Календарне планування уроків літературного читання у 2 красі За



Скачати 453.87 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації19.02.2016
Розмір453.87 Kb.
  1   2
Календарне планування уроків

літературного читання у 2 красі

(За підручником: Савченко О.Я. Літературне читання: підруч. для 2 кл. — : видавничий дім "Освіта", 2013)






уроку.



Тема, матеріал до уроку


Мета і завдання

Дата

1

с. 2-6

Дзвоник кличе нас до школи.

П.Чубинський "Державний Гімн України". Умовні позначення. Звернення автора підручника до учня (учениці). Вступ до теми "В рідній школі - рідне слово". Д.Павличко "Школа", прислів'я, Л.Глібов "Бачити — не бачить..."

Мета: познайомити учнів з новим підручником — "Літературне читання"; розвивати уміння виразно читати вірші; виховувати патріотичні почуття, інтерес до школи, до навчання.

Завдання: ознайомити учнів з новим підручником, викликати інтерес до його читання; розвивати вміння читати вірші, аналізувати їх за завданнями підручника; розширити і поглибити знання учнів про національну і державну символіку




2

с. 6-8

Які бувають школи?

В. Фетисов "Хто чого вчиться",

В. Жупанин "У лісовій музичній школі"

Мета: вдосконалювати вміння працювати з підручником, виразно читати вірші.

Завдання: розвивати вміння учнів працювати з підручником, правильно інтонувати речення; вправляти у виразному читанні; розвивати мовлення учнів




3

с. 8-10

Історії зі шкільного життя.

М.Чумарна "Хто сьогодні зірка в класі?", прислів'я, Л.Вахніна "Кордон"

Мета: формувати вміння характеризувати дійових осіб твору, висловлювати оцінювальні судження.

Завдання: формувати вміння визначати дійових осіб оповідання, характеризувати їх, висловлювати оцінювальні судження; вчити учнів прогнозувати орієнтовний зміст твору на основі його заголовка, складати продовження твору; збагачувати словниковий запас учнів; удосконалювати вміння читати в особах; розвивати навичку усвідомленого, правильного, виразного читання вголос; виховувати почуття справжньої дружби




4

с. 10-13

Хитрощі не люблять совісті.

В.Сухомяинський "Як Наталя у Лисиці хитринку купила", Г.Бойко "Ділові розмови". Розігрування діалогу

Мета: формувати вміння висловлювати оцінювальні судження морального змісту, характеризувати дійових осіб твору; вдосконалювати вміння читати в особах.

Завдання: ознайомити учнів із життям і творчістю В.Сухомлинського, Г.Бойка; вдосконалювати вміння читати в особах; вчити учнів визначати у структурі тексту початок, основну частину, кінцівку, аналізувати вчинки дійових осіб, висловлювати оцінювальні судження, визначати головну думку твору, переказувати оповідання за серією малюнків; навчати працювати в парі; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки




5

с. 13-15

І сила перед розумом никне.

Н.Кулик "Ромасеве яблуко і Петрикова груша", казка "Сильніше за силу".

Блок "Чи уважно ти читав?". Узагальнення за темою

Мета: формувати уміння висловлювати оцінювальні судження; удосконалювати уміння читати в особах, ставити запитання за прочитаним.

Завдання: Формувати в учнів уміння розпізнавати у структурі тексту заголовок, абзаци; удосконалювати вміння висловлювати оцінювальні судження; навчати ставити запитання за змістом твору; розвивати вміння читати мовчки і в особах, мовлення учнів; виховувати працелюбність, бажання вчитися; опрацювання блоку "Чи уважно ти читав?"







Тема. Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово...




6

с. 16-17

Колискові пісеньки - перлинки української мови.

М.Сингаївський "Колискова пісня, колискова...", "Ой люлі, ой люлі...", "Тиха нічка теплесенька...", "Ходить котик по горі"

Мета: розширювати знання учнів про усну народну творчість; ознайомити з історією виникнення і особливостями виконання колискових пісень; виховувати почуття любові до усної народної творчості.

Завдання: формувати розуміння того, що мова — скарб народу; розширити знання про колискові пісні; удосконалювати уміння виразно читати; виховувати почуття національної гідності, любові і поваги до рідної мови, бажання її вивчати; виховувати почуття ніжності, доброти




7

Шкільними стежинами.

Урок позакласного читання № 1. Рекомендовані твори:

Олег Буцень "У новій школі". Грицько Бойко "Маринка та Галинка". Грицько Бойко "Смішинки-веселинки". Оксана Іваненко "Сороки". Віра Карасьова "Ябеда-біда". Лідія Компанієць "Отак у нас щодня". Марія Пригара "Тайна". Оксана Сенатович "Вчиться вересень читати". Ярослав Стельмах "Нахаба". Василь Сухомлинський "Ледача подушка". Марія Чумарна "Я іду до школи", "Чого навчаюсь я у школі?".

Мета: розширити та поглибити знання дітей з розділу "Шкільними стежинами", познайомивши їх із творами різних авторів, у яких розкривається ця тема.

Завдання: познайомити учнів з творами про школу, школярів та їхніми авторами; вдосконалювати якості читання дітей; сприяти розвиткові інтересу до читання книжок, розвитку мовлення, мислення; учити дітей систематизувати й узагальнювати прочитане; виховувати сумлінність і старанність




8

с. 18-19

Пісеньки рідні з дитинства.

"Кукуріку, півнику!", "Добрий вечір, зайчику", дитячі заклички

Мета: розширювати знання учнів про усну народну творчість; удосконалювати вміння читати діалог.

Завдання: викликати інтерес до народних дитячих пісеньок, ігор; удосконалювати уміння читати діалог, читати виразно і в особах, уміння працювати в парі; збагачувати мовлення новими словами; розвивати фантазію, мислення; виховувати повагу до народних звичаїв, прагнення більше знати про них




9

с. 20-22

Осінь — золотокоса красуня.

В.Скуратівський "Прощальний листопад", В.Скомаровський "Лісова колиска", Д.Павличко "Небеса прозорі...". Картина О.Шовкуненка "Осінь"

Мета: поглиблювати й розширювати знання учнів про рідну мову, її багатство й милозвучність; учити читати виразно.

Завдання: Формувати в учнів уміння добирати слова поетичної мови для передачі краси в природі; вчити орієнтуватися в структурі тексту, знаходити в ньому зображальні й виражальні засоби мови; розвивати уяву, образне мовлення і мислення; виховувати любов і повагу до природи, слова рідної мови




10

с. 22-24

Дивись так, щоб побачити, слухай так, щоб почути.

В.Сухомлинський "Я хочу сказати своє слово"

Мета: формувати в учнів спостережливість і чутливість до сприймання природи, уміння передавати свої почуття у слові.

Завдання: вчити учнів спостерігати за навколишнім світом, добирати слова для передачі краси природи; розвивати вміння інтонувати розділові знаки, передавати настрій твору, образне мислення, зв'язне мовлення, читацькі навички; виховувати любов до природи і рідного слова




11

с. 24-26

Як багато може розповісти одне слово.

А.Коваль "Слова розповідають", Н.Кир'ян "Словенятко", Л.Компанієць "Ковалівна", Олена Пчілка "Журавель"

Мета: викликати в учнів інтерес до походження слів; розвивати мовлення, уміння аналізувати текст, прагнення вивчати рідну мову.

Завдання: розвивати в учнів прагнення вивчати рідну мову: ознайомити їх із можливістю пошуку відповідей на запитання в довідковій літературі; вдосконалювати читацькі навички, уміння працювати в парі




12

с. 26-27

"Скільки є в нас, любі друзі, для звертання ніжних слів...".

А.М'ястківський "Неня”

Мета: вдосконалювати вміння виразно читати діалоги; збагачувати словник учнів.

Завдання: ознайомити з автором твору: вчити виразно читати діалоги; збагачувати словник учнів синонімами; вчити правильно звертатися до близьких; виховувати культуру мовлення, почуття любові до найдорожчих людей — батьків




13

с. 27-29

Народ скаже — як зав'яже.

"В'язка народних прислів'їв", скоромовки, лічилки, "Жменька загадок з твого класу"

Мета: Формувати уявлення про прислів’я, загадки, скоромовки, лічилки.

Завдання: ознайомити учнів із малими формами усної народної творчості; розвивати вміння аналізувати, порівнювати; вчити виділяти: в прислів’ях — головне, у загадках — суттєві ознаки для її відгадування; розвивати спостережливість, уміння працювати в групі; виховувати любов до рідної мови, зокрема до усної народної творчості




14

Осінь щедра, осінь золотава.

Урок позакласного читання № 2. Рекомендовані твори:

Максим Рильський "Ми збирали з сином...". Євген Гуцало "Лосі", "Знов прийшла на землю осінь". Олекса Ющенко "Гриби з парасольками", "Танець грибів". Збірка "Золота осінь”: вірші, оповідання, казки, загадки. Редактор-упорядник Станіслав Вишен- ський. Тамара Коломієць "Я ходив сьогодні в ліс". Галина Биченюк "Вересень". Юрій Старостенко "Осінній господар”

Мета: практично ознайомити учнів із книгознавчими поняттями: титульний аркуш, передмова, зміст, умовні графічні позначки, збірка авторська, збірка тематична; вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі, в житті, в музиці, поезії.

Завдання: навчати учнів називати, показувати елементи дитячої книжки; поглибити знання учнів про ознаки осені та художні засоби, які використовуються письменниками, художниками для її зображення; показати, які зміни в природі відображені у художніх творах влучними словами й виразами; вчити бачити й розуміти прекрасне у природі, у житті, у поезії; збагачувати мовлення учнів образними висловами; розвивати спостережливість, образне мислення; виховувати інтерес до книжки, почуття любові до рідної природи




15

с. 30-31

В серці ніжну і погідну збережемо мову рідну!

І.Січовик "Тими самими словами...", М.Хоросницька "Матусин заповіт". Узагальнення за темою. Блок "Перевір свої досягнення"

ТО №1

Мета: узагальнити найважливіше з прочитаної теми і розділу. Завдання: актуалізувати прочитане за темою: вчити розрізняти твори різних жанрів; зміцнювати інтерес до мовних явищ; розвивати пам'ять, зв'язне мовлення, бажання читати книжки, здійснювати самоперевірку; виховувати любов до рідного слова







Розділ. Казка вчить, як на світі жить

Тема. Українські народні казки




16

с. 32-35

У світі казки чарівної.

Вступ до теми. Українська народна казка "Рукавичка".

Мета: формувати уявлення дітей про казку як вил усної народної творчості, про особливості побудови народної казки.

Завдання: ознайомити учнів із казкою як вилом усної народної творчості; вчити стежити за її сюжетом, виділяти дійових осіб казки; вдосконалювати правильність і виразність читання, уміння читати в особах; розвивати мовлення, уміння переказувати та інсценізувати казку; виховувати почуття дружби, товаришування



  1   2


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка