Інформація щодо назви табору та загонів, режиму дня, керівництва і працівників табору, плану роботи на всю зміну та щоденного плану, меню, розкладу роботи гуртків і бібліотеки, вітання зі святами, днями народження



Скачати 91.39 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір91.39 Kb.


Складовими життєдіяльності табору з денним перебуванням традиційно є:

  • оформлення приміщень;

  • планування виховної роботи;

  • робота гуртків;

  • охорона життя і здоров’я дітей тощо.

Художнє оформлення приміщень табору створює

атмосферу відпочинку і творчості, тому дуже важливо приділити Цьому питанню належну увагу.

На загальному стенді надається інформація щодо назви табору та загонів, режиму дня, керівництва і працівників табору, плану роботи на всю зміну та щоденного плану, меню, розкладу роботи гуртків і бібліотеки, вітання зі святами, днями народження, перемогами в конкурсах і змаганнях.

Окремо оформлюються стенди:



  • «Державна символіка України»;

  • «Техніка безпеки життєдіяльності» (правила поведінки в таборі, правила дорожнього руху, правила пожежної безпеки);

  • «Здоровий спосіб життя» (поради лікаря, адреси і телефони консультаційних пунктів, наочна агітаційна продукція).

Також можна оформити куточок творчих робіт вихованців табору та відвести місце для афоризмів, прислів’їв, приказок з питань духовного, інтелектуального, фізичного розвитку особистості. До процесу збору та оформлення висловів можна залучити групу дітей або доручити це загонам у порядку черги.

Оформлення приміщень загонів — справа колективна, в якій повинно знайтися місце кожній дитині, в якій кожен зможе реалізувати свої вміння і здібності. Куточок загону — це його візитна картка, де відображено життя і діяльність дітей протягом відпочинку в таборі.

Складовими оформлення куточку загону можуть бути:



  • назва;

  • девіз;

  • емблема;

  • пісня.

Куточок може включати такі рубрики:

  • «План роботи на зміну» (яскраво, нестандартно оформлений, з малюнками);

  • «Путівка дня»;

  • список, обов’язки та доручення дітей загону;

  • «Вітання»;

  • «Корисні поради»;

  • «Сторінка творчості»;

  • «Екран настрою».

Можливе оформлення альбому загону, де буде відображатися кожен день зміни, участь у заходах, конкурсах, змаганнях.

Значна увага керівника і працівників табору приділяється обладнанню кімнати для ігор, перегляду відеофільмів, телепередач, прослуховування музики. У кімнаті має бути килим, столи (краще розташувати їх по колу або квадратом). Тут має знаходитися відео- та аудіотека, ігротека (настільні ігри, шахи, дитяче доміно), набори олівців, фломастерів, фарб, кольорового паперу. Саме в цій кімнаті можна проводити дискусії, обговорення книг, фільмів, телепередач, командні та індивідуальні інтелектуальні змагання. Для організації змістовного дозвілля можна використовувати комп’ютерні класи, де діти в ігровій формі отримають знання з комп’ютерної грамотності.



Організація виховної діяльності табору може бути побудована на основі сюжетно-рольової гри (наприклад, «Морська флотилія», «Космічна подорож», «Країна казок» тощо), сюжетної лінії відомої та цікавої для більшості дітей книги, сюжетних днів (День знайомств, День ігор, День рекордів, День зірок, День художників, День туризму тощо). На початку табірної зміни можна вмотивувати дітей на активну участь у всіх заходах (за перемогу діти і загін отримують певні знаки заохочення: зірочки, сонечка, квіточки, більша кількість яких буде гарантувати відповідне нагородження на лінійці закриття зміни).

Табір із денним перебуванням, крім створення умов для відпочинку дітей, мас значний потенціал для виховання особистості через залучення до пізнавальної, трудової, ігрової, художньо-естетичної, фізкультурно-спортивної, екологічної діяльності, які доцільно чергувати для оптимального розподілу навантаження протягом дня та всієї табірної зміни.

План роботи табору має включати заходи за такими напрямами:

  • патріотичне та громадянське виховання;

  • морально-етичне виховання;

  • художньо-естетичне виховання;

  • екологічне виховання;

  • трудове виховання;

  • фізичне виховання.

У плані роботи можуть мати місце заходи, присвячені таким святковим і визначним датам червня:

  • 1 червня — Міжнародний день захисту дітей:

  • ігрова програма «Табір — територія радості» (гра за станціями «Інтелектуальна», «Ігрова», «Спортивна», «Музична», «Художня»);

  • талант-шоу «Ми — твої діти, ми — твої квіти, ми, Україно, — надія твоя!»;

  • конкурс малюнків на асфальті «Сонце, літо, я!»;

  • 5 червня — Всесвітній день охорони довкілля:

  • виставка творчих робіт «Природа і фантазія»;

  • вікторина «100 чудес України»;

  • гра «Екологічна стежина»;

  • змагання знавців Червоної книги;

  • операція «Чисте подвір’я — чисте місто»;

  • 6 червня — День журналіста України:

  • конкурс «Майстер слова»;

  • творчий конкурс «Сьогодні на сьогодні» на кращий проект газети загону;

  • проведення соцопитувань (інтерв’ю) за темами життя в таборі;

  • 6 червня — День народження О. С. Пушкіна:

  • конкурс віршів і малюнків до творів О. С. Пушкіна;

  • дуель знавців казок О. С. Пушкіна;

  • Трійця:

  • прикрашання приміщень табору зеленими букетами, паперовими квітами;

  • бесіда в загонах «Ой, земле, радістю умийся: прийшла до нас Зелена Трійця!»;

  • 16 червня — День медичного працівника:

  • аукціон знань «Бувайте здорові»;

  • станційна гра «Стежина здоров’я»;

  • бесіди в загонах «Ангели-охоронці у білих халатах»;

війни:

  • лінійки пам’яті, присвячені річниці від початку Великої Вітчизняної війни;

  • хвилини мовчання;

  • бесіди в загонах «Червень, який перевернув усе життя» за участю ветеранів війни;

  • виставки малюнків «Сонячному світу — так, так, так!»;

  • покладання квітів до меморіалів Великої Вітчизняної війни;

  • 28 червня — День Конституції України:

  • бесіди в загонах «Символіка нашої держави», «Конституція України — книга про твої права і обов’язки», «Українська мова — мова калинова»;

  • виставки творчих робіт, тематичних малюнків.

Протягом зміни можна провести і такі заходи:

  • конкурс «Якби я був чарівником»;

  • конкурс мальованих загадок;

  • лицарський турнір;

  • бій ораторів;

  • турнір «всезнайок»;

  • конкурс гумору та сатири;

  • конкурс живих картин;

  • фольклорний фестиваль «Усі ігри в гості йдуть до нас»;

  • веселі старти;

  • «Робінзонада»;

  • екологічну гру «Пошук скарбів»;

  • хіт-парад сучасної пісні;

  • «День ділової людини»;

  • презентацію книги рекордів у таборі;

  • «Наукові імпровізації».

Важливою складовою життєдіяльності дітей у таборі є організація роботи гуртків. Графік роботи гуртків складається так, щоб чергувалися різні види діяльності (спорт, художня праця, музика, хореографія, театралізація). Робота гуртків у таборі будується з урахуванням короткочасності перебування тут дітей, невеликої кількості занять (8—10 за зміну). Кожна дитина має обов’язково побачити результати своєї творчості, у зв’язку з цим робота спрямовується на виконання конкретної справи: навчитися плести з бісеру квітку, вишивати українські візерунки, створювати малюнки за допомогою комп’ютерної програми тощо. Для роботи керівники гуртків мають обирати кращі твори літературного, музичного, художнього мистецтва. Кожна річ, виготовлена дитиною, має відповідати виховним цілям, бути корисною та красивою, тому слід висувати належні вимоги до пропонованих дітям зразків, творчих завдань, театральних постанов.

Охорона життя та здоров’я дітей під час відпочинку — це одне з найважливіших питань у роботі табору з денним перебуванням. Перед початком зміни працівники табору мають ознайомитися та підписатися під відповідними наказами, отримати посадові обов’язки, інструкції з техніки безпеки, пройти відповідні інструктажі.

У перший день роботи табору з вихованцями проводиться вступний інструктаж із безпеки життєдіяльності, ознайомлення з правилами поведінки в таборі, під час екскурсій, прогулянок на природі. Перед кожним виходом за межі табору для вихователів проводяться цільові інструктажі, що фіксується у відповідних журналах.

Відповідно до плану роботи та з метою попередження нещасних випадків із дітьми під час табірної зміни можна провести:


  • бесіди:

  • «Правила користування електроприладами»;

  • «Правила протипожежної безпеки»;

  • «Правила безпеки на водоймах»;

  • «Правила безпечної їзди на велосипеді»;

  • «Правила захисту від комах, кліщів, комарів»;

  • «Сонце — наш друг і ворог»;

  • «Обережно! Отруйні гриби!»;

  • «Обережно! Не всі ягоди корисні»;

  • конкурси, вікторини, ігри:

  • аукціон знань із надання першої медичної допомоги;

  • конкурс знавців правил дорожнього руху, правил пожежної безпеки;

  • гра з правил дорожнього руху «Випробування на дорозі»;

  • конкурс «Щоб не трапилось біди, правил безпеки дотримуйся завжди»;

  • вікторина «Азбука безпеки»;

  • гра «Сам собі рятувальник»;

  • конкурс малюнків «Небезпеки, що оточують нас».

Із метою методичної і практичної допомоги для педагогів табору можуть бути проведені семінари («Виховний простір літнього табору з денним перебуванням», «Розробка творчих програм табірної зміни», «Охорона життя і здоров’я дітей у таборі», «Організація дозвіллєвої діяльності у таборі»), складені збірки матеріалів свят, конкурсів, рухливих ігор і забав, спортивних і розважальних програм, турнірів, вікторин, інтелектуальних ігор тощо.

Корисні методичні та практичні матеріали з питань організації роботи табору з денним перебуванням дітей можна знайти в педагогічній пресі (у газетах «Все для вчителя», «Позакласний час», «Здоров’я та фізична культура», «Початкова школа», «Позашкілля»)



У роботі використано практичні матеріали загальноосвітньої школи № 8 Оболонського району м. Києва, Центру позашкільної роботи «Північне сяйво» Святошинського району м. Києва.

Списоквикористаних джерел



1 .БровкінаЛ. В., Філатова Ю. Ю. Пам’ятка педагогу-організатору. — О.: Молода гвардія, 2009. — 59 с.

  1. Інструктивно-нормативні матеріали [на допом. працівн. профспілк. орган, та дитячих оздоровл. закладів]. — К„ 2008. — 142 с.

  2. Інформаційно-методичний збірник матеріалів щодо оздоровлення та відпочинку дітей в Україні [на допом. організаторам оздоровл. дітей]. — К., 2002. — 146 с.

  3. Методика роботи в літньому оздоровчому таборі: Навч. посібник / Коваленко Є. І., Конончук А. І., Пінчук І. М., Солова В. М. — К.: ІЗМН, 1997. — 280 с.

  4. Наказний М. О. Проектування діяльності дитячого закладу оздоровлення та відпочинку: теорія і технологія: Монографія. — К., 2010. — 476 с.

  5. Подільський «Сонцеграй»: Збірн. ігрових прогр. та метод, реком. / Береки В. Є. — Хмельницький, 1999. — 63 с.

  6. Технологія виховної роботи в умовах табірної зміни: теорія і практика. — К.: Грайлик, 1998. — 120 с.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка