 Kb.
Дата конвертації23.02.2016
Розмір70.61 Kb.
Тема. Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях. Складання діалогу. Вимова й написання слова дятел.
Мета: дати уявлення про питальне речення; формувати навички інтонування питальних речень та вміння ставити логічний наголос; учити ставити запитання, закріплювати навички будувати діалог; познайомити з новим словниковим словом; розвивати мову, пізнавальні інтереси; розширювати кругозір учнів; виховувати любов до читання, книги, до оточуючого світу.
Обладнання: виставка книжок про тварин; ілюстрації із зображенням білки, дятла, їжака, черепахи.
Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

1. Перевірка виконання вправи.

- Зачитайте записані речення про березу.

- Що ви можете розказати про ці речення? Якого вони виду? Які знаки стоять у кінці речень?

2. Заслуховування складених казок "Як осінь золото розсипала."

- Наведіть приклад розповідних речень зі своєї казки.



II. Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні ми познайомимося ще з одним видом речень. Дізнаємося, які розділові знаки пишуться в кінці таких речень. Повторимо, як складається діалог, і вивчимо нове словникове слово.



III. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1 .Хвилинка каліграфії.

Давайте проведемо невелику розминку й повторимо деякі великі (заголовні) букви.

- Яка буква в алфавіті стоїть після букви " ій " ? після "еф"? після "ю"? Запишіть їх каліграфічно.

- Чи є серед записаних букв слово?

- Складіть із цим словом розповідне речення. 2.Робота за підручником.

• Бесіда за малюнком (В. 130, с. 64 )

- Що зображено на малюнку ?

- Хто відвідав бібліотеку ?

- Чи цікаво дітям у бібліотеці ?

- До кого вони звертаються за допомогою?

• Читання діалогу (робота в парах).

- Прочитайте разом діалог, розподіливши ролі бібліотекаря і читача, і спробуйте продовжити діалог.

• Вибіркове читання речень.

- Знайдіть у тексті діалогу речення, у яких про щось запитується. Прочитайте їх із питальною інтонацією.

- Який знак стоїть у кінці цих речень?

• Читання правила на с. 65 підручника.

- А чи знаєте ви, як називаються такі речення? Якщо ні, вам на допомогу прийде ваш помічник -підручник.

- Прочитайте правило на с.65 і дізнайтесь, як називаються речення, які ми сьогодні вивчаємо.

- Яке ж речення називається питальним?

- Який знак ставиться в кінці питального речення?

• Вибіркове списування.

- Випишіть із даного діалогу два питальних речення.

- Як називаються речення - запитання? а речення -відповіді?

3. Повідомлення вчителя.

Ви знаєте, що з книжок можна довідатися про все на світі: про космос, історію, про чарівний світ казок, про рослини та тварини. І на сьогоднішній урок я вас попросила принести одну з прочитаних книжок про тварин. Ось вони. Ця виставка сьогодні - наша класна бібліотека, і на

перерві кожен із вас може виступити в ролі

бібліотекаря: розказати й показати товаришам свою

книжку, відповісти на запитання. Це дуже добре,

що ви так багато читаєте, а значить, і багато вже

знаєте. Деякі знання про тварин вам сьогодні

будуть потрібні на уроці мови.

4. Робота над деформованим текстом.

• Робота із загадкою. Розширення кругозору учнів.

- За описом відгадайте, що це за тварина.

Хвіст трубою, спритні ніжки -

Плиг із гілки на сучок!

Носить все вона горішки

В золотий свій сундучок.

Круглі очі, мов горішки, Кожушина хутряна, Гострі вушка, наче ріжки, У дуплі живе вона.

- Хто це? Правильно, це білочка.

- А чи знаєте ви, що білка живе в дуплі або гнізді, яке вона робить на гілках дерев? Вона часто виходить зі своєї домівки. Білка любить стрибати по гілках. А ще вона розумна. Так, наприклад, стукне лапкою по гілці горіха й дивиться, яка довше гойдається. Значить, на цій гілці є горіхи. Щоб білка наїлась, їй потрібно за день з'їсти насіння з 28 шишок ялини. А ще, діти, у білки дуже цінне хутро. Про все це можна довідатися, читаючи книжки.

- Які речення ми використовуємо, коли про щось розповідаємо, повідомляємо?

• Робота з віршем.

- А зараз перед нами дуже відповідальне завдання. Ми повинні повернути на місце слова, які розігнав вітер - чаклун. Давайте їх прочитаємо.

- А тепер давайте повернемо їх на місце у вірш, який називається "Білочка".

Білочка

- Де ти, білочко, ...(живеш)?



Що ти, білочко, .. .(гризеш)?

- У зеленому .. .(ліску),

У дуплі, у соснячку

Я гризу.. .(горішки),

І гриби, і .. .(шишки).

- А в морози люті, злі

Ти не мерзнеш у дуплі?

- Мене добре зігріва

Моя шубка .. .(хутрова),

І тому зимові дні

Мені зовсім...(не страшні).

Добре. Із цим завданням ви впоралися. Але в цьому віршику є багато речень, у кінці яких стоїть ось такий знак.(?)

- Що це за речення?

- Давайте з віршика виберемо й зачитаємо тільки питальні речення.

- Давайте зробимо висновок. Які речення називаються питальними?

- Який знак ставимо в кінці питальних речень?



Фізкультхвилинка.

5. Лексична робота.

• Робота із загадкою.

- Відгадайте, який ще лісовий гість завітав до нас на урок.

Вірно людям я служу, їм дерева стережу, Дзьоб міцний і гострий маю, шкідників ним добуваю.

• Робота над словниковим словом.

- Запишіть і запам'ятайте правопис слова дятел. Підкресліть букву, у написанні якої можна помилитися.

• Робота з текстом В.133(с.65)

- Прочитайте спочатку питальні речення. Як ви їх відрізняєте?

- Які слова питання виділені в реченні?

- їх треба вимовляти з більшою силою голосу. Потренуйтесь.

- Прочитайте відповіді. Які це речення?

- Зачитайте текст як діалог.

- Спишіть перші два запитання й відповіді на них. 6. Творча робота над реченням. Побудова

питальних речень.

- Що таке живий куточок?

- Прочитайте речення, записане на дошці. Василько приніс їжачка до живого куточка.

- Яке це речення?

- Вам потрібно скласти до речення запитання і записати його в зошит. Пам'ятайте, якщо це

речення - запитання, то в кінці будемо ставити знак питання.

- Речення складені й записані правильно, і розділовий знак поставлено такий, як треба. Але я хочу звернути вашу увагу на слова хто? Кого? Куди? Запам'ятайте, це питальні слова, і якщо вони в реченні є, то їх треба вимовляти з більшою силою голосу. Давайте спробуємо!

- Діти, із цього речення ми дізналися, що в живому куточку жив їжачок. А чи знаєте ви, то ще може жити в живому куточку?

- Правильно! І їжачок, і хом'ячок справді можуть жити в живому куточку, а ще там може жити черепаха.

- А чи знаєте ви, діти, що черепаха все своє життя росте? Живе вона до 100 років і більше. І панцир свій не міняє. її панцир використовують для виготовлення різних коробок, а яйця та м'ясо у багатьох країнах вживають у їжу і вважають за ласощі.

Пам'ятайте, діти, хто б не жив у живому куточку, ви повинні про них піклуватися: доглядати, годувати їх.

Бережіть всіх звірів, діти,

Кожен з них повинен жити! 7. Самостійна робота - Пропоную вам виконати одне завдання. 1. Дібрати й записати відповідні питальні слова до двох поданих речень. ...не візьмеш голими руками? ...не міняє свій панцир?

IV. Підсумок уроку.

- Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?



V. Домашнє завдання.

1. Вивчити правило на с.65 підручника, запам'ятати словникове слово.



2. Скласти і записати 5 питальних речень про тварин. Потренуватися виразно їх читати.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка