Іменник. Систематизація та узагальнення вивченого про іменник



Скачати 24.79 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір24.79 Kb.
ТЕМА: Іменник. Систематизація та узагальнення вивченого про іменник.
МЕТА: Учні будуть систематизувати і узагальнювати вивчений матеріал з частин мови – іменник.

Учні будуть вміти закріплювати набуті знання по іменнику як частини мови; розвивати навички усного монологічного мовлення, вміння вести дискусію; виховувати самоповагу через бережливе поводження зі словом.



ОБЛАДНАННЯ: Дидактичний матеріал

ТИП УРОКУ: Урок захисту знань.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент (Клас напередодні було поділено на дві підгрупи, тому на уроці учням залишається вдало розподілити ролі:

- доповідача;

- рецензента;

- адвоката;

- практика;

- письменника.

Учитель записує на дошці тему для захисту:

«Іменник як частина мови» та «Відмінювання і правопис іменників».



ІІ. Оголошення теми й мети уроку.

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань.

    1. Протягом 10 хвилин доповідач кожної групи має приготувати усне зв'язне повідомлення на лінгвістичну тему.

І група: Іменник як частина мови.

ІІ група: Відмінювання і правопис іменників.

Рецензенти у цей час опрацьовують тему команди супротивника.



    1. Практики груп виконують письмові завдання з карток:

а) Від іменників утворіть форми орудного відмінка

однини. Визначте, до якої відміни належать іменники кожної групи. Поясніть написання:

матір, суміш, подорож, вимог, нехворощ, мідь, зав'язь,

Умань. круча, розмова, лівша, каша, вежа, друкарня,

надія, таблиця.

б) Від іменників утворіть форми родового відмінка

множини. Виділіть закінчення. Визначте, які іменники мають паралельні форми відмінювання.

а) Запишіть речення, поставивши слово, що в дужках,

у кличному відмінку, розставляючи пропущені розділові знаки.

Не рахуй моїх років, бо не варто лічити (зозуля).

Куди пливеш (мелодія)? Не дивися (доля) так журливо.

Не розлюблю тебе ніяк моя вишнева (Україна) (красуня) (страдниця) моя.

б) У поданих реченнях підкресліть іменники та визначте відмінок, проставте пропущені розділові знаки.

Вечоре – дрімайлу просимо до хати. Не шипи … не кривись чоловіче слухай старого.

Добридень воли дідусю і бабусю. На високих горах червоніють від сонця шпилі, червоніють крони ялинкового лісу.


    1. Письменники в групах пишуть твори –мініатюри на теми:

І група: «Сердитий місяць лютий»

ІІ група: «Зима не дружить із весною»

У творі використати іменники, що вживаються тільки в множині та незмінювані іменники.



    1. Решта учнів кожної із груп підбирає запитання для опонентів:

а) Що називається іменником?

б) Як змінюються іменники?

в) Які граматичні ознаки має іменник?

г) Як поділяються іменники за граматичним значенням?

д) За належністю до роду та за відмінковими закінченнями всі іменники поділяються на скільки відмін?

е) Скільки в українській мові відмінків? Як називається називний,

а інші -?

ж) На які групи поділяються іменники І і ІІ відміни?

з) Як відмінюються чоловічі й жіночі імена та прізвища?

Умови уроку:

Під час уроку вчитель не повинен втручатись в хід захисту. Усі зауваження і побажання, оцінки в кінці уроку.



V. Домашнє завдання. Дібрати іменники для орфографічної розминки і записати в зошит (15 слів на вибір учнів).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка