Життя людини – найвища цінність Мета заходу: д



Скачати 63.97 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір63.97 Kb.
«Моральні цінності та виховні ідеали сучасних учнів


^ Матеріали можуть бути використані класними керівниками для проведення годин спілкування в 9-11 класах.


Життя людини – найвища цінність


Мета заходу: допомогти учням зрозуміти смисл людського життя, визначити своє місце в ньому, сприяти вихованню в них людяності, чесності, працьовитості, відповідальності, любові до людей, до рідної землі.

Обладнання: грамзапис – пісня „Два кольори”, виставка літератури на дану тему, вислови видатних людей:

^ Живи не як хочеться, а як можеться”. (Народна мудрість)

Живи так, щоб сильніші за тебе не кривдили тебе, а ти не ображав слабших за себе”.

Пора перестати чекати несподіваних подарунків від життя, а самому робити життя”.

Наше життя – це те, що ми думаємо про нього” (римський філософ Марк Аврелій).

^ Найпрекрасніші і в той час найщасливіші люди ті, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших” (В.Сухомлинський).

Людина, яка думає тільки про себе і шукає в усьому свою вигоду, не може бути щасливою” (Сенека).

^ Не кажи і не роби нічого поганого навіть тоді, коли ти наодинці з собою. Учись надто більше соромитись самого себе, ніж інших” (Демокріт).

Ні про що не турбуватись, ні за чим не турбуватись – значить не жити, а бути мертвим” (Г.Сковорода).


Епіграф. ^ Пам’ятай! Життя є дар, великий дар.

І той, хто його не цінує, 

Цього дарунка не заслуговує.

(Леонардо да Вінчі) 


План

1. Твоє життя, неначе квітка, що пелюсточки ніжно обсипа.

2. Для чого ти живеш на землі?

3. Ти – будівник свого життя, творець свого щастя.

Звучить пісня „Два кольори”

Вчитель

Людське життя… Неповторне і звичне, радісне і сумне, сповнене глибоких переживань, солодке, як мед, і гірке, як полин. Люди, їх мільйони… Всі вони зовсім різні і чимось неповторні. Вони, мов ті зорі на небі, що горять своєрідним світлом. Так, життя кожної людини - це стежина, встелена жовтогарячими чорнобривцями, духмяними вишеньками, стежина з червоними і чорними тонами. Бо і справді, кожне життя дається нам якоюсь дивовижною квіткою, яка вранці вмивається росою, зустрічаючи новий день, а ввечері тихо і сумовито складає свою голівку до матері-землі, сподіваючись наступного дня побачити цей світ кращим.

Стежина життя… Це по ній кожен має пройти гідно, але якою вона буде? І хочеться гукнути: „Життя! Ну зупинись хоч трошки! Почекай хоч одну мить! Візьми мене на свої крилечка й понеси ген-ген за небокрай, де люди у вічності живуть”.

Прекрасні слова, правда? Як хотілося б кожному з нас, щоб і життя наше було таким же прекрасним. Але як цього досягти? Тому тема нашої сьогоднішньої зустрічі: „Життя людини – найвища цінність”. 

Підлітковий вік – особлива пора людського життя, коли вже ти торкнувся притягальної сили землі, а легенькі крила дитинства ще піднімають тебе у небо, де живе казка, де панує мрія. Як часто ми – дорослі, ваші вчителі, батьки, не розуміємо вас, не розуміємо, які емоції охоплюють чисте поле ваших уявних подвигів, як тривожно б’ється серце у кожного з вас у передчутті нового (майже дорослого) світосприйняття.

Юність – це пік вашого життя. Зараз ви робите найвеличніше своє відкриття – відкриваєте самих себе. А відкриття самого себе – найпрекрасніше, що може відчути людина. У цих пошуках глибокий зміст: кожен може розкрити свої реальні, досі незнанні можливості. Щоб виявити і використати їх, щоб знайти себе, треба себе пізнати, тобто вивчити і зуміти оцінити. А це і дасть можливість будувати, творити своє „Я”. А щоб цінувати життя – треба знати і розуміти своє місце у ньому. Звичайно, нікому не дано з цілковитою точністю визначити своє майбутнє. Та все ж кожному під силу намітити власний шлях само творення, кожному слід знати, що він спроможний підсилити в собі, а що відкинути чи пом’якшити.

Життя – це ваша таємниця, проте ви повинні реалізувати себе, свої можливості, свою суть, пройшовши всі етапи, запрограмовані його віковими особливостями: людина повинна пройти молодість, зрілість, залишити спадщину.

^ Бесіда з учнями

- А як ви думаєте, чи може кожна людина жити так, як вона хоче, і що для цього потрібно?

Людина може запланувати своє життя, визначивши мету існування, вибрати шлях реалізації мети. Все залежить від характеру людини, вольових зусиль. Для того, щоб жити так, як хочеш, потрібно вміти долати перешкоди, труднощі. Мало одного тільки бажання хотіти, потрібна ще й праця, боротьба, щоб чогось досягти.

- А що складніше і важливіше – будувати життя чи пристосуватися до нього?

Звичайно, складніше і важливіше будувати життя, а пристосуватися – легше і простіше, але це не цікаво.

- Чи хочеш стати „видатною людиною”, „зіркою”, „жити щасливо”?

Напевне, кожному з нас хочеться жити щасливо. Тому дуже часто, вітаючи один одного з тим чи іншим святом, ми завжди бажаємо здоров’я, великого щастя.


  • А який зміст ви вкладаєте в поняття „жити щасливо”?




Жити щасливо – це коли тебе поважають люди, коли у тебе є вірні друзі, коли на землі панує любов і злагода між людьми.

Вчитель 

Так, пізнати щастя можна і в праці, і в боротьбі, і в дружбі, і в коханні… Важливо тільки, щоб праця була корисною не тільки для тебе, а й для людей, країни.

^ Ми працю любимо, що в творчість перейшла,

І музику палку, що ніжно серце тисне.

У щастя людського два рівних є крила:

Троянди й виноград, красиве і корисне.

М.Т.Рильський

Щодня змінюється панорама життя, змінюється і коло інтересів, прагнень. І будь-яка дрібниця сьогодення не повинна замінювати усвідомлення того, що є багатством кожної людини, я маю на увазі знання, інтелект, різноманітність захоплень. Бо якщо людина чимось захоплюється, плекає надії, мріє, до чогось прагне, то і життя для неї не буде сірим, буденним, і вона не буде лише спостерігачем, а, навпаки, творцем свого життя.

Не всі ті, хто захоплюється моделюванням, створюватимуть машини; не всі, хто захоплюється спортом, стануть спортсменами; не всі, кому подобається музика, стануть співаками… Але головне – мати якусь мету в житті, до чогось прагнути. Бо людина, яка знайшла зміст свого життя і прожила у відповідності з ним, помирає тільки фізично. Вона залишається жити в результатах своєї праці, в людях, яких вона виховала, в ідеях, які вона виробила, навіть, якщо не встигла їх здійснити. В свій час відомий педагог К.Ушинський писав: „Задовольніть усі бажання людини, але відніміть у неї мету життя, - якою нещасною буде вона. Не задоволення потреб, а мета життя являється серцевиною людського щастя”.

Пошук змісту життя – проблема складна. Нерідко вона пов’язана з певними невдачами, розчаруваннями в собі і в людях. Можливо, інколи в когось з нас виникає думка: Що там говорити про сенс життя, інтелект, захоплення, коли сьогодні в нашій державі добре живуть ті, хто має гроші, владу… . Але я вважаю, що ми не повинні орієнтуватися на погане, ми повинні орієнтуватися на те, що споконвіку було притаманне нашому народові: патріотизм, відданість, гостинність, працьовитість…. Саме такі асоціації щодо даної теми ми знаходимо в творах художньої літератури.

Учні читають вірші: 


  • Василя Симоненка „Ти знаєш, що ти - людина”


  • Ліни Костенко „На світі можна жить без еталонів”


  • Галини Турелик „І знову ти, ласкава доле”


  • Тараса Шевченка „Минають дні, минають ночі”.





Підсумок

Так, не „гнилою колодою по світі валятись, а жити, серцем жити і людей любити” – таке завдання стоїть сьогодні перед кожним з нас. Наша розмова підходить до кінця. Так, людське життя коротке і дається воно тільки раз. А кожному потрібно старатися прожити його так, щоб не було соромно за марно прожиті роки. Ви – молоді громадяни України. І саме від вас залежатиме майбутнє, від вашої освіченості, активної життєвої позиції. І як не буде вас, розумних, досвідчених, добрих, людяних, то не буде майбутнього у нашої держави. А якщо вам буде важко, якщо на серці неспокій, якщо нема чим зайнятися, якщо те, до чого прагнете, не вдається, то вчитель завжди прийде вам на допомогу. І хай вам у житті щастить!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка