Казка «Колобок». Вікторина за народними



Скачати 35.68 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір35.68 Kb.
План - конспект уроку з українського читання
Тема: Казка «Колобок». Вікторина за народними

казками


Мета: Ознайомити дітей з казкою «Колобок»

• Розвивати навички швидкого та

виразного читання

• Виховувати повагу та любов до ближніх



Тип уроку: Урок ознайомлення з новим твором

Обладнання: предметні картинки, фігурки персонажів із казки «Колобок»

Хід уроку


І.Організація класу до уроку

- Всі почули ви дзвінок.

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Всіх присутніх привітаймо

І урок розпочинаймо!
ІІ. Перевірка домашнього завдання

На попередньому уроці, ви познайомили з казкою «Колосок». Дома,ви повинні були підготувати переказ цієї казки. Я пропоную вам подивитись на дошку. Ви бачити тут малюнки

( пшеничний колосок, зерно, млин, тісто, пиріжки.), за цими малюнками ви повинні переказати казку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу

3.1. Повідомлення теми і мети уроку

- Діти, яку тему ви вивчаєте на протязі декількох уроків?(Усна народна творчість).А що ми відносимо до усної народної творчості?(Колискові пісні, скоромовки,прислів’я та приказки,загадки,українські народні казки)



3.2. Вступна бесіда - Сьогодні ми з вами будемо працювати ще над однією народною казкою. А щоб дізнатися, про кого ця казка, відгадайте загадку.

Що втекло від баби з дідом,-

Не сиділось на вікні,

А зустрілося із лисом

Й ну співають йому пісні.

(Колобок)

- Сьогодні ми будемо читати казку «Колобок». Цю казку ви, мабуть, уже добре знаєте. Але робота у нас буде незвичайною. Уявіть, що нас попросили підготувати казку для інсценування у ляльковому театрі, а потім показати цю виставу малятам із дитячого садка чи першокласникам. Згодні? Тоді давайте поміркуємо, з чого ми розпочинаємо нашу роботу. (Пропозиції учнів). Отже, спочатку треба познайомитися зі змістом казки.


3.2.1. Словника робота

- В цій казці, вам зустрінуться незнайомі слова.

Перше слово хижка. Хто не будь знає,що воно значить? (відповіді дітей). Перекладаючи на російську - це чулан.

Друге слово призьба. Що воно значить?(відповіді дітей). На російській мові це завалинка.

- Діти, а тепер давайте доберемо синонім до слова хижка(відповіді дітей). Прочитаємо це слово три рази вголос.

Діти, спробуйте скласти речення з цим словом.(В домі моєї бабусі є хижка)


3.2.2. Постановка проблемного запитання

-Зараз я вам зачитаю казку, а ви слухайте уважно, чим вона закінчилась?


3.2.3. Первинне читання твору
3.2.4.Первинний аналіз твору

- Діти,ви прослухали казку, чим же вона закінчилася?(відповіді дітей)



3.2.5.Вторинне читання твору

-Діти, зараз ви будете читати казку самостійно, але перед цим давайте поміркуємо, яким тоном ви будете читати слова кожного персонажа?(відповіді дітей).

-Так, все вірно,слова зайчика ми будемо читати тоненьким та тихеньким голосом, бо він маленький та беззахисний. Слова лисички ми будемо читати з хитринкою. А слова вовка та ведмедя ми будемо читати голосно, трішки грозно, бо вони великі та страшні.

- Починаємо читати.




3.2.6. Вторинний аналіз

-Діти, на скільки частин ви можете поділити цю казку?(5 частин)Про що буде йти мова в кожній частині?



3.2.7. Інсценування казки: розігрування діалогів за допомогою виготовлених із картону фігурок персонажів.

3.2.8. Підведення виховного підсумку

- Діти, як ви вважаєте чому саме так закінчилася казка? Як поводив себе колобок? Чого йому не вистачало?Кожна казка чомусь нас вчить, а чому саме вчить нас ця казка?

-А зараз я пропоную ввести в казку нових персонажів, наприклад їжачка. Поміркуйте якої тоді може бути кінцівка казки?(відповіді дітей)
3.2.9.Вікторина за народними казками

- Молодці, діти, ви дуже добре попрацювали. Зараз я хочу перевірити як ви засвоїли тему народні казки.

- Я пропоную вам відповісти на такі запитання:
1. Кого зустрів Колобок у лісі? («Зайця, вовка, ведмедя та лисицю».)

2. Кого спіймав Солом'яного Бичка? (Ведмедя, вовка, лисицю, зайця.)

3. Хто жив у рукавичці? (Мишка, жабка, заєць, лисиця, вовк та кабан.)

4. Що казала Лисичка-сестричка Вовчику-братику, коли він ловив рибку в ополонці? («Мерзни, мерзни, вовчий хвіст».)

5. Хто вигнав мишенят Круть і Верть із-за столу? (Півник.)

- Молодці, ви добре знаєте казки.


ІV. Оголошення і пояснення домашнього завдання
- Молодці, ви добре знаєте казки. А щоб знати ще краще, треба попрацювати дома. Прочитайте та перекажіть казку, сторінка 19-25.
V. Підведення підсумків

- Над чим ми працювали сьогодні на уроці?



- Що вам найбільше сподобалось?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка