Конкурсу «Музейна педагогіка»



Скачати 62.07 Kb.
Дата конвертації02.03.2016
Розмір62.07 Kb.


УКРАЇНА

РІВНЕНСЬКА ОБЛАСТЬ

КУЗНЕЦОВСЬКА МІСЬКА РАДА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ

Н А К А З
м. Кузнецовськ


від 29.02.2012 №47-осн.


Про підсумки міського конкурсу

« Музейна педагогіка»


Відповідно до наказу управління освіти від 20.09.2011 №193- осн «Про організаційні заходи щодо проведення міського конкурсу «Музейна педагогіка», з метою виявлення серед педагогів дошкільних навчальних закладів та навчально - виховних комплексів кращого досвіду щодо використання етнопедагогіки, запровадження науково- практичної діяльності зорієнтованої на передачу культурно - освітнього досвіду в умовах музейного середовища на базі управління освіти у лютому місяці був проведений конкурс «Музейна педагогіка». За результатами роботи журі було відзначено, що кожним педагогічним колективом дошкільного навчального закладу та навчально - виховного комплексу було здійснено велику підготовку, для належного представлення конкурсних матеріалів

НВК№1 презентував методичний посібник « Чарівний світ народної іграшки» в якому розкрито значення музейно - освітнього простору в дошкільному закладі. Виведена система занять по ознайомленню з українською народною іграшкою. Спланований освітній проект «Іграшковий дивокрай».Доповнюють посібник альбоми «Чарівні руки народних майстрів» - зібрані автобіографічні дані народних умільців України, які присвятили свою творчість виготовленню іграшки ( з соломи, дерева, глини, кераміки, вовни, ляльці - мотанці).В альбомі « Уроки від майстрів для малюків та їх батьків» - детальні майстер - класи щодо виготовлення іграшок з різних матеріалів. Створення міні - музею народної іграшки в закладі спонукало до підготовки інформаційного довідника в якому визначено освітнє завдання даного та розроблена система бесід в музеї. Матеріали змістовні, яскраві, розкривають глибину історії іграшки та методичні рекомендації щодо її використання.

ДНЗ №2 запропонував посібник « Музей ляльки в дошкільному закладі. Передмова висвітлює значення ляльки в житті дитини, занурює в історію її виникнення. В кольорових слайдах представлено виконання ляльки - мотанки, як символ культурної спадщини. Знайомить посібник з ляльками - оберегами. Доповненням служить інформаційний матеріал сучасної ляльки - Барбі, які виготовляються за новою технікою - паперовопластика.

ДНЗ №3 прийняв участь із пізнавальним посібником « Традиційні та обрядові стави українців». Розроблена система з даного дає можливість довести до дитячого розуміння важливість збереження та шанування традицій і звичаїв свого народу ( кухні). В закладі створений міні - музей, який наповнений експонатами виготовленими із солоного тіста. З метою доведення до дитячого розуміння звичаїв і смаків українського народу підготовлена змістовна слайд - презентація, підкріплюється серією занять та бесід.

У ДНЗ№4 гостинно відкриває двері «Бабусина світлиця». Використання засобів музейної педагогіки в дошкільному закладі дає змогу пробудити в дітей відчуття приналежності до свого народу. Творчість педагогічного колективу протягом багатьох років успішно розкривається, напрацювання представлені у посібнику «Фольклорне намисто». Дидактичний посібник «Український жіночий одяг» та герої народознавчої світлиці: Господиня, дівчинка Оленка, Невістка – збентежать душу не тільки дошкільника.

Кожний народ відрізняється своєю культурою. Методичні посібники «Українські символи, як обереги душі», « Українська душа маленького дошкільника» представив ДНЗ №5 .Система занять формує бережливе ставлення до народних традицій.

Захоплює методичний посібник ДНЗ №6 «Руками творяться дива» присвячений одному із символів українського народу - рушникам. Рушник - етнічний культурний символ України. Виведені напрямки роботи щодо ознайомлення з українським рушником. Фоторепортаж засвідчує про створення міні – музею в групі авторів посібника. Розроблена серія занять слугує для передачі народних свят, звичаїв, обрядів з використанням рушника. Оригінальна назва посібника «Ми відновим той звичай давній…» про декоративно - прикладне мистецтво - ткацтво як найдавніший і найважливіший елемент національної культури, доповнення складає серія картин «Звідки сорочка до нас прийшла».

«Каталог термінів міні - музею народознавства в дошкільному закладі» та посібник « На гостини до родини» підготував педагогічний колектив ДНЗ №7. Підбірка конспектів занять для роботи в народознавчій світлиці увійшли до посібника, які викликають у дітей інтерес до своєї землі, побутом у минулі часи, відродження календарно - обрядових звичаїв нашого народу.

Мальований посуд - унікальне явище художньої творчості нашого народу. У ДНЗ №8 створений міні - музей українського національного посуду. У представлених посібниках «Каталог посуду», «Український національний посуд», «Керамічний дивограй» подано систему роботи щодо ознайомлення дітей з культурною спадщиною - посудом. Альбом

«Художній розпис як вид декоративно - прикладного мистецтва України» знайомить із видами розписів, які носять історичне походження та послідовністю техніки виконання.

НВК №10 виготовив експонати жіночих прикрас, історія їх виникнення сягає в глибину віків. Засвідчує кожну прикрасу слайд - презентація. Практичний матеріал для ознайомлення дошкільників з українською народною прикрасою запропонований у методичній розробці. Зміст занять виховує бережливе ставлення до праці дорослих, гордість за наше минуле.

Посібник ДНЗ №11 « Бабусина скриня – сорочки » присвячений ознайомленню дітей з українським національним одягом - сорочкою.

« Бабусина скриня – рушники» - містить інформаційний матеріал про характерні для різних регіонів вишивки, зокрема рушник. «Різдвяна шопка» знайомить з традиціями, звичаями святкування Різдва. Всі посібники оформлені в одному стилі, містять довідковий матеріал, конспекти, які формують національну гордість.

Проведений майстер - клас для вихователів щодо виготовлення ляльки- мотанки, одній з найдавніших іграшок людства, пробудив інтерес у педагогів ДНЗ №12 представити свої роботи на конкурсі. Конспекти занять у посібнику « Лялька- мотанка» несуть в собі художню культуру народної творчості.

Всі конкурсі матеріали сприяють формуванню національної свідомості дошкільників та розвитку творчої особистості з активною життєвою позицією. Аналіз конкурсних робіт засвідчив високий рівень професійної компетентності учасників конкурсу, їх ініціативність, творчість, відповідальність у оформленні. Розглянувши пропозиції конкурсної комісії
Н А К А З У Ю:
1. Визнати переможцями міського конкурсу « Музейна педагогіка» за номінаціями:

« Змістовність посібника»

І місце - навчально - виховний комплекс №1;

ІІ місце – дошкільний навчальний заклад №6, №8.

«Дидактичний матеріал»

І місце – дошкільний навчальний заклад №4;

ІІ місце дошкільний навчальний заклад №12.

«Слайд презентація»

І місце – дошкільний навчальний заклад №3;

ІІ місце - навчально - виховний комплекс №10.

«Розкриття теми»

І місце - дошкільний навчальний заклад №11;

ІІ місце дошкільний навчальний заклад №2, №5, №7.

«Новизна і оригінальність»
І місце – навчально - виховний комплекс №10;

ІІ місце – дошкільний навчальний заклад №2.


2. Нагородити переможців грамотами управління освіти виконавчого комітету Кузнецовської міської ради.

3.Методисту методичного кабінету Т.Мороченець подати до

02.03.20012 матеріали навчально - виховного комплексу №1 для участі в обласній ярмарці - педідей.

3. Завідувачам дошкільних навчальних закладів, директорам навчально - виховних комплексів при розподілі фонду економії заробітної плати врахувати особистий вклад педагогів у міських конкурсах.

3.Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника управління освіти Н.Степасюк

Начальник управління освіти А.Гончар

Проект наказу підготувала:

методист методичного кабінету Т. Мороченець

Погоджено:

заступник начальника

управління освіти Н.Степасюк

Головний спеціаліст - юрист В.Маркевич


Розсилка:

управління освіти -1



ДНЗ - 9


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка