Календарно-тематичне планування



Сторінка1/4
Дата конвертації22.02.2016
Розмір0.98 Mb.
  1   2   3   4
Календарно-тематичне планування
(усього 70 год, 2 год на тиждень, із них – 3 год резервний час)


з/п


Зміст навчального матеріалу

Дата

проведення



Примітка

1

ВСТУП
Науки, що вивчають природу







2

Методи вивчення природи.

Міні-проект (інформаційний) Визначні вчені-натуралісти







3

Практичне заняття №1. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література природознавчого змісту, хрестоматії з природознавства, Інтернет-ресурси тощо







4

Обладнання для вивчення природи







5

Практичне заняття №2. Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових спостережень та дослідів










РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС







6

Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання

Практична робота 1. Вимірювання маси та розмірів різних тіл







7

Речовини. Фізичні властивості речовин







8

Властивості твердих тіл, рідин і газів







9

Атоми і хімічні елементи







10

Молекули. Рух молекул. Дифузія







11

Узагальнення та систематизація знань. Тестування або інший вид контролю







12

Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини







13

Чисті речовини і суміші







14

Способи розділення сумішей







15

Практичне заняття №3. Розділення сумішей фільтруванням







16

Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність







17

Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття







18

Повторюваність явищ

Міні-проект

Опале листя: користь чи шкода?









19

Взаємозв’язок явищ у природі.

Дослідницький практикум Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні







20

Контрольна робота










РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ







21

Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил







22

Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства







23

Практичне заняття №4. Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба







24

Небесні тіла. Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями








25

Міжзоряний простір







26

Планети та планетні системи. Сонячна система. Відмінності між планетами







27

Зоряні системи – галактики. Відмінності між галактиками. Скупчення галактик.

Міні-проект Світ галактик







28

Всесвіт та його складові







29

Людина і Всесвіт







30

Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень. Дослідницький практикум. Спостереження за зоряним небом впродовж календарного року







31

Контрольна робота










РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ










Тема 1. Земля як планета







32

Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі







33

Форма і розміри Землі







34

Внутрішня будова Землі







35

Рухи Землі. Пори року







36

Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення. Міні-проект. Чому ми бачимо тільки один бік місяця?







37

Способи зображення Землі. Масштаб







38

Практичне заняття №5. Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль







39

Практичне заняття №6. Знаходження на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об’єктів







40

Узагальнення та систематизації знань. Природознавчий диктант або інший вид контролю







41

Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту







42

Повітря – суміш газів. Значення повітря







43

Властивості повітря







44

Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води. Міні-проект Краплина, або «Де ми втрачаємо воду?»







45

Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини.

Дослідницький практикум Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти







46

Розчини в природі







47

Значення води у природі. Використання води людиною







48

Урок-гра










Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів







49

Організм і його властивості. Клітинна будова організмів







50

Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії. Міні-проект Бактерії корисні та шкідливі







51

Практичне заняття №7. Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників







52

Умови життя на планеті Земля







53

Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи. Дослідницький практикум. Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння







54

Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища







55

Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому







56

Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді







57

Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті. Самостійна робота або інший вид контролю







58

Вплив на організми чинників живої природи







59

Взаємозв’язки між організмами







60

Співіснування організмів







61

Угруповання організмів. Екосистеми







62

Рослинний і тваринний світ своєї місцевості







63

Практичне заняття №8. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості







64

Екскурсія (відповідно до місцевих умов)

до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо









65

Контрольна робота










Тема 3. Людина на планеті Земля







66

Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. Міні-проект Будь природі другом!







67

Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).

Дослідницький практикум

Дослідження екологічних проблем своєї місцевості









68

Охорона природи. Червона книга України.







69

Практична робота №2. Складання Червоної книги своєї місцевості







70

Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі






  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка