Кольорові контрасти. Виконання композиції „Край шляху калина червона росла



Скачати 51.61 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір51.61 Kb.
Урок з образотворчого мистецтва у

З класі

Кольорові контрасти.



Виконання композиції „Край

шляху калина росла..."

Учитель Киселівської ЗОШ

Опойко В .І.

Тема: Кольорові контрасти. Виконання композиції „Край шляху калина червона росла..."

Мета: на основі спостережень навколишньої дійсності розвивати у дітей любов до рідної

природи, збагачувати естетичне сприймання навколишнього життя;

вдосконалювати уміння розміщувати малюнок на аркуші паперу, передавати

особливості форми, кольору;

виховувати бережливе ставлення до природи, рідного краю, повагу до традицій та

символів нашої держави.



Обладнання: папір, фарби, вірші, оповідання ,легенди про калину, ілюстрації, вишитий

рушник, скатертина, калина у вазі.



Хід уроку

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ


а) Тренувальні вправи „Світ краси"

(Використання різних ліній:ламаних,прямих,замкнутих,хвилястих)



  • Я намалюю хмаринку

  • А я зелену травичку

  • Квіточку -Я ... деревце

  • Сонечко я намалюю

  • Пташку вгорі

ВИЙШЛА КАРТИНА „ Світ краси"

Зверніть увагу, ми швидко і гарно прикрасили наш листочок і через кілька хвилин ми побачили красу природника оточує нас. Діти, милуйтеся чарівною красою . всім серцем любіть її і оберігайте. Адже „Світ краси" великий і прекрасний.



II. ТЕМА, МЕТА І ЗАВДАННЯ УРОКУ

Щоб визначити тему нашого уроку, ви повинні уважно вислухати казку та загадку.

КАЗКА

Одного разу Краплинка почула розповідь Сонечка про дивовижний кущ, ніби одягнутий у червоні намистинки, який зачарував своєю красою.



  • Я теж би хотіла побачити такий кущ,- промовила Краплинка.

  • Я тобі обов'язково покажу,коли ти цього бажаєш ,- відповіло Сонечко.

Взяло Сонечко Краплинку на свої промінці і ніжно посадило на

кущик. Від його промінців червоні намистинки заблищали,наче

діаманти.

Краплинка і Сонечко в один голос крикнули:



  • Яка краса!

  • Неймовірна краса мене просто заворожила,- сказала Краплинка.

  • Як же називається цей чарівний кущ? - запитала Краплинка.

  • А відгадай загадку:

У вінку зеленолистім

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.



  • Це шипшина

  • Троянда

  • Смородина червона

  • Та це ж наша українська калина,- відповіло Сонечко

  • Я тобі допожу , Краплинко , намалювати калину.

  • Так , багато українських митців до своїх картин вплітали кетяги калини , вишивальниці вишивали на рушниках, скатертинах. Ось поглянь на панно М.П. Глущенка (показую)

ОТЖЕ, ТЕМОЮ НАШОГО УРОКУ Є КУЩ КАЛИНИ.

III. РОБОТА ПО ТЕМІ

1. Приєднайтеся до гри - відгадайте кольки:



  • Для ворони є забава-Походжає, наче пава. Бо купили тій вороні Чобітки , як жар .... (червоні)

  • На городі в мене

Огірки ... (зелені)

-1 небо, і струмок, і пролісок у квітні -Неначе очі мамині .. .(блакитні)

- У сестрички гарна кофта,

Мов кульбаба, кофта ... (жовта)

Отже, для розфарбування цього куща ми візьмемо саме ці кольори. Бо калина увібрала в себе і колір неба , і тепло сонця , тобто ті самі кольори, що і на прапорі та гербі нашої держави; бо калина є народним символом нашої держави. В кожної держави є свої дерева символи: у росіян - берізка, у канадців - клен , а в українців-калина. Прислів'я говорить: „Без верби та калини нема України".

2. Поетапне виконання композиції






  1. Практична робота учнів. Допомога вчителя та коригування учнівських робіт

  1. Заповнення асоціативного куща

Легенда „Калина" ,казка „Калинка", пісні „Ой є в лісі калина", „Зацвіла в долині", „Роде мій красний".

  1. Слово ,|Вїраво<шайку"

  2. Учитель

Калина оспівана в багатьох українських піснях. Заспіваємо разом, (пісні про калину)

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

7. Підсумком нашого уроку буде висадження куща калини біля


вікна.

8. „Мікрофон"



  • Що було цікавого на уроці?

  • Що вам запам'яталося?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Дібрати матеріал про калину







Народна цілителька Калина не тільки народний символ України, а й народна цілителька. З лікувальною метою використовують кору та плоди калини. Кору збирають з молодих стовбурів та гілок навесні, ягоди-після перших приморозків. Відвар кори застосовують при носовій кровотечі. Настій квітів і плодів при захворюванні нирок, горла та грипу. Отже , калина народний лікар.

Бережіть цей кущ! Будьте завжди здорові!

ЦЮ КАЛИНУ І УКРАЇНСЬКИЙ НАШ ЧЕБРЕЦЬ

ВІДДАТИ МІГ ЛИШЕ МИТЕЦЬ, ЦІ НАШІ ВОДИ І ДІБРОВИ ДИХАННЯМ ЧИСТОЇ ЛЮБОВІ МИКОЛА ГЛУЩЕНКО ЗІГРІВ. ЧИ Ж ТРЕБА ТУТ ЩЕ БІЛЬШЕ СЛІВ!

М.РИЛЬСЬКИЙ

КАЛИНА

ПОСАДІТЬ КАЛИНУ КОЛО ШКОЛИ, ЩОБ НА ЦІЛИЙ БІЛИЙ СВІТ УСМІХНУЛАСЬ ЩИРО ДОЛЯ! МАТЕРИНСЬКИЙ НІЖНИЙ ЦВІТ...

А ЩОБ ЦВІТ її НЕ СТЕРСЯ, НЕ ЗІВ'ЯНУВ В СПОРИШІ, ПОСАДІТЕ КОЛО СЕРЦЯ, ЩОБ ЦВІЛА ВОНА В ДУШІ.

. АНТОНІНА ЛИСТОПАД



















Словничок

Живопис один із головних видів образотворчого

мистецтва , художнє відображення предметного світу за допомогою кольорових матеріалів.



Колір — забарвлення чого - небудь Композиція — побудова художнього твору ,

розміщення та взаємозв'язок у ньому окремих частин.



Пейзаж жанр живопису, присвячений зображенню природи, міст, архітектурних комплексів тощо.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка