Конспект уроку презентації



Скачати 86.79 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір86.79 Kb.
КОНСПЕКТ УРОКУ – ПРЕЗЕНТАЦІЇ
З УКРАЇНСЬКОГО ЧИТАННЯ у 2 класі З ТЕМИ:

Без трудів не їстимеш пирогів
Галина Григорівна Тарасенко,

учитель початкових класів та образотворчого мистецтва, керівник гуртка ,,Юний художник”, Чернігівської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А. М. Темника, смт Чернігівка, Чернігівський район, Запорізька область, вул. Леніна 412. а


Тема. Українська народна казка "Колосок".

Мета. Вчити дітей правильно і виразно читати казку в особах; удосконалювати вміння аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристику; виробляти вміння вибірково переказувати прочитане, розвивати увагу,  мислення; виховувати бажання допомагати дорослим і один одному, викликати негативне ставлення до ледарів, показати , що ледарство до добра не доводить; прививати любов до читання, до казок.

Обладнання. Колоски з буквами, малюнки героїв, маски, м’які іграшки героїв казки, ілюстрації, виставка книг, індивідуальні карточки . Презентація до уроку.

Хід уроку
I. Організація класу.

Учитель: - Доброго дня вам, любі малята,

Хлопчики милі мої і дівчата.

Щирою усмішкою вас я вітаю,

Бадьорого настрою нині бажаю.

Діти:

Доброго ранку! Доброго дня !


Ми вам бажаєм здоров'я й добра !
- І знову у нас незвичайний урок. Я запрошую вас до подорожі в країну казок.   

                                           


1.Казок країна чарівна
У гості нас чека вона
Отож, часу не гайте,
У подорож рушайте!


2. - А девізом нашого уроку стануть такі слова: УВАЖНІСТЬ, СТАРАННІСТЬ, ПРАЦЯ – НАШ ШЛЯХ ДО ЗНАНЬ.
II. Мовна розминка. – А для того, щоб ви гарно читали, ми проведемо мовну розминку.
1. Гра «Хто як говорить».
- Пригадаймо ,друзі, вмить, як пшениченька шумить? ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш
Як в гайку струмок дзвенить: джр-джр-джр-джр-джр
Як бджола в саду бринить: дз-дз-дз-дз-дз-дз
Як шумлять у птаха крила: ш-щ-ш-ш-ш-ш-ш
В морі синьому вітрила: ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш
Вітер з гаєм розмовляє ш-ш-ш-ш-ш
Поміж листячком гуляє: ш-ш-ш-ш-ш-ш

Й ми всі трохи пошуміли , від роботи відпочили.



2. Робота з чистомовкою.
- Щоб наше мовлення було правильним , працьоємо з чистомовкою.
Че-че -че- влітку сонечко пече,
чу-чу-чу- всім спечу по калачу,
чі-чі-чі- не лежи на печі

3. Стежина скоромовок!

Я хочу дізнатися, чи вмієте ви правильно і швидко читати. І пропоную вам прочитати скоромовку.

- А тепер хто швидше пробіжить по сходинкам – дівчатка чи хлопчики?
II. Повідомлення теми і мети уроку.

Не даремно ми сьогодні заговорили про калачі.



-Щоб дізнатися назву казки, яку будемо читати на уроці, я пропоную відгадати кросворд.

  1. Розгадування кросворда. 4.







Ж



















У
















2

Р










7




Н

А




5




Ї




А

В

4

Л

6

Ж

1

Р

Е

В

И

К

А

К

О

Л

О

С

О

К

А

Д

Ь

В

И

З




З







К

Ц

А




К










Я







А



















-Який жанр усної народної творчості ми опрацьовуємо у цьому розділі? (Казка.)

-Хто автор цих казок? (Народ.)

-Гостродзьобий герой казки про не­вдале гостювання. (Журавель.)

-Страшний звір, якому не вдалося обманути сімох діток. (Вовк.)

-Рудохвоста, улеслива тварина, яка у всіх казках хоче тільки хитрувати і обма­нювати. (Лисиця.)

-Мати сімох чемних, слухняних ко­зенят. (Коза.)

-Хто перехитрив навіть лисицю? (їжак.)

-А зараз уважно подивиться на кросворд, то по горизонталі зможе прочитати назву казки, яку сьогодні ми прочитаємо. (Діти читають — "Колосок’’)



2. Читання деформованих слів.
( На дошці прикріплені колоски з буквами

Перед вами — казкові колоски. "Обмолотивши" їх і переставивши зернята місцями, ви отримаєте імена героїв казки.


III. Опрацювання казки "Колосок".

1.Слухання казки в аудіо - записі. + ( ПРЕЗЕНТАЦІЯ)

-Назвіть головних героїв казки.

-Хто були Круть і Верть? Чому в них такі дивні імена? (Круть, Верть)

-Як звали півника? (Голосисте Горлечко)

-Що знайшов півник?

-Що любили робити мишенята?



2.Словникова робота.

- Розглянемо незрозумілі слова, які зустрілися у казці.



3.Повторне читання вголос за логічно завершеними частинами. Аналіз змісту, вибіркове читання.

1)Зачин.
-Чи можна дати характеристику героїв?Яку?
2)Читаємо до слів «…глядіть, скільки я зерна намолотив!»
-Хто виконував роботу?
- Що робили мишенята?
3) «…взяв собі на плечі мішок і пішов».
- Хто поніс зерно до млина?
4) «…мабуть, мені доведеться».
- Як ви думаєте, хто спече пироги?
- Дочитайте казку мовчки і скажіть, як ви зрозуміли зміст останнього речення?
5)- Чи справедливо вчинив півник?
-Хто з героїв казки вам сподобався?Чим саме?

-Чому мишенята не допомагали півнику?


-Пограємо в розвідників .

-Хто швидше знайде слова в казці, які відповідають малюнку?

-Знайдіть у тексті і прочитайте, як змінювався настрій мишенят під час розмови з півником ?

Отже, знайдіть зачин, основну частину і кінцівку!


4. Гра "Добери для слів суперників" (антоніми). Учитель називає слово, а учні добирають слово, протилежне за значенням (антонім).

4.Фізкультхвилинка.

Сірі мишки маленькі, хвостики у них довгенькі.

Грались, веселились,працювати вже втомились.

А щоб добре працювати,треба трошки пострибати.

Відпочили, розім'ялись —й до роботи знов взялись.
5.Читання казки в особах.

Від слів ,, От якось підмітав півник подвіря…’’


6.Інсценізація уривка казки.

-А зараз ми будемо артистами.

(від слів "Ох і зголоднів я!").
7.Творча робота.

-Подумайте, що буде з героями після закінчення твору.

-Де треба було змінити сюжет казки, щоб мишенята змогли їсти пироги?
8. Характеристика героїв казки. Визначення головної думки.

— Ви повинні знайти і підкреслити ті риси характеру, які, на вашу думку, притаманні героям казки.



Мишки Півник

слухняні роботящий

веселі розумний

ледачі лінивий

нероби трудолюбивий

працьовиті невдячний

хитрі стриманий

Висновок зачитується окремими учнями.

-Кому у цій казці ви більше симпатизуєте? -Чому? А як ставиться до своїх героїв автор?

-Відшукайте продовження прислів'їв і скажіть, яке з них виражає закінчену думку казки.

Без трудів а хто ґави ловить.

Хто дбає, не їстимеш пирогів.

Xто діло робить, той і має.
ІV. Підсумок уроку.

-Кому з героїв ви можете дати свої поради? Які саме?

-Чого вчить ця казка?

-Які інші назви має казка?

-Чи не поводитесь ви інколи, як ці мишенята?

- А ви завжди допомагаєте, коли вас просять?


- Для чого людині потрібно працювати?

- Виберіть слова з таблиці, які б залишилися у нашому класі.


1. Рано прокидатись
2. Лінуватись
3. До роботи братись
4. Нероби
5. Старатись
6. Ледарі

За старанність Півник вам дарує КОЛОСКИ!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка