Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва 1 клас За програмою «Образотворче мистецтво для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи»



Скачати 117.12 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір117.12 Kb.
Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського

Відділ методики виховання



Календарно-тематичне планування

з образотворчого мистецтва

1 клас
(За програмою «Образотворче мистецтво для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи» Р. Шмагало, Ж. Марчук, І. Вачкова, О. Чорний, М. Гнатюк)
(Орієнтовне)

Методист Халецька Л. Л.

Полтава 2012

1 клас

Граматика образотворчого мистецтва

(35 год.: 1 год. на тиждень, з них 3 години – резервний час)

І семестр

Тема 1. Відтворення простих форм лінією, плямою, в об`ємі (8 годин)


п/п

Дата

Завдання уроку


Кількість годин



Орієнтовні тематичні завдання (на вибір)

Матеріал та техніка виконання завдання

1.




Краса навколо нас

Уведення в образотворче мистецтво. Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче мистецтво», а також з матеріалами й інструментами, якими працює художник



1

«Що я люблю малювати»

Бесіда

2.




Різноманітність форм навколишнього світу. Прості геометричні форми

1

«Прапорці та повітряні кульки»

Фломастери, ручки

3.




Лінія, пляма, крапка, штрих як засоби створення форми

Прийоми роботи з графічними інструментами



1

«Пригоди лінії та крапки»

Графічні матеріали та інструменти

4.




Види і типи ліній

Виражальні можливості лінії. Створення (на елементарному рівні) виразного образу лінійними засобами на основі творчої уяви



1

«Святковий салют»

Фломастери, ручки

5.




Елементарні засоби компонування простих форм на площині

Створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила користування гуашевими фарбами та пензлем



1

«Сяє ясне сонечко»

Гуаш

6.




Виражальні можливості силуетної форми

Виготовлення силуетних форм за допомогою шаблонів. Правила роботи з ножицями та кольоровим папером. Значення раціонального використання паперу для екології Землі



1

«Диво-дерево» (колективна форма роботи)

Шаблони, кольоровий папір

7.




Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями

Послідовність дій у роботі при виготовленні аплікації з природних матеріалів



1

«Осінній акваріум» (аплікація з природних матеріалів)

Природні матеріали

8.




Передавання простих форм в об`ємі

Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з пластиліном



1

«Сімейка грибів»,

«Равлик на листочку»



Пластилін – ліплення


Тема 2. Елементарні засоби компонування простих форм (7 годин)


п/п

Дата

Завдання уроку


Кількість годин

Орієнтовна тематика

Матеріал та техніка виконання завдання

1.




Поняття композиції

Заповнення площини аркуша (велике зображення)



1

«Осіннє дерево»

Гуаш, акварель

2.




Поняття про лінію горизонту

Розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування (біля, над, під, зліва, справа, вгорі, внизу)



1

«Хатинка під горою»

Кольорові крейди, фломастери, кольорові олівці

3.




Поняття про основні (жовтий, червоний, синій) та похідні (жовтогарячий, зелений, фіолетовий) кольори

Способи утворення похідних кольорів. Ознайомлення з прийомами користування гуашевими та акварельними фарбами, пензлями, палітрою



1

«Райдужні ківіти»

Акварель, гуаш

4.




Ознайомлення зі спектральними кольорами та їхньою послідовністю

Розбіл і замутнення спектральних кольорів;

Відтінки кольорів (світло-зелений, темно-синій та ін.)


1

«Веселка»

Акварель, гуаш

5.




Ознайомлення з групами «теплих» та «холодних» кольорів


1

«Синє небо, синє море», «Квітка Снігової королеви»

Акварель, гуаш

6.




Поняття декору

Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами



1

«Святкова ялинка» (колективна форма роботи)

Кольоровий папір, ножиці

7.




Витинання як вид художньої роботи з папером

Вирізування симетричних форм із застосуванням однієї або декількох осей симетрії



1

«Чарівні сніжинки»

Кольоровий папір, ножиці


Узагальнення – 1 година
Тема 3. Зображення основних форм і їхніх частин у графіці та живопису (9 годин)


п/п

Дата

Завдання уроку


Кількість годин

Орієнтовна тематика

Техніка виконання завдання

1.




Усвідомлення вибору положення аркуша паперу залежно від форми об`єкта зображення

1

«Веселий сніговик»

Гуаш, акварель

2.




Розмаїття форм

Взаємозв`язок основної форми та її частин



1

«Ялинки – лісові красуні»,

«Снігуронька»



Гуаш, акварель, фломастери

3.




Особливості зображення складної форми на основі простих форм

Порівняння розмірів форм та їхніх складових частин



1

«Синичка»

Фломастери, кольорові олівці

4.




Виражальні можливості ліній (актуалізація знань)

Створення виразного образу графічними засобами на основі творчої уяви



1

«Килими доброго і злого чаклунів»

Фломастери, ручки, кольорові олівці

5.




Лінія горизонту (закріплення знань)

Поняття плановості. Ознайомлення з технікою набризку



1

«Природа прокидається»

Гуаш, акварель

6.




Виражальні можливості кольору

Поглиблення знань про колір, його виражальні можливості. Асоціативне сприйняття кольорів («веселий», «легкий», «ніжний» тощо)



1

«Квітка для мами»

Гуаш, акварель

7.




Створення виразного образу

Створення засобами кольору певного за характером виразного образу



1

«Казкові птахи»

За вибором учнів

8.




Гармонія споріднених кольорів

Елементарні поняття про гармонію споріднених кольорів (наприклад – синій – фіолетовий, світло-зелений – зелений – темно-зелений тощо).



1

«Весняне чудо-дерево» (колективна форма роботи)

Гуаш

9.




Симетрія як засіб гармонізації форми

Ознайомлення з технікою монотипії



1

«Дивовижні метелики»

Гуаш


Тема 4. Цілісність форми в скульптурі та архітектурі (4 години)


п/п

Дата

Завдання уроку


Кількість годин

Орієнтовна тематика

Техніка виконання завдання

1.




Цілісність форми

Особливості створення складної форми на основі простих форм в об`ємі



1

«Домашні улюбленці»

Пластилін (глина) – ліплення

2.




Зображення з урахуванням пропорцій

Зображення в об`ємі птахів, тварин з урахуванням пропорцій. Узгодження основної форми з елементами декору



1

«Кумедні пінгвіни, «Дивовижний птах»»

Пластилін (глина) – ліплення

3.




Поняття про будову людини Тулуб, голова, руки, ноги людини; порівняння частин тіла за формою та розміром

1

«Веселий клоун», «Космонавт»

Гуаш, фломастери

4.




Складові частини будівлі

Визначення основного (геометричного) характеру форми будівлі



1

«Житло гномів»

Паперопластика, аплікація

Тема 5. Стилізування й орнаментальне оздоблення форм у декоративно-прикладному мистецтві (4 години)


п/п

Дата

Завдання уроку


Кількість годин

Орієнтовна тематика

Техніка виконання завдання

1.




Декоративне прикрашання форм геометричними елементами

Розширення уявлень про декоративне прикрашання форм геометричними елементами. Поєднання силуетної форми та декору



1

«Прикрашаємо торт»

Пластилін – ліплення

2.




Поняття візерунка та орнаменту

Спрощення форм рослинного світу під час створення орнаменту



1

«Весняна хустина»

Кольоровий папір – аплікація

3.




Створення декоративного образу

Створення декоративного образу із суцільного шматка пластиліну. Елементарна узгодженість об`ємної форми та декору



1

«Українські свистунці»

Пластилін – ліплення

4.




Орігамі

Поняття орігамі як виду художньої роботи з папером



1

«Кораблик», «Журавлик» тощо

Кольоровий папір


Узагальнення – 2 години






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка