Життя в середньовічному місті



Дата конвертації11.03.2016
Розмір25 Kb.
Конспект уроку з історії середніх віків у 7 класі.
Тема: Життя в середньовічному місті.
Мета: вивчити структуру міського самоврядування; порівняти життя в середньовічному та сучасному місті.

Основні поняття: самоврядування, магістрат, ратуша, бургомістр (мер), „чорна смерть”.

Завдання уроку: познайомитись з життям в середньовічному місті.

Форма уроку: урок – подорож.

План:

  1. Місто і сеньйор.

  2. Як жили в містах.

_______________________Хід уроку___________________________________

Перевірка д/з:

Уявімо себе мандрівними торговцями, які йдуть дорогами середньовічної Європи. Ось вдалині ми побачили місто. На дошці плакат із зображенням середньовічного міста.

? Який вигляд мало місто здалеку? ( мур, вежі, шпилі церков, ворота)

? Розкажіть чому і як виникло це місто?

Новий матеріал:

1.

Наближаючись до міста ми зустріли подорожнього який нам розповів, що це місто належить феодалу. ? А які права мав феодал у місті? ( ст. 54 ост. абз. )



  • судив городян;

  • стягував мито;

  • збирав оброк виробами ремісників;

  • позичав гроші у купців;

  • забирав все, що подобалось.

? Як влада феодала впливала на розвиток міста? ( заважала )

Боротьба городян із сеньйорами ( ст. 55 документ - способи боротьби )
САМОВРЯДУВАННЯ – незалежність від сеньйора.

Міська рада (магістрат ) – мер або бургомістр

( суд, казна, військо, ринок, порядок )

? Чому міста, що звільнились від феодала розвивались значно швидше?



2.

Дізнавшись, що представляє собою місто ми зайшли всередину. Перейшли підйомний міст і потрапили на головну вулицю, що веде до центру міста.



За картиною: - якими були вулиці міста? (вузькі, немощені, темні)

  • якими були будинки? (кілька поверхів, переважно дерев’яні. Таким містам часто загрожували пожежі).

  • міста не мали водогонів, каналізації та звалищ, все сміття викидалося просто на вулиці. Це призводило до епідемій дуже небезпечних хвороб. Найстрашнішою була – чума.

Пройшовши вулицею ми потрапили на центральну площу, де знаходяться: ратуша (будинок міської ради, годинник. Сполошний дзвін. В’язниця, казна, арсенал), головний собор міста, центральний фонтан, що був часто єдиним джерелом питної води в місті. Неподалік від ратуші – міський ринок.

За картиною: - що продавали, а що купували на міському ринку? ( записати в зошит таблицею )

Від міського ринку в усі боки розходяться вузенькі вулички на яких можна побачити різні майстерні. ?Які? Що об’єднувало ремісників однієї спеціальності? ( цехи )


Завдання: розкажіть про причини виникнення, структуру та значення цехів в середньовіччі. ( на основі вивченого матеріалу попереднього уроку ).

Підсумки уроку:

Ось і прийшла до кінця наша подорож. Ми дуже втомилися і знайшли притулок у найближчому постоялому дворі, де нас пригостили обідом і дали можливість відпочити. Після обіду ми стали ділитися враженнями від подорожі.


Закріплення знань і вмінь:

  1. Що таке самоврядування?

  2. Чи були городяни рівними?

  3. Чому говорять що „міське повітря робить вільним”?

  4. Що становило основну загрозу містам?

  5. Чим середньовічне місто відрізняється від сучасного?

  6. Де б ви хотіли жити і чому? ( можна підвести учнів до висновку, що забруднення міст дуже шкідливе для життя людини )

Домашнє завдання:

Прочитати §5 ст. 51-64, опрацювати опорний конспект в зошиті, повторити соціальну структуру населення в період середньовіччя.







База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка