Каліграфічні хвилинки з математики для 1 класу



Скачати 42.87 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір42.87 Kb.
Каліграфічні хвилинки з математики для 1 класу

Щоб опанувати програмовий матеріал з математики, необхідно до автоматизму довести обчислювальні навички, усвідомлення взаємозв’язку між компонентами і результатами дій, усної лічби і передачі числового значення цифрами. Цьому сприяють систематичні тренувальні вправи. Завдання поступово ускладнюються. Крім цього важливо навчити дітей каліграфічного письма, дотримання культури писемного мовлення. Каліграфічні хвилинки можна проводити на будь-якому етапі, але здебільшого це початок уроку (етап актуалізації знань, повторення вивченого). Важливо, щоб вони спонукали до мислительних операцій, що сприятиме розвитку кмітливості, логічного мислення і тренуватиме пам'ять.



  1. Простежте залежність і продовжте ряд чисел:

а) 1, 3, 5, …

б) 2, 4, 6, …

в) 3, 6, 9, …


  1. Збільште кожне число на 2 і запишіть:

3; 6; 4; 0; 2; 8; 1; 5; 7.

  1. Зменште кожне число на 2 і запишіть:

8; 4; 7; 5; 3; 6; 9.

  1. Записуйте на 1 більше:

7; 1; 5; 3; 8; 9;4.

  1. Записуйте на 1 менше:

8; 6; 2; 10; 1; 7.

  1. Доповніть до 10:

6, 3, 8, 5, 2, 7.

  1. Запишіть, які числа отримаємо, якщо збільшити задані на 3:

11, 21, 10, 35, 46, 15, 53, 67.

  1. Запишіть, які числа отримаємо, якщо зменшити задані на 3:

9, 14, 26, 29, 38, 44, 57.

  1. Запишіть цифрами кількість кутів геометричних фігур. Які числа можна утворити? Додайте використані цифри – суму запишіть.( 4, 3, 43, 34, 7)



  1. Подані числа запишіть у порядку зростання:

15, 10, 7, 9, 1, 12, 3.

Знайдіть суму найбільшого і найменшого числа.



  1. Подані числа запишіть у порядку спадання:

8, 3, 5, 9, 7, 2, 10.

Знайдіть суму найбільшого і найменшого числа.



  1. Подані числа запишіть у порядку спадання:

17, 16, 24, 35, 48,19, 11.

Знайдіть різницю найбільшого і найменшого числа.



  1. Запишіть одноцифрові числа.

  2. Запишіть результати таблиці додавання числа 6 (7, 8, 9)

  3. Запишіть всі числа другого десятка.

  4. Запишіть всі парні числа другого десятка.

  5. Запишіть всі непарні числа другого десятка.

  6. Із числового ряду випишіть круглі числа:

15, 34, 20, 23, 36, 30, 28, 70, 87, 80, 27, 90.

  1. Запишіть числа, які передують даним:

7; 4; 9 ; 6; 10.

18. Запишіть числа, які йдуть за даними:

2 ; 5 ; 4 ; 1 ; 6 ; 8 ; 7

19. Збільште кожне число на 10. Запишіть відповіді.

2, 5, 4, 7, 6, 1, 9.

20. Зменште кожне число на 10. Запишіть відповіді.

17, 13, 22, 28, 15, 14.

21. Подані числа запишіть у порядку спадання. Яке число «зайве»?

21, 40, 13, 67, 60, 55,90, 7, 88, 74.

22.Подані числа розташуйте у порядку зростання, збільшуючи на 1.

67, 38, 7, 24, 77, 72, 31, 10.

23.Подані числа збільште на 20:

40, 20, 60, 70, 50, 80.

24. Подані числа зменште на 20:

30, 80, 50, 90, 20.

25. Простежте залежність і продовжте ряд:

1, 10, 2, 20, 3, …


  1. Запишіть двоцифрові числа, які мають 7 одиниць.

  2. Використовуючи цифри 2, 5, 8 запишіть всі двоцифрові числа.

  3. Запишіть всі двоцифрові числа, які мають 5 десятків.

  4. Запишіть всі двоцифрові числа, у яких число одиниць дорівнює 0.

  5. Запишіть число, що при лічбі передує числу 70. Із даних цифр утворіть інше число, порівняйте їх. Знайдіть суму і різницю розрядних одиниць.

  6. Збільште кожне число на 5:

4, 8, 10, 12, 32, 53.

  1. Зменште кожне число на 4:

18, 39, 16, 28, 20, 56, 44.

  1. Письмо по пам’яті. Запишіть тільки двоцифрові числа:

5, 12, 41, 3, 6, 8, 32, 19.

  1. Запишіть числа, більші за 13, але менші за 22.

  2. Запишіть числа, визначте, за якими ознаками їх згрупували:

15, 75, 45, 35 та 27, 37, 97, 67.

  1. Згрупуйте числа:

15, 20, 10, 28, 30, 22, 65, 34, 40.

  1. Каліграфічно запишіть числа. За алфавітом визначте, яке слово записано:

 6, 20, 23, 9, 2, 1. (Дружба)

  1. Запишіть каліграфічно числа. Переставте числа так, щоб встановилась певна закономірність: 20, 17, 14, 5, 11, 8, 2.

  2. Встановіть закономірність, продовжте ряд: 1, 5, 3, 7, …..

  3. Зменшуйте на 5, запишіть у порядку зростання: 15, 26, 7, 10, 46, 38.

  4. Округліть числа, запишіть у порядку спадання: 17, 8, 32, 76, 63.

  5. Запишіть парні числа сьомого десятка.

  6. Пригадайте, які числа зустрічаються у казках? Запишіть їх. Утворіть з них двоцифрові числа.

  7. У вовка 42 зуби, у ведмедя стільки ж.

  • Запишіть каліграфічно число, що вказує на кількість зубів у ведмедя;

  • запишіть наступне і попереднє число;

  • збільште кожне число на 20.

  1. Довжина дзьоба лелеки 19см, а в чаплі – на 6см менша.

  • Запишіть каліграфічно число, що становить довжину дзьоба чаплі.

  1. Скільки очей у морського їжака, якщо в нього на 3 ока більше, ніж у звичайного?

  2. Скільки очей у павука, якщо у двох павуків їх 16? Запишіть всі двоцифрові числа у складі яких є дана цифра.

  3. Бурундучок запасає на зиму 60кг зерна. Запишіть попереднє і наступне число. Утворіть двоцифрові числа із даних цифр.

  4. Довжина тіла кажана становить 11см, з яких 4см припадає на хвіст. Запишіть число – довжину тулуба літаючого звіра. Збільшуйте кожне наступне число на 10.

  5. Довжина стрибка зайця 3м, а прудка жаба долає відстань 6м двома стрибками. Хто кращий стрибун? Запишіть двоцифрові числа у яких кількість одиниць дане число.


Список використаних джерел:

1. Бородата Л. Народознавчий матеріал з математики для початкової школи / Л. Бородата. – К.: «Шкільний світ», 2009. – 100 с.



2. Навчальні програми для загальноосвітніх навч. закл. із навчанням українською мовою. 1-4 класи. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2011. – 392 с.

3. Рівкінд Ф.М. Математика: підручник для 1 класу. / Ф.М. Рівкінд, Л.В. Оляницька – К.: Освіта, 2012. – 144 с.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка