Конкурс «Про мій Харків моїм учням»



Скачати 156.21 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір156.21 Kb.

Управління освіти адміністрації Ленінського району

Харківської міської ради


Харківська гімназія № 86

Харківської міської ради Харківської області


Міський конкурс

«Про мій Харків – моїм учням»
Номінація «Інтегрований урок у початковій школі »

Розробка інтегрованого уроку в 3-Б класі за темою:

«Найбільші міста України. Харків підземний.

Розв`язування прикладів і задач з багатоцифровими числами»


Предмети, які інтегруються: Я і Україна. Довкілля, математика.

Виконала:

Фалєєва Світлана Костянтинівна,

учитель початкових класів,

спеціаліст першої кваліфікаційної

категорії


Харків

2014


Тема. Найбільші міста України. Харків підземний.

Розв`язання прикладів і задач з багатоцифровими числами.

Тип уроку. Урок – екскурсія

Мета уроку. Продовжувати знайомити учнів з історією міста Харкова.

Надати знання щодо підземного транспорту нашого міста - метрополітену, історією забудови, архітектурою, людьми, які причетні до його створення.

Розвивати логічне мислення, увагу, вміння розв`язувати задачі різними способами, усне мовлення, вміння збирати матеріал, черпати інформацію з книжок, журналів, мережі Інтернет.

Повторити порядок дій, таблицю множення, множення і ділення на 1 та круглі числа.

Вдосконалювати обчислювальні навички, артистичні здібності, почуття ритму.

Збагачувати словниковий запас дітей.

Формувати почуття патріотизму, любові до свого народу, історії та героїчного минулого, інтересу до історії розвитку рідного міста.

Виховувати почуття гордості за своїх земляків - харків'ян, любові до Харкова, рідної землі.

Долучити до пошукової роботи з теми, до спільної роботи разом з батьками.

Обладнання: Мультимедійний екран, презентація уроку, фотографії рідного міста, станцій Харківського метрополітену, аудіозаписи пісень про Харків, карта ліній метрополітену, картки з назвами станцій, картки з завданнями, випереджальні завдання.

Структура (хронометраж) уроку



з/п

Компонент уроку

Час

Дія учителя та учня

І

Організаційний момент.

0,5 хв.

Розповідь учителя

ІІ

Мотивація навчальної діяльності учнів.

0,5 хв.

2 хв.


0,5 хв.

3 хв.


1.Бесіда.

2.Робота в групах.

3.Бесіда.


ІІІ

Повідомлення теми і мети уроку.

0,5 хв.

Розповідь учителя

ІV

Вивчення нового матеріалу

1 хв.

0,5 хв.


0,5 хв.

5 хв.


2 хв.

0,5 хв.


1 хв.

0,5 хв.


1 хв.

2 хв.


2 хв.

1 хв.


2 хв.

2 хв.


3 хв.

1 хв.


2 хв.

27 хв.


1.Бесіда.

2.Математика. Завдання 1. Приклади.

3.Розповідь учителя

4.Завдання 2. Робота в парах. Задача.

5.Завдання 3. Математичний диктант.

6.Розповідь учителя.

7.Завдання 4. Дії з іменован. числами.

8.Розповідь учителя.

9.Завдання 5. Приклади.

10.Фізкультхвилинка.

11.Розповідь учителя.

12. Завдання 6. Приклади.

13. Розповідь учителя.

14.Завдання 7. Приклади.

15. Розповідь учителя. Завдання 8.

16. Перевірка.

17. Фізкультхвилинка.


V

Узагальнення та систематизація знань

3 хв.

Самостійна робота. Завдання 9.



Підсумок уроку

0,5 хв.

2 хв.


1,5 хв.

4 хв.


1. Бесіда.

2.Мовленнєва хвилинка.



3.Саморефлексія.

VІІ

Домашнє завдання

2 хв.

Розповідь учителя.







40 хв.




ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент. Слайд 1. У народі кажуть: слова щирого вітання дорожчі частування. Усміхніться – і до вас прийде радісний настрій. Хочу, щоб ви були впевнені в собі й задоволені собою. А людина тільки тоді може бути задоволена, коли досягає певних успіхів, долаючи перешкоди. Сьогодні ми проведемо незвичайний урок. Я бажаю вам терпіння, добра та успіху. Нехай Ваші знання стануть вірними супутниками на стежках нашої мандрівки. Усього найкращого!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Бесіда. У кожної людини є дві Батьківщини – велика і мала. Що ми можемо назвати великою батьківщиною? Правильно, велика Батьківщина – країна, де ми живемо, Україна. Слайд 2.

2. Робота в групах. А чи пам`ятаєте ви прислів`я про рідний край, Батьківщину, що нам зустрічалися на уроках української мови чи читання? Слайд 3. З`єднавши частини речень, ми зможемо їх ще раз повторити. Додаток 1. Перевірка. Слайд 4. У вас на партах є картки самоперевірки, які допоможуть оцінити себе. Додаток 2. Намалюйте на аркушах з виконаним завданням кружечок відповідного кольору (якщо група легко впоралася з цим завданням - зелений кружечок, було трошки важко – жовтий, а якщо це завдання для вас було складним – червоний).

3. Бесіда. Слайд 5. Наша рідна Україна має славну і давню історію, прекрасну мову і високу культуру. А що називається малою батьківщиною? Слайд 6. Так, мала батьківщина – це місто Харків

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Слайд 7. Сьогодні на уроці ми здійснемо подорож по нашій маленькій батьківщині, заглянемо в її минуле, теперішнє та майбутнє. Але наша мандрівка буде незвичайною. Слайд 8. Я хочу запросити вас на екскурсію в Харків – підземний, щоб краще познайомитися з підземним транспортом нашого міста. Ми будемо подорожувати станціями метро, знайомитися з історією їх створення та забудови. А на кожній станції нас будуть очікувати несподівані завдання, які необхідно розв`язати, щоб потрапити на наступну станцію. Допоможуть з ними впоратися знання з математики. І вас дійсно очікують приклади, рівняння, задачі, дії з іменованими числами та інші математичні завдання. Отже, Харківський метрополітен… Вирушаємо в подорож.

ІV. Вивчення нового матеріалу. Слайд 9, 10. Усі ми знаємо, що без минулого нема майбутнього. І Харків зараз не був би таким сучасним і красивим, якби… Слайд 11.

1. Сторінка історії «Минуле мого міста». Бесіда. Під час Великої Вітчизняної війни Харків дуже постраждав. Німецька армія увійшла до міста 25-го жовтня 1941 року. 22 місяця тривала окупація. У лютому 1943-го року робилися спроби звільнити Харків, але остаточно радянські війська звільнили місто лише 23 серпня 1943 року. Скільки років минуло з дня визволення Харкова ? Пригадайте, або порахуйте у серпні 2013 року – 70. Після звільнення міста від фашистських окупантів поступово починається відбудова і реконструкція зруйнованих будівель міста. Місто стрімко росло, були збудовані нові житлові квартали. Слайд 12. Важливою подією в житті міста стало відкриття в 1975-му році Харківського метрополітену довжиною 17 кілометрів з 13-ма станціями (заплановано 3 лінії, в сумі 43 станції).

2. Хвилинка математики. Завдання 1. Віднімання багатоцифрових чисел. Запишіть, який зараз рік. Порахуйте, скільки років пройшло з моменту відкриття Харківського метрополітену. Перевірка. Слайд 13. Використовуйте для самооцінки картку - підказку. Додаток 2. Так, в серпні цього року буде вже 39 років з дня відкриття першої лінії Харківського метрополітену.

3. Сторінка сучасності «Харківський метрополітен». Слайд 14. Розповідь учителя. Харківський метрополітен - четвертий за довжиною ліній метро і пасажиропотоком в СНД, а так само другий за кількістю станцій і довжині ліній в Україні (після Києва). Харківським Метро перевозиться 282 млн. пасажирів за рік. Комунальне підприємство Харківський метрополітен - сучасне за призначенням та технічним оснащенням транспортне підприємство міста. Метро в Харкові складається з 3-х самостійних ліній довжиною 38 км. Слайд 15. На цьому слайді ви побачили знаки запитань замість числових даних. Як ви думаєте, що нас очікує? (задача). Слайд 16 - 17

4. Сторінка математики. Завдання 2. Робота в парах. Розв`язування задачі.

/на партах картки із задачею/ Додаток 3. Задачу пропоную розв`язати зручним для вас способом (за діями або виразом). Перевірка. Слайд 18-20. (Для самооцінювання учні використовують картку – підказку, Додаток 2.).

- Молодці, тепер ми можемо внести числові дані? Слайд 21.

5. Інформаційна сторінка. Чи уважний ти? Слайд 22. Завдання 3. Математичний диктант. Слайд 23. Скільки станцій було заплановано в 1975 році при відкритті Харківського метрополітену?(43) Скільки станцій зараз?(29) Знайдіть різницю.(43-29=14) Додайте число – кількість станцій на Холодногірсько - Заводській лінії . (14+13=27) Знайдіть частку між цим числом і кількістю років, що виповнилося більшості з вас в цьому році(27:9=3) Яке число ви отримали?(3) Чого було цифра «три» в попередніх розповідях про метро?(три лінії метро) Перевірка. Слайд 24. (Для само- оцінювання учні використовують картку – підказку) Додаток 2. Молодці! А ми продовжуємо.

6. Сторінка сучасності «Харківський метрополітен» (Продовження) Слайд 25. Розповідь учителя.

7. Хвилинка математики. Завдання 4. Дії з іменованими числами.

Запишіть дані про хвилини Слайд 26 (29хв,18хв,17хв.), знайдіть суму. Скільки годин у вас вийшло? Скільки годин і хвилин? Перевірка. Слайд 27. Самооцінка. Додаток 2.



8. Сторінка сучасності «Харківський метрополітен» (Продовження) Слайд 28. Розповідь учителя.

9. Хвилинка математики. Завдання 5. Слайд 29. Розв`язання прикладів на множення, ділення круглих чисел. Пригадайте останнє число з математичного диктанту.(3) Якщо ви його помножите на 100, дізнаєтесь, скільки вагонів метро нараховують ці два депо (300). Можливо, в цих депо і не однакова кількість вагонів. А ви уявіть, що порівну. Якщо порівну, це скільки?(150) Перевірка. Слайд 30. Самооцінка. Додаток 2.

10. Слайд 31. Фізкультхвилинка. Слайд 32.

Встаньте, діти, посміхніться. Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній. І до сонця потягніться.

А чи любите ви виїжджати з міста на відпочинок? Запрошую вас до ромашкового поля. Слайд 33. /Презентація фізкультхв. «Ромашкове поле»/



11. Сторінка для допитливих «Станції Харківського Метрополітену». Слайд 34. Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати першою лінією Харківського метрополітену. (Пригадайте її назву) Холодногірсько-Заводська лінія (стара назва - Свердловсько-Заводська лінія) - перша лінія Харківського метрополітену, що зв'язує вулиці Полтавський Шлях (Холодна гора) з центром міста та іншими районами Харкова. Слайд 35-36. Додаток 4-5.

У вас на партах лежать картки з назвами станцій і схеми ліній метро. Отож, знаходьте місця нашої подорожі і робить відмітку, де ми побуваємо.



Станція 1. «Холодна гора» Слайд 37. Додаток 6.( матеріал для вчителя)

12. Хвилинка математики. Завдання 6. Віднімання багатоцифрових чисел.

І в. Скільки років станція була з назвою «Вулиця Свердлова»?

ІІ в. Скільки вже років ця станція має назву «Холодна гора»? Слайд 38-39.

13. Інформаційна сторінка. Розповідь учителя.

Станція2.«Південний вокзал» Слайд 40. Додаток 7.( матеріал для вчителя)

Станція3.«Центральний ринок» Слайд41.Додаток8.(матеріал для вчителя)

14. Хвилинка математики. Слайд 42. Завдання 7. Приклади на множення багатоцифрових чисел та круглих чисел (3 варіанти) Додаток 9. (матеріал для вчителя) Перевірка. Слайд 43. Самооцінка. Додаток 2.

15. Інформаційна сторінка. Завдання 8. Слайд 44. А далі, гуляючи станціями метро, я прошу вас бути уважними і записувати всі числівники, що будуть зустрічатися в моїй розповіді - цифрами, в рядочок, як математичний диктант, але пропускаючи між ними одну-дві клітинку, і не ставлячи коми. Домовились?

Станція 4. «Радянська» Слайд 45. Додаток 10. (матеріал для вчителя) Станція має один вестибюль – просторий, овальної форми, яскраво освітлений сучасними лампами. Він сполучається з платформою трьома ескалаторами. Станція «Радянська» має два переходи на розташовану поряд станцію «Історичний музей» Салтівської лінії.

Станція5«Проспект Гагаріна»Слайд46.Додаток 11. (матеріал для вчителя)

Біля одного з залізничних вокзалів – «Харків-Левада» та центрального автовокзалу побудовано станцію метрополітену «Проспект Гагаріна».



Станція 6. «Спортивна» Слайд 47. Додаток 12. ( матеріал для вчителя)

З 1995 року станція «Спортивна» разом зі станцією «Метробудівників ім. Г.І.Ващенка» створили єдиний пересадочний вузол – тут перетнулися перша і третя лінії метрополітену. Для зручності пасажирів тут збудовано два міжстанційних пішохідних переходи, салон туалетних послуг та численні торгівельні точки.



16. Математична хвилинка. «Стоп!» Слайд 48. Перевірка. У вас повинен вийти рядок чисел. Перевірте. Самооцінка. Додаток 2. Ось і закінчилася поки що наша екскурсія станціями першої лінії метрополітену. Слайд 49. Після маленької перерви ми повернемось до математики.

17. Артистична хвилинка. Слайд 50-51. Пісня про Харків. /«Перлина Слобожанщини», муз. І сл.А.Хоралова, В. Шестакова./ (діти підспівують і виконують танцювальні рухи)

V. Актуалізація і систематизація знань. Сторінка математики. Самостійна робота. Завдання 9. Розв`язування приклада на порядок дій. Слайд 52. Настав час повернутися до останнього завдання. У вас записаний рядочок чисел. Якщо між ними поставити математичні знаки?.. Які математичні знаки ви знаєте? Що вийде, якщо їх поставити? (Приклад на порядок дій). Подивіться на дошку. Я розставила знаки, де-не-де поставили ще дужки. Що нам треба пригадати, щоб розв`язати ці довгі приклади? (порядок дій) Розв`язажіть цей приклад самостійно. Додаток 13 (картки з прикладами). Слайд 53. Перевірка. Слайд 54. Самооцінка. Додаток 2.

VІ. Підсумок уроку.

1. Бесіда. Наша подорож закінчується. Ми сьогодні дізнались багато нового і цікавого про наше місто. Відвідали Харківський метрополітен, побували на станціях першої лінії. Як вона називається? Які станції ви запам`ятали? Скільки станцій залишилось без вашої відмітки? Що дізналися цікавого? (відповіді дітей)

2. Рефлексія. Слайд 55. Мовленнєва хвилинка. Слайд 56. Давайте спробуємо скласти сенкан про улюблений Харків. Слайд 57. Так, Харків – найкраще місто, наша маленька батьківщина. І ми повинні зберегти, а може і покращити його для своїх дітей і онуків. Слайд 58. Сьогодні ми подолали ще одну сходинку до нових знань. Мені дуже хотілось, щоб ви зрозуміли: треба не просто красиво говорити про свою Батьківщину, своє місто, але й підтверджувати це своїми щоденними справами. Для вас це – навчання, турбота про своїх рідних, друзів, бажання робити добро і славити своїми ділами себе, родину, своє місто, батьківщину.

3. Саморефлексія. Від рідної хати дитину веде у широкий світ ота єдина стежина, що дарує красу і цвіт. Іди тією стежкою, дитино, даруй любов і тепло,і пам'ятай: ти-Людина! Учись, думай, твори добро! Слайд 59.

Ось і закінчився наш незвичайний урок. Вам сподобалась екскурсія? На наступному уроці ми продовжимо гуляти станціями метро Холодногірсько-Заводсьої лінії і познайомимося з другою лінією Харківського метрополітену - Салтівською. Вона була відкрита у 1984 році. Скільки років їй виконується в 2014 році ?(30) Так, ювілей. Вже 30 років працює і друга лінія. Ми подивимось фільм, з якого ви дізнаєтесь, як вона будувалась, яка там архітектура, познайомитесь з професією машиніста, побуваєте на тих станціях, де, можливо, ніколи не були.



VІІ. Домашнє завдання. У вас на партах картки з інформацією щодо інших станцій Холодногірсько - заводської лінії. Додаток 14. Ваша задача познайомитися з нею, виписати числівники, записавши їх числами, скласти приклади на багато дій і розв`язати їх. За бажанням, придумати задачу, використовуючи числові дані з інформаційної картки. А група учнів отримає ще одне завдання: картки з інформацією щодо історії та архітектури станцій Салтівської лінії. Додаток 15. Уважно прочитайте її, щоб потім поділитися цією інформацією з однокласниками. На наступному уроці ми продовжимо цю роботу і кожному з вас дамо слово, щоб ви розповіли, про що дізналися. Усім іншим я пропоную за допомогою книжок, журналів, газет, мережі Інтернет, можливо, разом з батьками, знайти та узагальнити матеріал про наше рідне місто, безпосередньо метрополітен. Може, ви знайдете щось цікаве, і також захочете розповісти про це однокласникам. Можливо, ви доповнити свої розповіді фотографіями чи малюнками з теми.

Урок закінчено. Дякую. Слайд 60. Музична пауза. Наостанок, ще одна пісня. «Харківський вальс», муз. Корепанова, сл. О. Марченка, В.Савчук.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка