Конспект уроку підготувала



Скачати 43.68 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір43.68 Kb.
Конспект уроку підготувала

Вінцковська Валентина Петрівна,

учитель Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки
Тема Займенник. Особові займенники
Мета: повторити вивчене в початкових класах про займенник як частину мови, його граматичні ознаки, вдосконалювати вміння знаходити займенники у тексті, правильно застосовувати їх у власних висловлюваннях, розвивати комунікативну компетенцію учнів, їх творчі здібності, виховувати почуття патріотизму, повагу до родини.

Тип уроку: повторення й узагальнення вивченого.

Обладнання: підручник, ребус, кросворд, таблиця.

Хід уроку

І. Організаційна частина уроку.


І. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя

- Діти, ми продовжуємо подорож країною Морфологія. Сьогодні в нас у гостях ще один її мешканець. А хто він, ви здогадаєтеся, коли розгадаєте ребус.



- То хто ж наш гість?

( Займенник)

ІІІ. Повторення й узагальнення вивченого.

1. Бесіда:

- Замість слів яких частин мови вживаються займенники?

- Наведіть приклади займенників.

- Яка роль займенника у мовленні?


2. Кросворд «Які займенники?» (Робота в парі)

Прочитайте прислів’я. Замість крапок вставте пропущені займенники. У вертикальному рядку прочитаєте, які займенники ми будемо повторювати.

1. Ми з …, як риба з водою.

2. Будемо гостити то у …, то у тебе.

3. Та мова мила, якою мати говорила, якою … колискової співала.

4 .Спочатку ти мене підвези, тоді я на … поїду.

5. Комусь ніяково, а … однаково.

6. Як ви нам, так і ми … .

7. Ти йому про діло, а … про козу білу.





1 Т

О

Б

О

Ю

2 В

А

С










3 В

О

Н

А

4 Т

О

Б

І







5 Й

О

М

У




6В

А

М

7 В

І

Н



- Назвіть особові займенники.

- Чому особові займенники так називають?

3. Відгадати загадки.

- Які два особові займенники псують шляхи? (я-ми)

- Які два особові займенники допомагають пташці змайструвати гніздо? (ви-ти)

-Які три особові займенники допоможуть забрудненим рукам? (ви-ми-ти)


4. Робота з таблицею.

- Уважно роздивіться таблицю. Згадайте про граматичні категорії особових займенників.








Однина

Множина

1 особа

я

ми

2 особа

ти

ви

3 особа

він, вона, воно

вони

- За чим змінюються особові займенники?



5. Вправа 38.
6.Вибірковий диктант.

Послухайте вірш Д Чередниченка «Ми –є» , випишіть особові займенники. Визначте особу та число кожного з них.

Ми – є. Ми – будемо.

Не віриш, доню?

Запитай у пісні,

Вона тобі усе розкаже.

Як вона жила.

Як вижила.

Як крила розпрямляє.

І йде між люди знову,

І їх підводить

На рівні ноги…

Чуєш! Як лунає пісня!

Ми – є. Ми – будемо.

Будь певна, доню!
7. Пояснювальний диктант

Перепишіть речення. Займенники, що в дужках, поставте в потрібній формі.

Всім серцем любіть Україну свою – і вічні ми будемо з (вона). Рідна мова в рідній школі! Що бринить (ми) чарівніш? Не одцурайсь, мій сину, мови, у (ти) іншої нема.
8. Редагування тексту.

Прочитати текст та відредагувати його.

Родовідна пам’ять

Пам’ять про своїх пращурів – не забаганка і тим паче не данина моді. Пам’ять про своїх пращурів (вона) – природна потреба триматися свого родоводу, оберігаючи в такий спосіб сімейні реліквії і традиції та передаючи їх у спадок наступним поколінням. Деякі люди цуралися чи нехтували історичною пам’яттю. Тоді цих людей (їх) зневажливо називали: «Людьми без роду-племені».

- Які недоліки ви помітили у тексті? (Повторення словосполучень «пам’ять про своїх пращурів» та слова «люди»).

- Виправте їх за допомогою займенників та прочитайте вже оновлений текст. Який із текстів сприймається краще? Чому?

- Яка роль займенників у реченні? (Займенники зв’язують речення між собою, допомагають уникнути повторів).

- Чому слід уникати повторів? (Якщо людина уникає повторів, правильно використовує займенники, то це свідчить про культуру мовлення людини: правильність, точність, чистоту мови).

- Яка головна думка тексту? (Пам’ятати свій родовід, своїх пращурів).

- Так , щоб ми не були людьми без роду-племені необхідно пам’ятати про своїх предків, бо, як кажуть, без минулого у людини немає й майбутнього.


ІV. Підбиття підсумків уроку.

V. Домашнє завдання.



Обов’язково

Вправа 41



За бажанням

Скласти висловлювання (5-6 речень) на тему «Що я люблю найбільше в світі», використовуючи особові займенники. Визначити їх число, особу.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка