Конкурсу «Панорама творчих уроків» (2006), Сертифікат учасника конкурсу «Сценарій позакласного заходу»



Скачати 83.16 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір83.16 Kb.


Мої досягнення

1.1. Грамота управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації (2008), грамоти Монастириської районної ради та районної державної адміністрації (2005, 2006, 2008), Диплом учасника Всеукраїнського огляду - конкурсу «Панорама творчих уроків» (2006), Сертифікат учасника конкурсу «Сценарій позакласного заходу» (2013). (Додаток 1)

Життєвий досвід

Я, Тутко Наталія Іванівна, народилася 4 липня 1976 року в с. Завадівка Монастириського району Тернопільської області в сім’ї службовця.

Моя мати - учителька, саме від неї передався потяг до творчості, любов до дітей. Тоді й народилася мрія стати педагогом, а першими моїми учнями були ляльки.

У 1983- 1993 роках - учениця. Переходила і з класу в клас, ніби читала цікаву і неповторну книгу. Школа заманювала,заворожувала. Скільки яскравого і незабутнього! Цікаві учнівські свята, на яких завжди була ведучою, співала у шкільному хорі, виконувала обов’язки старости класу, голови ради дружини, редактора шкільної газети «Калиновий цвіт», керівника шкільної команди під час туристського зльоту.

Немов легкокрилі птахи, пролетіли шкільні роки, їх неможливо повернути. І тужливо пролунав дзвінок, проводжаючи випускницю у життєву дорогу. А попереду – студентське життя…

Прикарпатський університет імені В. Стефаника… Храм Науки…Піднімаючись його сходинками, здобувала вищу освіту не тільки своєму розуму, а й серцю.

Гомінка студентська юнь враз затихала – розпочиналися цікаві лекції з літератури Близького Сходу, які неперевершено читав Ю. І. Султанов, таємниці доби романтизму, зітканої з туману та ілюзій, розкривав В. Г. Матвіїшин…Справжні вчителі, інтелігенти, особистості, люди, які любили все, що оточувало, щиро і щедро відкривали двері пізнання перед усіма, хто бажав цього. Я вдячна своїм Вчителям. Вони уміло сіяли зерна науки у душі своїх студентів, які проросли щедрим врожаєм на педагогічній ниві. Своєю компетентністю та обізнаністю запалили і у мені вогники цікавості, бажання пізнавати нове, творити, бачити навіть у малому великий зміст. Із цим «багажем» повернулася у стіни рідної школи, продовжуючи учительську стежку матері.

До своєї праці ставлюся сумлінно, бо дитячі душі, ніби кришталь. Навчаю своїх учнів знаходити у класичних «творах» рецепти життєвого успіху. Сформувати особистість, яка вміє репрезентувати себе, адаптуватися до незвичних життєвих реалій, обстоювати свою думку і власну гідність, бути активною, ініціативною, наполегливою у досягненні поставленої мети і водночас співчутливою і милосердною. Відрадно, що мої вихованці стали моїми послідовниками, а уроки зарубіжної літератури не минули безслідно. (Додаток 2.)

В. Сухомлинський писав: «Найдосвідченіший педагог ніколи не повинен спинятися на досягнутому, бо якщо немає руху вперед, то неминуче почнеться відставання». Рухатися вперед мені допомагає співпраця з фаховими журналами. На сторінках часопису завжди знаходжу той матеріал, який і спонукає мене до нових досягнень, творчих знахідок, цікавих форм проведення уроку. Свої напрацювання (додаток 3) презентую учителям-словесникам загальноосвітніх шкіл району.

Я у світі людей

Мабуть, так складається життя, що завжди у вирі подій школи, села – така вже вдача моя. Сумлінно виконувала обов’язки голови первинної профспілкової організації, захищала права колег по роботі.

Ніхто не зможе змінити життя на краще, крім нас самих. Несучи добро людям, змінюємо світ навколо нас. З цією благородною метою педагогічний колектив школи узяв участь у Всеукраїнському конкурсі благодійних проектів «Добро починається з тебе».

Як класний керівник разом зі своїми вихованцями були активними учасниками проекту, відроджували традиції доброчинності, гуманності. Поспішали на допомогу тим, хто цього потребує: людям похилого віку, інвалідам.

У рамках проекту провела виховні заходи: ГКК «Світ не без добрих людей», урок доброти «Щастя – творити добро…», літературно – музичну композицію «Милосердя і любов до ближнього – два крила людської доброти», КТС «Любов до ближнього – джерело величі людини», круглий стіл «Добро і милосердя врятують людські душі».

Учительська праця - цілодобова, бо завжди у постійному пошуку, у творчих роздумах про новий урок чи позакласний захід. Але завжди знайдеться хвилинка, яку подарую улюбленим заняттям, інтересам.

Своїми руками створюю тепло, красу і затишок власної оселі. Полюбляю вирощувати квіти, мережити квітчастими нитками чарівні візерунки. Тішить кожна нова квіточка, з якою веду сокровенну розмову. Спостерігаю за їхнім життям: пелюстки тягнуться до сонячних променів, зацвітають яскравими барвами, чи, здається, радісно простягають до мене свої віти, ніби хочуть щось сказати величне і таємне. Вони завжди зустрічають мене п’янким ароматом, посміхаються. Своїми оченятами підглядають за мною.

А згодом яскраві барви квітів, смарагдові листочки, блакить неба оживають на картинах. Кладеш хрестик до хрестика, бісеринку одна до одної – і душа сповнюється радістю і щастям. (Додаток 4)

Погляд на себе і в майбутнє

Пролунав дзвінок … Це був дзвінок прощання зі школою. У цей момент кароока дівчинка зрозуміла, що не зможе жити без дзвінкоголосої дітвори і гамірної школи.

Промайнули роки. Мрія здійснилася. Я повернулася у стіни рідної школи, але вже учителем. Несміло ступала на поріг, кожного дня, торуючи стежину, хвилювалася, чи зумію зачарувати дітей словом, запалити промінчик добра, світла у душах маленьких учнів - пташенят? Адже тендітні серденька такі вразливі.

Ось і клас. На мене дивляться цікаві і допитливі дитячі оченята. Зелені, сині, карі…Маленькі людські істоти, які вміють любити і радіти, здатні співпереживати, в очах яких завжди сяють грайливі вогники. Віддаю їм усе , нічого не прошу взамін.

Моє кредо : «Якщо маєте вогонь знання, дайте іншим запалити від нього свої світильники». Вогником, що вказує шлях у бурхливому вирі життя, є уроки світової літератури, які своєю сутністю протистоять реаліям сьогодення, базуються на вихованні поваги до духовних скарбів людства, збагачують учнів цінностями, що їх створили генії усіх часів і народів, сприяють вихованню естетичного смаку, формуванню своєї системи життєвих цінностей та орієнтацій. «Запалюю» у дитячих душах маленькі іскорки, які розгоряються вогнем творчості, прискіпливого читання, обговорення, інтерпретації художнього твору.

Формую духовно-ціннісні орієнтації, навчаю дітей бути відкритими, готовими навчатися, спілкуватися, дати кожному зі своїх вихованців можливість пережити радість досягнення, усвідомити свої можливості, повірити в себе.

Формую духовний світ дитини, дбаю про те, щоб зі школи виходили не байдужі неуки, а люди, які зможуть виражати свої натури творчо, зуміють обрати життєву дорогу, освячену ідеалами людяності, розуму.

Сьогодні працюю, створюю на уроках ситуацію успіху, допомагаю дитині зростати в умовах успіху, відчути радість від подолання труднощів, допомагаю зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, скрізь треба докласти зусиль, тоді успіх буде еквівалентним.

Це моя місія, професійна мета. Взявши у свій педагогічний рюкзачок любов до дітей, радість життя, свою творчість, щодня вирушаю до школи.

Результати педагогічної діяльності

Спільним знаменником, до якого зводяться всі цілі уроку, є радість учня від особистого успіху. Навіть маленька удача окрилює дитину, додає їй сили й бажання вчитися, пізнавати нове. Пишаюся своїми учнями, серед яких творчі, цілеспрямовані особистості. Як кожен учитель, щиро радію їхнім успіхам. (Додаток 5)

Науково - методична діяльність

Життя доводить, що у складних умовах, які постійно змінюються, приймає рішення, працює в колективі, стає успішною та людина, які зі шкільної лави вміє трудитися, адже лідери формуються насамперед клопіткою працею у школі. Прагну допомогти учням сформувати засади того,як стати успішним у житті, але поряд із цим не загубити у собі здатності любити, співчувати, шанувати, цінувати, розуміти себе і навколишній світ.

Працюю над науково-методичною проблемою : «Створення ситуації успіху як запоруки формування духовно-ціннісних орієнтацій на уроках світової літератури». Готуючись до уроків, обов’язково враховую вікові, індивідуальні особливості кожної дитини, використовую інтеграцію окремих елементів сучасних технологій навчання: створення ситуації успіху (А. Бєлкін), особистісно орієнтованого навчання (І. Якиманська), формування творчої особистості( Є. Ільїн), викладання літератури як предмета, що формує особистість (Є. Ільїн, І. Волков).

До роботи залучаю учнів з різним рівнем знань, застосовую методи і прийоми, які використовуються у технології створення ситуації успіху: «Анонсування», «Емоційне заохочення», «Сходинки до успіху», «Даю шанс», «Сповідь», «Обмін ролями», «Емоційний сплеск», «Допомога друга», «Навмисна помилка» , «Еврика» та інші.

З часів Я. А. Коменського урок не втратив своєї актуальності, але сучасний урок не можна уявити без використання ІКТ, які активізують діяльність вчителя та учнів, сприяють здійсненню диференціації та індивідуалізації навчання, розвитку спеціальної або загальної обдарованості дитини, формуванню знань, посилюють міжпредметні зв’язки. Підготувала та провела уроки світової літератури з використанням ІКТ. (Додаток 6)

«Хто стоїть на місці, той відстає»,- твердить народна мудрість. Намагаюся рухатися вперед. Була учасником конкурсу «Учитель року -2008», виборола перемогу у другому , та брала участь у третьому етапі, була переможцем першого та призером другого етапу конкурсу «Класний керівник – 2013». Брала участь та стала призером конкурсів «Панорама творчих уроків» та «Сценарій позакласного заходу».

Досвідом роботи ділюся з колегами під час різноманітних форм методичної роботи: у рамках міжшкільного методичного об’єднання учителів-словесників провела семінари «Використання інтерактивних методів навчання як засобу активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках світової літератури», «Створення ситуації успіху як запоруки формування духовно - ціннісних орієнтацій на уроках світової літератури». Систематично виступаю з повідомленнями на засіданнях районних методоб’єднань учителів світової літератури, української мови і літератури. Підготувала повідомлення: «Основи теорії літератури як фон на уроках зарубіжної літератури», «Інтерактивні форми роботи - засіб активізації учнівської активності», «Особливості технології критичного мислення», «ІКТ — засіб оптимізації уроку», «Створення фанфіків на уроках літератури як один із засобів розширення читацької свідомості учнів», «Реалізація змістових ліній Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти на уроках світової літератури у 5 класі», «Розвиток інтелектуально-творчого потенціалу учнів», «Сучасні технології навчання у практиці учителя світової літератури», «Культура спілкування з книгою як засіб формування грамотного читача».

Досвід роботи презентувала на засіданнях районного методичного об’єднання учителів світової літератури, української мови і літератури у рубриках: «Почерк майстра», «Зернини передового педагогічного досвіду», проводжу «Майстер – класи» для молодих учителів словесників.

Була керівником міжшкільного методичного об’єднання учителів –словесників, у даний час — керівник районного методичного об’єднання учителів світової літератури.

Позаурочна діяльність з предмета

Кожна дитина має свої таланти, які потрібно розкрити. Залучаючи учнів до роботи у драматичному гуртку, засобами театрального мистецтва створюю ситуацію успіху, виявляю творче «я» дитини, допомагаю йому розвиватися.

Тиждень світової літератури, який щорічно проводиться у школі, багатий на різноманітні заходи: літературні вечори, усні журнали, конкурси, вікторини. (Додаток 7) Готуючись до проведення Тижня, пропоную учням попрацювати у творчих групах (залежно від їх уподобань): юні художники, літератори, актори, музикознавці. Підготовлені ними матеріали використовую для написання сценаріїв позакласних заходів, таким чином учні стають їх співтворцями, а під час проведення – активно виступають, презентуючи свої проекти.

Мої вихованці готують реферати, пишуть творчі роботи, створюють проекти.

(Додаток 8)

Навчально–матеріальна база



Кабінет української мови та літератури, світової літератури Завадівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів містить певну систему методичного забезпечення, яка дає змогу учителю здійснювати навчально-виховний процес, а учням засвоювати потрібні знання, оволодіти навичками та вміннями. Це своєрідний інтелектуальний центр, що стимулює дітей мислити і навчатися. Цьому сприяє навчально-матеріальна база кабінету: довідкова та художня література, дидактичний матеріал, наочні посібники, технічні засоби навчання. (Додаток 9)



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка