Кожен місяць, кожну пору на землі нове вбрання читання. 3-й клас За твором Наталі Забіли «Чотири пори року»



Скачати 96.76 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір96.76 Kb.

КОЖЕН МІСЯЦЬ,

КОЖНУ ПОРУ

НА ЗЕМЛІ НОВЕ ВБРАННЯ

Читання. 3-й клас


За твором Наталі Забіли «Чотири пори року».

Вчитель Коваль Є. В.


Мета: збагачувати і розширювати знання учнів про життя та творчість Н.Забіли; продовжувати формувати вміння правильно, виразно читати поетичні твори, зв’язно висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас учнів, навчати передавати своє ставлення до змісту твору засобами виразного читання, розвивати уяву; виховувати спостережливість, любов до природи рідного краю.
Обладнання: портрет Н.Забіли, виставка творів поетеси, зашифровані слова, предметні малюнки, прислів’я, тлумачний словник, аудіозапис твору П.Чай- ковського «Пори року».
ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Ми вам раді, добрі люди,

І вітаєм щиро вас

Та запрошуєм ласкаво

На урок у третій клас.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.
Вправи на вдосконалення навичок читання.
Розчитування.

Читання слів у різному темпі: дощиком, дощем, зливою.

Читання на одному диханні слів, записаних на дошці:
Грію, зірву, люблю, ласкаю, нажену, заясніло, позриваю.


  • До якої частини мови належать записані слова? Розділіть їх на дві групи залежно від того, кого вони характеризують.


Інтонування прислів’я.
Ото ніколи не хвались, коли не можеш не берись?

-Прочитайте прислів’я з повчальною, питальною інтонацією, сумом.
Перевірка домашнього завдання.

  • Відновіть уривок тексту.

.. К..СТ..К СК..Н..В К..Ж..Ш..НК..,

ЖБ..РН..В К..ШН… І Ш..ПК.. В СН..Г

.., З..СП..В..ВШ.. П..СН.. ДЗВ..НК..,

Н..ВК..Л.. К..ВЗ..НК.. П..Б..Г.

(І Костик скинув кожушинку,

Жбурнув кашне і шапку в сніг

І, заспівавши пісню дзвінко,

Навколо ковзанки побіг.)


  • Поясніть значення слова «кашне».

  • З якого твору цей уривок?

  • Хто його автор?

  • Від чого застерігає у своєму вірші Н.Забіла?


Бесіда про Наталю Забілу.

  • Які ще твори поетеси ви читали?

  • Для кого вони написані?



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • На сьогоднішньому уроці ми продовжимо ознайомлення із життям і творчістю Н.Забіли. Про що буде наступний твір, ви відгадаєте самі.



ІV. Сприймання та засвоєння навчального матеріалу.

Підготовка до вивчення нового твору.

Робота в парах.

  • Прочитайте закодовані слова, закресливши літери, що повторюються. Вправа «Банан»

Комасарімкнрь (Осінь.)

Цовлпелспонца (Весна.)

Малряірмтаяо (Літо.)

Ебзшдишбмеда (Зима.)

  • Введіть відгадані слова у прислів’я.

... ходить по краю,

Виганяє птахів з гаю.

Побачив шпака — знай:

... біля порога.

То сніг, то завірюха,

Бо вже ... біля вуха.

Хто роботи не боїться,

Тому ... зелениться.
Робота в групах.

Вправа «Мозкова атака».

Учні об’єднуються у групи за символами відгаданих раніше слівназв пір року. Кожній групі потрібно підібрати слова, які асоціюються у дітей з відповідною порою року, і записати їх поряд із символами на аркушах

Складання асоціативного куща.
Зима

Осінь Пори року Весна


Літо


Робота над твором Н.Забіли «Чотири пори року».

  • Прочитаємо вірш Н.Забіли і порівняємо свої
    асоціації з рядками вірша.

  • Читання комбінованим способом: учитель — учень —
    Про яку пору року ви читали самостійно?


Словникова робота.

лине день при дні

турботи йде на лад

малюки раз у раз

Читання слів луною, самостійно.

Добір синонімів до слів першого стовпчика.

Пояснення значень висловів другого стовпчика.

Читання твору вголос за логічно завершеними частинами.
Завдання перед читанням.

  • З ким порівнюється кожна пора року?


Аналіз змісту частин з елементами вибіркового читання.

Читання І частини.

  • Якими справами займається весна?

  • Відшукайте речення зі звертанням.

  • Які слова вжиті в переносному значенні?

Читання II частини.

  • Прочитайте виділене речення. Яке воно за інтонацією?

  • З якою метою його вжито?

  • Якими справами займається літо?

  • Відшукайте слова, що римуються.

Читання III частини.

  • Про яку пору року йдеться?

  • Які слова її характеризують?

  • Чому люди так називають осінь?

  • До кого осінь звертається із закликом?

  • Чому?

  • Чи є в тексті незрозумілі слова? (Плантація.) Де знайти його значення?

Читання IV частини.

  • Що робить зима на землі?

  • Як вона ходить? Чому?

  • Чим закінчується вірш?

  • Кого знову зустріне природа?

  • З чим можна порівняти вірш? (З казкою, віршем- безконечником.)


Фізкультхвилинка.
Напівголосне читання вірша учнями.

Завдання перед читанням.

У ході обговорення завдання вчитель з учнями визначають, що кожна пора року має своїх помічників. Учитель звертає увагу дітей на те, що поетеса створила художні образи весни, літа, осені,зими. Можна запропонувати пояснити, чому саме у такій послідовності розповідає Н. Забіла пропори року Цікавим для учнів може стати таке завдання: читаючи текст, визначити, що з описаного у вірші можна почути, побачити, відчути.
Самостійне читання.

Завдання перед читанням.

  • Прочитайте вірш. Знайдіть ту частину, що відповідає символу пори року, про яку ваша група складала асоціативний кущ.

Після читання учитель пропонує дітям визначити, з якою інтонацією вони будуть читати фрагменти поезії,щоб передати характер пори року.
Виразне читання вірша окремими учнями.

  • Який настрій викликав вірш?

  • Що найбільше запам’яталося?

  • Яка головна думка вірша?

  • З якою метою Н.Забіла його написала? Що хотіла показати?

  • Чи можна сказати, яка пора року їй найбільше до вподоби?

  • З чого це видно?

Вправи на вдосконалення навичок читання.

Завдання на швидку орієнтацію в тексті (в групах).

  • Знайдіть у тексті слова-прикметники, які характеризують кож-
    ну пору року.


Гра «Дослідники».

Хлопчики придумують синоніми до слова бродить.

Дівчата пригадують синоніми до слова кажуть.
Розвиток творчої уяви.

  • Що з описаного у вірші ви могли б сприйняти зором, а що слухом?



  1. Робота над розвитком мовлення. Творча робота.

  1. Підсумок уроку.

  • Що ви розповіли б про сьогоднішній урок своїм друзям?

  • Кому хотіли б подякувати за роботу на уроці?



Домашнє завдання.(диференційовано)

  • Виразно прочитайте уривок з віршем про улюблену пору року поетеси.

  • Підберіть приказки і прислів’я до цієї пори.

  • Складіть вірш або загадку про свою улюблену пору року.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка