Конкурс «Творчий учитель обдарований учень»



Скачати 115.37 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір115.37 Kb.
Відділ освіти Кривоозерської райдержадміністрації

Тридубська ЗОШ І-ІІІ ступенів

ІІ Всеукраїнський конкурс «Творчий учитель – обдарований учень»
Застосування комп’ютерних технологій в економіці

d:\школа\1.02.12..бойко..відкр. урок..фото\100_1560.jpg
d:\школа\1.02.12..бойко..відкр. урок..фото\100_1554.jpg
Підготували

Балема Наталія Іванівна,

вчитель математики та профільного навчання

Бойко Людмила Анатоліївна

вчитель інформатики та профільного навчання
2013 рік
Тема Застосування комп’ютерних технологій в економіці

Мета:


  • розвивати й усвідомити можливості ефективного застосування комп’ютерних технологій для навчання економіки;

  • навчити проводити самостійне навчальне дослідження з метою поглиблення вмінь збирати інформацію, аналізувати дані, обробляти та представляти їх;

  • узагальнити знання, практичні навички учнів при роботі з Word, PowerPoint, Excel, Access;

  • виховання внутрішньогрупової співпраці і ділового спілкування, спільного прийняття рішень, вміння публічно виступати

Тип уроку: інтегрований (профіль «Власна справа», «Оператор комп’ютерного набору»)

Форма проведення: урок-ділова гра

Хід уроку

I. Організаційний момент

Дорогі друзі,сьогодні на уроці вам пропонується прийняти участь у діловій грі. Успіх залежить від ваших здібностей втілити запропоновані життєві ролі і прийняти запропоновану ситуацію. Сьогодні ви маєте можливість показати свої підприємницькі, організаторські, комунікативні і творчі здібності.

Тема уроку: Застосування комп’ютерних технологій в економіці.

Почувши тему уроку, скажіть яких результатів знань ми маємо домогтися.

узагальнити і закріпити знання, вміння та навички роботи з комп’ютерними програмами;

застосовувати набуті знання при розв’язуванні практичних задач з економіки;

удосконалити вміння естетичного оформлення комп’ютерних публікацій.
Епіграфом до нашого уроку можна взяти китайске прислів’я:

Розкажи –і я забуду,

Покажи – і я запам’ятаю,

Дай попробувати – і я зрозумію.

Тож пізнавайте, пробуйте, крокуючи до нових знань, очікуючи на такі результати:


  1. узагальнити знання, практичні навички учнів при роботі з Word, PowerPoint, Excel, Access;

  2. розвивати й усвідомити можливості ефективного застосування комп’ютерних технологій для навчання економіки;

  3. навчити проводити самостійне навчальне дослідження з метою поглиблення вмінь збирати інформацію, аналізувати дані, обробляти та представляти їх;

  4. виховувати внутрішньогрупову співпрацю і ділове спілкування, спільне прийняття рішень, вміння публічно виступати.

ІІ. Етап всебічної перевірки знань

Виробнича нарада

Для досягнення мети нашого уроку переходимо до основної частини нашої гри. Уявіть собі, що всі ви працівники деякої компанії ФІКТЕ (Фірма Інформаційно-Комп’ютерних Технологій Економіки). У кожного з вас на робочому столі є особистий рахунок, на якому протягом уроку будуть накопичуватися кошти за виконану роботу. Розпочнемо виробничу нараду.

Перше питання - правила техніки безпеки на робочому місці ( перевірка, занесення оцінок до особистого рахунку)

Друге питання - представлення відділів та організація їх роботи.

В нашій компанії є такі відділи: економічний, рекламний, інформаційний, оформлюючо-друкарський. Подумайте в якому з відділів ви хотіли б працювати і займіть своє робоче місце у вибраному відділі.

Далі ви працюєте малими групами. Використовуючи технологічні картки роботи в малих групах, швидко розподіліть ролі: оператора, економіста і секретаря і ознайомтеся з вашими посадовими обов’язками.


Актуалізація опорних знань учнів

Повторимо теоретичні знання необхідні для вашої роботи.



ІІІ. Застосування вмінь та навичок

Зараз ви отримаєте картки із завданнями практичної роботи. Працюйте сумлінно. Це не змагання, а творче суперництво.


Зняття зорової втоми після другого учня.

Заплющіть очі. Не розплющуючи очей виконайте колові рухи очей: 5 кіл вліво і 5 – вправо.

Пригадайте і назвіть економічні і інформативні терміни, що містять назви нот.
Звіт про виконане завдання після виконання третім учнем комп’ютерного тестування.
ІV. Підсумок уроку

Метод «Портфель» та «Кольорові капелюшки»

Вирушаючи в дорогу ми беремо з собою необхідні речі. Закінчуючи урок нам також необхідно зібрати «портфель», щоб узяти в дорогу знання, вміння, способи діяльності, результати досягнення успіху, настрій і кошти з особового рахунку. За роботу на уроці ви отримуєте наступні оцінки. Обчисліть скільки коштів ви заробили на уроці і переведіть їх у бали (за таблицею)

У кожного з вас на столі є кольорові капелюшки: синій, червоний, жовтий. Жовтий – факти про знання та вміння, червоний – настрій, емоції, синій – важливість уроку.

Виберіть один капелюшок і висловіть свою думку про урок.

Результати вибірково зачитуємо

Повертаємось до очікуваних результатів. Чи зуміли ви виконати завдання, які були поставлені на початку уроку?

Ви старанно працювали. Пам’ятайте, практика – єдиний шлях до майстерності. Залишається сподіватись, що наш урок переконав вас у потребі практично володіти отриманими знаннями.

«Усі ми в житті пливемо морем пізнання, і ніхто не знає, які береги нас очікують. А той берег, якого ми досягли, завтра стане берегом, що з нього ми вирушимо у нову подорож для нових знань і досвіду.»

Я гадаю, що ті навички, які показали сьогодні на уроці, ви використаєте в майбутньому, при виборі професій.



Домашнє завдання

Скласти кросворд, використовуючи терміни своїх профілів. (2 слова на один бал)


Додатки до уроку
Питання для актуалізація опорних знань учнів

  1. Назвіть основні моделі БД. Дайте приклад однієї з них.

  2. Що таке реклама?

  3. Що таке ЄСВ і який % вони становлять?

  4. Які існують способи вставляння нового малюнка в публікацію?

  5. Що називають комп'ютерною презентацією?

  6. Хто створює рекламу?

  7. Назвіть швидкий спосіб обчислення суми в стовпцях і рядках і для чого використовують автозаповнення формулами?

  8. Назвіть типи публікацій

  9. Які об’єкти може містити БД?

  10. Як обчислити заробітну плату працівника?

  11. Які ви знаєте способи показу слайдів?

  12. Які є обов’язкові відрахування із заробітної плати і який їх %?

Картка №1

Економічний відділ

Створити відомість нарахування заробітної плати.

Інструктивна картка


  1. Завантажте табличний процесор Microsoft Office Excel. Створіть подану нижче таблицю.



    Прізвище та ім'я

    Тариф

    Відпр.

    час


    Нараховано


    Утримано

    До видачі

    Прибутковий податок

    Профспілковий збір

    ЄСВ

    Всього

    1




    74,20

    192



















    2




    56,60

    96



















    3




    56,60

    176



















    4




    59,60

    144



















    5




    74,20

    200



















  2. Заповніть комірки обчисленнями.

  3. Збережіть створену книгу в папці Економічний відділ.

  4. Надішліть папку на знімний диск.

  5. Роздрукуйте таблицю.

Картка №2

Інформаційний відділ

Створити базу даних працівників і звіт у середовищі Microsoft Office Access

Інструктивна картка


  1. Завантажте програму Microsoft Office Access

  2. Створіть базу даних працівників компаніїї за зразком:

    п/п


    Прізвище, ім'я, по батькові працівника

    Вік

    Дата народження

    Місце народження

    Місце проживання

    Ідентифікаційний

    код


    Соціаль

    ний статус



























  3. Створіть з використанням Майстра звітів звіт за даними таблиці. Відредагуйте і відформатуйте його на свій розсуд.

  4. Збережіть БД в папці Інформаційний відділ.

  5. Надішліть папку на знімний диск.

  6. Роздрукуйте звіт.

\

Картка №3



Оформлюючо-друкарський відділ

У сучасному суспільстві мати візитку – вимога часу.

Створіть власноруч візитну картку школи.

Інструктивна картка



  1. Завантажте програму створення публікацій Microsoft Office Publisher.

  2. Створіть, використовуючи програму Publisher, візитку школи.

  3. Для створення візитки використайте матеріали з файлів папки Візитка школи.

  4. Збережіть візитку в папці Оформлюючо-друкарський відділ.

  5. Надішліть папку на знімний диск

  6. Роздрукуйте візитку.

Картка №4

Рекламний відділ

Використовуючи презентацію, прорекламуйте фірму «ФІКТЕ».

Інструктивна картка


  1. Завантажте програму Microsoft Office PowerPoint

  2. Використовуючи матеріали папки Реклама, створіть презентацію.

  3. Збережіть презентацію в папці Рекламний відділ.

  4. Надішліть папку на знімний диск.

  5. Продемонструйте презентацію.


Технологічна картка.

Як працювати в малих групах?

Після того як ви об'єдналися у малі групи і отримали завдання, ваша група за вказаний учителем час повинна виконати це завдання та представити результати роботи своїх груп.



Правила роботи в малих групах:

Швидко розподіліть ролі у групах: визначте, хто буде оператором, секретарем, економістом.

Секретар:


  • зачитує завдання групи;

  • організує порядок виконання;

  • готує звіт про виконану роботу групою

  • звітує.

Оператор:

  • працює з прикладними програмами.

Економіст:

  • виконує математичні розрахунки.


Пам'ятка-звіт.

  1. Представити працівників свої фірми

  2. Розповісти про хід виконання практичної роботи

  3. Підвести підсумок (показати результат роботи)

Тест «Правила ТБ»




Прізвище та ім'я

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12






































Картка для фіксації отриманих коштів



j0153514j0153514
j0153514j0153514

Таблиця переведення коштів у бали



Кількість

Оцінка (бали)

37 і більше

12

34-36

11

31-33

10

28-30

9

25-27

8

22-24

7

19-21

6

16-18

5

13-15

4

10-12

3

7-9

2

Менше 6

1


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка