Інформації про екологічний стан суспільства та виховання в молоді любові до рідного краю, природи, готовності до діяльності щодо її охорони. Завдання: Виховувати екологічний світогляд та екологічну культуру молоді



Скачати 237.64 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір237.64 Kb.


Проект «Ми – господарі школи» - екологічний проект, основною метою якого є виховання розуміння сучасних проблем довкілля й усвідомлення їх актуальності для своєї країни, рідного краю, всього людства, а також розвиток особистої відповідальності за стан довкілля на національному і глобальному рівнях, долучення учнів школи до справи облаштування та прибирання пришкільних ділянок та скверів селища.

Мета проекту: Формування екологічної свідомості у людей та спрямування його на практичну реалізацію, особистісного розвитку школярів, донесення підростаючому поколінню інформації про екологічний стан суспільства та виховання в молоді любові до рідного краю, природи, готовності до діяльності щодо її охорони.

Завдання:

1. Виховувати екологічний світогляд та екологічну культуру молоді.

2. Сприяти поширенню екологічних знань.

3. Оволодіти правилами раціонального природокористування.

4. Залучити молодь до природоохоронної діяльності на основі набутих у школі знань.

5. Розвивати інформаційно-технологічні компетентності в учнів.

6. Провести роботу по прибиранню території селища.

7. Провести навчання та пропаганду серед учнів школи iдеї самостійного облаштування та прибирання скверів та парків.

8. Сприяти формуванню активної громадянської позиції, почуття відповідальності за спільну справу, сприяти усвідомленню своєї значущості в житті суспільства.

Напрями роботи:

науково - дослідницька робота;

агітаційно – просвітницька діяльність;

інформаційно-комунікаційна діяльність;

виховна робота;

природоохоронна діяльність;



проектування та моделювання.

Учасники: активна учнівська молодь, віком від 10 до 17 років.

Предмет діяльності:

- сприяння розвитку екологічної самосвідомості населення;

- сприяння проведенню навчально-просвітницьких заходів з екологічних питань;

- сприяння проведенню природоохоронних заходів;

- впровадження концепції систематичної екологічної освіти в закладах освіти;

- організація конференцій громадськості, навчальних семінарів, тренінгів, екологічних шкіл;

-участь та організація культурно-масових, природоохоронних, просвітницьких та інших заходів.

Тривалість: протягом року.

Очікувані результати: формування у молодого покоління нової культури взаємовідношення з природою – культури, що поєднує право користування природними благами і відповідальність за стан навколишнього природного середовища, засновану на розумінні цінності природи.

Актуальність проекту:

Екологічне виховання молоді – важлива складова загальної освіти й надзвичайно важливий чинник розвитку гуманістичного суспільства. Екологічна освіта повинна бути спрямована на формування екологічної культури і виховання екологічних компетентностей учнів. З юних років важливо закріпити у свідомості кожної дитини, що людина – частина природи, тому від стану природи залежить життя людства. Екологічне виховання слід починати не в космічних масштабах, а прямо тут: біля свого будинку, на своїй вулиці, у дворі своєї школи. Тільки усвідомлюючи особисті можливості, навчаючись вирішувати найближчі екологічні проблеми, людина зуміє замислитись про долю всесвіту в цілому. Щоб у дитини виникла потреба захищати і зберігати довкілля, треба навчити її любити світ природи.

Немішаївська загальноосвітня школа №2 І-ІІІ ступенів розміщена у ----частині селища Немішаєве. Фасад школи виходить на мальовничий сквер, територія школи займає площу ---га. Місцерозташування будівлі школи

зобов’язує школярів та педагогів доглядати за природніми дарами та підтримувати належний стан пришкільної ділянки , спортивних майданчиків та скверу. Тож учнівським с самоврядуванням «Шкільний дім» було започатковано проект «Ми – господарі школи». Члени шкільного самоврядування розділили територію для прибирання між учнями 5 – 11 класів. Учні 5-6 класів працюють на пришкільних клумбах, прибирають на них сміття, висаджують квіти, виривають бур’ян, перетворюють фасад школи на квіткову феєрію.

За учнями 7-8 класів закріплено територію біля шкільної майстерні: учні доглядають за шкільним садом, прибирають там сміття, виламують сухе гілля, насаджують дерева, майструють шпаківні та годівнички для птахів.

Старшокласники, учні 9 – 11 класів прибирають сквер навпроти школи (адже мешканці селища залишають недопалки, пластиковий посуд, скляні пляшки). Діти виносять сухе листя, висаджують квітники та підтримують сквер у належному стані.

Наш проект пропонує розробити систему, котра б допомогла вирiшити питання прибирання смiття із мінімальними затратами. В сучасних умовах глобальної проблеми збереження та розподiлу ресурсiв, переходу України до ринкової моделi економiки iдея прибирання, сміття, підтримка належного стану міських територій, їх озеленення є не тiльки iнновацiйною, а й життєво необхiдною.

Етапи реалізації проекту

I етап - oрганізаційний :

- проведення дослiдження прибирання міських територій комісією екології учнівського парламенту ;

- визначення напрямків роботи;

- планування роботи екологічної комісії;

II етап - iнформаційно-просвітницький :

- розробка навчальних матерiалів стосовно технологiї прибирання сміття ;

- випуск екологічної газети "Екологічний вісник";

- участь в акції «Збережемо землю від забруднення» ;

- пропаганда екологічного світогляду та культури населення через сайт школи;

- екскурсія у с. Блиставиця на підприємство "Водомір";

- усний журнал «Вода – джерело життя»;

- проведення екологічного марафону;

- загальношкільна лінійка «Чорнобиль не має минулого часу».

III етап - практичний :

- участь учнів у різноманітних екологічних акціях: «Чисте селище», «Трудовий десант», «По чистій вулиці у третє тисячоліття», «Посади дерево», «Посади квітку», «Зустрічаємо птахів» , «Від озеленення класної кімнати – до озеленення мікрорайону», «Врятуй дерево», «Новорічний букет – замість ялинки», «Зустрічаємо птахів», проведення екологічних свят: «Бал квітів», «День Землі».

20 березня 2014 року учнівський колектив Немішаївської ЗОШ №2 І-ІІІ ступенів прийняв активну участь в акції по впорядкуванню теріторії навчального закладу та закріпленої за школою ділянки селища. Школярі подбали про чистоту спортивного майданчика, паркової зони, вулиці, привели в належний стан газони та квітники

3 квітня 2014 року педагоги та вихованці прийняли участь в акції "Посади своє дерево" в рамках двомісячника благоустрою. Усього посаджено 100 дерев та кущів,у тому числі 21 ялинка . Учні також прибрали теріторію школи та паркової зони.

18 квітня 2014 року учні прийняли участь у шкільній акції "Посади квітку". Небайдужі до краси, квітів, до зелених насаджень учні посадили петунії, маргаритки, іриси, зробивши шкільне подвір'я красивим і ошатним. В облаштуванні клумб взяли участь учні 2-А (класний керівник Кобко Т.М), 2-Б (класний керівник Шатило І.А.),та 8-х класів.

24 квітня 2014 учні 5-А класу ( класний керівник Желєзна Л.І.) провели виховний захід з нагоди Міжнародного Дня Землі. Школярі декламували вірші, виконували пісні,танцювали, розігрували інсценівки, звертаючи увагу на те, що кожна людина повинна задуматися над необхідністю вирішення екологічних проблем, поборовши в собі байдужість.

Протягом 2013-2014 навчального року учні доглядали за шкільним садом.

Отже, лідери учнівського самоврядування «Шкільний дім» беруть активну участь в екологічній роботі протягом всього навчального року, деякі аспекти в цьому напрямку заплановано на майбутнє. Найголовніше одне – бажання дітей створити чисте, безхмарне екологічне майбутнє для себе та своїх потомків, замислюватись над тим, яке воно може стати, якщо не докладати зусиль до збереження природи.

ДОДАТОК 1

Виховний захід «День Землі»

Мета: розширити й поглибити екологічні знання учнів; розвивати творчі здібності, інтерес до народної творчості; виховувати відповідальне відношення до природи.

Обладнання: пазли картинок про природу, подарунки, виставка картин про природу.

Хід свята:

Ведучий 1: Добрий день, жителі прекрасної блакитної планети! Добрий день! Сьогодні в нас свято - день нашої Матінки Землі! І на це свято прийшли всі: і хлопці, і дорослі; і гості, і учасники! І ми раді привітати всіх на нашому святі!

Природа нам - як рідний дім,

Вона усім - як мати,

Щоб лад завжди був в домі тім,

Про це нам треба знати.

Не рви, не знищи, не зруйнуй —

Це заповідь для тебе,

Красу планети не зіпсуй -

Вона одна під небом.

Ведучий 2: Що ж це за свято - День Землі? І навіщо воно? Щоб нам усім стало зрозуміло, я запрошую вас зробити подорож по нашій чудесній планеті! Все це - наша рідна планета. Скільки на ній прекрасного і дивного: і безкрайні простори, і гори, що йдуть у небо, і сині-сині моря... А жителів на ній - не порахувати, і кожний з них - маленьке чудо! Але часто люди забувають про це, і тоді - димлять труби, звучать постріли, гинуть тварини... Щоб нагадати людям про красу нашої Землі, і існує це чудове свято!

Ведучий 1: Але планета наша величезна. І за ціле життя не може людина обійти її всю, від краю до краю. Але свій край, у якому народився, ти обов’язково повинен знати. Тільки полюбивши свою рідну природу, людина зможе полюбити увесь світ. І я не сумніваюся, що учні, які будуть сьогодні учасниками нашого свята, знають і люблять свою рідну природу. Ми всім бажаємо сьогодні удачі та гарного піднесеного настрою!

Ведучий 2: Отже, ми починаємо нашу святкову конкурсну програму «Мій край рідний».

Ведучий 1: І от наш перший конкурс; до гри запрошуємо три учні. Вам, учні, за кілька хвилин потрібно буде зібрати всі картинки тварин і рослин Лугу, Поля або Лісу (під музику)

Ведучий 2. Доки учні складають картинки послухайте цікаві факти. Чи знаєте ви що...

а) Найкращим очисником повітря є каштан.

Ведучий 1: Будапештські інженери в 80-х роках минулого сторіччя розробили установку на якій одержали білий папір з листів дерев.

Ведучий 2.По гілках ялинки можна пророкувати погоду. (Перед дощем вона опускає свої гілки й піднімає вгору при ясній погоді).

Ведучий 1:Ліс в 7 разів зменшує швидкість вітру.

Ведучий 2.Затримує потоки води.

Ведучий 1:Закріплює піски.

Ведучий 2.Очищає повітря від пилу.

Ведучий 1:Випаровує вологу, робить повітря вологим , трохи збільшує кількість опадів.

Ведучий 2. Ліс є будинком для багатьох видів тварин. Одні приносять лісу користь , інші шкоду.Так наприклад: дубу шкодять -1400 видів комах , тополі - 70 видів , ліщині - 50 видів, сосні - 200 видів , ялині - 18 видів , модрині - 150 , кедру - 130 , ялиці - 110 видів. Живе дерево протидіє всякому вторгненню в його тканині й розташовує для цього засобом самозахисту: виділяє смоли, соки, фітонциди. Так само в боротьбі з комахами допомагає багато численна армія птахів які живуть у лісах.

Ведучий 2: Наступний конкурс. За нашим описом ви повинні будете відгадати тварин, що живуть у лісах. Перша тварина (ведучий зараховує опис тварини, учні, які здогадуються піднімають руку і відповідають.

1. Один із видів ссавців досягає близько 3м в довжину і має масу майже 1000 кг; має гарний нюх, харчується тюленями, рибою. Щоб бути непомітним на тлі снігу прикриває лапою чорний ніс чатуючи на здобич. (Білий ведмідь)

2. Єдина кішка, яка не вміє ричати, має плямисте забарвлення і представляє один із швидкісних та дорогих видів машин. (Ягуар)

3. Найрозумніший ссавець, який має свою багату мову спілкування, орієнтується під водою завдяки серії ультразвуків, які людина не чує. (Дельфін)

4. Цей птах вміє напрочуд майстерно пірнати та плавати, на суходолі досить незграбний, ходить перевалюючись з однієї сторони на іншу, скидаючись на кумедного чоловічка. Мешкає в Антарктиді. (Пінгвін)

5. Ссавець, який проживає у зграї, своє лігво майстерно ховає. Зграя має ватажка. (Вовк)

6. Барвистий мешканець Америки. Цей птах може рухатися задом наперед, його серце б’ється з частотою до 1 тисячі ударів за хвилину, а ще цей птах є найменшим у світі. (Колібрі)

7. Сумчастий ссавець, живе переважно в Австралії, пересувається переважно стрибаючи на задніх лапах в довжину 6-8 м, а вгору на 2м, розвиває швидкість до 50 км за годину,(мати виношує дитя в сумці) (Кенгуру)

8. Найповільніша тварина, харчується дрібними водними тваринками, зимує у воді під кригою (Черепаха)

Молодці! Все йде просто чудово! У цьому конкурсі учні показали, що відмінно знають тварин свого краю!

Ведучий 1: А зараз для конкурсу запрошуємо сміливих та веселих двох учасників. Дорогі учні! Пропоную вам зіграти в гру, що так і називається - «Перетворення». Перетворюйтеся й зображуйте все, про що написано на аркуші паперу. учасники рухами, жестами й мімікою зображують тварин; (можливо музичний супровід)

1 аркуш: лисиця, лев, жаба.

2 аркуш: вовк, черепаха, ведмідь.

Молодці! Адже це дуже важливо - уміти відчути на собі, як живе природа, як живуть тварини або ростуть рослини. Без цього вміння людина не зможе до кінця зрозуміти природу.

Ведучий 2: Про природу складено багато пісень, віршів... І от зараз учні прочитають вірші, що сподобалися їм, про природу. Будь ласка! (діти читають по одному вірші)

Чудові вірші!.

Ведучій 1. А зараз у нас наступний конкурс, до участі запрошуємо двох учасників, учасникам зав’язують очі. Вам необхідно піднімаючи з корзинки предмет вгадати, що це за овоч чи фрукт.

Ведучій 1. Молодці! Ви відмінно впоралися із поставленим завданням.

Ведучий 1: Давайте зробимо пісенну паузу, дві команди по п’ять учасників. По черзі учні повинні будуть згадувати й наспівувати для нас по кілька рядків з пісень, у яких є згадування про тварин, рослини, явища природи.

От скільки пісень придумали люди про природу! І є ще одна дуже гарна пісня. І вам проспівають зараз учні цікаву пісню .

Пісня «Плохая погода».

Ведучий 2. Не лякай птахів , не розоряй їхнього гнізда, не неси із собою пташеняти. Птахи знищують шкідливих комах. У період вирощування пташеняти батьки горобця приносять їм за день 400-500 усіляких комах. Одна синиця зі світанку до темряви оглядає 2 тисячі гілок, а за рік знищує до 6 млн. личинок.

Ведучий 1. А зараз у нас конкурс загадок.

З А Г А Д К И

1.) Узимку із сивою бородою, улітку нова виростає, восени відпадає. (Листяний ліс, дерево)

2.) Дихає. Росте, а ходити не може.(Рослина)

3.) Зелена, а не луг, біла. А не сніг, кучерява. А не голова. (Береза)

4.) Ніхто не лякає, а вся тремтить. (Осика)

5.) Цій бабці сто років, горба в неї нема, височенько стирчить, далеченько дивиться, прийде смерть за бабусею – стане бабка хатинкою. (Сосна)

6.) Білі хороми, червоні підпори. Про яку тварину домашнього господарства йдеться? (Гусак)

7.) Без рук, без топора збудована хата. (Гніздо)

Ведучий 2.Колись відомий французький письменник Антуан де Сент- Екзюпері призвав людей робити так: встав зранку, вмився, зібрався, прибрався - і відразу ж прибери свою планету. Кожний з нас повинен розуміти, що, якщо ми будемо лише багато говорити й призивати охороняти природу, більших результатів не досягнемо. Насамперед потрібно змінити відношення кожної людини до навколишнього світу.

Читець. «Ты береги нас».

Смотрю на глобус - шар земной

И вдруг вздохнул он, как живой.

И шепчут мне материки:

«Ты береги нас, береги».

В тревоге рощи и леса

Роса на травах, как слеза.

И тихо просят родники:

«Ты береги нас, береги».

Грустит глубокая река,

Свои теряя берега.

И слышу голос я реки:

«Ты береги нас, береги».

Остановил олень свой бег:

«Будь Человеком, человек.

В тебя мы верим - не солги,

Ты береги нас, береги» .

Смотрю на глобус - шар земной,

Такой прекрасный и родной.

И шепчут губы: «Не солгу,

Я сберегу вас, сберегу…».

Ведучий1. Господарська діяльність людини, привела до того, що на планеті, зникли деякі тварини й рослини. Науковою основою охорони навколишнього середовища й раціонального використання природних ресурсів, як грамотно звертатися із природою займається екологія. Учені пишаються тим, що врятовано й розводяться, деякі тварини. А ще кожна тварина має свій девіз:

1. Попугай - "Повторенье - мать ученья!" 2. Кенгуру - "Держи карман шире!" 3. Крокодил - "Слезами горю не поможешь!" 4. Саранча - "Один в поле не воин!" 5. Гусеница - "Идти нога в ногу!".

Ведучий2.

В Червону книгу ми занесли

Світ неповторний і чудесний,

Що поступово вимирає,

Давно рятунок в нас благає.

Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти?

Конвалії й фіалки ніжні,

1 вісник березня -- підсніжник?

Невже ми більше не побачим,

Як сон-трава росою плаче?

Троянда стену, квітка мрії,

Жар-цвітом землю не зігріє?

Ми всі господарі природи,

Тож бережімо її вроду!

Вірш про людину.

Ведучий1. На цьому наше свято закінчено, бажаємо всім гарного настрою!

ДОДАТОК 2

Екологічний марафон

Бібліотекар. Сьогодні ми з вами проведемо екологічний марафон. Він складається з 5 кіл, по яких ми з вами будемо пересуватись в нашому марафоні.Оцінювати ваші відповіді будуть « інспектори екологічних наук»:

Отже, розпочинаємо і нехай вас супроводжує успіх!

Команда, яка першою відповідає на запитання одержує 1 бал. Виграє та команда, яка набере більшу кількість балів.

1-коло "Подумай - відгадай

(Розминка )

1. Хто з птахів замість гнізд робить собі нори? (зимородок, ластівка-береговушка, сизоворона).

2. Які птахи самі говорять, як їх звуть? (зозуля, синиця, пищуха, галка).

3. Не птах – а літає, з хоботом – а не слон, ніхто не приручав – а на ніс сідає. (муха).

4. Яка квітка зацвітає весною найперша? (підсніжник).

5. Які квіти носять людські імена? (Роза, Васильок, Лілія, Іван-чай).

6. Хто без крил літає? (білка-летяга).

7. Хто чує ногами? (коник).

8. Мій хвіст не відрізнити від голови, мене завжди в землі знайдете ви. (черв’як).

9. Хто на собі носить свій будиночок? (черепаха, равлик).

10. Як сплять африканські слони? (стоячи).

11. В кого вуса довші за ноги? (тарган).

12. Скільки ніг у павука? (вісім).

13. В кого більш всього зубів? (равлик).

Бібліотекар « Інспектори екологічних наук» працюють над вашими відповідями , а ми продовжуємо гру.

2-коло «Овочеве коло»

1. Яким овочем в давнину карали ледачих та неслухняних? (горохом)

2. Цю овочеву рослину в Росії називають матінкою, а буває вона савойська, брюссельська, червоноголова, білоголова, також кольрабі. Назва цього овоча пішла від латинського слова “капут” (капуста)

3. Батьківщина помідора. (Америка)

4. В що перетворилась карета Попелюшки? (гарбуз)

5. В якому овочі є велика кількість вітамінів росту? (морква)

6. Найовочевіша казка. (Чіпполіно)

7. Який овоч нагадує космічну тарілку? (патісон)

8. Вусатий, полосатий, та не кіт. (кавун)

Бібліотекар « Іспектори екологічних наук» підводять підсумок . А ми прослухаємо екологічно – рекламну паузу

Слово « Іспекторам екологічних наук»_________________________

Перші підсумки марафону відомі, ми продовжуємо наше змагання.

3-коло ЗАГАДКИ

ЗАГАДКА №1 Почалось це давно коли людина одягалася у тваринну шкіру, не вміла ні сіяти, ні будувати, полювання було її єдиним ремеслом. Першим вчителем був “голод”, його змінив “досвід”. Людина навчилася спушувати землю, саджати, сіяти, поливати, відбирати кращі рослини на насіння. Коренеплід який росте і в Європі, Азії, Америці. Його їдять і печеним, і вареним, сирим, пареним. А хто знає як цей овоч зветься. ( Ріпка)

ЗАГАДКА №2 Мандруємо стежкою далі, і ось наша 2-га загадка. З повагою ми згадуємо давню Грецію і дні Олімпійських ігор. Тут більше 25 тис. років тому проходили Олімпійські ігри, свято миру та мужності, краси. Однією з нагород переможцями був вінок з рослини у якої цінні і корінець і насіння та вершечок. Цей овоч має кам’яне ім’я, так як з грецької означає камінь. Цим ім’ям називали хлопчиків в надії, що вони будуть стійкими до негараздів. Міцними як камінь. Це ім’я носить один з казкових героїв. (Петрушка)

ЗАГАДКА №3 За вживання в їжу цього овочу у древній Греції, був заборонений вхід в храм. В країні Індії турботлива мати одягала на шию дитини талісман – головку цього овоча. Воїни давнього Риму вживали його перед боєм. Давали його поклювати півням , щоб вони краще бились. В Древньому Єгипті ним лікували всі хвороби: зубну біль, простуду, а також таку страшну хворобу, як – чума. Що це за овоч? (Часник)

ЗАГАДКА №4 300 років тому, діти не знали, що таке морозиво, не могли купити до свята різні солодощі, торти та тістечка. Ці солодощі стали звичними завдяки одному овочу, тому, що саме з нього виділили білу кристалічну речовину, без якої не можливо приготувати не одне кондитерське блюдо. Якому овочу ми повинні бути вдячні? З нього виготовляють цукор. (Цукровий буряк)

Бібліотекар Знову працюють наші «екологи» , а ми «бігаємо» по колу .

4-коло «Хитромудрі запитання»

1) Чого не обнесеш навколо хати? (Води в решеті)

2) Де стоїть вода стовпом? (В стакані, пляшці)

3) По чому плаває качка? (По воді)

4) Який ключ не б'є, і не видмикає? (Нотний)

5) В розбитій посудині... (води не вдержиш).

6) У всіх різне горе, а у мельника... (одне - води нема).

7) В воді родиться, а води боїться? (Сіль)

8) Із-під гірки, з-під крутої

Прокрадається порою

Та й до моря утіка

Через лози по ярках. (Джерело)

9) Що приходить тихо, а відходить з шумом? (Сніг)

10) Живе — лежить, помре — побіжить? (Сніг)

11) Без ніг, а біжить, без рук, а рукава має? (Річка)

12) Стоїть корито, повне води налито? (Став)

13) Не вода, не суходіл, і на лодці не попливеш, і нога­ми не підеш? (Болото)

14) Кругом вода, а з питвом біда.

Хто знає, де це буває? (На морі)

15) Ні у вогні не горить, ні у воді не тоне? (Лід)

Бібліотекар «Іспектори екологічних наук» підводять підсумок . А ми прослухаємо екологічно – рекламну паузу.

Чи відомо вам, що...

1) Галки збираються у великі зграї і сильно кричать – (на мороз і ясну погоду)

2) Сорока літає поблизу житла і лізе під стріху – (буде віхола).

3) Ворони влаштовують у небі хороводи – (на снігопад)

4) Якщо заспівав снігур, а сорока сховалася під стріху – (чекай хуртовину)

5) Гуси і качки купаються в снігу – (на відлигу і вітер)

6) Гуси сидять, поховавши голови під крило – (буде похолодання)

7) Півні дружно співають – (на відлигу)

8) Кури хвостами махають – (на вітер)

Бібліотекар Слово « Іспекторам екологічних наук»_________________________ Продовжуємо наш «біг» по колу.

5-коло Бліц-турнір

1. Місце, де річка бере свій початок? (Витік)

2. Самий глибокий океан? (Тихий)

3. Прилад для визначення глибин? (Ехолот)

4. Яким іншим словом називається штучна ріка? (Канал)

5. Що таке заплава? (Частина річкової долини, яка за­топлюється під час повені)

6. Кордон між басейнами річок? (Вододіл)

7. Що встановлюють на річках вздовж узбережжя? (Бакени)

8. Виходи гірських порід на дні річки? (Пороги)

9. За водяним режимом озера поділяють на... (Стічні, безстічні)

10. Які бувають типи озер? (Вулканічні, тектонічні, карстові)

11. Низький рівень води в річці? (Межень)

12. Утворюється внаслідок роботи підземних вод? (Карст)

13. Бог води? (Посейдон)

14. Який є кругообіг води? (Малий і великий)

15. Які бувають моря? (Внутрішні і зовнішні)

16. Чим відокремлюється суходіл? (Протокою)

17. Які бувають течії? (Теплі і холодні)

18. Як позначаються течії на карті? (Кольором і стрілками)

19. Які бувають острови? (Материкові, вулканічні, ко­ралов))

20. В чому вимірюється солоність? (Проміля)

21. Морський цар? (Нептун)

22. Від чого виникають рухи води? (Вітер, цунамі, при­плив)

23. Неглибока частина океану? (Шельф)

24. Організми, які живуть на поверхні води в океані? (Планктон)

25. Стародавня назва Дніпра? (Борисфен)

26. Чим з'єднується Тихий і Атлантичний океан? (Па­намський канал)

27 Які частини виділяють в річці? (Гирло, витік, прито­ки, річище)

28. Які бувають болота? (Низинні, верхові, перехідні)

29. Який канал з'єднує моря різних океанів? (Суецький)

30. Як називаються організми, які живуть на дні моря? (Бентос)

31. Яка найдовша річка в світі? (Ніл)

32. Яке море не має берегів? (Саргасове)

33. У якого птаха найбільша сім’я? (сіра куріпка, 26-28 пташенят)

34. Чи бувають перелітні звірі? (кажани)

35. У якого птаха найкращий зір? (у орла, бачить з висоти 3 км у траві мишу)

36 . Гніздо якого птаха схоже на рукавичку? (синиця-ремез)

37. Назвіть найбільшого птаха України. (дрофа)

38. Назвіть найменшу пташку України. (корольок)

Бібліотекар «Іспектори екологічних наук» підводять підсумок. А ми прослухаємо екологічно – рекламну паузу – експрес- інформація «Природа-чарівниця, як тебе людям зберегти?», з якою вас ознайомить _________

Слово « Іспекторам екологічних наук»________________________________

Бібліотекар. Отже, переможцем стала команда ___________.

ДОДАТОК 3

Сценарій екологічного свята до Дня Землі

Під мелодію звуків лісу виходять на сцену учасники агітбригади.



Ведучий 1

Зустрічайте, люди добрі,

Ми приїхали до Вас.

Все розкажем, все покажем,

Що хвилює зараз нас.

Ведучий 2

А хвилюють нас проблеми

Дуже гострої ваги:

Ліс рубають! Але ж це легені планети

Зрозумійте це і ви.

Зрозумійте люди добрі,

Що навколо нас краса:

І джерельця, і деревця –

Все це рідна сторона.

І як кожен з нас подума,

Як красу цю зберегти,

Земля рідна нам відплатить

І відпустить всі борги.

Зупинись і слухай солов’я,

І відчуй, що це – земля твоя.

Звучить пісня Т.Повалій “Це – моя земля”(Виконується танець). На 1 куплет



Ведучий. Природа!.. З дитячих років ми звикаємо до навколишнього світу. Любимо бувати в лісі, в полі, біля річки. Дивимося на квіти, дерева. Радіємо спілкуванню з природою, милуємось її красою. Дуже часто почуття любові до Вітчизни, рідної землі приходять до нас через природу, її красу.

Ведучий. Людина – це частина природи. І саме природі ми зобов’язані своїм існуванням, своєю досконалістю, своєю могутністю.

Ведучий. Забруднення атмосфери діє на людину поступово і мало помітно. І ми, люди, часто не задумуємося над тим, що саме ми є винуватцями цього. І що все це може привести до великої катастрофи.

Ведучий. Чорнобильська катастрофа, яка позначилась у цілому світі як найстрашніша екологічна трагедія, дала міцний поштовх для розвитку екологічної боротьби на Україні.

Ведучий. Минули роки, але проблеми забруднення повітря продовжують хвилювати нас і зараз.

Ведучий. Наші предки знали таємниці землі. Називаючи її матір’ю-годувальницею, вони свято ставилися до її краси й оберігали все що їх оточувало.

Ведучий. І як же сьогодні ми віддячуємо за це все? Людство бере, а точніше, відбирає в природи щорічно десятки мільярдів тонн речовин і матеріалів на свої потреби, повертаючи їй 20 мільярдів тонн відходів, які забруднюють Землю.

Ведучий. Рослинний покрив планети вже не в змозі переробити вуглекислий газ, який виділяється при згоранні палива. До того ж ліси зникають із величезною швидкістю: зелене вбрання Землі щорічно скорочується на 1%.

Читець.

Вогонь розвів хтось у лісі. Воскресіння

Не буде ні листкам, ні квітам – усе в золі,

Чи знаєш, як болить у цей час коріння,

Як мовчки воно стогне у своїй землі?

Промчав на тракторі хтось вчора лугом

І квіти сплюндрував, під злісний кинув ніж.

Чи знаєш, що веселка понад плугом

Сьогодні барв не мала стільки, як раніш?

Хтось гілку тоненьку берізці одсік.

Упала вона у траву і лежить.

І капає, капає, капає сік,

І кожна краплиночка проситься: - Жить!

Я так відносивсь до дерев,

Неначе я за них головніш.

Дерева ж віднеслись до мене,

Неначе немає друга вірніш…

Ведучий. ХХІ століття. Яким воно буде для нас, жителів планети Земля? Це залежить від нас із вами. Настав час керуватись у всіх своїх вчинках правилами екологічного гуманізму. Основна його ідея – ми з вами – лише частка природи, Космосу, законами і правилами якого ми повинні керуватись у повсякденному житті. Не владарювати над природою, а співпрацювати з нею, бути не царем природи, а її невід’ємною часткою.

Регістратор у лікарні. Ім’я пацієнта.

Земля. Планта Земля.

Регістратор. Стать?

Земля. Жіноча.

Регістратор. Вік?

Земля. 4, 5 млрд років.

Регістратор. Даю вам запит на обстеження!

Лікар. Дихання вже важкувате.

Діагноз: наша планета вдихає велику кількість промислових забруднень. Концентрація вуглекислого газу в атмосфері значно зросла з до індустріальних часів, в основному, через спалювання таких видів палива, як нафта, вугілля та природній газ. Якщо ми такими темпами будемо використовувати паливні ресурси й надалі. То невдовзі взагалі залишимося без чистого повітря. Кров’яний тиск перевищує всі допустимі показники. Діагноз: стрес, який отримує наша планета від дій людей, провокує напади гніву. Урагани, тайфуни, землетруси, повені – реакція Землі на вторгнення в її екосистему. Учені підрахували, що кількість штормів високого ступеня небезпеки майже подвоїлася за остання 30 років. Метеорологи впевнені: якщо світ буде продовжувати нагріватися, катастрофи неминучі. Рефлекси у планети добрі. Діагноз: ну чого вимагали від леді, вік якої перевалив за мільярдні дати? Чимало вона пережила, і нікому не відомо, чого це їй коштувало. Крім учених, які розбираються з історією землі. Вони стверджують, що після «зустрічі» з астероїдом, який змахнув з неї 70% біологічних видів, планета набиралася сил 65 млн років. «Видужання» в планетарних масштабах дуже відрізняється від нашого лікарняного. Використання хімічних речовин, які знищують озоновий шар теж підірвало здоров’я.

Ведучий

Що сталося з нами, люди,

Це ж як, що нічого не буде?

Ні квітів, ні трав, ні повітря,

Ні людей, хоч тепер вже повірте!

Зупинімося, останній шанс,

Схаменімося, благаємо вас!

Все задумано мудро в природі,

Жити всьому у мирі та згоді,

Як зрубаємо дерево - вмить

Поспішаймо хоч два посадить,

Хай ростуть дубочки і клени,

І калина, і горобина,

Щоб була навік зелена

Наша славна Україна.

Ведучий.

То ж бережіть планету,

ЇЇ озон, річки, сади, ліси…

Щоб проліскам з онуками радіти

І випити джерельної води!

3-й ведучий.

І як би не склалось, де б ми не бували –

У мандрах, в далекім краю.

Та серцем синівським щоб не забували

Про неньку – Вітчизну свою!

У праці красива, у пісні натхненна,

І люд роботящий у селах, в містах.

Хай Богом ранима і благословенна

Пребуде земля Українська в віках!

Нам щастя дають легені Землі, тож будемо разом їх берегти.

Звучить пісня В. Леонтьева - «Живи Земля, живи Земля…», учасники співають




Голова комісії екології

Меліхова Анастасія

Учениця 9-Б класу

Немішаївської ЗОШ №2 І-ІІІ ступенів

2015 р.

МИ – ГОСПОДАРІ ШКОЛИ

ПРОЕКТ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

«Шкільний дім»
Немішаївська загальноосвітня школа №2 І-ІІІ ступенів



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка