Конспект для проведення заняття з предмету "Захист Вітчизни" у 10-а класі Вступний урок. Військово-патріотичне виховання складова патріотичного виховання молоді



Скачати 48.61 Kb.
Дата конвертації11.03.2016
Розмір48.61 Kb.
ПЛАН-КОНСПЕКТ

для проведення заняття з предмету “Захист Вітчизни”

у 10-а класі
Вступний урок. Військово-патріотичне виховання – складова

патріотичного виховання молоді.

(номер та повне найменування теми заняття)

Вчитель: А.П.Лучкань

Київ – 2015
Тема: Військово-патріотичне виховання – складова патріотичного виховання молоді. Поняття національної безпеки держави.

Розвиток національних Збройних Сил та інших військових формувань України – необхідна умова забезпечення могутності української держави.

Підготовка до захисту Вітчизни – обов'язок кожного громадянина.

Зміст програми предмета «Захист Вітчизни», завдання кожного розділу, порядок проведення занять.

Обов'язки та правила поведінки учнів на уроках.

Мета:

навчальна: ознайомити учнів зі структурою предмета і вимогами до рівня підготовки учнів;

систематизувати і поглибити знання про Конституцію України, про захист суверенітету і територіальної цілісності України;



розвивальна: розвивати навички роботи з нормативно правовою літературою;

виховна: виховувати любов до Батьківщини і відповідальну громадянську позицію.

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, Конституція України.

Опорні та базові поняття: Конституція України, Збройні Сили, Захист Вітчизни.
ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Дотримання учнями статутних взаємовідносин на уроках із предмета.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

1. Наведіть приклади зі світової історії, коли держави народжувалися, зникали або змінювались через внутрішні або зовнішні загрози.

2. Назвіть період світової історії або територію без війн.

3. Хто у вашій родині є або був захисником Вітчизни?

4. Чому захисники Вітчизни в усі часи і у всіх народів мали привілеї? Наведіть приклади.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Як відомо, Конституція Пилипа Орлика укладена 1710 року була однією з перших в Європі і, зокрема, визначала права й обов’язки усіх членів Війська.

Через 300 років Конституція України — не тільки символ державності, вона є документом надзвичайно важливим для Українського державотворення, безпеки і територіальної цілісності України.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Конституція України про захист суверенітету і територіальної цілісності України

Стаття 17. Захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього українського народу.

Стаття 18. Зовнішньополітична діяльність України спрямована на забезпечення її національних інтересів і безпеки шляхом підтримання мирного і взаємовигідного співробітництва з членами міжнародного співтовариства за загальновизнаними принципами і нормами міжнародного права.

Стаття 65. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов’язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
2. Збройні Сили — гарант національної безпеки України, умова могутності держави.

Гарантом національної безпеки України виступають боєздатні Збройні Сили, побудовані за принципом оборонної достатності, які є необхідним атрибутом держави. Вони виконують найголовнішу — захисну функцію.

Історичне коріння ЗС України сягає часів Київської Русі, славної Козаччини середньовіччя, армії Російської імперії, Пластунського і Січового стрілецького руху, а також і військових формувань у період національно-визвольної боротьби Першої і Другої світових війн. В основному на структуру та оперативне мистецтво Збройних Сил мала вплив Радянська Армія. Вона залишила як позитивне, так і негативне новій Українській Армії.
3. Захист Вітчизни — основне завдання Збройних Сил, обов’язок громадян України.

Строкова військова служба відповідно до Конституції та Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» є почесним обов’язком кожного громадянина чоловічої статі. З 2014 року відновлено призов на строкову військову службу до Збройних Сил України та інших військових формувань України придатних за станом здоров’я до військової служби в мирний час громадян України чоловічої статі, яким до дня відправлення у військові частини виповнилося 18 років, та старших осіб, які не досягли 25 років і не мають права на звільнення або відстрочку від призову на строкову військову службу». (Указ Президента України від 1 травня 2014 року № 447/2014 «Про заходи щодо підвищення обороноздатності держави»).


4. Забезпечення безпеки, життя і здоров’я людини — обов’язок держави.

Обов’язки держави щодо життя і здоров’я її громадян гарантує основний закон України — Конституція та низка відповідних законів.


5. Підготовка до захисту України — обов’язок кожного громадянина.

Підготовка до захисту Вітчизни — це складна, тривала, цілеспрямована діяльність суспільства (сім’ї, школи, громадських організацій), результатом якої має стати готовність молоді до захисту Вітчизни.

Предмет «Захист Вітчизни» викладають протягом трьох періодів — у 10-х і 11-х класах та під час навчально-польових зборів (занять у лікувально-оздоровчому закладі). У кожному періоді предмет вивчають юнаки та дівчата окремо. Особливістю уроків з основ військової справи є їхня військова тематика.

Об’єктами оцінювання є якість знань, уміння та навички. Алгоритм оцінювання передбачає, що оцінки за навчально-польові збори та за заняття в лікувально-оздоровчому закладі матимуть вирішальне значення під час виставлення індивідуальної оцінки за другий рік навчання з предмета.


6. Дотримання учнями статутних взаємовідносин на уроках з предмета

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. У чому полягає призначення Збройних сил України та інших військових формувань?

2. Що передбачає обов’язок громадян України перед державою і держави — перед громадянами?

3. Охарактеризуйте завдання та структуру предмета «Захист Вітчизни».

4. Чому, на вашу думку, Збройні сили України є гарантом національної безпеки держави?

5. Які форми та методи проведення занять із «Захисту Вітчизни» доцільно використовувати на уроках у вашому класі?

6. На основі яких вимог можна оцінювати знання з предмета?

7. Чому на уроках з предмета необхідно дотримувати певних статутних взаємовідносин?
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати відповідний матеріал підручника, Конституцію України, Закон України “Про військовий обов’язок і військову службу”.



Керівник заняття ___________________________ А.Лучкань


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка