Інтелектуальна гра «Ми українці!» (Патріотичне виховання учнів)



Скачати 78.57 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір78.57 Kb.

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА « Ми - українці!»

(Патріотичне виховання учнів)

Для учнів 9-го класу

Підготувала: Рудніцька О. П., педагог-організатор Долинянської ЗОШ І-ІІ ступенів Обухівського району

Мета: виховувати в учнів почуття любові до рідної землі, національної культури, народних традицій, розвивати допитливість та інтелектуальні здібності учнів.


Наочне оформлення:  конверти із завданнями конкурсів для учнів

Музичне оформлення: фонограми пісень - Т. Петриненка «Україна» «Ой у лузі червона калина», « Чорнобривці», «Пісня про рушник», «Чортополох», «Два кольори», «Червона рута», «Лебеді материнства», «Думи мої»

Звучить пісня Т. Петриненка «Україна».

Хід гри

Вчитель. Вітаємо всіх на інтелектуальній грі « Ми – українці!». 

Оголошення умов гри.

Ведучий 1. У грі беруть участь команди учнів по троє учасників. Для підтримки команд запрошуємо вболівальників (учні старших класів) та журі (вчителі).

Ведучий2. Представлення журі.

Вчитель. Як справжні патріоти наші дев’ятикласники доведуть, що державі потрібні інтелектуальні громадяни, сьогодні пропонуємо знавцям-інтелектуалам взяти участь в таких конкурсах:

1. «Язик до Києва доведе» - розшифрувати вислів.

2. «Запитання – відповідь» - швидко відповісти на запитання.

3. «Україна… в одному вже тільки слові…» - розшифрувати та презентувати вислів.

4. «Слово це – не дивина (зустрічаєш мало не щодня)» - відгадати загадки.

5. «У рідному краї і серце співає» - впізнати пісню. Заспівати українську народну пісню.

6. «Ой» - скласти з вигуком «Ой» п’ять речень.

7. «Мова жестів теж прекрасна» - підготувати за 3 хвилини та показати пантоміму.



Вчитель  Отже, розпочинаємо гру.

Ведучий 1. Завдання перше. «Язик до Києва доведе».

Кожна команда отримує конверт із завданням. За 2 хвилини вам необхідно розшифрувати вислів та визначити автора.

Вислови для першого конкрсу:

Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє.

(Л. Українка)

Хай оживає істина одна: людина починається з добра.

(Л. Забашта).

Ти знаєш, що ти – людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Очі твої одні.

(В. Симоненко)

Розумні люди вчаться для того, щоб знати, нікчемні – для того, щоб їх знали.

(Східний вислів).



Ведучий 2. Запрошуємо команди до участі в другому конкурсі, конкурсі на швидкість - «Запитання – відповідь», що дасть можливість командам за кожну правильну відповідь отримати по 1 балу.

1. Хто автор музики Державного Гімну України? (М. Вербицький)

2. День Незалежності України? (24 серпня)

3. Чий день народження 9 березня 1814 року? (Т. Г.Шевченка)

4. Хто автор віршів «Є тисячі доріг…», « Де зараз ви, кати мого народу?..» (В. Симоненко)

5. Скільки букв в українській мові? (33)

6. Український першодрукар? (І. Федоров)

7. В якому році було перше видання «Кобзаря»? (1840)

8. Слова з протилежним лексичним значенням…? (Антоніми)

9. Назвіть автора творів «Бурлачка», «Старосвітські батюшки та матушки», «Кайдашева сім’я»? (І. Нечуй-Левицький)

10. Розділ мовознавства. Який вивчає правила написання слів…? (Орфографія)

11. Самостійна частина мови, що вказує на предмет, але не називає його…? (Займенник)

12. Розмова двох осіб…? (Діалог)

13. Речення, яке має дві і більше граматичних основ…? (Складне)

14. Хто автор роману « Горить свіча»? (В. Малик)

15. Частина слова без закінчення…? (Основа)

16. Частина мови, яка означає предмет і відповідає на питання «хто»? «що»? (Іменник)

17. Що буває кількісним і порядковим? (Числівник)

18. на які групи поділяються всі звуки? (Голосні і приголосні)

19. Яке слово зайве: співаючи, читати, поспішати, плакати? (Співаючи)

20. Слова, різні за звучанням та написанням, але близькі за лексичним значенням…? (Синоніми)

21. Опис зовнішності людини…? (Портрет)

22. Частина слова, що знаходиться перед коренем…? (Префікс)

23. Ким мріяв стати Т. Г.Шевченко? (Художником)

24. Яке справжнє ім’я Лесі Українки? (Лариса)

25. Як називали в Стародавній Русі татарське військо? (Орда)

26. ЯК звали першого президента України? (Михайло Грушевський)

27. Хто автор повісті «Захар Беркут» ? (І. Франко)

28. Три самостійні твори одного автора, пов’язані єдністю задуму і сюжету…? (Трилогія)

29. Коли було прийнято Конституцію незалежної України? («28 червня 1996р.)

30. Місто, яке в минулому було столицею України…? (Харків)

31. Грошова винагорода авторам за твори літератури та мистецтва…?

(Гонорар)

32. Хто заснував місто Львів? (Данило Галицький)

33. Обман почуттів, дещо уявне, мрія…? (Ілюзія, міраж, марення)

34. Вразливе слово від дітей гірш за болячку, бо…? (не гоїться)

35. Шануй батька і неньку, буде тобі скрізь…? (гладенько)

36. Хто вчиться змолоду, той в старості не знає…? (голоду)

37. Щастя не кінь, не везе по…? (прямій дорозі)

38. Не шукай правди в іншого, коли в тебе…? (її нема)

39. Не взявшись за сокиру, хати…? (не збудувати)

40. Видно птаха…? (по польоту)

41. Коли голова думає, мова…? (відпочиває)

42. В лиху годину узнаєш…? (вірну людину)



Вчитель. Слово надається журі.

Журі оголошує результати 1-го та ІІ-го конкурсів.

Ведучий 1. Третє конкурсне завдання – за 2 хвилини пояснити зміст знайденого вислову.

Ведучий 2. Наступний конкурс «Слово це – не дивина (зустрічаєш мало не щодня»). Багата і різноманітна творчість нашого народу. З вікових глибин зринає перед нами фантастичний світ казок. А загадкам властива насамперед метафоричність, що ґрунтується на спостереженнях за природою та побутом, а також стислість і чіткість викладу. Їх розгадування вимагає не тільки певної суми знань, а й спостережливості, кмітливості, уміння бачити спільне в конкретному і абстрактному. Як ви зрозуміли, учасникам треба відгадати пропоновані нами загадки:

1. Пішла пані до льоху, насипала гороху;

Вернулася з льоху – нема гороху.(Сонце і зорі).

2. Впаде з неба – не розіб’ється,

Впаде в воду – розпливеться. (Сніг).

3. Із-під гірки, з-під крутої

Прокрадається норою

Та й до моря утіка

Через лози по ярках. (Джерело).

4. Їде пані в золотім жупані;

Хоч жупан той латка на латці,

Та приймають в кожній хатці. (Цибуля).

5. Не розбивши горщика, не з’їси кашки. (Горіх).

6. Цвіте синьо, лист зелений, квітник прикрашає,

Хоч мороз усе побив – його не займає. (Барвінок).

7. Стоїть, коливається, головою величається, а торкнешся – кусається. (Будяк).

8. Само голе, а сорочка за пазухою. (Свічка).

9. Через воду переводить, а сам з місця не сходить. (Міст).

10. Хата – не хата, вікон багато, є куди влізти, та нікуди вилізти. (Ятір).

Вчитель. Слово надається журі.

Журі оголошує результати ІІІ-го та ІV-го конкурсів.

Ведучий 1. Поезія і пісня – дві великі сили. Поезія – це вогник, який запалює душу людини, він схожий на полум’я свічки. Музика – рідна сестра поезії. Поезія і музика мають багато спільного, тому не дивно, що для багатьох поетів музика є невід’ємною частиною мислення.

Українська пісня… Хто не був зачарований нею?!

Ну де ще така чарівна пісня? Серед яких на світі славних мов?

То серце від журби неначе стисне, а то навіє радість і любов.

Як ви вже зрозуміли наступний конкурс присвячений українській пісні. Але спочатку слово журі.

 Отже, конкурс називається « У рідному краї і серце співає».



Завдання: впізнати пісню; заспівати українську пісню.

Фонограми пісень

1. «Ой у лузі червона калина»

2. « Чорнобривці»

3. « Пісня про рушник»

4. « Думи мої»

5. « Два кольори»

6. « Червона рута»

7. « Лебеді материнства»

8. « Чортополох»

Ведучий 2. Команди готові виконати пісню?

Учасники виконують уривки пісень. Журі оцінює, визначає тих, хто заробив по 1 балу. Оголошує результати – загальну суму балів, яку заробила кожна команда в V-му та попередніх конкурсах.

Ведучий 1. Мова – це не просто спосіб спілкування, а щось більше, значуще. Мова – це всі глибинні плати духовного життя народу, його історична пам’ять, найцінніші надбання віків, інтелектуальна діяльність народу. Продовжуючи розмову про значущість української мови, оголошуємо наступний конкурс, який має незвичайну назву « ОЙ».

Командам-учасникам дається по 5 хвилин, щоб скласти чотири речення з вигуком «ОЙ», якими можна передати емоції:

1. Страх.

2. Переляк.

3. Горе.

4. Здивування.



Вчитель. Поки учасники готуються, вболівальникам пропонуємо заробити для своїх команд додаткові бали виконати завдання під назвою: «Мова жестів теж прекрасна». Жестами пояснити прислів’я, щоб уболівальники іншої команди відгадали прислів’я. Тільки в такому випадку обидві команди отримують додаткові бали.

Прислів’я для конкурсу пантоміми:

Сила є – розуму не треба.


Пташка красна своїм пір’ям, а людина знанням.
Голова без розуму, що ліхтар без свічки.
Скільки голів, стільки й умів.
Команди зачитують складені речення – члени журі їх оцінюють, визначають команди-вболівальників, які заробили додаткові бали.
Вчитель. Наші учасники і вболівальники сьогодні довели, що знають рідну мову та орієнтуються в історичних подіях. Таким чином вони можуть стати гідними громадянами нашої держави.

Життя людини – процес динамічний і суперечливий. Сьогодні в усіх сферах нашого суспільства багато проблем, загострених кризою, тому кожному із нас треба працювати перш за все над собою – людиною нового типу – активною, толерантною до людей та до самої себе, здатною позитивно ставитися до природного середовища, Батьківщини, родини, духовних цінностей. Така людина зможе повноцінно жити в суспільстві, обрати життєву мету, вчасно зробити правильний вибір. Безконфліктно вийти з певної життєвої ситуації.


Ведучий 2. Для оголошення кінцевих результатів надаємо слово журі.
Оголошення результатів гри, нагородження переможців
Вчитель. Дякуємо всім за участь в інтелектуальній грі «Ми – українці!». До наступної зустрічі!



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка