Колорит у живопису. Живопис по вологому паперу. Тепла кольорова гама золотої осені



Скачати 36.03 Kb.
Дата конвертації11.03.2016
Розмір36.03 Kb.
Облітають квіти, обриває вітер

Пелюстки печальні в синій тишині.

По садах пустинних їде гордовито

Осінь жовтокоса на баскім коні.

Володимир Сосюра.
ТЕМА: Колорит у живопису. Живопис по вологому паперу. Тепла кольорова гама золотої осені.

МЕТА: навчити учнів працювати по зволоженому паперу й знаходити нові кольори, відтінки; розвивати просторову уяву школярів; виховувати естетичні смаки, бережливе ставлення до природи рідного краю.

ТВОРИ МИСТЕЦТВА: репродукції картин - Б.Щербаков «Осінні тополі», М.Глущенко «Київська осінь», М.Нестеров «Осінній пейзаж», фотографії осінніх краєвидів; твори музичного мистецтва – П.Чайковський «Пори року», А.Вівальді «Пори року».

МАТЕРІАЛИ: папір, фарби, пензлі, ластик, губка, вода, палітра.

ТЕХНІКА ВИКОНАННЯ: живопис по вологому паперу.

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

Давайте уважно розглянемо репродукції картин відомих художників, в яких вони зображували осінь.





М.Глущенко «Київська осінь»

1.Що таке краєвид? (Краєвид – це твір мистецтва, в яких зображують природу: морський, сільський, гірський та ін.)

2.Який стан природи передав художник у своєму творі?

3. Які кольори художник використав?

4. До якої гами кольорів відносяться жовтий, червоний, оранжевий?

Давайте розглянемо репродукції картин інших художників.





Б.Щербаков «Осінні тополі» М.Нестеров «Осінній пейзаж»

1. Який настрій створюють у вас дані картини?

2. Який стан природи передали художники?

3. Які виражальні засоби вони для цього використали?



ІV. Вивчення нового матеріалу.

Ви переконалися в тому, що певне поєднання кольорів на картинах передає різні враження, настрій, викликає безліч почуттів.

Гармонійне поєднання кольорів у єдине ціле називають колоритом.

Про колорит інколи говорять, як про музику: звичний, урочистий, радісний, енергійний, мажорний або спокійний, сумний, мінорний.



  1. Який колорит використали художники в своїх картинах?

Визначення колористичної гами майбутнього твору – перша сходинка до побудови композиції. Яскрава, золота осінь дзвенить і переливається розмаїттям золотаво-червоних, оранжевих, тепло-зелених і коричневих відтінків. Це тепла (гаряча) колористична гама.

Холодна гама створюється синіми, сірими, холодними зеленими, фіолетовими та бузковими кольорами; так виникає образ похмурої осені.

  1. Коли ми можемо говорити про осінь, що вона холодна, похмура?

Людина має пряме вертикальне положення відносно земної поверхні, наші очі знаходяться в горизонтальній площині. Внаслідок цього вертикальність і горизонтальність є основними напрямками у зображенні предметів. Відносно них оцінюються всі інші напрямки. Отже, все, що ми бачимо, можна визначити у вигляді простих геометричних фігур (трикутник, коло, квадрат тощо)

  1. Пригадайте, який напрямок мають дерево, поле, дахи будівель?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Учням пропонується розв’язати кросворд.

1.Як називається поєднання кольорів у єдине ціле? (колорит)

2.Який колір утворюється при поєднанні ахроматичних тонів? (сірий)

3.Як називається краєвид, де зображено село?(сільський).

4.Один з холодних кольорів? (синій).

5. Яке положення займає людина відносно земної поверхні? (вертикальне).



У виділених клітинках – пора року, про яку поетеса Ліна Костенко написала у своєму вірші:

Красива … вишиває клени

Червоним, жовтим, срібним, золотим,

А листя просить:- Виший нас зеленим!

Ми ще побудем, ще не облетим.


VІ. Постановка практичного завдання.

Практичну роботу слід виконувати в такій послідовності.

1.Виконати на папері олівцем начерк краєвиду – з пам’яті, без зайвої деталізації.

2. Зволожити губкою папір (він має бути прикріплений до похилої поверхні стола.

3. Зафарбувати на рисунку небо.

4. Покрити фарбою зображення поверхні землі.

5. Нанести фарбу на об’єкти, зображені на передньому плані.

6. Прописати деталі слід по сухому паперу.



VІІ. Виконання практичного завдання.

При виконанні практичного завдання учні слухають твори П.Чайковського та А.Вівальді «Пори року».



VІІІ. Завершення уроку.

Список використаної літератури.



  1. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Художньо-естетичний цикл. – К. «Перун», 2005.

  2. Ночвінова О.В., Марчук Ж.С., Хребто Т.С. Образотворче мистецтво. Тематичне планування та розробки уроків. 5 клас,- вид. «Ранок»,2007.

  3. Фесенко Л.В. Образотворче (візуальне) мистецтво. Програма курсу, тематичне планування, розробки уроків. – Х. Вид. «Ранок», 2004.

  4. Рубля Т.Є., Федун С.І. Образотворче мистецтво. Підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів, - К. «Перун», 2005.

  5. Бєлкіна Е., Поліщук А., Фесенко Л. Образотворче мистецтво.Підручник для 5 класу. – К., «Промінь», 2005.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка