Конкурс «Творчий учитель обдарований учень»



Скачати 98.46 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір98.46 Kb.
Відділ освіти Ізяславської райдержадміністрації

Білівський НВК « ЗОШ І-ІІІ ступенів – дитячий садок»

ІІІ Всеукраїнський конкурс

«Творчий учитель – обдарований учень»

Номінація: «Авторський розвивальний навчальний урок»

Назва роботи: «Урок – гра «Що? Де? Коли?» з української мови у 4 класі»

Автор: Нитка Надія Володимирівна

вчитель початкових класів

с. Білеве, 2014 р.

Анотація

Тема досвіду: «Використання ігрових технологій в навчально-виховному процесі»





У грі розкривається перед дітьми світ, творчі можливості особистості. Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку.

В. Сухомлинський





В сучасному світі відбуваються зміни, які впливають на всі сфери людської діяльності, це  стосується і проблем педагогічної теорії і практики. Великого значення набуває проблема удосконалення методів навчання як шляхом поновлення методичних надбань новими методами та прийомами навчання, так і за рахунок модернізації традиційних методів.

Сучасна школа рухається у напрямку розвитку творчих здібностей учнів. Особливого значення у творчому процесі набуває творча уява, яку необхідно формувати у ході навчально-виховної роботи. Творчі здібності закладені і існують у кожної дитини.

Оволодіння навчальним матеріалом, розвиток і виховання підростаючого покоління відбувається лише за умови прояву його високої активності. Важливо те, що всебічного розвитку, духовного багатства не можна досягти шляхом примусу. Справжнє духовне багатство створюється тоді, коли людина сама тягнеться до знань, науки, мистецтва.

Намагаючись розвинути творчі здібності учнів, треба залучати їх до різних видів діяльності, враховуючи при цьому їх інтереси і нахили. Адже лише творча особистість, впевнена в собі, в своїх силах, може бути самодостатньою, і як наслідок – щасливою.  Одним із ефективних методів взаємодії вчителя і учнів є використання навчальних ігор. Мета роботи. Створення комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.



Актуальність досвіду.
Модернізація навчально-виховного процесу на сучасному етапі сприяє формуванню та розвитку творчої особистості, спроможної повноцінно реалізуватися в житті. Одним із кроків підвищення ефективності уроку є впровадження разом із традиційними методами навчання інтерактивних технологій навчання .

Гра належить до традиційних і визначних методів навчання й виховання молодших школярів. Інноваційність роботи полягає в тому, що в ігровій діяльності освітня, розвиваюча і виховна функції у тісному взаємозв’язку. Гра як метод навчання організовує, розвиває учнів, розширює їх пізнавальні можливості та виховує особисті



Практична значимість роботи полягає у використанні вчителем різних способів організації ігрової діяльності на уроках. Педагог шукає ефективні методи та прийоми навчання, творчо використовує їх у своїй роботі.





Тема. Узагальнення знань і вмінь по темі «Дієслово» Мета. – Узагальнити й систематизувати набуті знання з даної теми; закріпити навички правопису не з дієсловами та особових закінчень, удосконалювати вміння розпізнавати часові форми дієслова та вміння правильно вимовляти дієслова з -ться, - шся; – розвивати мову, спостережливість, пам'ять, увагу; – виховувати інтерес до вивчення рідної української мови. Обладнання: дзиґа, картки з прислів’ями, картки з словами, кросворд, схема морфологічного розбору дієслів, презентація. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Методи і прийоми: робота в парах, робота в групах, «мозкова атака», метод «мікрофон».

Хід уроку

І. Організація класу. Знов день почався, діти.
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати -
Кличе в подорож дзвінок.
Сьогодні в нас урок незвичайний,
Він вчить багато нас чому.
Хай буде він для нас повчальний,
За це подякуємо йому.
А що ми будемо робити?
Ви можете усі сказати,
Як спробуєте ребус відгадати. (Слайд 3)c:\documents and settings\admin\рабочий стол\рисунок1.png
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. – Сьогодні проведемо урок української мови у вигляді гри «Що? Де? Коли?». Узагальнимо одержані знання з теми «Дієслово» . Наша команда знавців буде грати проти лісових мешканців.

«Що? Де? Коли?» цікава гра.

В ній є знавці і є ведучий.

Звучать питання пізнавальні

І кожен раунд є навчальний.

Ведучою сьогодні буду я,

Оцінювати буду справедливо.

То ж починаймо гру.



У добру путь, усім щасливо. /Команда знавців займає свої місця / –Запишемо у зошитах дату нашої гри ( число, класна робота). ІІІ. Робота над темою уроку. Починаємо1 раунд (обертається дзиґа – стрілка вказує на сектор). Проти знавців грає сова. Вона спец у написані слів. Тому пропонує записати словниковий диктант. З одним із слів скласти і записати речення. (Слайд 4) Словниковий диктант. Абрикос, депутат, електрика, кишеня, коридор, космонавт, мізинець, очерет, портрет, тривога, футбол. Раунд 2. Проти знавців грає лисиця. Вона пропонує провести каліграфічну хвилину. (Слайд 5) – На дошці з’явились рядки про весну, і в нас у класі повіяло весняною прохолодою. Прочитайте і запишіть віршовані рядки каліграфічно. Підкресліть дієслова. Ве сні д кр іє вс Весна іде, красу несе, І тій красі радіє все. Раунд 3. Проти знавців грає вовк. (Слайд 6) Нема йому рівних в знаннях про дієслово . (Мозкова атака) – Яку частину мови вивчали? – Що таке дієслово? – Яким членом речення найчастіше є дієслово? – Як називається початкова форма дієслова? – На які питання відповідає неозначена форма дієслова? – Як пишеться частка « не» з дієсловами? – Які часові форми дієслова ви знаєте? – На скільки дієвідмін поділяються дієслова? – Як визначити дієвідміну дієслова? – Які дієслова належить до 1 дієвідміни? – Які дієслова належать до 2 дієвідміни? – Молодці! Раунд 4.Проти знавців грає сорока. (Робота в групах) (Слайд 7) Вона дуже любить розшифровувати різні речення. Вона пропонує розшифрувати прислів’я, записати у зошити, підкреслити дієслова та визначати час. (Учні отримують картки з прислів’ями) . (Додаток 2) І група. Некажи – невмію, акажи – навчусь. Загрошірозумунекупиш. ІІ група. Непосушишнасіння, посушишголову. Начужомугоріщастянезбудуєш. – Як пишеться частка не з дієсловами? – Зараз я оголошую музичну паузу. Фізкультхвилинка. Посміхнусь до сонечка –
Здрастуй, дороге!
Нахилюсь до равлика –
Хай собі повзе.
Погукаю пташечку –
- Де ти? Де?
Пострибаю з дощиком
І гукну: „Ура!"
Посміхнуся друзям –
Вчитись вже пора! Раунд 5. Проти знавців грає білочка. Вона пропонує послухати ряд дієслів, відгадати, про яку пору року йдеться. Скласти і записати кілька речень. (Слайд 8) Закінчилася, пригріє,потечуть, зазеленіє,прилетіли, зацвітуть, милуємось. Раунд 6. Проти знавців грає ведмідь. Він добре вміє добирати синоніми, тому хоче з вами позмагатися. (Слайд 9) – Доберіть синоніми.

б

і

г

а

т

и



















д

у

м

а

т

и




























г

о

р

л

а

т

и































б

а

л

а

к

а

т

и


































д

о

г

л

я

д

а

т

и



































Раунд 7. Проти знавців грає їжачок. (Робота в парах) (Слайд 10) . Він пропонує вставити «загублені букви» -е, -є, -и, -ї і пояснити за зразком: ходиш – ходять, 2 дієвідміна, пишемо и.

(Кожна пара отримує картки з двома словами. Потім учні ланцюжком коротко пояснюють свій вибір). (додатки 3,4) Ход..ш, дочита..мо; намалю..ш, брод…мо; перепиш..ш, люб..мо; поглад…ш, поми..ш; причеш..ш, пиш…те; бач…мо, скаж…ш; ліп…мо, вийд..мо; мовч…те, сид…мо; крут..те, сі…ш.

Раунд 8. У грі – заєць. Він любить у вільну хвилину читати книжки. Тому пропонує виконати вправу 154. (Слайд 11) – Записати перше речення, визначати головні члени. – Вказати дієслова. Розібрати їх як частину мови за схемою. (додаток 5) ІV.Підсумок уроку. Гра «Мікрофон». – Чи сподобався урок? – Які види робіт виконували? – Які завдання викликали труднощі? – Погляньте на слова і прочитайте СМІЄШСЯ, ВЧАТЬСЯ. (Слайд 12) – Які почуття викликають у вас ці слова?

V. Домашнє завдання. Вправа 155



Висновок

Застосування ігор на уроках у початкових класах дає змогу стимулювати як пізнавальну, так і творчу активність школярів, а насамперед розвивати раціональне, логічне та абстрактне мислення. Під час гри між учнями відбувається обмін знаннями і наявним практичним досвідом. Створюється позитивний емоційний настрій учнів, що сприяє більш ефективному вирішенню поставлених навчально-виховних завдань. За допомогою гри є можливість значно підвищити їх значущість і дієвість. Вона значною мірою сприяє формуванню моральних відносин, оскільки вона передбачає як особисте, так і групове та колективне обговорення та розв'язання проблеми. На проведених в ігровій формі уроках найбільш яскраво проявляються моральні якості кожного учня, виявляються особливості стосунків як між членами команд, так і між командами в цілому. Крім того, при використанні ігор на уроках швидко та активно діє зворотний зв'язок «учитель - учень», який сприяє максимальній ефективності навчально-виховного процесу.



Література

  1. Бутрім В. Інтерактивні дидактичні ігри в початковій школі. – К.: "Шкільний світ", 2007р.

  2. Куріпта В. І. Українська мова. Нестандартні уроки. 2-4 класи. – Х.: Видавнича група "Основа", 2006р.

  3. Петрушина Л. Вчимося гратися. – К.: "Початкова освіта, №24 2004р.

  4. Сухарева Л. С. Предметні тижні в початковій школі. – Х.: Видавнича група "Основа", 2006р.

  5. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям. – К.: Рад. Шк.., 1988р.

  6. Фінько Г. М. Роль ігрової діяльності в навчально-виховному процесі шести річок. – Х.: ТОВ «Поліграфіст», 2001р.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка