«Живе обличчя моєї Землі»



Скачати 142.74 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір142.74 Kb.
Тема заходу: «Живе обличчя моєї Землі»


Мета заходу: виховувати в учнів любов, людяність, доброту, почуття патріотизму, викликати почуття відповідальності за майбутнє нашої планети, нашої Землі.

Обладнання: плакати, телевізор, заставки зупинок, малюнки рослин і тварин Червоної книги України, грамзапис мелодій, присвячених природі, модель квітки.



Епіграф «Людина — творіння природи, вона існує в природі, підкорена її законам, не може звільнитися від неї, не може — навіть в думці — вийти із природи».

П. Гольбах

Відеоролик «Збережемо природу Землі разом»

Учитель. Давайте спробуємо зазирнути в обличчя Землі, побачити як вона як співає…, радіє, почути як плаче… , як стогне від болю, якого їй завдають люди.

Земля.

Ой тяжко, тяжко, діточки мої!

Болить серденько в мене

Не тільки за ліси, поля і води

За птахів, риб і всю Природу

Деревце, травичка, птахи, квіти

Не зуміють себе захистити.

Якщо будуть, знищені вони,

На планеті всі залишаться одні.

Діти – ви майбутнє планети. Я прошу вашої допомоги. Якщо ви мені не допоможете, то я з великої квітучої планети скоро перетворюсь на пустелю. Ось якою я можу стати, якщо людина не захистить мене. ( Показує малюнок пустелі)



Учитель. Діти, давайте допоможемо Землі зберегти її красу, відновимо її пейзаж, здійснюючи екологічну подорож на тему : “Живе обличчя моєї Землі”

«Дивлячись на землю з космосу, ти розумієш, що все на нашому світі взаємозв'язано, що всі ми, незалежно від того, на якому континенті ми живемо, і в якому місті, всі ми - брати і сестри. Земля - наш спільний дім, який ми повинні оберігати і про який повинні піклуватися»”

Учитель. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати по екологічній стежці нашого краю , ближче ознайомимось з природною красою своєї місцевості, з її скарбами; з Флорою і Фауною

Під час подорожі ми будемо працювати у групах, слухати, гратися. Закріпимо правила поведінки в природі. В ході роботи ми повинні випустити стінгазету « Природа свого краю », посадити дерево « доброти».

Сьогодні ви будете виконувати ролі учених-спеціалістів екологів, фауністів, флористів і натуралістів, які зможуть врятувати планету. Ми зупинимось  на 4 станціях: 1 – «Водойми», 2 – « Рослини » 3 – «Тварини », 4 – «Юні натуралісти ».

Учень.

Підемо в гості ми до матінки – природи -

У світ квіток із лісом розмовлять,

Де музика дощу лунає у негоду:

Почуй її – й не будеш сумувать.

Ти подружись з природою, мій друже,

Щоб полюбить її – потрібно її знать.

Як рибка з морем, пташка з небом дружать,

Їм необхідно всіх оберігать.
Сонце в мандрівку нас закликає

І про дорогу оповіщає.

Йдіть, мої любі, під ноги дивіться.

Травам і квітам ніжно вклоніться.

Несіть же їм ласку у кожній долонці

Разом з промінням веселого сонця.

Хай же мандрівка казкою стане.

Про неї розкаже проект оцей наш.


Учитель. Нашу подорож ми почнемо з найріднішої частини планети – свого села. Наш маршрут почнеться від школи через р. Боржава, через ліс на вершину гори Клобук.

Пісня

Ми туристи, ми туристи

У похід ми дружно йдем

Рюкзаки на плечі взяли

У Карпати всі підем

Дуб, дуб, а поруч граб, граб

В Карпатах так, так

Навкруги ліси.
Учитель. Через наше село протікає р. Боржава. Із природою водойми нас ознайомить група екологістів.

Екологісти 1. Боржава — річка в Закарпатській області, права притока Тиси. Бере початок в Українських Карпатах, на Полонині Боржаві, на східних схилах гори Стій (1681 м). Від витоків до села Довгого тече з півночі на південь та південний схід, далі — на південний захід. Впадає до Тиси на південь від села Вари. У верхів'ях має гірський характер, ширина її 40 до 900 м. У нижній течії Боржава тече Закарпатською низовиною.      Притоки: Кушниця, Бронька, Бистра, Салва (ліві); Дулятин, Свинка, Іршава (праві).

Екологісти 2. Для населення сіл, які проживають на її берегах, р.Боржава є джерелом харчування, адже вона багата на рибні запаси. У вершині річки поширені цінні види риб, зокрема: срібляста з чорними та жовто-гарячими округлими плямами форель, бистрянка, вусань, голець, минь . У її середній течії зникають форель і харіус, але зустрічається лосось дунайський, чоп малий та великий, підуст, ластоногий бичок, мінога угорська. На бистрині та у глибоких ямах живе марена звичайна та марена балканська, інколи зустрічається вугор річковий. На рівнинних ділянках річки зустрічається окунь, сом, верховодка, краснопірка, карась та багато інших риб, характерних для рівнинних річок України
Екологісти 3. Річка Боржава претендує на перші місця в рейтингу найгірших річок планети. Там дно вкрите півметровим шаром пластикових пляшок. Сміття так багато, що по ньому можна перейти з одного берега на інший. Селяни намагаються розібрати завали. Але все марно. Поки одні розчищають, інші смітять.

На берегах річки в нашому селі трапляються побиті склянки і поліетиленові пляшки, а вітер несе їх на поля. Поліетиленові кучугури й купи банок, купи бур’янів які вивозять люди зі своїх огородів, створюють проблему для людей, які проходять повз цю територію. Ці ділянки ми вважаємо територією екологічного лиха в нашій місцевості. Ми хочемо, щоб наші потічки і річечки прикрашали верби, тополі, а не смітники.

Учитель. Діти, як видумаєте, чи є вихід із цієї проблемної ситуації.

Екологісти 4. Ми думаємо,що Боржаву ще можна врятувати. Однак чистити річку потрібно негайно. Пластик виділяє небезпечні токсини, які щохвилини руйнують екосистему водойми. Ми думали і вирішили з чого почати:

  • сміття має потрапляти туди, де воно найменш задаватиме шкоди людям і природі;

  • звалище не повинно бути диким, а спеціально обладнаним, обгородженим;

  • сміття в жодному разі не можна спалювати.

Вірш Джерельце ( дзюрчання води)

Джерельце під вербою


Виблискує водою.
Прийду до нього й до ладу
Порозчищаю, обкладу.
Все дно камінням обмощу,
В пісок ні краплі не впущу.
І задзвенить, і заспіва
Вода джерельна, мов жива.
Я ж кору одколю з корча
І з неї виріжу ковша.
Щоб не поплив у далину,
Його до стовбура припну.
Немов маленьке гусеня,
Попід вербицею щодня
Він хлюпотатись буде.
Беріть і пийте, люди!

Учитель. Учні, продовжуємо свою подорож до лісу. Але наша стежка має три напрями. Виберіть правильну ( гра)

Сценка Берізка

Пізнайко: Дорогі діти! От нещастя, я натрапив на зламане деревце.

Учень: Та це ж берізонька.

Учениця: Ти, берізонько, чому зажурилася?

Головою чого похилилася?



Пізнайко: Може берізоньку вітром зламало?

Учениця: А може це не вітер?

Берізка: Люди не добрії мені пострічалися,

Тому віти мої обламали всі.



Пізнайко: Хто ж допоможе берізці?

Діти: Ми допоможемо, Полікуємо білесеньку, будемо щодня поливати, стане вона веселенька та зелененька.

Пізнайко:

Берізонько, берізонько, ти мавка лісова,

Зелені твої коси вітрисько розвіва

Стоїш ти при дорозі у травах і кущах

І білі твої ноги все миєш у дощах.

Прошу вас із берези ви соку не точіть,

Ви краще їй сестричку зелену посадіть

Ви краще їй шпаківню поставте на гілках,



Щоб прилітав до неї друг лісу, добрий птах.
Флористи 1 . Люди знищують гарні ліси – одне з див природи. У лісах є 2/3 всіх видів рослин, тварин, грибів, які є на Землі. Густа, пишна рослинність лісів виділяє в повітря особливо багато кисню. Тому їх називають «легенями» нашої планети. Люди знищують їх заради деревини, заради того, щоб звільнити місце для доріг, будівель. Також багато лісів знищується пожежами. Тому треба бути дуже обережними в лісі, коли відпочиваєте.

Флорист 2 Урослинному покриві наших лісів переважають букові ліси. Зрідка в них домішуються липа, береза, дуб, а в підліску – вовчі ягоди, бузина. У буковому лісі ростуть ранньоквітучі рослини, які цвітуть до розпускання дерев. Це анемона дібровна, ряст, підсніжник звичайний, білоцвіт весняний та інші. В трав’янистому покриві переважають папороті. На схилах росте багато чагарників із ліщини, шипшини, глоду. Багаті Карпати й грибами: білими, підберезниками, лисичками, опеньками та ін.

Учитель. Ви, напевно, милувалися незвичайною картиною зустрічі зими з весною, коли на білому снігу стеляться чудові килими білих, синіх, і фіолетових квітів. Ці рослини рідкісні, тому занесені в Червону книгу – підсніжник, білоцвіт весняний та шафран Гейфелів.

Діти, а чи знаєте ви, яку квітку в народі називають квіткою надії? Розкажіть легенду

Флорист. Легенда про підсніжник.

Колись дуже давно в одній багатій родині народилася дівчина. Вона була така гарна і ніжна, що не можна було не милуватися нею. Коли ж вона підросла. До неї почали свататися гарні хлопці. Але дівчина всім відмовляла. Батькові набридло вибачатися перед багатими і шляхетними женихами. І він вирішив сам вибрати для неї чоловіка. Вибрав і примусив її вийти за нього заміж.
Це був холодний і злий чоловік, від погляду якого в’янули квіти. А тим часом його дружина-красуня покохала молодшого брати свого чоловіка – щирого і гарного парубка. І юнак теж покохав її. Він грів їй на сопілці прекрасних пісень. Коли їхні погляди зустрічались – навіть птахи замовкали. Старший брат це помітив, дуже розгнівався на молодшого брата, а молоду дружину пообіцяв замкнути в темному підземеллі.

Але парубок і красуня не злякались злого старшого брата. Кохання підказало, що їм робити. І вони втекли в гори, на квітучі полонини. Старший брат кинувся навздогін. Закохані сховалися в заростях. Вони дивилися одне на одного палкими поглядами, що дівчина розтанула і стала сльозою-краплиною, а хлопець - теплим вітром. Але злому старшому братові цього було замало. Він закутав краплину в снігову кригу, щоб розлучити її з вітром навіки. 
Але не так сталося, як гадалося. Щовесни теплий вітер прилітає до своєї коханої і допомагає теплим подихом пробити холодну міць, і вона з’являється на світ ніжною і гарною квіткою – під сніжником. Біла тендітна квіточка з пониклою вниз голівкою у вічному смутку за своїм коханням, проте нескорена, вірна і сильна в своєму коханні.

Учитель. І  завершити  подорож по цій станції я хочу такими віршованими рядочками:

Учениця.

 В Червону книгу ми занесли

Світ неповторний та чудесний,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку в нас благє.

Невже в майбутньому на світі

Не будуть зеленіти віти —

Верби, берізки, горобини

I диво-дівчини калини.

Невже ми більше не побачим,

Як біля річки верби плачуть.

Як розцвітають на майданах

Високі красені- каштани.

Ми всі господарі природи,

Тож збережемо її  вроду!
Учитель. Фауністи повідомлять про стан « братів наших менших» - тварин

Вірш. Не хочу

Метелика ловити я не хочу;
він - квітка неба, хай живе собі!
Хай крильцями барвистими тріпоче,
щоб радісно було мені й тобі.
І квітку лісову не стану рвати,
її додому я не понесу,
бо вдома їй джмеля не погойдати
і не полити ранками росу!
І ні стеблинку, гілку чи травинку я не ображу:
це- страшенний гріх!
Бо в кожній з них
живе тремка живинка,
що світиться довірою до всіх.
Флорист. У наших лісах живуть олені, кабани, вовки, лисиці, дикі кози, куниці, білки, зайці-русаки та інші звірі. Зустрічаються тут великі лісові птахи - орли, яструби, пугачі. На гірській карпатській стежині можна зустрітися з барвистою ящіркою саламандрою. Вона має гарну блискучу шкіру із яскравими оранжевими плямами. Це дуже рідкісна тварина. Вона занесена в Червону кригу України.

Учитель. А зараз ми перевіримо, які ви уважні і спостережливі. Отож, пропоную вам відгадати декілька загадок про птахів:


  1. Уночі гуляє, а вдень спочиває.
    Має круглі очі – бачить серед ночі. (Сова)

  2. На скелі будує дім, хіба не страшно жити в нім?
    Ні, господар не боїться, що зі скелі може звалиться.
    Два могутні крила у господаря … (орла)

  3. З лісу в ліс перелітає, де не сяде, там співає.
    І кладе яєчка у чужі гніздечка. (Зозуля)

  4. Летів птах через дах, сів на воротях в червоних чоботях. (Лелека)

Учитель. Ось ми і на вершині гори Клобук. Підходимо до дерева «Доброти», яке чекає на нашу допомогу.

Для того, щоб ви мене переконали, що наше подорож не пройшло марно, давайте проведемо гру «Можна — не можна».

(Учитель швидко ділить клас на дві команди).

Гра полягає в тому, що одна з команд буде називати, що можна робити для природи, друга — що не можна. Учасники то однієї, то іншої команд по черзі називатимуть свої варіанти правил поведінки в природі . Програє та з команд, гравець якої першим зупиниться. Отже, почали.

(Або вивішують папірці на дерево).
{Гра «Можна — не можна»).

Можна:

1-й учень. Саджати квіти, дерева.

2-й учень. Охороняти рідкісні рослини.

3-й учень. Обгороджувати мурашники.

4-й учень. Прибирати місце відпочинку.

5-й учень. Милуватися красою природи.

6-й учень. Підгодовувати птахів.

7-й учень. Розумно збирати лікарські рослини.

8-й учень. Спостерігати за тваринами.

Не можна:

1-й учень. Ламати гілки деревам.

2-й учень. Обдирати кору дерев.

3-й учень. Рвати багато квітів.

4-й учень. Руйнувати гнізда.

5-й учень. Смітити в лісі.

6-й учень. Ловити метеликів.

7-й учень. Вбивати живе.

8-й учень. Руйнувати павутиння.



Учитель. Перемогла дружба. Це дуже приємно, бо означає, що ви засвоїли хоча ще прості, але такі важливі правила поведінки в природі

Пісня «Деревце».

Щоб квітла Україна, із сонцем, з вітерцем.


Кожнісінька родина плекає деревце.
Той вишеньку, той яблуньку, той дуб, а той горіх,
Для того, щоб прикрасити свій батьківський поріг.
Той вишеньку,той яблуньку,той дуб,а той горіх,
Для того, щоб прикрасити свій батьківський поріг

2. У донечки, у сина калинонька росте


Матуся Україна всім дякує за те.
За вишеньку, за яблуньку, за сосну, за дубок,
І за такий пахучий віночок з гілочок.
За вишеньку, за яблуньку, за сосну, за дубок,
І за такий пахучий віночок з гілочок.

Учитель. Як же досягти гармонії людини і її планети? Нам треба прислухатися до Маленького принца, який дотримувався такого правила:

« Встав вранці, умився, привів себе до порядку – і зразу ж приведи до порядку свою планету».

-Як же ви приведете себе до порядку

Перш ніж хвилюватися про здоров`я планети, ми самі повинні бути здоровими, сильними.

Фізхвилинка – тренінг

1.Якщо ви не смітите на вулицях – підстрибніть тричі.

2.Якщо ви смітите на вулицях – сплесніть у долоні.

3.Якщо ви не спалюєте листя у дворі – присядьте.

4.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – підніміть руки догори.

5.Чи розмовляєте з батьками про екологічні проблеми міста? – погладьте сесе по голівці.

6.Чи болить душа, коли бачите зламану гілку? – покладіть руку на серце.

7.Чи хочете дружити, бути в злагоді з природою? – посміхніться.

- Ми привели себе до порядку, а як же ми приведемо до порядку нашу планету?

Учень Я пропоную в нашому класі створити організацію щодо охорони природи. Тому що судять про людину не по словах, а по ділах (Памятка школяра) .

Придумайте назву, емблему і девіз нашої організації.

Учень. Девіз: «Встав вранці, умівся, привів себе до порядку і зразу ж приведи до порядку свою планету».

Доброго ранку, планета!

Доброго ранку, Земля!

Отже ми всі- твої діти,

Велика та дружна сім`я.

Учитель. Ну, як діти, подобається вам наш оновлений пейзаж. Дивіться, якою гарною стала знову наша матінка – Земля.

( Виходить Земля, уквітчана квітами)

- Хто ти, дівчино прекрасна?

- Та це ж я, Земля. Звеселили і зцілили ви мене своєю любов’ю. Повік вас не забуду. Я напою вас чистою водицею, доріжки простелю перед вами зеленою травицею, уквітчаю вас квітами весняними, пахучими, дам вам урожаїв плоди незчисленні, щоб жили ви у достатку і любили один одного.



Учитель.

Ось і завершується наша подорож.

Наче в казці побували ми сьогодні,

І красива вся природа, і багата!

Будемо тебе ми всі любити,

Будемо завжди оберігати!


Бережіть природу, любі діти,

Я до цього вісх вас закликаю,

Хто байдуже ставиться до неї,

той у грудях серденько не має.


Якщо людина добре серце має,

Вона іде у світ добро творить

В її очах любов і ласка сяє,

Така людина сонечко горить.



Учитель. Будьте і ви діти маленькі сонечка. Творіть добро, саджайте ліси, очищайте джерела і ріки, любіть свою Землю - Матінку і вона вам відповість любовю і щедрістю. Кожного дня молім Бога хай дарує нашій Землі мир і злагоду.
Молитва « Боже, Україну збережи!»



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка