Інформація про формування здоров’язберігаючих компетентностей вчитель початкових класів Скрипник Тетяна Володимирівна



Скачати 29.44 Kb.
Дата конвертації28.02.2016
Розмір29.44 Kb.
Інформація

про формування здоров’язберігаючих компетентностей



вчитель початкових класів

Скрипник Тетяна Володимирівна
Стан здоров’я населення в Україні є одним з найвищих державних пріоритетів, оскільки здоров’я є найпершою необхідною умовою успішного розвитку кожної людини, її навчання, праці, добробуту, створення сім’ї та виховання дітей.

Від ставлення людини до здоров’я багато в чому залежить його збереження і зміцнення.

Навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я – один з головних напрямків державної політики в галузі освіти.

У цьому контексті завданням сучасної початкової школи є: формування і розвиток уявлень про здоров’я; мотивування позитивного ставлення до збереження життя і зміцнення здоров’я; формування основних життєвих навичок щодо здорового способу життя та безпечної поведінки; виховання потреби у здоров’ї як важливій життєвій цінності; дотримання режиму рухової активності, поєднання рухового і статичного навантаження, організація збалансованого харчування; заміна авторитарного стилю спілкування на стиль співробітництва, створення емоційно сприятливої атмосфери навчання.

Здоров’я людини залежить від її способу життя який вона вела, починаючи з дитинства. Більш за все на стан здоров’я людини впливає її харчування. Правильне та здорове харчування дітей – запорука здоров’я дорослої людини в цілому. Зрозуміло, що нагодована дитина життя і навчання буде сприймати позитивно, з радістю.

Саме цьому питанню – формуванню здоров’язберігаючих компетентностей – і відводиться важливе місце в роботі вчителів початкових класів нашої школи.

Перший навчальний день у вересні після довгої літньої перерви починається із проведення вступного інструктажу. З учнями повторюються правила безпечної поведінки у школі на перервах у коридорі, на подвір’ї, на спортивному майданчику. Систематично проводяться бесіди з протипожежної безпеки, по дотриманню правил дорожнього руху, по попередженню дитячого травматизму. Відповідна пророблена робота фіксується на окремих сторінках класного журналу, у зошиті інструктажів.

Кожного ранку в початкових класах проходить ранкова зарядка. Спочатку вчителі навчають дітей правильно виконувати фізичні вправи, а в подальшому цим оздоровчим процесом керують самі школярі.

Обов’язкові фізкультхвилинки та фізкультпаузи на уроках теж сприяють збереженню та зміцненню здоров’я молодших школярів. Учні виконують фізичні вправи під рахунок вчителя, з промовлянням віршованих слів, або можуть просто тихенько полежати відпочити.

Уроки фізичної культури є одними з улюблених уроків наших дітей. Рухова активність є, на мою думку, найважливішою складовою здорового способу життя людини. Вчені разом з медичними працівниками прийшли до висновку ще в минулому столітті, що чим молодша дитина, тим більше кроків вона має робити щодня. І ця кількість кроків обраховується тисячами.

Серед навчальних предметів початкової школи чільне місце займає предмет “Основи здоров’я”. Починаючи з 1 класу, вчителі працюють над розширенням знань учнів відносно зміцнення і збереження життя та здоров’я своїх вихованців.

Формуючи здоров’язберігаючі компетентності, слід брати до уваги численну низку факторів, що впливають на здоров’я дитини. Стосовно шкільних факторів, то це насамперед психоемоційний стан дитини, її фізичне загартування, відповідність санітарно-гігієнічних умов фізичному розвитку дітей, умови освітлення, відповідний температурний режим у класі та школі, збалансованість навантаження та відпочинку, захворюваність інших дітей, комфортний та гігієнічний одяг, відповідне шкільне обладнання, зменшення часу перебування на свіжому повітрі, малорухливий спосіб життя через ненормоване користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном, знижена увага дорослих до правильної постави дитини.



Беручи до уваги ці фактори, тільки у тісному контакті батьків та вчителів можна досягти результатів у зміцненні здоров’я молодших школярів та навчити їх самих розуміти цінність здоров’я та бажання вести здоровий спосіб життя.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка