Колегія департаменту освіти, науки та молоді Миколаївської обласної державної адміністрації



Скачати 101.11 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір101.11 Kb.
Департамент освіти, науки та молоді

Миколаївської обласної державної адміністрації;

Миколаївський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти;

Жовтнева районна державна адміністрація

Мішково-Погорілівська ЗОШ І–ІІІ ступенів

Жовтневої районної ради

Колегія департаменту освіти, науки та молоді

Миколаївської обласної державної адміністрації

(за планом після форуму)


Слайд 1. Обласний форум «В єдності наша сила»

(у рамках колегії)



Дата проведення: 29 жовтня 2014 року

Місце проведення: Мішково-Погорілівська ЗОШ І–ІІІ ступенів

Жовтневої районної ради.

9.00 – 9.45 – Акція «Алея єдності» (висадка дерев від кожного району Миколаївської області).

9.45 – 10.00 – Флешмоб «Ми Єдині – Україна Єдина!».

Учень, учениця.

В єдності – сила народу, Боже, нам єдності дай...

Ми об’єднали зусилля і прославляєм наш край.

Боже, Великий, Єдиний, нам Україну храни...

Ми закликаємо до форуму єдності та доброти!

Шановні гості, учасники колегії! Запрошуємо Вас узяти участь в обласному форумі «У єдності наша сила», який розпочне свою роботу о 10.00 в актовій залі школи на 2 поверсі.



Відеоряд

Слайд 2.

10.00 – 11.00 – Обласний форум «В єдності наша сила» (актова зала).



Модератори заходу:
Пучкова О. Д., завідувач лабораторії виховної роботи та захисту прав дитини МОІППО;

Тюпа А. І., методист лабораторії виховної роботи та захисту прав дитини МОІППО.

Слайд 3.

І блок. Патріотизм і освіта – шлях до єдності України

Модератор.

Сьогодні найважливішою для нашого суспільства є ідея Єднання. Вона обговорюється у сімейному колі, є ключовою в політичних програмах і реформах державотворців, ця ідея закладена у щойно виданому Міністерством освіти і науки наказі від 27 жовтня 2014 року № 1232 «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді». Звичайно, вона є актуальною і в школі.

Засоби її реалізації різні. Сьогодні ми пропонуємо для обговорення один із них – патріотичне виховання. Для цього можна розглянути площину системи виховної роботи. Але ж ми пропонуємо ширше – освітній простір навчального закладу. Математика, фізика,історія, українська мова, мистецькі дисципліни – усі предмети мають бути насичені змістовно ідеєю патріотизму, а отже слугувати нашій єдності.

Тож давайте у форматі нашого заходу поговоримо про ті цінності, які роблять нас сильнішими, зміцнюють і об’єднують нашу державу.

Отож, запрошуємо до розмови.

Основними експертами на нашому форумі є:



Янішевська Оксана Альбінівна, заступник губернатора Миколаївської обласної державної адміністрації;

Мельніченко Валерій Володимирович, начальник департаменту освіти, науки та молоді Миколаївської обласної державної адміністрації;

Палієнко Людмила Миколаївна, начальник відділу освіти Жовтневої районної державної адміністрації;


Горик Світлана Михайлівна, директор Мішково-Погорілівської ЗОШ І–ІІІ ступенів Жовтневої районної ради;

Кібалова Тетяна Валеріївна, завідувач лабораторії методики художньо-естетичної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

Ботаніна Оксана Сергіївна, голова батьківського комітету Смірнов Олександр Ігоревич, заступник командира роти 79 окремої аеромобільної бригади, учасник АТО

Моцал Тетяна, учениця 11 класу Зелегайської ЗОШ І–ІІІ ступенів Жовтневої районної ради.

Обговорення ключового питання.

Коментарі експертів.



  • Чи не вирішальну роль у формуванні Людини як патріота відіграє освіта. Чому? Ваша думка?)

  • Чого Ви очікуєте від освітян сьогодні? Яких кроків? Яких змін у змісті освіти?

Модератор.

Департамент освіти, науки та молоді облдержадміністрації, інститут післядипломної педагогічної освіти та й усі загальноосвітні навчальні заклади, не стоять осторонь, а навпаки, є центром змін в освіті Миколаївської області. Лише за останній період науково-педагогічними працівниками в напрямку патріотичного виховання підготовлено: методичні рекомендації «Роль педагога в посиленні патріотичного виховання в навчальних закладах Миколаївської області», обласний навчальний проект Ланцюг поколінь», започатковано обласний учнівський навчально-виховний проект «Дитячий оберіг для воїна», обласний екологічний проект «Приєднайся до Дня довкілля – посади калину» тощо. Педагоги не чекали наказів. Патріотизм не може бути номенклатурною справою. Патріотичні дії це поклик серця кожного.

Освіта формує патріота засобами кожного уроку. Сьогодні більш детальніше зупинимося на ролі мистецьких дисциплін, адже це питання на порядку денному сьогоднішньої колегії. Мистецтво має унікальні можливості впливу на людину.


  • Чи змінюються сьогодні підходи до мистецької освіти?

  • Коментар експерта.

(Виконання пісні «Я люблю Україну свою» із супроводженням відеоряду)

Модератор.

Так, мистецтво посідає особливе місце завдяки їх безпосередньому комплексному впливу на людину, тому виховний потенціал уроку музичного мистецтва чи позакласного заходу, безперечно, має бути джерелом формування ціннісних орієнтацій учнів.



ІІ блок. У єдності і патріотизмі наша сила!

Модератор. НАША СИЛА – В ЄДНОСТІ!

Нашу єдність уособлює українська держава і обов’язок держави – захистити кожного з нас. Але сьогодні і обов’язок кожного українця відстоювати незалежність та цілісність своєї держави, зберігати і розвивати духовні традиції свого народу, шанувати рідну мову, історію – бути патріотом.

У цьому процесі навчальні заклади мають узяти найактивнішу участь.

Обговорення ключового питання.

- Хто на сьогодні може бути залучений до освітнього простору в якому виховується громадянин-патріот?



Модератор. Піклуючись про виховання дітей, мабуть, кожен має свої «рецепти».

- Світлано Михайлівно, які Ваші рецепти, виховання юних патріотів?



Модератор. Ми всі розуміємо, що лише взаємодіючи, допомагаючи один одному ми досягаємо успіху. І саме така взаємна підтримка є кроком до єднання українського народу.

На формування особистості впливає багато факторів. Дуже важливим серед них є сім’я.



  • Яка роль сімї у вихованні дитини?

Модератор. Безумовно, щоб виховати громадянина, потрібно об’єднати зусилля школи, родини і громадськості.

Виховання громадянина-патріота це довготривалий процес. Але про деякі результати сьогодні ми можемо вже сказати.

Протягом жовтня місяця на форумі МОІППО проводилось опитування «Патріотизм у розумінні сучасної молоді». У форумі взяли участь 284 учнів, переглядів 1312. Одне із питань, що було винесено на обговорення звучало так: Що для вас означає бути патріотом? Спочатку відповідь хочемо почути від вас, шановні учасники сьогоднішнього форуму.

Модератор.

Хотілося б почути думку від людини, яка проявила справжній, дієвий патріотизм під час участі в антитерористичній операції. (питання до учасника АТО)

- А яке значення у слово «патріотизм» вкладаєте Ви …?

Модератор.

14 січня пішов захищати свою Батьківщину доброволець радист-телеграфист 79 окремої аеромобільної бригади 32-річний батько 8-річної доньки Вікторії та сина 4 років Руслана – Кучеренко Олександр.

24 липня від вибуху снаряда зупинилося його серце.

Давайте зараз, всі разом вшануємо Героїв, хвилиною мовчання !

Усіх присутніх під час перерви ми просимо приєднатися до акції «Скринька добра» – збір благодійних коштів на допомогу сім’ї Кучеренка Олександра.

Модератор.

З болем у серці ми стежимо за подіями із зони АТО. І наші діти не залишаються осторонь. Учасник інтернет-форуму Малютін Микола, учень Лиманівської ЗОШ Жовтневого району зауважив на форумі:

«Всі ці події, що відбуваються на Україні запалили дух патріотизму в кожному з нас. Ми учні не залишилися осторонь цієї справи. Разом із нашими вчителями зібрали кошти й відправили воїнам нашої миколаївської частини, написали листи пораненим, що перебувають на лікуванні в Миколаївському госпіталі. На День Миру наша школа вже декілька років поспіль організовує Ходу Миру. Приємно, що в цьому році до нас приєдналися дитячий садок, сусідня школа, працівники сільської ради та жителі села. Всі були з національними прапорами, голубами, плакатами, жовто-блакитними стрічками та кульками. Тільки з таким патріотичним настроєм та вірою в наших захисників, підтримкою їх ми зможемо захистити свою країну».

Модератор.

Дай Бог нам мудрості, виваженості, терпіння і миру.

І пісня, яка зараз зазвучить,– для Вас.

Виконання пісні «Дай Бог»

Модератор.

Тож наша сила в розумінні того, що лише в єдиній, мирній країні будуть щасливі наші діти. Що Україна – це не хтось і десь! Кожен із нас – це також Україна.



ІІІ блок. Україна починається з мене

Модератор. «За нами майбутнє України», – такий висновок можна зробити, прочитавши відповіді учнів на форумі.

Наприклад: учениця Бармашівської ЗОШ Жовтневого району пише так:

«Любити державу – це з повагою ставитися до того, що нам залишили предки. Примножувати цю спадщину своїми корисними справами. Саме за нами, молодим поколінням, майбутнє країни».



Наступна відповідь була такою:

«Патріотизм – це не лише почуття, а й дії, які ми робимо для нашої держави, спрямовані на те, щоб нашому народові добре жилося. Дехто може подумати: «Що ж ми можемо зробити для нашої країни?» Ми вчимося, творимо, перемагаємо. Досягаючи успіху у власному житті, ми цим самим створюємо успіх власної країни. Саме це я і вважаю патріотизмом».

«Із року в рік на годинах спілкування, позакласних заходах, уроках мужності чув про патріотизм, відданість та самопожертву воїнів, але справжній зміст слова «патріот» зрозумів саме зараз, коли наша країна опинилася в стані війни та агресії, патріотизм наших громадян набув апогею. Звичайні мирні люди, кинувши свою роботу, сім’ю стали в лави захисників цілісності нашої країни.

Навіть деякі жінки не змогли залишатись осторонь, і теж пішли до війська. Багато громадян зайнялися волонтерською діяльністю, підключаючи підприємців, заможних громадян, простих людей, підприємства.

Це – справжні патріоти».

Модератор.

Приємно, що у серцях і душах дітей живе розуміння того, що Україна – єдина країна, і що саме від них залежить її майбутнє.

Але в умовах українських реалій, коли багато речей викликають у суспільстві негативне ставлення, виховувати справжніх патріотів дуже складно. Я хочу звернутися до Мельніченка Володимира Валерійовича, Палієнко Людмили Миколаївни.

Обговорення ключового питання.


  • Які заходи проводяться для учнів у нашій області?

Модератор.

Патріотами не народжуються, патріотами стають, виховуються з маленького і заходи, які проводяться педагогами в навчальних закладах області для виховання юного патріота, в майбутньому, обов’язково дадуть позитивні результати.

Наша область має величезний потенціал – сучасну молодь. Молодь, яка трансформує Україну.

І зараз я хочу звернутися саме до них.



  • Якою б ви хотіли бачити Україну? .

Перегляд відеоролика «Україна – це я, Україна – це ми»

Учениця. Усі війни колись закінчуються, минає все і патріотизм це не одноразова акція. Патріотизм – це повсякчасна турбота про сім’ї тих, хто втратив своїх рідних, про поранених, українську землю, зруйновані будівлі, школи, дитячі садочки. Це плекання любові до рідної землі. Патріотизм – це чітке розуміння ключових цінностей: розуміння миру і єдності.

Модератор. Невеличкий ролик вражає щирістю, а віра наших маленьких громадян у щасливе майбутнє вселяє надію й у серця дорослих.

Рефлексія.

Відкритий мікрофон для учасників форуму про конкретні справи.



  • «Я хочу для України... Для цього я можу...».

(Відповідь модератора: Якщо ми хочемо змінити світ, потрібно спочатку змінити себе. Я часто думаю про те, що я хочу для України, що я особисто можу зробити для своєї рідної країни. Хочу для України щастя. І для цього я сама я повинна прожити гідне життя).

Модератор.

Ми повинні завжди пам’ятати й цінувати тих, хто щось зробив і прагне зробити для України!

І якщо ми хочемо кращого життя, то кожен повинен починати із самого себе, роблячи щось і для країни, в якій ми живемо. Адже це – наш рідний дім, і ми повинні пишатися тим, що народилися і живемо в Україні!

І детальніше про наші патріотичні дії ми продовжимо розмову на колегії.

11.00 – 11.15 – перерва

11.15 – 13.00 – засідання колегії





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка