«Життя людини – найбільший скарб»



Скачати 52.81 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір52.81 Kb.
Вільшанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Дергачівської районної ради

Харківської області
Методична розробка

виховної години для 5 класу

«Життя людини –

найбільший скарб»

Підготували

класні керівники

Сергієнко Т.І.,

Гришко В.І.


Тема. Життя людини – найбільший скарб

Мета: формувати уявлення про права громадянина України; підвести дітей до розуміння їхнього права на ім'я, громадянство, життя і піклування, формувати уявлення про дитину як окрему оригінальну й неповторну цінність, розвивати розуміння своєї індивідуальності, виховувати любов до життя, бажання цінувати його і вдосконалюватися самим, виховувати громадянські почуття школярів.

Хід виховної години

І. Організація учнів до заняття.

«Здрастуйте, здрастуйте» - мовлю за звичаєм.

Доброго дня! – кожному зичу я.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда. У кожній державі найцінніша – людина, її життя.

Ти знаєш, що ти людина.

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Очі твої – одні.

В. Симоненко

– Що хотів сказати поет цими словами? Що означає бути людиною?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, завдань і мети заняття.

–Діти, як ви думаєте, про що ми сьогодні говоритимемо на уроці? (Міркування учнів).

Отже, з'ясуємо, що таке життя і для чого воно дається людині, і що його необхідно берегти. Говоритимемо також про радість життя, адже кожна людина – творець свого щастя.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1) Словникова робота.

Право – це система загальнообов'язкових правил поведінки, які встановлює й охороняє держава. Декларація – це слово латинське, у перекладі означає заява, оголошення.

Конвенція – теж латинське слово. Це угода, міжнародний договір із певних питань. У нашому випадку – з питань прав дитини.

2) Бесіда з елементами розповіді.

Життя людини – найбільший скарб. Ніхто не має права позбавити людину життя. Наша держава, проголошуючи право на життя найвищою цінністю, взяла на себе зобов'язання захищати життя своїх громадян.

Життя дається людині, щоб вона зробила світ кращим, добрішим. Але чи завжди ми цінуємо, любимо його.

3) Опрацювання правових документів



Коментоване читання.

Закон України «Про охорону дитинства».



Стаття 6. Наша держава з моменту народження кожної дитини визнає її право на життя, прагне забезпечити виживання і здоровий розвиток дитини.

Стаття 11. Дитина і сім'я. Сім'я є природним середовищем для фізичного, духовного, інтелектуального, культурного, соціального розвитку дитини, її матеріального забезпечення і несе відповідальність щодо створення належних умов для цього.

Конвенція про права дитини.



Стаття 9. Держави-учасниці забезпечують умови, щоб дитина не розлучалася зі своїми батьками всупереч їхньому бажанню, за винятком випадків, коли компетентні органи, згідно з судовим рішенням, визначають, що таке розлучення потрібне в інтересах дитини.

Стаття 7. Кожна дитина відразу після народження має право на власне ім'я і на отримання громадянства.

Щоб реалізувати ці права, немовлят реєструють, тобто записують у державних документах ім'я, прізвище, дату народження, батьків, місце, де дитина побачила світ.

Дитина стає справжнім громадянином, а на підтвердження цього отримує свідоцтво про народження.

Підсумок. Правові документи захищають право дитини виховуватися в сім'ї. Ніхто не може розлучити дитину з батьками, за винятком таких випадків, коли судові органи позбавили їх батьківських прав або батьки розлучаються. Батьки нас виховують, доглядають. Які ж обов'язки мають діти стосовно батьків?



V. Групова робота.

Складання кодексу обов'язків «Я – член сім'ї».

1.Бути вдячним батькам за турботу.

2.Бути люблячим сином (донькою), братом (сестрою), онуком (онукою).

3.Бути слухняним і турботливим.

4.Чесно та добросовісно виконувати свої обов'язки члена сім'ї.

Гра «Мікрофон». Висловимо свою думку.

– Чому не треба завдавати шкоди собі та іншим?

– Так, людина народжується для щастя, добра і любові.

Складання «Сонечка щастя».

– Як ви вважаєте, що робить життя людини щасливим?

– Які риси характері має щаслива людина? Заповніть «Сонечко щастя».










(Діти називають якості людини, вчитель записує їх на промінчиках).

Робота з прислів'ями.

Нащо кращий скарб, коли в сім'ї лад.

До свого роду хоч через воду.

Нашому роду нема переводу.

Без матері і сонце не гріє.

У дитини заболить пальчик, а в матері - серце.

Добре ім'я краще багатства.

–Які ще прислів'я ви знаєте?(На дошці намальована яблунька). Діти називають прислів'я і малюють яблучко на «Яблунці мудрості».



Робота в парах. Гра «Добрі звички».(Діти сідають обличчям один до одного, беруться за руки так, щоб долоня лежала на долоні. Дивлячись в очі один одному, називають якнайбільше добрих звичок).

Гра-сюрприз «Позбудьмося шкідливих звичок».

–Але, на жаль, життя смугасте. У нього є і білі, і чорні смуги. Якщо людина робить зло, то біла смуга зменшується, а чорна збільшується, і тоді всім стає гірше.

Ось у мене в руках червона повітряна кулька. Як ви гадаєте, чому саме червона? Напишіть на ній, які саме шкідливі звички негативно впливають на здоров'я. (Діти передають кульку один одному, виконуючи завдання).

–А тепер увага. Кулька має бути знищена, а з нею і все погане, що заважає радіти життю. (Вчитель проколює повітряну кульку).

–Я хочу, щоб у вашому житті ніколи не зустрічалися такі «червоні кульки», а ви завжди були щасливі і веселі.

–Від кого залежить, яким має буде життя? Доведіть.

Правильно. Народна мудрість каже: «Ніхто мудрим не вродився, а навчився», «Всякий коваль свого щастя».

VІ. Узагальнення і систематизація набутих знань.

1.Правова зупинка.

–На сьогоднішньому уроці я зрозумів…

–Після цього уроку я зможу…

2.Складання правил життя.

Запишіть на маленьких сердечках заповіді , яких потрібно дотримуватись у житті і прикріпіть їх на велике серце, розміщене на дошці.




–Ми склали правила, за якими повинні жити і яких маємо дотримуватися. Тоді наше життя обов'язково буде радісним і щасливим. Пам'ятайте, життя у вас одне. Бережіть його і радійте йому.

VІІ. Підсумок заняття.

–Що є найбільшим скарбом для людини? Чому?



У нас попереду ціле життя. І треба прожити його так, щоб нікому не завдавати шкоди, болю і страждань, щоб ваші рідні та близькі вами пишалися, і щоб ви прославляли не тільки своїх батьків, а й ім'я, яке вам дано від народження.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка