Конспект уроку літературного читання у 4 класі вчителя початкових класів Акішиної Світлани Василівни. Тема Г. Черінь «Рідна хата», Б. Харчук «Найдорожчий скарб», ю рибчинський



Скачати 37.21 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір37.21 Kb.
План – конспект уроку літературного читання у 4 класі вчителя початкових класів Акішиної Світлани Василівни.

Тема Г. Черінь «Рідна хата», Б. Харчук «Найдорожчий скарб»,

Ю Рибчинський «Наша мова».



Мета Сформувати уявлення про новий розділ підручника, формувати уміння працювати із текстом, розвивати навички виразного читання, пізнавальні інтереси, комунікативні уміння, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, виховувати любов до рідної мови, інтерес до її вивчення, повагу до національних цінностей.

Обладнання : картки з прислів’ями , словами до гри «Конструктор»

Тип уроку : повідомлення нових знань.

Хід уроку.

І. Організація класу.

Дзвоник кличе нас у клас,

До роботи братись час,

Добрий день усім, сідайте

І урок розпочинаймо…

ІІ. Повідомлення теми , мети уроку, мотивація навчальної діяльності.


  1. Робота над притчею.

Ми розпочинаємо вивчення нового розділу, тему якого нам підкаже притча Василя Сухомлинського. Ваше завдання послухати і закінчити її.

Був у матері син. Поїхав він у далекі краї. Жив там довго, але великий сум був у його серці. Написав син матері листа: «Надішли мені , матінко, з дому щось хороше, найдорожче для мене…» Послала мати сину дрібку рідної землі. Приклав син землю до серця , одразу ж перед його очима постали сади, уквітчані рожевим цвітом, Дніпро велично ніс свої води , посміхалася матуся, біліла вдалині рідна хата. Зрозумів він , що біля серця тримає він найголовніше для людини. А це головне …(БАТЬКІВЩИНА).



  • Що для людини найголовніше?

  • Як називається наша Батьківщина?

  • Від якого слова утворилось слово Батьківщина?

  • Що уявляв хлопець, коли тримав дрібку землі біля серця?

  • Чи можете ви тепер здогадатися про тему розділу, який вивчатимемо?

Ми розпочинаємо роботу над розділом «Україна – рідний край», у якому познайомимось із творами українських письменників про історичне минуле нашої Батьківщини, про долю українського народу , про рідний край.

Подивіться в підручник, які твори в цьому розділі ми будемо вивчати? Хто є автором цих творів?

Назви яких творів вас зацікавили, чому? Які сподівання , очікування з приводу вивчення даної теми?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.


  1. Робота над віршем Ганни Черінь «Рідна хата».

а ) передбачення.

  • Яке з прислів’їв , на вашу думку, найбільш точно відображає назву вірша «Рідна хата»?

*За рідний край і життя віддай.

*Добре тому, хто в своєму дому.

*Там земля мила, де мати народила.

  • Що об’єднує всі ці прислів’я?

Б) декламування вірша вчителем

- Які почуття висловлює поетеса?в



В) читання вірша учнями. Підготовка дол. Виразного читання.

- Які слова є найголовнішими? Які треба виділити голосом?



Г) робота над мовними засобами.

- Які епітети вживає автор? Які епітети ще можна додати?



2. Гра «Дешифрувальник» На дошці записані слова, що називають авторів творів з розділу «Україна – рідний край». Цифра в дужках показує, яку букву з прізвища слід виписати.

Василь Симоненко (3)

Ольга Хорошковська (4)

Роман Завадович (3)

Костянтин Паустовський (2)

3.Робота над оповіданням «Найдорожчий скарб» за Б. Харчуком.

А) мовчазне читання учнів.

- Які слова для вас нові, або незрозумілі?



Б) словникова робота .

Звитяга – перемога, досягнення, успіх.



В) робота над мовними засобами тексту.

- Як письменник описує ніжність української мови, її міць, силу?

- Продовжіть фразу словами з тексту: «Така українська мова. Ніжна й тендітна, а міцніша броні, бо…»

- З чого складається українська мова? Чому оповідання має таку назву?



Д) розвиток навичок читання.

- Прочитайте текст у темпі скоромовки.



Фізхвилинка.

Раз, два – всі присіли,

Потім вгору підлетіли,

Три, чотири- нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

Пять ,шість – всі веселі,

Крутимось на каруселі.

Сім , вісім – відпочили,

І за парти тихо сіли.

4. Робота над віршем Ю. Рибчинського «Наша мова»

А) читання вірша вчителем.

- Які слова у тексті є для вас невідомими?

Б) робота із тлумачним словником.

- Знайдіть і прочитайте значення таких слів: грішник, спокуса, полова, марять.



В) робота над мовними засобами тексту.

- Знайдіть і зачитайте із чим порівнює автор нашу мову?

- Які кольори у вас асоціюються із мовою?

ІУ. Узагальнення і систематизація знань.

Гра «Найуважніший»

З якого твору слова?



  • Мова наша, мова… («Наша мова» Ю Рибчинський)

  • Нашого народу дім. («Рідна хата»)

  • Соняшник без сонця. («Наша мова»)

  • Та найкраще в Україні. («Рідна хата»)

  • Як вогонь у серці. («Наша мова»)

У. Підсумок уроку.

1. Підсумкова бесіда.

- Який розділ почали вивчати?

- Що нового сьогодні довідались?

- Який вид роботи сподобався найбільше?



2. Гра «Конструктор»

Складіть із частин відповідь на питання «Для чого ми вчимося?»



Собі на добро

Батькам на користь

Людям на радість

УІ. Домашнє завдання.

Поезію Ю. Рибчинського «Наша мова» та оповідання Б.Харчука «Найдорожчий скарб» - читати, аналізувати, поезію Ганни Черінь «Рідна хата» вивчити напамять.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка