Конспект уроку природознавства у загальнення І систематизація знань учнів із розділу «Природа навесні» 2 клас



Скачати 109.69 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір109.69 Kb.
Рівненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №15

Рівненської міської ради


Конспект уроку природознавства
Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Природа навесні»

2 клас

Хомич Н. П.

вчитель початкових

класів першої категорії

Рівне-2014


Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Природа навесні».

Мета. Закріплювати елементарні уявлення про найхарактерніші ознаки весни в живій і неживій природі, які можна виявити в процесі спостережень; збагачувати знання учнів про рослинний і тваринний світ рідного краю навесні; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності, мислення, пам'ять, спостережливість, естетичні почуття, позитивні емоції; пробуджувати бажання любити і оберігати природу, милуватися нею.

Матеріал до уроку: картки із завданнями.

Обладнання: листівки з чарівними квітками, плакат Весни, чарівна квітка, маски первоцвітів, малюнки птахів,метелики – наліпки, ілюстрації ознак весни, презентація, відеоролик «Весна», спів птахів, кошик з паперовими підсніжниками.
Зміст уроку

I. Організація учнів до роботи.

Привітання й емоційна підготовка дітей до уроку.

Доброго ранку, ліси і поля!

Доброго ранку,плането Земля!

Доброго ранку,країно моя!

Доброго ранку,небо блакитне!

Доброго ранку,люди привітні!



  • Діти, доторкніться долоньками один до одного, передайте тепло своїх долонь товаришеві. Нехай на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння, пізнання та успіху.

  • В класі тепло і затишно. А яка погода сьогодні в природі?

(Повідомлення чергового синоптика).

Вправа «Очікування».

  • Діти! Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(Відповіді учнів).
II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні в нас незвичайний урок буде тим, що ви самостійно оцінюватимете свої знання.

  • Прочитайте тему уроку. Ой! Налетів вітерець розсипав всі літери. Здогадайтеся яка тема уроку. (РРИПОДА НАЕВСНІ)

  • А для чого нам потрібні знання про природу навесні?

(Щоб знати, як поводитися в лісі і не порушувати спокій звірів; як змінюється погода з приходом весни; як приходить весна в наш край, тощо).

Метод фантастичної проблеми.

  • Поверніться «обличчям до обличчя» і поміркуйте, що було б, якби весна… не прийшла? (Відповіді учнів).

  • Молодці! Сьогодні на уроці нам потрібно виконати такі завдання: (на таблиці)

* повторити

* збагатити

*навчитися

*дізнатися більше про природу навесні



  • А допоможе нам уявна гостя, ім'я якої потрібно відгадати.

Загадка

Де вона проходить, -

Там травиця сходить,

Квіти розквітають,

Солов'ї співають.

Відгадали, хто вона,

Ця красуня чарівна? (Весна)

Прийшла Весна до нас з подарунком. Принесла чарівну квітку з пелюстками – завданнями. В кожного на парті є листівка з квіткою. Оселіть метелика на стебло квітки, позначте, який у вас зараз настрій.



(Ця вправа допомагає визначити емоційний настрій дітей і підвищувати мотивацію навчальної діяльності учнів. Чим кращий настрій, тим вище на стеблі потрібно приклеїти метелика).
III. Осмислення, узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

  • А чи замислювались ви над тим, як до нас приходить весна?

  • Погляньте, як радісно і весело весна з'являється на світ!

1.Перегляд відеоролика «Весна».

  • Та не завжди весна лагідна і погідна, вона буває і примхливою. Пригадайте характерні ознаки весни. Визначте, які зміни відбуваються в живій і неживій природі.


2.Гра «Озвуч картинку».

(На дошці висять закриті малюнки явищ природи: льодохід, повінь, відлига, приліт птахів, пробудження звірів, поява першоцвітів, цвітіння дерев… Учениця біля дошки називає явище природи, а решта учнів повинні визначити до живої чи неживої природи належить це явище. Нежива природа – «засвітити» сонечко, жива природа – показати «політ» метелика.)
3.Самостійна робота на картках.

- Перед тим, як ви будете виконувати завдання чарівної квітки, перегляньте якого кольору кожна пелюстка. Вам потрібно буде обирати картку відповідного кольору. Самостійно виконати завдання, перевірити і оцінити.
1-ша пелюстка «Ознаки весни».

Відгадайте назви місяців і впишіть ці назви у речення.

____________ - місяць мости поломить,

Весняну пісню річка задзвонить.

Квітами _____________ всіх привітає,

Усі садочки порозквітає.

А _____________ прийде у дні чудові,

Простелить всюди трави шовкові.



Перевірка, оцінювання. (На екрані з'являється правильна відповідь, учні самостійно перевіряють і оцінюють виконане завдання. Хто правильно вписав 3 слова – на пелюстці квітки відповідного кольору виставляє 3бали, 2 слова – 2бали, 1слово – 1бал ).


  • Весна починається з місяця (учні відповідають хором): березня.

  • Що ви знаєте про цей місяць?

У березні земля пробуджується від зимового сну. Це особливий місяць. Він, як мовиться в народі, й усміхнеться, і заплаче, і ошкіриться крутим норовом. Недарма про його гонористу й непередбачену вдачу кажуть: у березня жіночий характер, бо вночі тріщить, а вдень плющить. За березнем йде місяць( учні відповідають хором): квітень.

  • Що ви знаєте про цей місяць?

У квітні земля одягає зелене вбрання, а у травні - квітує. Отак щороку сонце святкує свої три перемоги.

  • Ще біліє сніг, морози змінюються відлигою, а під сніговою ковдрою вже пробуджується нове життя. То з’являються провісники зеленої весни.

2 -га пелюстка «Рослини навесні».

Прочитай. Упізнай і підкресли «першоцвіти».

*конвалія

*підсніжник

*пролісок

*чорнобривці

*сон – трава



Перевірка, оцінювання. (За правильно виконане завдання – 2бали, якщо є помилки – 1бал).

- Чому чорнобривці не є першоцвітами?

—Квіти дарують нам насолоду, а також почуття чого? (Радості, спокою, краси, загадковості, гарного настрою, любові, життя, ніжності, цікавості, свіжості, тепла, ...)

—Але квіти теж хочуть сказати нам про свої почуття.



4. Інсценізація. Не зривай первоцвітів!

(Учні виступають у ролі квітів).

Підсніжники. Ми з’являємося найпершими, коли ще лежить сніг.

Нас вважають сміливими і сильними. Але тільки-но ми зацвітаємо, нас зривають.Нам сумно.Через те ми потрапили до Червоної книги України.Але від цього нас не стало більше.Ось чому ми не радіємо!

Надія лише на тебе, друже!

Проліски

Іще сніг не зійшов із землі,

А ми вже визираємо,

Весняне сонечко вітаємо,

Синім цвітом зацвітаємо.

Якщо рідну природу ти знаєш,

То одразу нас ти впізнаєш.

Ми —проліски.Нас теж стає все менше і менше.

Нам сумно.Надія лише на тебе, друже!

Сон-трава

Ллється зранку навкруги

Знов мелодія весни —

То у лісі ожива

Гарна квітка сон-трава.

Через красу та лікувальні властивості нас нещадно винищують. А як хочеться, щоб збереглися назавжди наші чудові фіолетово-лілові килими!

Надія лише на тебе, друже!

Конвалія

Ми квіточки ніжні,

Тендітні, білосніжні.

Послухай, як срібно

Дзвенить наш голосок:

«Не треба, не треба

Зривати квіток!»

Надія лише на тебе, друже!



Червона книга

Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти?

Конвалії й фіалки ніжні,

І вісник березня —підсніжник?

Невже ми більше не побачим,

Як сон-трава росою плаче?

Троянда степу, квітка мрії,

Жар-цвітом землю не зігріє?

Ми всі господарі природи,

Тож збережемо її вроду!

М. Познанська

- Про що просять нас квіти?

5.Фізкультхвилинка.

Прокидаються квітки –

Розпускають пелюстки.

Вітерець дмухнув тихенько –

Пелюстки гойднув легенько.

Вечоріє. І квітки закривають пелюстки.

Голівками хитають.

І спатоньки лягають.



  • В народі існує повір'я, що весну, в образі молодої дівчини в зеленому вінку, на крилах птахи приносять.

  • Діти, поміркуйте, що змушує птахів відлітати в теплі краї?

  • Що страшніше для птаха голод чи холод?

3 - тя пелюстка «Птахи навесні».

Встанови відповідність. З'єднай лініями.

Перелітні птахи▪ ▪жайворонок

▪горобець

▪шпак


Осілі птахи▪ ▪грак

Перевірка, оцінювання. (За правильно виконане завдання – 2бали, якщо є помилки – 1бал).

- Чому горобця називають осілим птахом?

- Десь у нас причаївся перший перелітній вісник весни…

(Лунає спів грака . Діти мають відгадати який птах співає. Почувши правильну відгадку, на клас виходить учень з малюнком птаха. Потім «вилітають» шпак, жайворонок, дрізд,соловей).

- Що цікавого ви знаєте про цих птахів?



4 - та пелюстка «Звірі навесні».

Напиши, які звірі прокидаються після зимової сплячки.

___________________

___________________

___________________

___________________

(Їжаки, ведмеді, борсуки, бурундуки…)



Перевірка, оцінювання. (За правильно виконане завдання – 3бали, якщо є помилки – 1бал).

  • Які ще зміни в житті звірів відбуваються з настанням весни? (Линька, народження дитинчат).

6.Довідкове б'юро. Це цікаво! ( 3 учнів розповідають про ведмедя, білку, вовка).

5 - та пелюстка «Праця людей».

- Діти, як ви розумієте прислів'я «Весна ледачого не любить», «Весняний день рік годує». (Прислів'я написані на листках квітки).



Диференційована робота.

а) Які роботи виконують люди у саду навесні? Познач правильні відповіді.

Ο Підрізають плодові дерева.

Ο Білять вапном стовбури дерев.

Ο Збирають плоди.


б) Які роботи виконують люди у парках (скверах) навесні? Познач правильні відповіді.

Ο Висаджують дерева, квіти.

Ο Розбивають, перекопують клумби.

Ο Збирають насіння квітів.


в) Які роботи виконують люди на полях (городах) навесні? Познач правильні відповіді.

Ο Висаджують розсаду.

Ο Орють землю, сіють зернові культури.

Ο Збирають урожай.



Перевірка, оцінювання. (За правильно виконане завдання – 2бали, якщо є помилки – 1бал).

ІV. Підсумок уроку. Оцінювання.

- Чи справилися ми із поставленими завданнями? (Підрахувати кількість балів).

- То чи справдилися ваші очікування?



Вправа « Інтерв ю».

- Що вам найбільше сподобалося на уроці?

- Що вас вразило?

- Які види робіт ви хотіли б ще раз повторити?

- Чи зберігся ваш гарний настрій?

(Наклеїти метелика на квітку, якщо хороший настрій зберігся, або став кращим).


  • То чи потрібні нам знання про природу навесні?

Весна – пора пробудження. Ми частинка живої природи. Народившись, людина отримує у спадок безцінні дари: землю і воду, гори й рівнини, неповторні ліси, квіти, щедрі плоди землі, що годують людей. Ми в гостях у природи, а рослини, тварини, комахи – її господарі. 21 березня (в день весняного рівнодення) мами разом з дітками випікали печиво у формі птахів і закликали весну:

Прийди, прийди ,весно красна.

Звесели наш рідний край.

Засвіти нам сонце ясне.

З нами в гурті погуляй.

(Заходить дівчина у костюмі Весни з кошиком паперових квітів. Співає пісню «Дівчина Весна»).

Весна. Любі діти! Не зривайте на луках і в лісах квітів. Кожна квіточка – вам на радість, кожна рослинка – для вашого добра, кожна травинка – для вашого здоров'я. Ніколи не знищуйте, не ламайте, не марнуйте того, чим так щедро ділиться земля.

(Дарує квіти, пригощає «жайворонками»).
V. Домашнє завдання (диференційоване).

Завдання №1.

Скласти пам'ятку «Будь природі другом».



Завдання №2.

Посадити деревце, або посіяти квіти (разом з дорослими).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка