Життя людини найвища цінність



Скачати 98.18 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір98.18 Kb.
Добронадіївський НВК І – ІІІ ст.

«Життя людининайвища цінність»

(Право на життя)

Всеукраїнський урок до Дня права

для учнів 7 класу

Класний керівник: Медведок А.В.

2011


Тема: Життя людини - найвища цінність.

(право на життя)



Мета: глибше ознайомити учнів з поняттям « життя», «цінність»; допомогти з’ясувати такі питання: для чого людина живе на Землі? Що зробити для того, щоб життя було гарним?; виявити причини життєвих негараздів та шляхи їх усунення; вчити вихованців аналізувати свої вчинки, вчинки оточуючих; Формувати високу мовну культуру, встановлювати тісні стосунки з рідними, однолітками. Виховувати чесність, довіру, відвертість, людяність, етичні норми поведінки.

Обладнання: невелика свічка, яка б символізувала життя, сині та рожеві папірці за кількістю учасників, клей; два аркуші ватману; фломастери; кольрові олівці; кольоровий папір; ножиці; клей; надувні кульки.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

епіграф на дошці.



- Життя – це краса, дивуйся йому.

- Життя – це пошук, шукай його.

- Життя – це мить насолоджуйся ним.

- Життя – це любов, люби його.

- Життя – це трагедія, переживи його.

- Життя – це гра , грай у нього.

- Життя – це боротьба, борись за нього.

- Життя лише одне, цінуй його.

Учитель. Ми не випадково почали наш урок і з цих рядків. З античних часів людство у своєму житті користується правилом, сформульованим філософом Піфагором: «Людина — міра всіх речей», а цінність людського життя — це найвища суспільна цінність. Людина — частина суспільства, вона має свої права та обов'язки. Основне право людини — це право на життя. Захист цього права — найважливіший пріоритет цивілізації.

Сьогодні ми поговоримо про наше з вами життя, наші здібності та можливості й вибір, який нам доводиться робити в житті.

Життя... Воно прекрасне. І творить його людина. Але життя прожити - не поле перейти. Щасливий той, хто лічить зорі в небі. Щасливий тому, що має свою зорю, яка світить йому все життя.

Мені хочеться згадати відомі слова В. Маяковського «...Прислухайтесь, якщо зірки запалюють, значить це комусь потрібно». Так, справді потрібно. Піднесіть, будь-ласка, руку, хто ніколи не бачив зоряного неба? Таких серед нас немає. І, мабуть, не знайдеться жодної людини, яка б не любила дивитися в зоряне небо. Існує повір'я, що коли народжується людина, у небі спалахує зірка. Також, вдивляючись у високе зоряне небо, ви, можливо, намагаєтесь відшукати там себе, інколи навіть не усвідомлюючи, що зі своїм народженням кожен отримує безцінний дар - життя.



1. Вправа «Помийне відро»

2. Вправа «Привітання»(5хв.)

Мета: знайомство учасників групи один з одним.

Учасники сідають в коло. На бейджиках пишуть своє ім'я. По колу називають ім'я та позитивну рису характеру на ту ж літеру, що й ім'я.

3. Вправа «Символ життя» (30 хв.)

( Запалюють свічку, яку передають з руку руки з коментарем.)

- Уявіть, що ця запалена свічка - наше життя. Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто поруч з вами. Проаналізуйте свої відчуття.



Запитання для обговорення:

- Що Ви відчули, коли тримали свічку у своїх руках?

- Чи хотілося Вам її віддати?

- Чи виникав страх, що свічка згасне?

Висновок: «Коли свічка знаходилася у ваших руках, лише ви вирішували, вона горітиме чи згасне. Так само вирішувати тільки вам, яким буде ваше життя».

Сьогодні ми вже використали один символ життя- це свічка, яка горить.



(На дошці прикріплюється плакат «Життя»)

- Скажіть, які асоціації виникають у вас зі словом « життя»? Ви будете висловлювати свої думки, а я запишу це на променях нашого сонця. (Пропозиції можуть бути такі: добро, любов ,діти, щастя, гра, біль, самотність…).

Висновок: звідси випливає, що життя дуже багатогранне, це- яскравий світ, але для кожного він особистий та особливий.

Деякі ситуації в житті можна приймати як негативні. Ви, напевно, зустрічали людей, яких називають розпещеними, слабохарактерними, нерівноваженими. На жаль, саме ці категорії людей, дітей схильні маніпулювати власним життям для досягнення мети, не розуміючи його цінності і неповторності.



Ситуація.

Олі не відмовляли ні в чому з дитинства. Батьки готові були на все, тільки б рідна дочка була задоволена. Одяг шили на замовлення, возили і забирали зі школи до 7 класу, найменша застуда викликала дійсну паніку. Один раз у моду ввійшли шкіряні куртки. Оля захотіла й собі, але батьки попросили почекати, тому що недавно купили комп’ютер і грошей поки що не має. Але Оля не хотіла чекати, їй же не відмовляли раніше. Батьки не могли зрозуміти її злості, образи – вони робили все можливе для своєї дитини. «Це питання життя і смерті», - сказала Оля. Батько запротестував, бо ніколи питання речей не буває важливіше життя. Наступного дня, коли батьки повернулися з роботи, вони застали дочку без свідомості, а навколо неї лежали розкидані таблетки. Олю відвезли до лікарні, врятували життя. А після повернення додому на неї чекала розкішна шкіряна куртка. Протягом життя Оля знову і знову лякала рідних спробами самогубства. Батьки йшли на все, поки один раз не зрозуміли всієї серйозності ситуації, і після цього звернулися по допомогу до психолога.



  • Як ви оцінюєте дану ситуацію?

  • На чию сторону ви станете?

  • Суїцид здатний вирішити наші проблеми?

Так, небезпека гри зі смертю в тім, що думки про неї можуть засіяти в підсвідомості і спрацювати в той момент, коли людина не захоче вмирати. Крім цього, потрібно задуматися, чи є на світі що – небуть дорожче людського життя?

А зараз давайте зіграємо в гру «Як розпорядитися своїм життям» Вона допоможе кожному з учасників знайти відповідь на це запитання. (Роздається 10 папірців кожному учаснику).

Напишіть на кожному папірці своє ім'я Протягом наступних кількох хвилин ці 10 папірців будуть уособлювати вас і гратимуть роль символічних грошей, тобто засобу, за який можна купити певний товар. Через хвилину перед кожним постане вибір: витратити чи заощадити свої папірці, тобто себе самого, частину себе. На продаж будуть виставлені різноманітні «товари» по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари одночасно, тільки щось одне або нічого.

Зрозуміло, що коли закінчаться ваші папірці, вже нічого не можна буде купити.

Всі покупки можна зробити лише тоді, коли «товари» пропонуються на продаж. Не можна повернутися до попередньої пори, якщо на продаж уже виставлено наступну пару. (Пропонується «товар», який написаний на окремих аркушах. Ціна кожного товару вказується в кількості папірців, які треба віддати за нього покупцю.)

1) - чудова квартира (1 папірець);

- новий автомобіль (1 папірець);

2) - повністю оплачена поїздка на канікули( терміном на один місяць) у будь-яку країну світу разом з другом (2папірці);

- повна гарантія того, що людина, з якою тобі хотілося б одружитися просто сьогодні, обов'язково одружиться з тобою в недалекому майбутньому (2папірці);

3) - стати найпопулярнішою людиною серед своїх товаришів терміном

на два роки (1 папірець);

- мати одного справжнього друга (2папірці);

- закінчити престижний університет(2 папірці);

- заснувати прибуткову компанію (2 папірці);

4) - мати здорову сім'ю(Зпапірці);

- здобути всесвітню славу (Зпапірці);

(Після завершення вибору з цієї пари оголосити: тим, хто обрав сім'ю , повертають 2 папірці назад, як винагороду.)

- можливість змінити якусь одну рису зовнішності (1 папірець);

- відчуття задоволення протягом усього життя (2папірці);

5) - п'ять років безмежної, фізичної насолоди (2папірці);

- любов та повага людей, що є для тебе найдорожчими (2папірці);

( Ті, хто обрав п 'ять років насолоди, повинні додатково сплатити один папірець(за певні речі ми маємо платити більше, ніж здається спочатку).

6) - чиста совість (2папірці);

- здатність досягти успіху у тій сфері, де найбільше цього прагнеш (2папірці);

7) - створити диво для того, кого любиш (2папірці);

- можливість прожити заново або повторити одну дію з власного життя(2папірці);

8) - сім додаткових років життя(3папірці);

- безболісна смерть, коли настане час(Зпапірці);

Наші торги завершені, роздивіться ще раз свої покупки і скажіть:

- Яка покупка подобається вам понад усе?

- Чи шкодуєте ви, що не зробили якусь покупку?

- Чи хотілося б вам поміняти деякі правила гри?

Висновок: правила гри можна змінити, але життя- це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте у минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю. Не можна передбачити, які можливості будуть у вас через тиждень або рік. Вам завжди бракуватиме часу, варіантів вибору, грошей, можливостей, тощо. Ви повинні будете платити за кожен свій вибір у житті - і часто ця плата буде перевищувати ваші сподівання.

— Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?



Висновок. Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє життя, поставити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характеру, сили волі. Необхідно вміти переборювати труднощі, мало одного бажання.. Необхідна праця, боротьба, сила волі, щоб досягти чого-небудь.

— Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»?



Висновок. Потрібно пам'ятати, що живеш серед інших людей, поважати їхнє право на життя.

— Що важче: будувати життя чи пристосовуватися до нього?



Висновок. Простіше пристосовуватися .

4. Технологія «Захист ідеї».

Робота проводиться в парах або групах. Роздаються картки із висловленнями про значення, мету життя. 2-3 хвилини йде обговорення, потім учні зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють.

Завдання

1. Світ належить оптимістам, песимісти — тільки глядачі. (Ф. Гізо)

2. Жити — це не означає дихати, це означає — діяти. (Ж.-Ж. Руссо).

3. Наше життя — це те, що ми думаємо про нього. (Марк Аврелій)

4. Ключ до життя — служіння людям. (Д. Джексон)

5. Найвища із книг — книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову відкрити за своїм бажанням. (А. Ламартін)

6. ЖИТИ — означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне — розуміти свою людську необхідність. (Жуль Берн)

7. Людське життя — це найвища цінність, щастя можливе, але воно залежить від людини.

Праця — на користь інших людей, країни.

Боротьба — повинна мати гуманну мету.

Любов — не повинна бути егоїстичною.

Дружба — повинна бути чесною.

Людина повинна зрозуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто «за будь-яку ціну».

Пошук сенсу життя, свого місця в ньому — дуже складна робота. Давайте і пробуємо виробити правила, яких ми будемо дотримуватись у житті. Адже потрібно завжди починати влаштовувати світ із себе: з життя в класі, у родині, спілкування з друзями, родичами, учителями, з власного відношення по своїх прав і обов'язків.

(У процесі обговорення виробляються загальні правила )

Правила

1. Адекватно приймати дійсність.

2. Приймати себе і навколишніх такими, як вони є. Поважати усіх.

3. В усіх і всьому шукати лише гарне.

4. Вірно дружити, вибирати гідних друзів.

5. Розвивати почуття «добра» і «зла».

6. Думати не тільки про себе, але й про те, як іншим поруч з тобою.

7. Вести здоровий спосіб життя і фізичний, і духовний.

8. Турбуватися про навколишній світ (природу).

9. Нести відповідальність за всіх і все.

Створення колажу. Робота в групах.


  1. Що сприяє гарному життю.



  1. Що заважає життю.

6. Вправа «Куля мрій»(5хв.)

Але все таки всі ми любимо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснювалися. (Ведучий підкидає різнокольорові повітряні кульки і пояснює.) Піймайте кожен свою кульку мрії та намалюйте або напишіть свою мрію на ній, користуючись маркерами або фломастерами. (Учні виконують) Давайте об'єднаємо всі кульки ваших мрій в один великий оберемок, нехай ваші побажання здійсняться. Сприймайте все своє життя як велику цінність, даровану вам Богом!



Підсумкове слово вчителя.

Як ви думаєте, чому я саме так назвала тему нашої сьогоднішньої зустрічі?

Бо є людське життя коротке, і дається воно тільки раз. І кожному потрібно старатися прожити його так, щоб не було соромно за марно прожиті роки.

Ви – молоде покоління громадян України. І саме від вас залежить ваше майбутнє, від вашої освіченості, активної життєвої позиції. І як не буде вас, розумних, досвідчених, добрих, людяних, то не буде майбутнього нашої держави.



Завжди обговорюйте свої проблеми, не вважайте що соромно звертатися по допомогу, женіть ледь важкі думки, не намагайтеся досягти бажаного, шантажуючи інших власним життям, тому що границя між грою і реальністю загинути досить тонка. Пам’ятайте про свою неповторність на землі. І закінчити сьогоднішній наш урок я хотіла б словами мудрої жінки Матері Терези, які є нашим епіграфом уроку. Повторюйте за мною


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка