Інформація про виконання положень обласної програми виховання учнівської молоді на період до 2012 року



Скачати 249.58 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір249.58 Kb.
Блок № 5

ВИХОВНА І ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА
Інформація про виконання положень

обласної програми виховання учнівської молоді

на період до 2012 року.

2009-2010 навчальний рік позначився дальшим розвитком системи суспільного виховання підростаючого покоління на принципах гуманізму, демократизації, особистісно-орієнтованої педагогіки спрямованої на розвиток і формування гармонійно розвиненої особистості, громадянина і патріота української держави. Цей процес багатогранний, і завдяки продуманій системі виховної роботи дає можливість кожній дитині проявити себе не тільки в навчальній, а й позакласній роботі шляхом навчання в гуртках за інтересами, участі в змаганнях, конкурсах, оглядах, акціях.

Одним із пріоритетних напрямків цієї роботи в громадсько-патріотичне виховання, основою якого є збереження історичної пам’яті про свій народ, рідний край, його здобутки і втрати, традиції, що мають визначальне місце в суспільному процесі. Серед здобутків педколективів у цьому напрямку у 2009-2010 році є присвоєння Гадяцькій гімназії імені Олени Пчілки, і відкриття тут літературно-меморіальної кімнати-музею відомої землячки-письменниці, проведення науково-практичної конференції за участю відомих літераторів, митців, науковців і Гадяцькій спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №2 – імені Михайла Драгоманова.

На обласному рівні з ініціативи лютенчан відзначено у с.Лютенці 230-річниця з дня народження відомого земляка, винахідника ракетної зброї О.Д.Засядька, а ініціатор і палкий пропагандист вивчення історії рідного краю – директор школи, вчитель історії Чайка Іван Федосійович був запрошений на урочистості з нагоди ювілею славетного земляка у Полтавський музей історії космонавтики та авіації імені Юрія Кондратюка та на Всеукраїнському науково-практичну конференцію у м.Київ,, на яких виступив з повідомленнями про важливість збереження історичної пам’яті про життєвий подвиг О.Д.Засядька.

Визначальною подією для патріотичного виховання учнівської молоді у 2009-2010 навчальному році стало відзначення 65-ї річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників та Дня Перемоги в Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років. Цій події були присвячені шкільні та районне військово-патріотичні свята допризовної молоді, спортивні змагання та естафети, зустрічі з ветеранами Великої Вітчизняної війни, тематичні виставки в шкільних бібліотеках, уроки мужності та екскурсії в шкільних музеях, трудові акції по впровадженню місць захоронення жертв війни, туристичні походи по місцях бойової слави, акції милосердя по допомозі сім’ям ветеранів. Колективи пошукових загонів Лютенської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу Миколи Лукича Величая стали переможцями обласного етапу Всеукраїнської істотко-краєзнавчої акції учнівської молоді «Шляхами подвигу і слави», а лауреатами-пошукові загони – Розбишівської та Березоволуцької ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Із 2010 року почала діяти обласна туристсько-краєзнавча експедиція учнівської молоді «Пізнай свою країну», яка прийшла на зміну експедиції «Краса і біль України». Лауреатами обласного етапу стали клуб юних екологів «Барвінок» Ручківської ЗОШ І-ІІ ступенів ( керівник – Мовчан Володимир Васильович, вчитель біології та географії), пошуково-краєзнавче об’єднання «Дзвін» Хитцівської ЗОШ І-ІІ ступенів ( керівник Зубко Людмила Василівна, вчитель історії), колектив краєзнавчого гуртка «Промінь» Бобрицької ЗОШ І-ІІ ступенів ( керівник Сазонова Наталія Іванівна, вчитель історії), пошуковий загін «Оксія» Лютенської ЗОШ І-ІІІ ступенів ( керівник- Чайка Марія Іванівна заступник директора школи з виховної роботи).

Слід також відзначити авторську роботу учениці 10-го класу Краснознаменської ЗОШ І-ІІІ ступенів Ілляшенко Олени на тему: «Мій рід- моє коріння», а також пошукові загони Великобудищанської СШ І-ІІІ ступенів, Римарівської, Сватківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Гадяцької СШ І-ІІІ ступенів №2, Вельбівської, Качанівської, Ручківської ЗОШ І-ІІ ступенів, які досліджували окремі сторінки історії Великої Вітчизняної війни у рідному краї.

Щорічно, на педагогічні конференції звучить інформація про добрі справи Хитцівських школярів і одного з їх численних наставників – вчителя історії Зубко Людмилу Василівну. І цього року у них є вагомі здобутки, колектив пошукового об’єднання «Дзвін» переможець ІІ обласного етапу Всеукраїнської історико-етнографічної експедиції учнівської молоді «Україна вишивана», та лауреат ІІІ-го етапу-конкурсу вишиваних карт Полтавщини. Завдяки непосидючій натурі Людмили Василівни її вихованці у 2010 році були запрошені в м.Київ в Національний музей українського побуту імені Івана Гончара, а за участь у Всеукраїнській акції «Громадянин» вже вдруге отримали можливість побувати на екскурсії у приміщенні Верховної Ради України. У невеличкому шкільному музеї радо зустрічають-етнографів, гончарів, краєзнавців, творчу інтелегенцію, випускників школи минулих років. Дуже хотілось би, щоб багато міських і великих сільських шкіл перейняли естафету добрих ініціатив і справ до яких постійно залучені діти цієї невеликої сільської школи.

Рекордну кількість учасників – 24 колективи, і добру якість виступів продемонстрували на 12 районному огляді-конкурсі учнівських екологічних бригад юні натуралісти і екологи. Хоча лідерство і зберегли за собою постійні учасники конкурсу – команди Гадяцької СШ І-ІІІ ступенів №2, Веприцької, П-Роменської, Розбишівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Ручківської, Хитцівської, Краснолуцької ЗОШ І-ІІ ступенів, добру конкуренцію їм склали дитячі колективи Книшівської, Краснознаменської, Сватківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Великобудищанської СШ І-ІІІ ступенів, Ціпківської ЗОШ І-ІІ ступенів.

Вперше за багато років, гран-прі обласного огляду-конкурсу дитячої художньої самодіяльності «Веселка», і перше місце в номінації «Вокальне мистецтво» вибороли учениця 9 класу Гадяцької СШ І-ІІІ ступенів – Семеренко Анна та учень 11 класу Гадяцької СШ І-ІІІ ступенів №4 – Олефіренко Олександр. Про Аню слід додатково сказати, що вона щорічно нарощує свій потенціал і радує нас все новими і новими перемогами. Вона легко вчиться у школі, музичній школі, студіях, є лідером шкільного учнівського самоврядування, постійний учасник шкільних творчих колективів (КВК, екологічної бригади, ДЮП, художньої самодіяльності, учасник і переможець предметних олімпіад). Крім того у 2010 році Аня стала переможцем Міжнародного творчого конкурсу серед школярів у рамках проекту «Литва – Україна: один погляд на превентивне виховання в контексті європейських стандартів» в номінації – малюнок; нагороджена дипломом за кращу наукову роботу Міжнародного конкурсу з українознавства по темі: «Світоч української нації Михайла Драгоманова – первоміст із минулого в прийдешнє», здобула І місце в Міжнародній інтернет-олімпіаді з історії серед учнів 8 класу. Це мабуть далеко не повний перелік захоплень, інтересів і досягнень даної учениці, і її приклад захоплень, інтересів, бажань свідчить про велике поле можливостей для дитини знайти заняття до душі і інтелектуального розвитку. Впевнений, що такі діти у нас непоодинокі, але більшість все ж таки ще потребує ретельної педагогічної уваги, спрямування і розвитку їх інтересів, нахилів, вподобань, врешті-решт розвитку і формування практичних вмінь і навичок.

Багато в цьому плані залежить від позиції і ролі батьків. Цікавий досвід залучення батьківської громадськості до участі в шкільному житті, в розвитку сімейних форм виховання дітей обрано педколективом Веприцької ЗОШ І-ІІІ ступенів. В процесі впровадження програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» через реалізацію загальношкільного проекту «Школа за здоровий спосіб життя», метою якого є пропаганда здорового способу життя через спортивні змагання, тренінги, свята, пошукову діяльність та формування мотивації на здоровий спосіб життя шляхом пошуку нових форм виховних заходів і зацікавленими учасниками цього процесу є учні, батьки, вчителі, представники громадськості. Стають традиційними – «Малі Олімпійські ігри, День здоров’я, День лікаря в школі, спортивні змагання допризовників на кубок пом’яті колишнього учня школи, полковника Кириченка Сергія Павловича, змагання з футболу на кубок колишнього голови КСП Кизя Івана Івановича, конкурси «Спортивна родина», «Допризовник – Воїн запасу», спортивного танцю. На рівні класних колективів досліджуються (розробляються і захищаються) освітньо-розвивальні проекти «Мій родовід» ( 5 клас), «Твоє здоров’я в твоїх руках», «Футбольна слава села» ( 8 клас), «Рослини – наші друзі і вороги» ( 9 клас), «Династії мого села» ( 10 клас) «Спортивні династії мого села» ( 11 клас). Уже сьогодні ми бачимо позитивний результат реалізації даного проекту. У 2010 році відділом освіти та рай методкабінетом проведено семінари заступників директорів шкіл з виховної роботи, педагогів-організаторів, соціальних педагогів, керівників навчальних закладів на базі Веприцької ЗОШ І-ІІІ ступенів, а на колегії відділу освіти проаналізовано питання «Про ефективність управлінської діяльності керівників навчальних закладів щодо створення цілісної виховної системи навчального закладу у Веприцькій, Мартинівській, Сватківській загальноосвітніх школах І-ІІІ ступенів».

Зберігаючи традиції, наступність, реалізацію стратегічних ціннісних орієнтирів, виховна робота сьогодні має необмежені форми для реалізації інтересів дітей. Окрім традиційних, пропонованих Міністерством освіти і науки, регіональними органами управління освіти до школи надходить безліч пропозицій від державних, громадських, приватних організацій щодо залучення учнів до тих чи інших конкурсів, олімпіад, акцій і всі хотять щоб вони стали обов’язковими для виконання. При контингенті учнів в окремих школах, зростанні витрат на перевезення і участі в 2-3 заходах протягом тижня учнів та вчителів навчально-виховний процес часом може порушуватись, а отже педколективи повинні орієнтуватись у своїх можливостях, і виборі участі в тому чи іншому заході. Значний вплив на формування свідомості молодого покоління, часом негативний, несуть засоби масової інформації, в тому числі Мережа Інтернет, мобільного зв’язку, які стають все більш доступними для дітей. Хотілося б, щоб цей процес був більш прозорим і морально-витриманим.

Зростає інтерес до даного засобу інформації і в педпрацівників. Аналіз лише річних планів роботи за минулий навчальний рік свідчить, що добра половина їх схожа за змістом, без суттєвої переробки і доповнень,які відображають особливості, традиції, причино-наслідкові святки, умови, якісний склад педколективу того чи іншого навчального закладу.

Слабким місцем в роботі адміністрацій навчальних закладів є контроль за станом виховної і позакласної роботи, недостатній аналіз стану справ. Лише поодинокі творчі колективи здобувають право виступати у фінальній частині обласних змагань, конкурсів, олімпіад, в кращому разу здобуваючи звання лауреата.

Серед вихованців позашкільних установ певну результативність показують юні футболісти, боксери, представники технічного відділу районного Будинку дитячої та юнацької творчості, а решта виходять за межі районного рівня. Головна причина цього – слабка матеріальна база, обмежені обсяги фінансування, кадрове забезпечення навчально-виховного процесу.

В стримуванні негативних явищ у молодіжному середовищі переважають вольові методи, а не усвідомленість дій дітей, батьків.

Удосконалення на всіх рівнях потребує профорієнтаційна, правова, економічна, санітарно-гігієнічна, морально-етична робота навчальних закладів.
Рябко О.І.,головний спеціаліст відділу освіти
Профілактика злочинності та правопорушень

серед учнівської молоді, формування

здорового способу життя

Проблеми профілактики злочинності та правопорушень серед учнівської молоді постійно перебувають на контролі у відділі та навчальних закладах району. Завдяки вжитим педагогічними колективами заходам у 2009-2010 навчальному році, порівняно з попередніми навчальними роками, вдалось суттєво знизити показники дитячої злочинності, проте аналіз стану суспільно-небезпечних діянь, правопорушень, порушень правил для учнів, техніки безпеки при користуванні авто-, мототранспортом, на спортивних майданчиках і в побуті, порушень режиму дня школяра, зареєстровані випадки бродяжництва та бездоглядності дітей, які допущені або стались з окремими дітьми в деяких навчальних закладах району протягом року свідчать про гостроту проблеми і необхідність постійного пошуку педагогічних технологій щодо роботи із важковиховуваними дітьми та неблагополучними сім’ями.

Назву лише деяких найбільш резонансні випадки, які стались із учнями шкіл протягом 2009-2010 навчального року. Серед них – три випадки бродяжництва (зникнення із дому на певний час) дівчат 8-9 класів із Гадяцьких СШ І-ІІІ ступенів №2, №4, Сватківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, причому дитина із останньої з вищезазначених шкіл, після розшуку категорично відмовилась повертатись у сім’ю, і навіть після перебування у дитячому притулку виявила бажання продовжити навчання у одній із шкіл-інтернатів області. Цей факт ставить багато запитань як до батьків, та і до педагогів. Чому соціально активна дитина у такому віці така категорична у прийнятті рішень, у прагненні до самостійності ціною відмови від «контакту» з сім’єю, батьками?

Педагогічна громадськість добре пам’ятає початок 2009 року, коли у Книшівській ЗОШ І-ІІІ ступенів під час навчально-виховного процесу було травмовано учня 7-го класу, і який резонанс тоді викликав той випадок. Але і у 2010 році, 1 березня при аналогічних обставинах, у цій же школі, сталась аналогічна подія, хіба що з менш тяжкими наслідками. Це далеко не збіг обставин, а реальний стан ставлення педагогічних працівників до виконання прямих обов’язків, стан роботи з батьками, знання психологічних особливостей дітей, результативність профілактичної роботи.

Хуліганськими діями відзначились дівчата із Гадяцьких СШ І-ІІІ ступенів №2 і Рашівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Крадіжки мобільних телефонів мали місце у Гадяцьких СШ І-ІІІ ступенів №2 і №4; велосипед викрали учні Краснознаменської ЗОШ І-ІІІ ступенів, шифер із покинутої господарем споруди колишнього КСП у групі з дорослими знімав учень 11 класу Рашівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

На початку травні 2010 року внаслідок невмілого управління мотоциклом у вечірній час дорожньо-транспортну пригоду потрапив учень Гадяцької СШ І-ІІІ ступенів №3.

На жаль, не зменшується кількість недоглянутих дітей. Наприклад, на початку січня 2010 року у м.Гадячі, матір’ю були залишені без нагляду, їжі і тепла 3-є із 4-х дітей в одній із багатодітних родин. Хоча причина була начебто й поважна, хвороба найменшої дитини, але й трьом старшим загрожувала справжня небезпека, і в той же час нікому не було доручено нагляд за ними. Лише після втручання державних служб та родичів дітей ситуацію було нормалізовано.

Кілька разів, протягом навчального року, фіксувалось жорстоке поводження у сім’ї з ученицею Сватківської ЗОШ І-ІІІ ступенів з боку співмешканця матері.

Слід визнати, що у всіх вищезазначених випадках є частка не доопрацювання, чи неналежного виконання службових обов’язків і педагогічними працівниками, які своєчасно не вплинули на дітей, батьків, не помітили ознаки кризових явищ, не зуміли захистити права та інтереси дітей.

Дуже часто байдужими до власних дітей, до пропозицій педагогів залишаються батьки, особливо підприємці, які незважаючи на існуючі нормативи можуть легко продати ( і продають) дітям алкогольні напої, цигарки. Після того, як на одній з колегій голова райдержадміністрації нагадав, про велику кількість дітей, які бродять нічними вулицями сіл і міста, з ініціативи директора Рашівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Басараба О.М. було проведено рейд по селу. 17 липня 2010 року лише біля одного кафе підприємця Мялика С.І. після 23-ї години ночі було виявлено 6 неповнолітніх 15-16 річного віку, а деякі з них саме були зайняті вживанням пива. Адміністрація школи додатково повідомила батьків про відповідальність за виховання дітей, звернулась із запитом до виконкому сільської Ради, про впорядкування торгівлі спиртними напоями, на території населеного пункту, про притягнення до відповідальності батьків дітей і підприємця. Гадаємо, що необхідні рейди, і в інших населених пунктах дали б подібний результат. Виховний вплив до тих пір зводитиметься нанівець, доки не буде поваги до закону в усіх членів нашого суспільства – дитини, вчителя, батька, підприємця. Тільки спільні дії можуть дати позитивний результат.

Одним з головних чинників вирішення даної проблеми було і залишається раннє виявлення, педагогічний і соціальний супровід дітей та родин, які опиняються у складних життєвих обставинах, контроль за їхньою діяльністю, навчанням, проживанням, і більш ефективне застосування механізмів впливу на батьків, які не належним чином виконують батьківські обов’язки.



Рябко О.І.,головний спеціаліст відділу освіти


ІНФОРМАЦІЯ

про впровадження в навчальних закладах району

інноваційних технологій з профілактики правопорушень

серед неповнолітніх, захисту прав дітей

З 2004 року в навчальних закладах району впроваджується програма "Сприяння просвітницькій роботі "рівний-рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя". Метою Концепції освіти "рівний-рівному" є сприяння розумінню дітьми і молоддю через просвітницьку роботу переваг здорового способу життя, формування принципів здорового способу життя, стимулювання до самостійного і усвідомленого вибору життєвої позиції, визначення шляхів позитивної соціалізації молоді, здобуття знань, умінь і навичок здорового способу життя та відмова від негативної поведінки. З 2004 року в системі освіти району підготовлено 26 педагогів-тренерів Програми.

Динаміка реалізації Програми "Сприяння просвітницькій роботі "рівний-рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя" в Гадяцькому районі за 2004-210 роки :


Навчальний рік

Кількість груп

Кількість учнів

Акції

2004-2005 н.р.

15

258

Конкурс малюнків "Скажемо СНіДу-ні!"

2005-2006 н.р.

17

258

Конкурс учнівських творів "Скажемо СНіДу –ні!"

2006-2007 н.р.

14

213

Конкурс творів "Я – за здоровий спосіб життя"

2007-2008 н.р.

12

175

Конкурс творів "Наш світ без насильства"

2008-2009 н.р.

20

284

Акція "Скажемо СНіДу-ні!"

Конкурс творів "Моє життя-мій вибір"



2009-2010 н.р.

25

307

Конкурс творів "Моя життєва позиція"

31 березня 2010 р. в рамках районного семінару практичних психологів, соціальних педагогів навчальних закладів на тему :"Досвід роботи фахівців психологічної служби по допомозі дітям, які потребують особливої уваги в умовах ЗНЗ" було проведено презентацію досвіду роботи шкільних служб порозумінь Пирятинського району Зайченко М.В.- керівником психологічної служби освітніх установ Пирятинського району та Глушко С.В.- координатором шкільної служби порозумінь, практичним психологом Вікторійської ЗОШ І-ІІІ ст. того ж району.

В квітні 2010 районним центром практичної психології та соціальної роботи отримано лист (матеріали) українського науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи про відкриття нового навчального проекту "Школа з підготовки координаторів Шкільних Служб Порозумінь". Оскільки навчання здійснюється на комерційній основі ( 2200 грн. за 1-й етап підготовки) то було вияснено неможливість навчання фахівців району за кошт райво. Інформацію про відкриття даного проекту ( лист УНМЦППСР від 09.04.2010 № 39 ) доведено до відома фахівців психологічної служби на районному семінарі 21.04.2010.

Оскільки обидві інноваційні технології і Програма "Сприяння просвітницькій роботі "рівний-рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя" і робота Шкільної Служби Порозумінь базуються на методі "рівний-рівному", принципах пріоритетності прав кожної дитини, поваги до особистості (до себе та інших), відповідальності у стосунках, ґрунтуються на інтерактивних методах роботи, то вважаю за доцільне "Шкільні Служби Порозумінь " зробити проектною реалізацією Програми "Сприяння просвітницькій роботі "рівний-рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя".

Для цього необхідно здійснити наступні заходи :

1. Провести підготовку координаторів Шкільних Служб Порозумінь – 2-3 чол. з числа тренерів Програми "Сприяння просвітницькій роботі "рівний-рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя".

2. Шкільні Служби Порозумінь зробити проектом Програми "Сприяння просвітницькій роботі "рівний-рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя".

3.Профінансувати діяльність тренінг-груп Програми "Сприяння просвітницькій роботі "рівний-рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя":

- забезпечення канцтоварами;

- віднайти можливість оплати праці тренерів (гуртки, факультативи).

4.Провести презентацію роботи за програмою "Шкільна Служба Порозуміння" (досвід Пирятинського району) для керівників навчальних закладів району ( усіх рівнів: ЗНЗ, ПТНЗ і т.д.).

Божко Л.Ф.,директор РЦППСР


ДОВІДКА

про роботу з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими

батьківського піклування

На обліку у відділі освіти нараховується 23 дитини-сироти та дітей, позбавлених батьківського піклування, які проживають в опікунів (піклувальників), прийомних сім'ях та будинку сімейного типу і навчаються в загальноосвітніх школах району.

Всі вони забезпечені безкоштовними обідами на суму 5 грн.90 коп., шкільними та спортивними формами. На Новий рік та День Святого Миколая одержують безкоштовно подарунки.

Протягом року ці діти оздоровляються : зокрема в цьому році 6 дітей-сиріт відпочивали в ДОТ "Артек", 11 дітей-сиріт будуть оздоровлюватись в ДОТ "Світанок", 2 дітей – в санаторії м.Кременчука, 2 дітей-випускників 9-х класів поступають на навчання в ПТУ, 2 дітей оздоровляються на морі самі.

По закінченню навчального закладу діти-сироти одержують матеріальну допомогу для придбання одягу, взуття в розмірі 357 грн. Дітям-сиротам, яким виповнилось 18 років згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2005 № 823 виплачується одноразова допомога в розмірі 1590 грн. кожному.

В Гадяцькій спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 3 навчається 33 учні, які проживають у Гадяцькому дитячому будинку. Серед них : 3 дитини-сироти і 30 дітей, позбавлені батьківського піклування. Дирекція школи, педагогічний колектив приділяють цій категорії дітей постійну увагу.

Переважна більшість учнів, що навчаються у 5-11 класах беруть участь у спортивних гуртках, змаганнях, а учні 1-4 класів – у гуртках ліплення, різьбі по дереву та танцювальному. В секції "Милосердя" шкільної козацької республіки виділено окрему групу дітей з учнів 5-11 класів, які виготовляють іграшки та допомагають в організації театралізованих заходів.

Кутовенко В.І.,методист РМК відділу освіти

ПРО РОБОТУ

ГАДЯЦЬКОГО РАЙОННОГО БУДИНКУ ДИТЯЧОЇ ТА

ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ у 2009-2010 н. р.

Мета і завдання Гадяцького районного будинку дитячої та юнацької творчості. Підсумки роботи закладу у 2009 - 2010 навчальному році.

Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», інших нормативно-правових освітніх актів Гадяцький районний будинок дитячої та юнацької творчості вбачає своє призначення у:



  • розвитку творчої особистості та формуванні її соціального досвіду;

  • патріотичному вихованні підростаючого покоління;

  • формуванні поваги до народних звичаїв та національних цінностей українського народу;

  • наданні знань та світоглядних уявлень;

  • профілактиці бездоглядності, правовиховній роботі серед вихованців;

  • пропаганді здорового способу життя;

  • створенні умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку;

  • пошуку здібних обдарувань та їх підтримці;

  • організації змістовного дозвілля дітей в позаурочний час;

  • впровадженні в практику роботи закладу нових сучасних форм гурткової роботи та дозвіллєвих програм;

  • вмілому плануванні роботи з дітьми, що відповідало б запитам, віковим особливостям дітей та потребі часу;

  • наданні безкоштовної позашкільної освіти всім бажаючим, що сприятиме її доступності широкому колу дітей.

Вирішенню поставлених перед закладом завдань та планів сприяв розроблений на 2009 р. перспективний план роботи, згідно якого в закладі працювали гуртки за напрямками:

  • художньо-естетичний – 3 групи хореографії, 3 групи вокального гуртка, 1 група гуртка «Сценічне мовлення»;

  • декоративно - прикладне мистецтво -3 групи гуртка «Рукоділля», по 2 групи «української іграшки» та «М’якої іграшки» та 1 групи клубу «Сучасниця»;

  • туристсько-краєзнавчий напрямок – це гуртки частково «Українська вишивка», «Юні друзі природи»;

  • еколого-натуралістичний напрямок «Кімнатні тварини »( 4 групи). «Природа і фантазія» (2 групи), «Юні друзі природи»( 3 групи), «Юні лісівники» ( 1 група);

  • технічний напрямок : 1 група автомодельного гуртка, 1 група автотрасового моделювання, по 3 групи гуртків «Зроби сам», «Механічна іграшка»,

  • «Мереживо з дерева», «Орігамі», «ПТМ» , по 3 групи гуртків «Художнє випилювання» та «Умійко», «Картинг» та «ДПМ», по 2 групи , 1 група гуртка «ПТМ» , що становило 54 навчальних груп з загальною кількістю дітей 771.

Навчально-виховний процес будувався на основі індивідуальних програм, затверджених районним методичним кабінетом, розроблених керівниками гуртків з урахуванням потреб вихованців, суспільних запитів, вікових особливостей дітей у відповідності до інструктивно-методичних вказівок та погоджених на засіданні педагогічної ради. Працівники приєднаних закладів частково працювали за індивідуальними програмами (технічний напрямок) та державними програмами (еколого-натуралістичний напрямок).

Для підвищення рівня навчально-виховного процесу в закладі було проведено цілий ряд заходів:



  • проаналізовано рівень ефективності кожного гуртка і потребу у його збереженні;

  • керівники гуртків постійно працювали над розширенням та впровадженням в роботу нових технік декоративного мистецтва (запроваджено вивчення в закладі нових технік «Вироби з солоного тіста» , «Квілінг», «ДВМ» , робота з папером : нові види робіт витинанка та робота з серветками);

  • робочі гурткові кімнати постійно поповнювалися новими зразками, виробами, схемами , роздатковим матеріалом та навчально-методичними посібниками з досвіду роботи;

  • регулярно проводилися засідання методичних об'єднань відділів (всього в закладі діє 4 методичних об’єднання : м/о технічного відділу, м/о декоративно-прикладного відділу, м/о художнього відділу та м/о еколого-натуралістичного відділу), де розглядалися теоретичні і практичні питання роботи з дитячим колективом, впровадження нових форм організації заняття ;

  • вся робота в гуртках тісно пов‘язана з історією та розвитком народних промислів, звичаями та традиціями українського народу, що дає можливість для творчої технічної самореалізації, розвитку обдарувань, сприяє соціологізації особистості через роботу в колективі, допомагає у вирішенні трудового навчання, естетичного виховання;

  • стимулюючим засобом якісних показників в роботі стала атестація педагогічних працівників, яку пройшов Горова Т.М., Олефір В.І., Бездудна Н.В., Погорілий О.В.;

  • підвищення кваліфікації при Полтавському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників минулого навчального року пройшли Ілляшенко Н.І., Погорілий О.В. та Бутко Г.М.;

  • спільно із центром соціальних служб для молоді, відділом в справах сім'ї, молоді та спорту РДА проводилися благодійні акції для дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей із малозабезпечених та соціальнонеспроможних сімей району під час святкування Різдва, Дня святого Миколая, Нового року, Дня інвалідів, Дня спільних дій в інтересах дітей, Міжнародного дня захисту дітей ;

  • робота БДЮТу будувалася в тісному взаємозв’язку із освітніми, культурними та громадськими організаціями різних рівнів;

  • надавалася методична і практична допомога працівникам освітніх установ по організації змістовного дозвілля та організації виховної роботи в закладах освіти;

  • методичний кабінет поповнився навчально-методичними розробками із досвіду роботи керівників гуртків та іншими методичними посібниками ( «Екологічні стежки Гадяча» - Язєва О.М.; «Реалізація завдань позашкільної освіти через організацію змістовного дозвілля для дітей міста та району» - Нікітенко Н.А.; зібрані та оформлені відповідно матеріали «З досвіду роботи керівника гуртка «Рукоділля» Білоцерківець Є.М. та ін.);

  • було підготовлено для участі в обласному конкурсі навчальних програм з позашкілля навчальні програми гуртків «Картинг» та «Механічна іграшка» (керівники Горова Т. М. за розроблену програму нагороджена дипломом I ступеня ПОЦНТТУМ, Погорілий О. В.- нагороджений дипломом II ступеня ПОЦНТТУМ);

  • якісні показники декоративно-прикладного та технічного відділів демонструвалися на традиційних агітаційних виставках по школах міста та району, виставках до Дня міста, на районних святкових програмах для дітей, обласних та Всеукраїнських виставках «Новорічний подарунок» та «Збережи ялинку»;

  • плідною є розпочата робота по співпраці з обласним технічним та еколого-натуралістичним центрами та продовжена робота по співпраці з ОЦЕВУМ;

  • в оздоровчій кампанії 2010 року троє педагогічних працівників закладу (Білоцерківець Є.М., Погоріла К.А., Нікітенко Н.А.) візьмуть безпосередню участь, працюючи в таборах району.

Результатом вдало організованого навчально-виховного процесу стало не лише повне виконання навчальних планів та програм, організоване змістовне дозвілля дітей міста та району, а і здобутки вихованців закладу, котрі отримали 47 грамот та дипломів різного рівня в тому числі 14 обласних грамот; за здобуті перші місця грамотами і дипломами були нагороджені керівники гуртків та заклад за участь у заходах обласного рівня.

Кадрове забезпечення закладу.

Гадяцький районний Будинок дитячої та юнацької творчості у повній мірі забезпечений кадрами. Працівники закладу – люди творчі, знаючі, яким не байдужі інтереси закладу і особливо інтереси дітей.

Всього в закладі працює 23 працівники , з них 21 – педагогічні працівники.
Матеріально-технічне забезпечення закладу.

Гадяцький районний Будинок дитячої та юнацької творчості розміщує свої гуртки в двох приміщеннях за адресами вул. Лесі Українки, 4 (БДЮТ) та вул.. Лесі Українки, 12 ( бувше приміщення СЮТ). Загальна площа приміщень - 604,19 кв.м.:



  • площа для занять гуртків – 357,58 кв.м.;

  • актова зала - 85,76 кв.м.;

  • майстерня - 30,85 кв.м.;

  • зоокуточок - 18 кв.м.;

  • картодром - територія двору бувшої СЮТ.

Гуртки працюють у обладнаних гурткових кімнатах. Гуртківці мають змогу користуватися методичною та фаховою літературою, придбаною за кошт керівників гуртків. Матеріали та інструменти , що знаходяться в користуванні учасників навчально-виховного процесу придбані також на залучені кошти. Всі роздаткові, демонстраційні матеріали та зразки виготовляються керівниками гуртків або придбані педагогічними працівниками за власний кошт . Для організації роботи гуртка «Картинг» є три застарілі карти, які також обслуговуються і за кошт керівника , і частково за кошти спонсорів. Для проведення культурно-масової роботи в закладі є придбані за кошт спонсорів або залучені кошти 3 сучасні магнітофони, комп’ютерна техніка, телевізор. Для організації дозвіллєвих програм та благодійних акцій як обласного, так і районного рівнів працівниками закладу залучено протягом 2009-2010 н.р. близько 5 000 гривень.

Облік проробленої масової роботи

у 2009 – 2010 навчальному році.

Всеукраїнські конкурси:

  1. «Усміхнімось щиро Вишні» - виготовлено 2 сувеніри для нагородження учасників та переможців конкурсу.

  2. Всеукраїнська історико-етпографічна експедиція учнівської молоді У;країна вишивана» - вишита карта Полтавської області та проведено її захист.

  3. Участь в конкурс «Джміль та бджілка».

  4. Акція день землі в рамках Всеукраїнського тижня «День довкілля»

Обласні конкурси:

  1. Конкурс «Краса Полтавщини в гармонії з природою».

  2. Участь в благодійній акції - виготовлення 26 робіт-сувенірів для продажу, кошти з якого пішли на лікування онко-хворих дітей.

  3. Виставка дитячого малюнка до 65-річчя Перемоги.

  4. Змагання з авіа - та ракетомодельного спорту.

  5. Змагання автомодельного та автоспорту ( картинг).

  6. Участь у засіданнях методичних об’єднань керівників гуртків за напрямками роботи, директорів та методистів позашкільних закладів освіти.

  7. Проходження курсової перепідготовки при ПОІППО.

Конкурси районного та міського рівнів:

  1. Концертна та ігрово - розважальна програма до Дня міста з нагоди відкриття дитячого майданчика.

  2. «Ми нащадки козацького роду» - виставка дитячих робіт до Дня українського козацтва.

  3. Міська виставка дитячого малюнка «СНІДу – НІ!».

  4. Благодійна акція в реабілітаційному центрі до Дня інвалідів ( концертна програма та передача дітям-інвалідам іграшок в кількості 36 штук , пошитих вихованцями закладу .

  5. «Юний гетьман – 2009» до Дня Збройних сил України.

  6. Благодійна акція До Дня Святого Миколая в реабілітаційному районному центрі.

  7. Новорічні ранки для різних категорій дітей міста та району.

  8. Участь у районному огляді дитячої художньої самодіяльності «Веселка».

  9. Розважальна програма для дітей міста «Валентин та Валентина»

  10. Виставка малюнка «Дорогами Афганістану».

  11. «Козацькі забави» до Дня захисника Вітчизни.

  12. Участь в районному конкурсі дитячих екологічних .

  13. Розваги до Дня сміху ( в тому числі і для дітей – інвалідів).

  14. Участь в трудовій акції «Плекаємо рідне місто».

  15. Декада родинного виховання:

- виставка робіт «Родинні обереги»;

- виставка малюнка «Дитині родина, що сонце – єдина»;

- виставка дитячих робіт до Дня матері;

- святкова концертна програма «Наше коло – мов сім'я ».

16. Виставка дитячого малюнка «Відлуння Великої Вітчизняної…»

17. Урочиста зустріч з Ветеранами Великої Вітчизняної війни.

18. Підсумкова виставка дитячих робіт в музеї родини Драгоманова.

19. Святкова програма до Міжнародного Дня захисту дітей.



Програми на рівні закладу

На протязі навчального року проходять в закладі тематичні свята, вікторини, конкурси, змагання ерудитів, ігрові програми, багато інших заходів, які передбачені перспективним планом роботи на навчальний рік не менш як 2 рази на місяць.


ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ГАДЯЦЬКОГО РАЙОННОГО БУДИНКУ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ

(станом на 1.06.2010 року)

  1. Узаконити статус районного будинку дитячої та юнацької творчості (зробити відповідність у документації та розширити мережу гуртків на базі сільських шкіл).

  2. Сприяти забезпеченню педагогічних працівників повним тижневим навантаженням (станом на 1.06.2010 року тижневе навантаження по закладу на керівників гуртків - 248 годин при мінімальній потребі - 306 годин, та 0,5 ставки - до навантаження методиста та культорганізатора закладу).

  3. Створити базу для роботи туристичного гуртка .

  4. Забезпечити туристичний гурток кваліфікованим спеціалістом.

  5. Поновити матеріальну базу закладу.

  6. Привести в належний стан приміщення закладу.

  7. Побудова власної котельні .

  8. Роботу будинку дитячої та юнацької творчості направити на виконання Закону України «Про позашкільну освіту».

  9. Потреба в Інтернеті.

  10. Поповнення матеріальної бази гуртків технічного напрямку : придбання 2-3 картів для роботи гуртка «Картинг».

Директор БДЮТ Попугаєва Л.В.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка