Іменники у Давальному і Місцевому відмінках 1 відміни



Скачати 48.54 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір48.54 Kb.
ДОНЕЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 30 ДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ІМЕННИКИ У ДАВАЛЬНОМУ І МІСЦЕВОМУ ВІДМІНКАХ 1 ВІДМІНИ

4 клас

Учитель початкових класів :

Лазарська Т.О.

Тема : Іменники у Давальному і Місцевому відмінках 1 відміни.

Мета : формувати вміння правильно вживати закінчення іменників у Давальному і Місцевому відмінках;

Розвивати мовлення і мислення школярів, увагу;

Збагачувати словниковий запас;

Дбати про чистоту та охайність письма.



Обладнання : таблиця відмінювання іменників у Давальному і Місцевому відмінках.

ХІД УРОКУ

Організація класу.

  • доброго дня ,діти. На який урок ми з вами зібралися? Що ви чекаєте від нього?

Учні висловлюють свої думки-сподівання.

-У мене діточки –

як ті квіточки.

Всі гарненькі, чепурненькі

Й до роботи беручкі.

Починаймо працювати,

Ви у мене молодці,

Мови рідної знавці.



Актуалізація опорних знань.

Бесіда.


  • Яка частина мови називається іменником?

  • Як змінюються іменники?

  • Які іменники належать до 1,2,3,4 відмін?

Учні пригадують правила , наводять приклади.

Відгадування загадки

У садах, гаях гуляє

Жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості.

(Осінь)


  • До якої частини мови належить слово Осінь? Доведіть свою думку.

  • З ким ми порівнюємо осінь? Як ми ще її називаємо? (Осінь - тітонька, чарівниця, хазяйка, господиня)

Хвилинка каліграфії.

Каліграфічно написати з’єднання літер л пад он лис д то ст.

Утворити з цих з’єднань слово (ЛИСТОПАД)

Словникова робота.

Лексичне значення слова листопад

Учні роблять повідомлення.

1-й учень. Опадання листя восени

2-й учень. Одинадцятий місяць календарного року, третій місяць осені, падолист.

Утворити зі слів речення, записати. Визначити закінчення іменників, їх відмінок.

Землю, листопад, листям, а, стелить, грудень –снігом.

Індивідуальна робота з картками (двоє учнів працюють біля дошки).

Завдання.

1.випиши слова у 4 стовпчика за відмінами Осінь, листопад, пташка, поле, радість, ім’я, земля, дощ, злива. Із виділеними словами склади речення.

2. подані іменники запиши у множині. Дерево -... , кущ -..., птах -..., комаха -..., дощ -...,ліс -..., звір -..., місяць -...,тополя -... .

3. відгадай загадку , зміни слово-відгадку за відмінками.

Розпустила крила і сонце закрила. (Хмара)

Фізкультхвилинка.
Повідомлення теми і завдань уроку.


  • На уроці ми будемо вивчати нові граматичні поняття й намагатимемося красиво говорити, бо щоб красиво говорити, треба говорити.

  • А щоб дізнатися, іменники якого роду ми будемо відмінювати, розв’яжіть кросворд.(Кросворд намальовано на дошці).







С

И

Н

И

Ц

Я




О










Р

З

Г

О

Р

О

Б

Е

Ц

Ь




К




З



А

У




Л

Я

Що за птичка-невеличка?

Має білі щічки,

Сірі лапки,

Чорну шапку,

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький,

Та ж ця птиця

Називається...( синиця).
Біла латка, чорна латка - по дереву скаче. (Сорока)
Що то за птах, що в чужі гнізда яйця кладе?(Зозуля).

Ростом він маленький, сірий , чепурненький.

Справжній молодець. Хто ж він? (Горобець)


  • визначте рід іменників-відгадок. Яке слово зайве?

  • Які пташки у вас зимують ?

Учні роблять повідомлення.

Першими відлітають стрижі, ластівки, зозулі. За ними – соловей, жайворонок, шпаки.

Ми сьогодні будемо говорити про іменники чоловічого та жіночого роду із закінченням –а(-я) в однині, зокрема, у давальному і місцевому відмінках.
Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

Робота в парах.

Розгляд вправи 120 в підручнику ( порівняння закінчень давального та місцевого відмінків у російській та українській мовах)

Порівняння закінчень іменників.

- Які закінчення мають іменники у давальному та місцевому відмінках?

Висновок учитель записує на дошці.

Розгляд правила.


  • Як розрізнити , який іменник , вжитий у місцевому відмінку, а який – у давальному ?

  • Зробіть висновок, спілкуючись у парах.

  • Слова –відгадки ЗОЗУЛЯ СИНИЦЯ запишіть у давальному та місцевому відмінках. Визначте закінчення.

Перевірка завдання.

Колективна робота над вправою 121.


Переклади та запиши українською мовою.

Листопад зиме ворота открывает.

Творче завдання.

Утворити сенкан.

1 рядок – тема ( один іменник – листопад)

2 рядок – опис ( два прикметника)

3 рядок – дія, пов’язана з темою (три дієслова)

4 рядок – ставлення , почуття з приводу обговорюваного (речення)

5 рядок – узагальнення, підсумок ( один синонім до теми)

підсумок уроку.



  • Яку тему вивчали на уроці?

  • Чого навчилися?

  • Як розрізнити , який іменник вжитий у місцевому відмінку, а який – у давальному? Наведіть приклади.


Домашнє завдання.

Виконати вправу 125.



Списати і відгадати загадки.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка