Інтегрований урок з комп`ютерной підтримкою з теми: Види навчання Підготувала



Скачати 60.83 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір60.83 Kb.
Управління освіти і науки виконкому міськради

Відділ освіти виконкому Дзержинської райради

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №69

Інтегрований урок з

комп`ютерной підтримкою з теми:

Види навчання

Підготувала:вчитель біології

КЗШ І-ІІІ ступенів №69

Дзержинського району

Коваль Ірина Валентинівна



Категорія: вища

Педагогічне звання: вчитель методист

Мета.
Освітня.
Сформувати в учнів знання про навчання; види та форми навчання; розкрити значення навчальної діяльності та освіти для розвитку особистості.
Розвивальна. Ознайомити учнів з процесами навчання;розвивати уміння навчатися активно; логічно мислити та робити відповідні висновки ; уміння порівнювати види навчання та значення навчання для життєдіяльності.
Виховна. Виховувати вміння раціонально використовувати час, уникати перевантаження та стресів,які шкодять здоров`ю.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку.Рольова гра з елементами тренінгу.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний

Підготовчий етап,завдання: 1.підібрати прислів`я з теми;

2.повторити будову головного мозку людини;

3.мікродослідження. «Мені легко вчитися,коли..»;

4.Звіти по випереджальним завданням про види навчання (стор.214-215 Біологія ) ;

5. самодослідження (напередодні занотовуйте всі справи і час витрачений на них).

Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом, дослідження.
2.Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка та розв`язання проблемного питання: чому «Знов двійка?»
4.Візуальний: складання схем.
5.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва.
6.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв’язки: біологія,основи здоров`я, психологія, художня культура

Внутріньопредметні зв’язки між темами: «Нервова регуляція функцій організму», «Біологічні основи поведінки людини».

Матеріали та обладнання: комп`стерна підтримка: схеми, малюнки, таблиці, картки.
Основні поняття та терміни: навчання, навчальна діяльність, види навчання, проблемне навчання, самооцінка.

ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

1.1.Відкриття лабораторії «Дослідження навчання».

Інтерактивна вправа-розминка «Хто більше?» (згадати прислів`я про навчання:

* Наука для людини – як сонце для життя

* Не кажи – не вмію, а кажи – навчуся.

* Пташка красна своїм пір’ям, а людина – знанням.

* Від науки міцніють руки.

* Хто хоче більше знати, мусить менше спати.

* І сила перед розумом никне.

* Книжка вчить, як на світі жить.

* Гарно того вчити, хто хоче все знати.

1.2.Робота лабораторії,архівний відділ. Факти про мозок. Слайд 3 (стор.150 Основи здоров`я). Повторення матеріалу з тем курсу біології.



Використання внутрішньо предметних та між предметних зв`язків.



ІІ. Мотивація навчально- пізнавальної діяльності учнів.

2.1.Постановка проблемного питання: чому «Знов двійка?»

Слайд 4 Оброворення сюжету картини Ф.П.Решетникова "Опять двойка".

2.2.Розповідь з елементами бесіди..Раніше люди впродовж усього життя користувалися знаннями, набутими у середній та вищій школі….. Зараз «період напіврозпаду» деяких спеціальностей не перевищує двох років.(парагр. 14, стор.148, основи здоров`я) Чому?(бурхливо розвиваються технології,спеціаліст повинен навчатися впродовж всього життя).

Слайд 5 Надзвичайної ваги набуває

КРЕАТИВНІСТЬ- здатність мислити творчо і нестандартно,знаходити оригінальні рішення,продукувати свіжі ідеї.
ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.


3.1.Розповідь з елементами бесіди..

Навчання-це пристосувальні (адаптивні) зміни індивідуальної поведінки в результаті попереднього досвіду. (стор.214. Біологія 9 клас)

Навчання – це процес передачі і засвоєння знань, умінь і навичок.

Людина починає навчатися вже з моменту свого народження. З віком навчання стає складнішим, оскільки починається час засвоєння великого обсягу досвіду і знань, накопичених досвідом. У процесі навчання відбувається не тільки вдосконалення навчальних умінь і навичок, але й розвиток мислення, пам’ять, творчих здібностей, формування наукового світогляду й морально-естетичної культури.



3.2. Презентація мікродослідження. «Мені легко вчитися,коли..»

Міні лекція вчителя: У процесі навчання людина здійснює різні форми навчальної діяльності – предметну, пізнавальну, мовну. Навчальна діяльність – це провідна діяльність у шкільному віці. Це індивідуальна діяльність і потребує спеціального формування. Навчальна діяльність передбачає оволодіння системами знань і оперування ними. Кожна людина має здатність засвоювати знання.
…Сучасним видом навчання є розвиваюче навчання, головна мета якого – підготовка учнів до самостійного засвоєння знань, пошуку істини.
Проблемне навчання пов’язане зі способом розвитку свідомості людини за допомогою вирішення пізнавальних проблем. Воно стимулює проявляти активність, ініціативу, самостійність, творчість, розвиває інтуїцію, навчає розв’язанню різних наукових та практичних проблем.

3.3.Звіти по випереджальним завданням (стор.214-215 Біологія) Слайд 6-8.

..Розрізняють такі види навчання:



  • Імпринтинг, або закарбовування,-властивість новонароджених фіксувати в пам`яті образи батьків,…в подальшому ця набута форма поведінки перетворюється на умовнорефлекторну діяльність.

  • Звикання-відсутність реакції на певний стимул.(за відсутності підкріплення покаранням або заохоченням).

  • Навчання шляхом «спроб та помилок» (описав видатний американський психолог Е.Торндайк) використання інтернет-ресурсів

  • Приховане, або латентне навчання - спрямоване на задоволення безпосередньо,наприклад у додаткових заняттях (гурткова робота-другорядна інформація може стати життєво важливою).

  • Осяяння(Інсайт)- вища форма навчання,основою якого є здогадка,дає змогу осмислено розв`язувати проблему.

3.4.Міні лекція учня .Гештальтпсихологія. Слайд 9 використання інтернет-ресурсів.

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

4.1. Слово вчителя.У процесі навчання важливим є самоконтроль та самооцінка. Самоконтроль передбачає, що ви уявляєте той результат, якого хочеться досягти, можна порівняти бажаний результат із реальним і прийняти рішення про те, що робити далі.



4.2.Вчимося вчитися активно. Інтерактивна права «парний коментар» .

Прокоментувати протилежні правила активного та пасивного навчання.



4.3.Дослідження стилів навчання. Робота в групах. Слайд 10.

Дослідіть та презентуйте класові стилі навчання: пірнальник, мрійник,логік,мандрівник.


Визначте переваги кожного стилю.
4.4.Пауза-рухавка.Зняти напруження:

-«написати носом 1»;.підборіддям 2;лівим плечем 3;правим 4;стопою 8.



4.5.Індивідуальна робота на базі самодослідження за матрицею Ейзенхауера. Слайд 11.

(стор 154.Основи здоров`я)

V. Узагальнення та систематизація знань.

5.1.ЗАСТОСУЙТЕ ЗДОБУТІ ЗНАННЯ

Виберіть правильну відповідь (одну або кілька)

5.2.Перегляд відеоролика .Слово вчителя: Огляд сучасних форм навчання у школі та у ВНЗах. Звернути увагу на дистанційне навчання – одержання освітніх послуг без відвідування ВНЗ, за допомогою сучасних інформаційно-освітніх технологій і систем телекомунікації: електронна пошта, телебачення, інтернет. Комп’ютерні системи можуть навчати, екзаменувати, давати необхідні рекомендації, відкривати доступ до електронних бібліотек.


VІ. Підведення підсумків уроку.
ФОРМУВАННЯ ВИСНОВКІВ.

Чому в процесі навчання необхідні самоконтроль та самооцінка?

(Найважливішим є уміння вчитися самостійно,без зайвого напруження,отримуючи задоволення від навчання.)

Які можливості відкриває дистанційне навчання?


Оформлення висновків.
Оцінка знань.
VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

П.77 стор.214-215. Біологія.



П.14 Основи здоров`я.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка